BlackSite: Area 51 Článek BlackSite: Area 51

BlackSite: Area 51

Dalibor Franta

Dalibor Franta

4. 2. 2007 23:30 1
Reklama
Reklama

Pokud jde o konspirační teorie, tak nemá Area 51 konkurenci. Kennedyho nevyjasněná vražda chtě nechtě ztrácí po těch letech šťávu, Ilumináti a spiknutí za posvátnými zdmi Vatikánu jsou jen krátkodobou módní vlnou, Aštaran Šeran na orbitě už se pomalu nedostane ani do nedělní přílohy zahrádkářského magazínu a co se týče Blanických rytířů…inu řekněme, že spavá nemoc s jejich řadami notně zacloumala.

Ale vetřelci, létající talíře a utajené pitvy hluboko v Nevadské poušti, ty dráždí naši představivost už hezkou řádku let v míře nezmenšené. Bombardér Stealth, přístroje pro noční vidění, laserová ukazovátka, Teletubbies…jsou to snad všechno výsledky tajné vládní spolupráce s mimozemšťany?

S mlhou houstne dým

Před necelými dvěma lety se na výše položenou otázku pokusila odpovědět povedená FPS Area 51. Se sympatickou nadsázkou, dobrými nápady a akcí naditou hratelností prezentovala světu svoji představu tajemného světa za ostnatým drátem u jezera Groom. A světe div se, majitelům PC i konzolí se tahle vycházka za dobrodružstvím líbila. I proto se vydavatelská společnost Midway rozhodla v nakročeném směru pokračovat a obšťastnit nás historkami z oblasti 51 podruhé. Titul BlackSite: Area 51 začíná pod rukama studia Midway Austin nabírat zřetelné a velmi pohledné obrysy, když by měl být hotový už letos na podzim a podle všeho by mohl tentokrát uspokojit i vyznavače trošku temnější atmosféry.

I mutanti mají právo na odbory

BlackSite: Area 51
Právě znatelně serióznější přístup k věci, temnější, místy až hororová, atmosféra a nové taktické prvky by se měly stát hlavní devizou BlackSite: Area 51. Už samotný příběh napoví o nové tváři Area 51 mnohé. Ačkoliv se odehrává pouze dva roky po událostech prvního dílu, společného spolu nemají prakticky nic a návaznost je pouze formální. Hra se totiž, spíše než na pokusy prováděné hluboko v útrobách výzkumného střediska, soustředí na jejich důsledky, které, jak si jistě domyslíte, nejsou právě příznivé.

Ukáže se totiž, že stovky případů únosů mimozemšťany, které se dnes a denně objevují na stránkách čtvrtořadých bulvárních deníků, nemají na svědomí návštěvníci z vesmíru, ale americká vláda, která touto nepříliš šťastnou cestou získává testovací „materiál“ pro svůj tajný armádní projekt supervojáka. Dobrá zpráva je, že byl tento výzkum víceméně úspěšný. Špatná zpráva je, že se zmutovaným „supervojákům“ jejich nová existence zrovna dvakrát nezamlouvala. Vymetli tedy vědce z Oblasti 51 a obsadili přilehlé okolí, včetně slavného města Rachel, které leží v bezprostřední blízkosti základny. Aby dodali svému boji za práva mimozemšťany cinknutých mutantů váhu, založili odborovou buňku zvanou „the Reborn“ (Znovuzrození) a teď čekají co se bude dít, jak na ně zareaguje okolní svět.

Taktický briefing

BlackSite: Area 51
K řešení situace jste samozřejmě čistě náhodou vyzváni právě vy a vaši spolubojovníci. Jak už jsme naznačili výše, BlackSite: Area 51 se chystá zabrousit do klidných vod taktické akce a přestože své možnosti v tomto ohledu nijak nepřeceňuje a ikonám žánru jako je série Rainbow Six do řemesla v žádném případě fušovat nechce, pár dobrých nápadů přeci jenom nabídne. Ovládání skupiny (počet parťáků nebyl zatím specifikován) by si mělo vystačit s jediným tlačítkem. Označíte dveře, ostatní je vyrazí, označíte emzáka, ostatní mu vystřílí želatinu z hlavy, označíte auto, ostatní nastoupí, atd. atd. V praxi bude možné tento jednoduchý systém používat i pro taktičtější manévry. Pošlete jednotku jedním směrem, sami si cíl obejdete z druhé…a bum! Napoleon by to nevymyslel lépe, pochoduj odděleně, bojuj společně.

V oblasti řízení týmu už dnes lze asi jen těžko přijít s něčím novým (a spíše akčněji laděná BlackSite: Area 51 po něčem takovém ani netouží). Ale co se týče chování jednotky, její morálky a bojových schopností, tak tam jsou i v dnešních špičkových titulech velké rezervy. Obvykle se umělá inteligence prostě snaží nezaseknout ve dveřích, nezevlovat zbytečně dlouho pod nepřátelskou palbou a nestřílet civilisty. Jinak se ale chová a střílí jako, no jako umělá inteligence. Nezná strach, nezná paniku, prostě plní rozkazy a zbytečně o nich nediskutuje.

A právě to by chtěla BlackSite: Area 51 svým pojetím týmového boje změnit, byť ne nijak dramaticky. Hra bude v každé situaci dynamicky ovlivňovat morálku vaší skupiny. To znamená, že když se bude dařit, tak se emzáci ani nestačí poškrábat na třetí hlavě. Začněte však chybovat a tým znejistí, bude reagovat pomaleji, střílet nepřesně a nakonec už ani nevystrčí nos z krytu. Morálku ovlivní každá maličkost. Pozitivně působí například povedený headshot, žádné oběti na životech, atd. Negativně se podepíší ztráty ve vlastních řadách, nepřesná střelba, nebo nesplněný úkol. Možná si ještě vzpomenete na hru The Thing z roku 2002, která pracovala na velmi podobném principu a hrála se výborně.

BlackSite: Area 51

Multiplayerové hody

Skvělou zprávou je, že hlavní dějové lince nebude chybět kooperativní mód (tato dříve tolik opomíjená multiplayerová složka jako by v poslední době zažívala renesanci). Navíc se podle vývojářů můžeme při kooperativní hře těšit na několik netradičních oživení, v nichž by mělo hrát hlavní roli osvojování mimozemským/mutantských schopností. Klasický multiplayer pak obsáhne všechny oblíbené týmové režimy – Deathmatch, Team Deathmatch i Capture the Flag a navíc přidá týmovky Human vs. Reborn a Siege. Trochu překvapivá je snaha zmenšit rozsah multiplayerových klání, když se počet hráčů na jedné mapě bude pohybovat „pouze“ kolem šestnácti. Pokud to však bude v zájmu větší zábavnosti, tak proč ne.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz