Biomutant Článek BioMutant - dojmy z Gamescomu

BioMutant - dojmy z Gamescomu

Pavel Makal

Pavel Makal

24. 8. 2017 10:00 4
Reklama

Letošní Gamescom je na tom, alespoň co se příjemných překvapení týče, o mnoho lépe než ten loňský. Zatímco loni nám kolínská výstava s velkou pompou představila nechtěného levobočka série Metal Gear s podtitulem Survive, letos už mohou kupříkladu stratégové slavit oznámení Age of Empires 4, Techland se pochlubil zajímavou variací na Hotline Miami jménem God’s Trigger a vydavatelství THQ Nordic vytáhlo z toxického jezírka na světlo světa hru s nekompromisním názvem BioMutant.

TAKOVÝ MENŠÍ EXPERIMENT

Jméno, které jako by propadlo časem a prostorem z 90. let, si pro svou hru zvolili vývojáři ze studia Experiment 101. Těžko říct, zda právě 101. testovací subjekt uspěl a stal se eponymním BioMutantem, podstatnější ale je, že dosud neznámý tým ze švédského Stockholmu tvoří bývalí zaměstnanci Avalanche Studios, tedy firmy, která na naše obrazovky dostala třeba Just Cause nebo předloňského Mad Maxe. Podle oficiálního webu hry nabídne BioMutant nový přístup k 3rd person rubačkám a svým hráčům poskytne širokou plejádu úprav a mutací, díky čemuž jeho soubojový systém nikdy nezačne nudit. Nudnou ale zároveň nutnou dávku faktů máme za sebou, vás ale víc než PR poučky zajímá, jak se to celé hraje.

Na začátku si můžete zvolit, jaký typ a délka srsti bude vaši obludku zdobit, vyberete si zbarvení, stavbu těla a také to, zda se budete chovat spíš jako hrdina bez bázně a hany odhodlaný zachránit svět, nebo jako sobecký zloduch sledující jen a pouze své vlastní cíle.

Že je o BioMutanta zájem, bylo patrné už podle dlouhatánské fronty vinoucí se od stánku THQ v hale 8 kolínského výstaviště. Díky kouzlu osobnosti (a zázračnému papírku s výmluvným nápisem Fast Pass) jsem ale mohl nervózně přešlapující a pařbychtivé nešťastníky přenechat osudu a rovnou se vrhnout do hraní dostupné alfa verze hry. Na začátku si můžete zvolit, jaký typ a délka srsti bude vaši obludku zdobit, vyberete si zbarvení, stavbu těla a také to, zda se budete chovat spíš jako hrdina bez bázně a hany odhodlaný zachránit svět, nebo jako sobecký zloduch sledující jen a pouze své vlastní cíle. Ze zhruba 20 minut dlouhé ukázky vyplynulo, že svou inklinaci k dobru či zlu budete i nadále ovlivňovat například volbami v rozhovorech.

AKČNÍ HIT

Nenechte se ale mýlit, BioMutant je především o akci, a ta je už v prezentované alfě po čertech zábavná. Na výběr máte útoky na blízko nebo střelbu z palných zbraní, úspěch ale tkví v umné kombinaci obojího. Váš mutant navíc oplývá poměrně širokou paletou pohybů a při správné kombinaci tlačítek se dočkáte takové střelecké ekvilibristiky, za kterou by se nestyděl ani John Woo. Nebo aspoň Max Payne. Váš huňatý bijec bude chvíli rozdávat údery provizorním mečem, aby o zlomek okamžiku později efektně proplouval vzduchem a zaléval protivníky deštěm kulek. Soubojový systém potřebuje ještě trochu poladit zejména v oblasti zaměřování, už teď se ale jedná o nesmírně uspokojivý zážitek, který ve mně okamžitě vzbudil touhu odnést si hru domů a strávit s ní několik příjemných večerů u praskajícího krbu.

Kromě boje na blízko i na dálku předvedlo demo také čtyři zvláštní schopnosti. Můj BioMutant se v poměrně rychlém sledu naučil vypouštět roj nepříjemného hmyzu, zasahovat protivníky elektrickým výbojem, podat si je díky telekinezi a v neposlední řadě vyvolat ze země obří muchomůrku, která mu dopřála vyšší výskok. V propagačních materiálech se často mluví o celé řadě mutací, které budou zásadně ovlivňovat váš herní styl, nic takového jsem si ale bohužel nevyzkoušel. Zato se ve hře nachází crafting nových a silnějších zbraní. Grafika není špatná, byť je vidět, že nějaké ty detaily ještě bude třeba vyřešit a například při úvodní volbě délky srsti jsem některé varianty raději s hrůzou v očích přešel. BioMutant má ale velmi příjemnou barevnou paletu i grafický styl, rozhodně se mu nedá upřít osobitost, jaká AAA hrám slavných jmen často chybí. Vaše putování také doprovází příjemný hlas vypravěče, dabing hrdiny i NPC postav však řeší nesrozumitelná kňouravá řeč.

ZASE JE TO NA VÁS

Vývojáři nechali závoj tajemství i na samotném příběhu hry. Demo začalo zhruba tam, kde končí první trailer, hrdina je sice také uvězněn silnou příšerou s explozivní zbraní, dokáže si ale poradit, ze šlamastyky se vyhrabat a vydat se objevovat zdejší svět. Moc toho o něm nevíme, snad jen to, že civilizace tak, jak ji známe, už neexistuje a přírodní nebo možná člověkem zaviněná pohroma dala šanci inteligentním zvířátkům. Zlověstná nákaza ale stále ukazuje své drápky a pokud nepovstane udatný hrdina, možná všechno skončí špatně. Hráč tak bude stát před rozhodnutím, zda sjednotí kmeny a stane se zachráncem celého světa, nebo naopak dobyvatelským postrachem, který se postará o totální apokalypsu.

Demo končí přesně v tom okamžiku, kdy už vás hra má pěkně na lopatkách, háček je bezpečně zaseknut do srdce a já už se těším, až před nás vývojáři z Experiment 101 příští rok položí kompletní dílo.

Musím bez okolků přiznat, že ona dvacetiminutovka s BioMutantem patřila k nejpříjemnějším momentům, jaké jsem dosud na letošním Gamescomu zažil. Demo končí přesně v tom okamžiku, kdy už vás hra má pěkně na lopatkách, háček je bezpečně zaseknut do srdce a já už se těším, až před nás vývojáři z Experiment 101 příští rok položí kompletní dílo. Krátký trailer po dokončení dema navíc ukázal neskutečnou porci originálních nápadů, ztřeštěné dopravní prostředky, skvěle vypadající lokace a působivé souboje s obřími bossy. Z ukázky je také patrné, že hra necílí jen na masochistické flagelanty, obtížnost není nijak vysoká a jestli jste v minulosti hráli třeba Kingdoms of Amalur, neměli byste se tu cítit zvlášť ohroženi. Jestliže tedy máte, podobně jako já, pro žánr akčních sekanic slabost, určitě BioMutantovi věnujte zvýšenou pozornost. Na našem webu se s ním ještě určitě několikrát potkáte.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama