Assassin's Creed 2 Článek Assassin's Creed 2

Assassin's Creed 2

Luke

Luke

9. 6. 2009 22:29 6
Reklama

Jedním z dlouze diskutovaných titulů se na E3 stalo pokračování předloňské hitovky Assassin's Creed. Původní hry se prodalo přes osm miliónů kopií, a to je pro Ubisoft pádný důvod pro výrobu pokračování. Otázka v kuloárech ovšem nezněla: proč se na hře pracuje, nýbrž: co je ve hře nového? Upřímně řečeno, není toho zdaleka tolik, abychom mohli s čistým svědomím používat číslovku „dva.“ Mnohem více jde o první hru doplněnou o nové možnosti interakce a doladěnou v místech, kde předtím škobrtala. V přísně stráženém stánku na E3 tuto domněnku potvrdil i jeden z vývojářů – v Assassin's Creed 2 se tým pod vedením Jade Raymondové snažil především dotáhnout do konce vše, co bylo v původní hře nakousnuto. Zlepšení se tedy dočkají soubojové techniky a zásadním způsobem byl přepracován systém úkolů a jejich pestrost. Dalším rozdílem, ovšem vizuálně jen malým, je hlavní hrdina, který se už nejmenuje Altaïr, ale Ezio, což kupodivu znamená v italštině totéž, co Altaïr v arabštině – dravec. Alespoň nám to bylo tvrzeno. Kdyby to bylo Eizo, byl by to monitor. Ezio – dravec. Dravec, který chladnokrevně útočí ze střech, ze země anebo přímo ze vzduchu. A to znamená, že s ním nebude sranda.

Ezio Auditore žije ve Florencii. Jeho osud by zřejmě býval nudnější, kdyby mu nebyla vyvražděna rodina a on se nerozhodl pomstít se vládnoucím italským famíliím. Když oni po tobě nožem, ty po nich rovnou mečem. A naučit se mávat mečem není až tak těžké. Ezio pod vaším vedením tedy brzy nabude vražedných dovedností a vypraví se napříč Toskánskem pozabíjet všechny viníky. Příběh, který společně s Eziem píšete, je mnohem intimnější než v předchozím díle a charakter hrdiny bude rozebrán do větších detailů, než tomu bylo u přeci jen trochu robotického Altaïra. Ezio je dítětem renesance, pohybuje se mezi vybraným vínem, škraboškovými plesy a krásnými dámami, proto bude mít podle slov producentů slabost pro něžné pohlaví anebo sklenku vína. Navíc v sobě nosí DNA tak trochu slavnějšího předka. Ano, hádáte správně, Ezio je přímým potomkem Altaïra. Scénáristé se tak elegantně vyhnuli nutnosti násilně přetahovat perského vraha do patnáctého století. Do Eziových vzpomínek se opět budeme dostávat přes vypravěče a opět to bude Desmond Miles, ovšem více o příběhu nevíme. Snad jen malou informaci, že se Ezio přátelí s Machiavellim (teoretik politiky), hraběnkou Sforzovou (chemička), Lorenzem de Medicim (vládce Florencie) a s mladým Leonardem da Vincim. Každý z nich bude přinášet nové mise a výhody.

Ve městě, jako jsou Benátky, je kůň coby dopravní prostředek vraha trochu nepraktický. Proto na kanálech naleznete ovladatelné lodičky a na střechách domů speciální Da Vinciho kluzáky, jaké známe z vynálezcových nákresů, pomocí kterých se budete přesouvat na větší vzdálenosti. Protože lidé jsou i v renesanci pověrčiví, budou kluzák považovat za létajícího démona a stráže se do něj pustí záplavou šípů. Po přistání to s pověrčivostí už není tak žhavé a následuje bitka, která funguje jinak než posledně. Ezio vstupuje do půtky s prázdnýma rukama, ale jednoduchým krokem (vykrytí úderu a chňapnutí) může vyrvat protivníkovi zbraň a okamžitě ji použít. Všechny pohyby vypadají plynule a přirozeně, přestože jsou bitky rychlé a akční. Během několika sekund na prezentaci stačil Ezio vzít zbraně každému z přibližně pěti strážných a okamžitě se s nimi vypořádal. Kromě klasických sečných zbraní bude k dispozici i kladivo, halapartna nebo pistole. K praktickým předmětům patří i kouřová bomba, která zakryje Eziův útěk po spáchání atentátu anebo (konečně!) schopnost plavat ve vodě, jak je ostatně vidět na našem videu.

Herní krajina bude určitě obsahovat města Florencii, Benátky a Řím. Všechna jsou pečlivě přemodelovaná a poskytnou dostatek prostoru pro akrobatické řádění na střechách. Přístup k řešení jednotlivých úkolů bude mírně rozdílný. Dohromady čeká šestnáct typů úkolů a každý z nich se může rozvíjet dál než jen skončit splněním primárního cíle. Svět je otevřenější a bohatší na menší příběhy (mělo by jich být přes 120). Zdá se tedy, že se Ubisoft vydává cestou k nelineárnímu hraní, jako byla Oblivion. Nejde jen o pestrost úkolů a jejich proplétání. Každý skutek bude zvyšovat Eziovu věhlasnost, až nakonec nebude mít možnost splynout s davem a uchránit se od pozornosti stráží. Proto jsou tu mise, které věhlasnost snižují – například zabití svědka, podplácení stráží nebo strhávání plakátů s odměnou. Na průběh úkolů má vliv i střídání dne a noci. V noci je v ulicích a na střechách méně stráží a je jednodušší je odpravit zezadu. Nové animace záškodnických chvatů se každému zalíbí: Ezio srazí dvěma strážím hlavy dohromady nebo při šplhu na věž jedním škubem vytáhne hlídače a shodí ho na ulici dolů. Anebo klasické schování se v hromádce sena, které ale stráž může začít prošťuchovat kopím.

Více detailních informací o Assassin's Creed 2 neznáme, ale z toho, co jsme viděli, jsme jednoznačně potěšeni. Vývojáři opravili vše, co na první hře skřípalo a přidali řadu kosmetických detailů, které dělají z hraní příjemný zážitek. Nečekejte tedy takové překvapení jako v případě Altaïrových dobrodružství – dvojka bude o tom samém, jen s novými animacemi, misemi a zlepšenou umělou inteligencí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama