Age of Conan: Unchained Článek Age of Conan

Age of Conan

Petr Kadlec

Petr Kadlec

15. 7. 2007 22:47 1
Reklama
Reklama

Postava Conana vešla do všeobecného povědomí veřejnosti díky filmům s Arnoldem Schwarzeneggerem, který barbarovi nesmazatelně vtiskl svou tvář. Avšak svět Hyboria, ve kterém se dobrodružství neohroženého Cimmeřana odehrávají, je daleko rozsáhlejší, než by se z filmů mohlo zdát. Je tomu již více než 70 let, kdy spisovatel Robert E. Howard popsal pochmurné drsné místo plné nadpřirozených sil, ve kterém se střetávají kouzla s ostřími mečů. Inspiroval se přitom naším světem, takže nečekejte elfy ani trpaslíky. Hyboria je situována do období asi 10 000 let před Kristem a složením národů není nepodobná Zemi. Například na severu naleznete obdobu Germánů, zatímco v pouštích se nezapře vliv egyptské kultury. Bohužel, přes veškerou přitažlivost se toto universum nedočkalo mnoha herních zpracování, která by svou kvalitou alespoň trochu za něco stála (výjimkou budiž hra Conan od slovenského týmu Cauldron). Nyní se však licence dostala do rukou zkušeným autorům ze společnosti Funcom (The Longest Journey, Anarchy Online), kteří se chystají s Conanem zčeřit stojaté vody MMO her.

Tak trochu jiná hra

Age of Conan
Přestože bude Age of Conan především MMORPG, v prvních částech hry nepotkáme jediného živého spoluhráče. Záměrem autorů je, aby se každý mohl sžít se svým hrdinou a poznat zákony herního světa dříve, než bude konfrontován s ostatními hráči. V průběhu putování drsnou krajinou a seznamování se s historií Hyborie také určíme směr vývoje své postavy. Na výběr bude ze čtyř povolání – zloděj, bojovník, kněz a mág. Po zvolení jednoho z nich se schopnosti hrdiny budou dále profilovat podle jednotlivých tříd dovedností. Bude zároveň ponechána značná volnost ve změnách atributů schopností. Autoři tím chtějí zamezit situacím, kdy špatná volba rozdělení bodů nutila hráče začít hrát znovu od začátku. Rozdíly mezi různými třídami přitom budou zásadní a určující chování vaší postavy. Jinak bude jednat například bojovník templář a jinak bojovník barbar. Důležitým rysem vašeho avatara bude rovněž třída prestiže. Díky ní se vymezí postavení ve společnosti a specifikuje se váš přínos gildě. Rozhodnout se musíte mezi čtyřmi zaměřeními – craftsman, commander, lord a master. Každá z těchto tříd prestiže v sobě skrývá různá povolání, kterými můžete přispět k rozvoji společnosti. Je zde obsaženo vše potřebné od zbrojířství přes alchymii po architekturu.

Buduj a bojuj

Age of Conan
Architektura má v Age of Conan důležité místo. S gildou můžete obsadit kus neobydleného území a vybudovat na něm tvrz, nebo dokonce celé město. A právě architekt má tu moc navrhovat budovy, ovšem přičinit se musí všichni členové gildy. V závislosti na lokalitě, kde se rozhodnete město založit, se bude vyvíjet další dění. Máte-li město v srdci říše, můžete bez obav rozvíjet obchod, starat se o růst a likvidovat nepřátelskou konkurenci. Jiná situace ovšem nastane, budete-li se snažit expandovat do odlehlých koutů země. Vaše osady se stanou cílem nájezdů ostatních gild a PvP boje o ně proběhnou v opravdu velkolepém stylu.

Souboje hráče proti hráči budou patrně tou částí hry, kde se v plné síle předvede unikátní soubojový systém nazvaný Real Combat engine. Jak název napovídá, boje budeme ovládat v reálném čase. Zapomeňme tak na klikání po ikonkách a souboje statistik. Ke slovu přichází důvtip, pohotovost a přesnost. Hráč bude mít plnou kontrolu nad pohyby zbraně a sám určí, kdy a kterou část protivníka zasáhne. Díky velkým možnostem kombinování pohybů bude možné provádět širokou škálu úderů a komb, jejichž zneškodnění bude záviset jen na protivníkově dovednostech a postřehu. Souboje budou velice brutální a detailně zpracované. Krev poteče proudem a o usekané končetiny nouze také nebude. Conanův svět je drsné místo a ohledy se v něm neberou.

Age of Conan
Age of Conan se také může pochlubit systémem BBC, který byl od základu vyvinut právě pro tuto hru. Jedná se o nástroj kontrolující činnosti NPC (projevy emocí, animace atd.), díky němuž je zajištěna okamžitá reakce na podněty okolí. Zajišťuje tak pocit ucelenosti a sociální interakce mezi živými hráči a NPCčky. Herní mechanismy ale nejsou tím jediným, co by mělo hráče zaujmout a udržet u hry. Tvůrci velice dbají také na audiovizuální zpracování. Detailní grafika půjde ruku v ruce se 7.1 prostorovým zvukem, který bezpečně vtáhne do děje. Samozřejmostí bude střídání denní a noční doby a změny počasí, které do jisté míry ovlivní způsob hraní.

Hyborian Adventures si nekladou za cíl pokořit současného krále MMO World of Warcraft, ale chtějí zaujmout zcela odlišným přístupem a drsným, neokoukaným světem krutých válečníků a čarodějů právě ty hráče, kteří v současných online hrách nenalezli to pravé. Těšit se můžeme na konec října letošního roku, kdy se Age of Conan dostane na pulty obchodů.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz