World of Warcraft: Warlords of Draenor Článek Blizzard a jeho esa v rukávu

Blizzard a jeho esa v rukávu

David Sillmen

David Sillmen

25. 11. 2013 23:47 3
Reklama

Blizzard je tak oblíbené a velké vývojářské studio, že může kašlat na všechny Gamescomy a E3. Když si uspořádá vlastní veletrh říznutý conem, ještě na něm vydělá. Hráči totiž produkty Blizzardu žerou a jejich nadšení neutlumí ani to, že zase tolik (opravdu) nového toho firma na svém Blizzconu neukázala. Přesto jsou to věci, které nemůžeme opominout.

Heroes of the Storm

Heroes of the Storm je produktem Blizzconu. Tento titul spadající do řad Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) her se zde představil už v roce 2010 jako mod pro Starcraft 2 s názvem Blizzard DotA. Okamžitě ale zmizel z očí, aby se o rok později ukázal ještě jednou. Po několika změnách názvu se po dalších dvou letech na Blizzconu prezentuje znovu: jmenuje se Heroes of the Storm a mixuje hrdiny a univerza Blizzardu.

Designéři Heroes of the Storm se rozhodně nebáli se obsloužit ze všech zdrojů, které mají ve firmě k dispozici. Jen na Blizzcon demu se představilo úctyhodných 18 charakterů z Warcraftu, Starcraftu a Diabla mezi nimiž najdeme Illidana, Sarah Kerriganovou nebo i samotného Diabla. Postavy jsou rozdělené do čtyř tříd - Warrior, Assassin, Support a Specialist. Bojovníci se navíc dělí na ty, co bojují na blízko a ty, co pálí ze střelných zbraní. Podpora představuje klasické pomocníky ve skupině, která sestává z pěti hráčů. To znamená, že ostatní léčí, chrání a znásobují účinky jejich útoků. Specialisté mají specifické schopnosti jako je například kladení min nebo instalace střílen.

Každý z hrdinů má několik aktivních schopností spotřebovávajících manu a také jednu schopnost pasivní. V přehledné úkolové liště najdete také tlačítko pro "mounta". Všichni hrdinové totiž mohou osedlat nějaké to zvíře nebo stroj, pomocí kterého se mimo bitvy mohou rychle přemisťovat. Nechybí ani vlastní Hearthstone, jehož aktivace sice chvíli trvá, ale dokáže hrdinu okamžitě teleportovat do hlavního stanu, kde si může v klidu dobít svou životní energii.

Blizzard a jeho esa v rukávu
i Zdroj: Hrej.cz

Opatrný postup se jednoznačně vyplatí a každý hráč brzy pochopí, jak důležité je sbírat sporadicky se vyskytující energetické koule, pít z fontán života či se přemisťovat do bezpečí. Doba znovuoživení se totiž po každé smrti prodlužuje a ovládnout mapu v menšině je hodně velký problém. Nehledě na to, že soupeř zabitím hrdiny získává velkou porci zkušeností a rychleji poskočí na novou úrovně, které vylepšují jeho základní atributy. Později si mohou hrdinové dokonce aktivovat čtvrtou, obzvláště mocnou schopnost. A jak to v MOBA hrách bývá, cílem obou týmů je zničit nepřátelský palác, jenž je obehnán obrannými mechanismy a nachází se na opačném konci mapy.

Mapy budou značně variabilní a nabídnou nespočet taktik, jak zvítězit. Základem by však vždy měla být co nejvyváženější skupina hrdinů. Většina map pak bude mít určitou vychytávku ovlivňující jejich hratelnost. Například na mapě "Cursed Hollow" se budou pravidelně objevovat duchařské suroviny. Pokud se vám podaří posbírat tři z nich, dojde k prokletí soupeře. To bude spočívat třeba v tom, že jeho automatičtí KI pomocníci budou mít po nějaký čas pouze jeden život.

Diablo 3: Reaper of Souls

Není zrovna silnou stránkou herního průmyslu, přiznávat vlastní chyby. A když už se to tu a tam stane, děje se tak aspoň v případě nějakého toho totálního propadáku, kde už nemá cenu lakovat věci narůžovo, ale rozhodně ne u hry, které se prodalo 14 milionů kusů. Jenže Mike Morhaime, samotný prezident a spoluzakladatel Blizzardu, si ve své úvodní řeči na letošním Blizzconu nedokázal odpustit zmínku o tom, že aukce se v Diablu 3 opravdu, ale opravdu nepovedly a že jejich odstraněním padne poslední překážka tomu, aby se z této hry stalo ultimátní akční RPG, které tu s námi bude ještě mnoho let.

Inu, Blizzard se jistě mohl zeptat hráčů ještě před vydáním a jistě by dostal správnou odpověď - aukce zkrátka smrděly zejména proto, že podrývaly samotnou podstatu hry: snahu "vyhrát" si co nejlepší výbavu, nikoliv si ji prostě vybrat, natožpak zaplatit reálnými penězi. Zásadní změny nejen v tomto směru čekají hráče s novým obsáhlým patchem plánovaným na 18. března a obsahujícím Loot 2.0, jenž slibuje nové nastavení odměn padajících z monster. Opravdovou dlouhověkost by ale Diablu 3 měl zaručit především datadisk Reaper of Souls, který ještě pevné datum vydání nemá.

Blizzard a jeho esa v rukávu
i Zdroj: Hrej.cz

Pomineme-li novou postavu křižáka, nový akt a nová monstra, jsou to především věci týkající se end game obsahu, které nás zajímají nejvíce. Na úroveň příběhové kampaně bude nově postaven takzvaný Adventure mód, který představuje alternativní průchod, nebo lépe řečeno proskakování hrou. Od samého počátku se vám otevře celá kampaň s možností teleportovat se na jakýkoliv waypoint, a to navíc ve všech obtížnostech. Z tohoto módu bude navíc zcela odstraněn příběh a questy - nebudete tedy ničím "zdržováni".

Samo o sobě by to představovalo jistě příjemné ulehčení, ale zároveň jen jednoduchý programátorský zásah. Blizzard jde ale ještě dál: ke hraní v Adventure módu vás budou motivovat takzvané Bounties, které budou, stejně jako všechno ostatní ve hře, náhodně generované. Pochopitelně půjde o úkoly spočívající v drtivé většině v nalezení (k dispozici budete mít pochopitelně vodítko) a zabití bosse, případně ve vybití určitého dungeonu či přestání krušných eventů. Odměny by měly být obzvlášť sladké a hojné.

Čas od času se vám navíc poštěstí, že z monstra vypadne takzvaný "Rift Key". S jeho pomocí si můžete otevřít "Nephalem Rift", další a možná ještě důležitější novinku Reaper of Souls. Jde o dungeony sestávající z jednoho až deseti pater, které jsou navíc generovány naprosto náhodně ze všech možných elementů všech pěti aktů. Na konci vás pochopitelně čeká patřičně tuhý souboj a po něm - co jiného než pořádná výzbroj. Mimochodem, mnohem víc náhodné než v původním Diablu 3 by vám měly připadat i místa v pátém aktu odehrávajícím se ve Westmarchi, hlavním městě západního království, které bude přece jen uzavřenější a stísněnější než čtveřice předchozích.

Jak to všechno nakonec vypadá ve hře, zjistíte na Hrej.cz už brzy - v těchto dnech dkončujeme hraní betaverze a sepisujeme dojmy!

World of Warcraft: Warlords of Draenor

Přestože čísla předplatitelů World of Wacraft konstantně klesají (až na současných 7,5 milionu), je to pořád nepředstavitelně výnosný zlatý důl, který stojí za to čas od času podpořit datadiskem. Warlords of Draenor přinese zvýšení maximální úrovně na 100 a dá každému hráči, který si ho pořídí, možnost jednu svou postavu rovnou vyhnat na 90. level, aby si mohl okamžitě užít veškerý nový obsah.

S datadiskem přichází nový kontinent, jenž sestává ze sedmi oblastí a přinese sedm nových dungeonů, dvě bitevní tažení, jednu PvP zónu a především konečně možnost budovat si vlastní pevnost.

Co vás ale udeří do očí jako první, to jsou nové modely a animace postav. Ty dostávají zaslouženou omlazovací kůru po více než devíti letech. Zpětinásobení polygonů a notně vyšší rozlišení textur umožňují jasně lepší detaily. O věrohodnější animace se pak stará vyšší počet virtuálních kostí v postavách. První dojem není špatný, ale celá záležitost je delikátnější, než se na první pohled může zdát. Hráči na svých trpaslících, trollech či elfech dosti lpí a autoři tak při výrazných změnách musí zachovat jejich atributy.

Blizzard a jeho esa v rukávu
i Zdroj: Hrej.cz

Možná ještě větší změnou je dlouho slibovaný a hráči vyžadovaný "housing". A když už, rozhodl se ho Blizzard rozjet ve velkém stylu. To znamená, že si nebudete moct postavit jen tak nějaký domek, ale dostanete rovnou možnost rozvíjet vlastní pevnost - takové malé městečko. Budete tak moci stavět a následně vylepšovat budovy a pyšně se uprostřed svého díla procházet. Ale nejen to! Bude vám umožněno také najímat rekruty a posílat je na mise, a to dokonce i tehdy, nebudete-li zrovna on-line. Svěřenci pak dovalí potřebné suroviny pro další rozvoj pevnosti.

Zní to zajímavě, pochopitelně to ale s sebou nese určité technické kompromisy. Zapomeňte tedy na to, že byste ve WoW chodili od jedné pevnosti ke druhé. Pevnosti ostatních uvidíte jen tehdy, budete-li je mít ve skupině. To znamená maximálně pět pevností naráz. Zato si ale hráči budou poměrně svobodně moci vybrat, kde si pevnost zbudují.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama