Battlefield 3 Článek Battlefield 3 - dojmy z multiplayeru

Battlefield 3 - dojmy z multiplayeru

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

7. 6. 2011 22:40 9
Reklama

Prezentace třetího Battlefieldu patřila na E3 k těm nejdelším, na což si někteří novináři přímo i nepřímo stěžovali. Dle našeho názoru si to ale hra takového formátu jednoduše zaslouží, a tak vás ani my nebudeme šetřit. Není to tak dávno, co jsme na Hrej zveřejnili článek týkající se singleplayerové části a technického pozadí, tentokrát se zblízka podíváme na multiplayer, jenž se už před několika lety stal nedílnou a zcela žádoucí součást všech moderních stříleček.

Klasika v novém

Pokud jste hráli předchozí Battlefield, konkrétněji druhý díl Bad Company, máte přibližnou představu, na co se těšit v případě BF3. V první řadě totiž budou zachovány oblíbené módy Rush a Conquest, pochopitelně však s mnoha úpravami. Ta nejdůležitější se točí kolem velikosti map, které budou v Battlefieldu 3 mnohem větší a nabídnou tak hustější síť úkolů a záchytných bodů. Výkonný producent BF3, Patrick Bach, vysvětluje rozdíly mezi mapami v současných hrách a mapami v chystané novince jednoduše: „Spousta map [v ostatních hrách] jsou arény, naše mapy jsou jako dlouhé putování.“ Kromě této dvojice módů si v novém Battlefieldu budete moci zahrát také Team Deathmatch a po vzoru stahovatelného Onslaught módu do zmiňovaného Bad Company 2 nebude chybět ani kooperace, umožňující spolupráci dvou hráčů na deseti mapách.

Na to, že má být Battlefield 3 hrou, která posune možnosti žánru na vyšší úroveň, nezdá se výčet herních variant nijak převratně. Nenechte se ale zmást. Lidé v EA DICE vědí, co dělají, a ono klasické jádro postupně obalují zajímavými prvky. Jedním z nich bude systém Battlelog, vycházející ze stejného modelu, použitého napříč posledními dvěma díly série Need for Speed. A ačkoliv vývojáři dosud nezveřejnili žádné bližší informace, právě závodní Autolog slouží jako solidní základ pro to, co očekávat. Ve zkratce se tedy můžete připravit na sbírání a sdílení statistik, sociální funkce jako komentáře k vašim výsledkům a případně i klasické „lajkování“. Patrick Bach navíc potvrdil, že se ke službě budete moci připojit odkudkoliv, třeba i z autobusu cestou do školy, očekávat proto můžeme například i mobilní aplikace, abyste byli vždycky v obraze. Jako nadstavba Battlelogu pak bude sloužit online služba Elite, která bude „zpoplatněna“ nulovým měsíčním poplatkem. Ano, narážka na Call of Duty a pravděpodobný výskyt placeného online kanálu je zřejmá.

Zážitek nade vše

Od řečí a neurčitých informací už ale přejdeme k zážitku ze samotného hraní, ze kterého jsou někteří novináři doslova u vytržení. Pro účely demonstrace připravili vývojáři z EA DICE mapu nazvanou Operation Metro, zasazenou do Paříže. Hra v módu Rush začíná pohledem na park, ve kterém musíte splnit první úkol, spočívající v zajištění dočasné nepřátelské základny. Poté můžete se svojí jednotkou vstoupit do podzemního komplexu metra, abyste na konci opět bojovali na povrchu. Nejedná se však v pravém slova smyslu o lineární záležitost, například v podzemí je možné zvolit několik různých cest, čímž je zajištěna znovuhratelnost a unikátnost každého kola. Konkrétně se můžete v tunelech vydat skrze prostory pro údržbu, cestou obyčejných cestujících, anebo použít samotné vlaky. Ať už si ale zvolíte jakkoliv, vývojáři slibují, že každé kolo si náležitě užijete a na konec se probojujete klidně až za patnáct, dvacet minut.

Každý má svou roli

Co se týče jednotlivých druhů vojáků, v DICE se snažili spojit jich hned několik do sebe. Výsledkem jsou čtyři třídy, se kterými si užijete jak klasický boj, tak používání specifických vlastností. První z nich je tedy klasický voják, který může střílet z M16, ale zároveň se vybavit medikity a sloužit jako zdravotník. Inženýr naproti tomu opravuje stroje, ale má k ruce protitankovou střelu SMAW a samopal M4. Třetí v řadě je podpůrný voják, který zásobí tým municí a sám jí dostatek vyčerpá při střelbě z lehkého kulometu M249. Kolečko poté uzavírá průzkumník se svojí odstřelovačkou MK11 a hlavně taktickou trhavinou C4. Všichni pak v základu využívají ještě pistol M9, ruční granát a nůž s tím, že si budete moci výbavu i tak během hraní libovolně upravovat. Jak už asi sami chápete, spojení vždy několika tříd do jedné dává mnohem větší rozptyl možností, přičemž hráče stále navádí vybraným směrem. Pokud si například vyberete inženýra, díky jeho baterce na zbrani budete moci prozkoumávat temnější místa a podobně.

Kromě toho všeho samozřejmě nesmíme zapomínat na grafické zpracování, které nás zas a znovu nenechává vyjít z údivu. Ano, vývojáři si musí na rozlehlých mapách pomoci několika ústupky, jako například zjednodušení kouřových efektů v povzdálí, ale v celkovém ohledu působí Battlefield skutečně jako z jiné doby. Je tedy vidět, že engine Frostbite 2 je zcela nový a s jeho využitím se počítá zejména pro PC. Od toho se pak odráží celková atmosféra a také celá řada slíbených prvků, jako je kompletní destrukce prostředí a další vizuální libůstky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama