Ankh: The Tales of Mystery Článek Ankh: The Tales of Mystery - návod 3. díl

Ankh: The Tales of Mystery - návod 3. díl

David Vlach

David Vlach

9. 3. 2006 23:57
Reklama
Reklama

Kapitola 4 – Káhirské slunce

Osiris začíná pomalu přebírat vládu nad vaším tělem, což signalizuje, že by jste si měli trošičku pospíšit. Zajděte na náměstí a promluvte si s otrokářem. Dozvíte se něco více o banánové prohibici a o tom, že už není možné sehnat velmi lahodný a silný nápoj zvaný Káhirské slunce, který měl otrokář tak rád. Zajděte za obchodníkem s vínem a promluvte si s ním o tomto nápoji. Pokud mu přinesete nějaké banány, je ochoten vám takovýhle drink namíchat. Vydejte se zpátky do pouště, kolem karavany, která stále čeká na svého vůdce, až do oázy. Tady najdete jednoho nerudného džina důchodce, jenž ztratil svou lampu. Ta je v jezírku pod vodopádem, kam se díky svému plaveckému handicapu nedostanete. Promluvte si Tharou, která se přidala ke trojici izraelitských utečenců a banánových rebelů a vás poprosí o to samé. Promluvte si s nimi a jakmile budete přijat, můžete se nechat zasvětit do tajemství a dostat dřevěné prkno. To použijte na nedokončený most a přejděte na druhou stranu. Tady za škvírou ve skále najdete tajnou plantáž banánů. Pokud si chcete procvičit házení banánů na faraóna, můžete si pár banánů utrhnout a zkusit to. Až budete odcházet, jeden si vezměte s sebou a nezapomeňte také na prázdné dřevěné vědro. S banánem zajděte k obchodníkovi s vínem a dejte mu ho. Nechte si namíchat extra silný drink. Bude po vás také chtít nějakou zálohu a tak mu nejprve vraťte prázdnou láhev od vína a dejte mu stříbrňák, který za ní dostanete. Zkuste ho dát otrokáři, jenže ten není žádný hospodský ožrala aby pil takovýhle nápoj bez ozdobného paraplíčka ve skleničce. Zajděte zadním vchodem do paláce a na místě zahradní slavnosti naberte do vědra vodu. Touhle sprchou probuďte spícího hosta, který je oním hledaným vůdcem karavany. Ted se vydejte zpátky na poušť a na křižovatce s kostrou se vydejte úplně vpravo ke sfinze. U stánku seberte ozdobné paraplíčko, dolaďte estetický dojem drinku a jděte ho dát otrokáři.

Až to s otrokářem sekne, seberte mu klíče a osvoboďte otroka. Ten bude vděčný za to co jste pro něj udělali a nabídne vám svoje služby. Jeho nejlepší vlastnost se vám bude zrovna hodit. Pomůže vám vylovit džinovu lampu z jezírka pod vodopádem, ke které by jste se sami nedostali. Džin vám za odměnu prozradí, kdo a kam unesl faraónovu dceru a otrok vám dá svůj vybitý stroj času. Obohacen o cenné informace a užitečné věcičky se vydejte zpátky do paláce, aby jste si promluvili s faraónem o jeho dceři a vašem ankhu. Dostanete velice neobvyklý klíč od sfingy a slib, že pokud faraónovi přivedete zpět dceru, dá vám její ruku a půl Egypta. Zaskočte zpátky ke sfinze a otevřete její vchod. Uvnitř se vám objeví ukazatel energie, který má ale spíše pobavit než vystrašit. Osobně jsem pak byl ale mnohem ostražitější a vystrašenější. :-) Hned na začátku vás totiž něco velice nepěkně zraní. Nevšímejte si toho a prohledejte celé spodní patro. Najdete kladivo, první poznámku od faraóna stavitelům a vlevo v zemi koleje od vozíku. Vyjděte do druhého patra, po cestě seberte druhou poznámku a do vědra naberte z nádrže vodu. Kladivem shoďte pytel s vápnem dolů a dojděte si pro něj. Vápno nasypte do kbelíku a výslednou hmotu nalijte do kolejí od vozíku. Vznikne vám nádherná skulptura, která po přidělání na stěnu vpravo vytvoří žebřík. Pak už je získání třetí poznámky hračka. Třetí poznámka u sebe také obsahuje klíč k nouzovému východu. Vylezte tedy až do vrchního patra pyramidy, seberte konzervu s nakládanými fíky a strčte nosní klíč do otvoru ve mechanizmu. Nouzový východ vás možná trochu zaskočí, ale nakonec to dopadne dobře.

Zajděte za otcem, zjistit jak se dá vypustit nádrž uvnitř sfingy. Otec bude mít nezvanou návštěvu, ale protože tyhle dvě individua dobře znáte, nebude pro vás problém vyhodit je pryč. Otec vám prozradí, vše co budete potřebovat a nakonec přidá i trošku té mateřské lásky. Zajděte do prvního patra vašeho domku a zatáhněte za páku u prostředního sloupu. Dole se otevře tajná schránka s dokumenty, mezi kterými je poslední klíč. Ten vložte do druhého mechanizmu, který se nacházel v hlavě sfingy. Ještě před tím budete mít nečekanou návštěvu, která ale odejde úplně sama. Jakmile vložíte poslední klíč, objeví se splachovadlo na vypuštění nádrže a vy už musíte jen zatáhnout. Než se ale pustíte do hlubin podzemní říše musíte si doplnit svou energii. Vyhoďte konzervu s fíky nosním otvorem sfingy a dojděte posvačit její obsah. Pak už můžete sklouznout do nejnižších pater, kde vás zastaví až masivní zlaté dveře. Princip je jednoduchý, stačí položit závaží na pravý přístroj a dveře se otevřou. Jenže kde to závaží vzít? Vzpomínáte na podivnou fata morganu? Vezměte elektrického úhoře, nabijte stroj času a hurá do minulosti. S ukořistěným závažím otevřete dveře a projděte až do srdce sfingy. Ze stolu seberte baseballovou výstroj (typický egyptský sport) a promluvte si s mumií. Už je tu sama dost dlouho a začíná jí tak trochu opouštět zdravý rozum. Nevšímejte si jejího tlačítkového problému, vstupte do přístroje a aktivujte ho.

Kapitola 5 – Do temnoty

V podzemní říši boha Osirise je pořádná tma, naštěstí máte korunu, která umožní vidět jako za slunečného dne. Pokračujte po skalnaté cestě dál až ke kojotovi. Využijte vašeho baseballového setu a hoďte pejskovi míček. Sejděte až na samé dno a přistupte k zubaté bráně. Vpravo se nachází jakýsi panel s pojistkami a jedna z nich je vidět na zemi vyhořelá. Odkryjte panel a podívejte se na jednotlivé symboly nad pojistkami. Zleva to je, řeč, zrak, myšlení a sluch. Zapojte tři zbylé pojistky tak že jediný nezapojený okruh bude myšlení. Promluvte si s dveřmi a řekněte jim, že by jste chtěli být kamarádi. A že by jste se chtěli podívat na jejich sbírku háčků. Zuby se odsunou a cesta dál bude volná. Teď přichází na řadu velké finále. Stanete tváří tvář Osirisovi v jeho podzemní říši. Za žádných okolností mu nedávejte ankh. Až si ho bude chtít sám vzít objeví se Thara (jen s jednou botou) a pomůže vám. Ale Osiris se zmocní vašich údů a vy musíte s Tharou utéct někam do bezpečí. Ideální místo je za kývajícím se sloupem vpravo. Kámen sice Assila připraví o život, ale společně se silou Ankhu a magickou formulí (tou poslední, začínajíc na Isis dal...) se Thaře podaří Assila znovu oživit. Thara pak dá v šanc svou duši a dostane vás z podzemního světa ven. Poslední Osirisův pokus vyhrát nad vámi vyřeší lehké popostrčení prodavače a pak už si jen můžete v klidu vychutnat happy end.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz