@Marllone
To jiste ne, ale protoze jsi psal "vsechno" a Worlds.com je jen jedno, myslel jsem, ze do toho zahrnujes i ostatni firmy z clanku (NCSoft, Blizzard).
Vratit se casem zpatky, odstranit Hitlera a nechtene tak rozpoutat druhou svetovou valku ve slozeni Soveti vs Spojenci je regulerni sci-fi namet. Ani to, jak se v sovetske kampani v prostrizich vzajemne zrazuji a vrazdi sovetsti dustojnici, mi nepripada jako vesela nadsazka nebo blbost. Scena se zajatou Tanyou nebo zaverecny Stalinuv osud jsou podle me vypjate a funkcni sceny.
Ale nahly utok vzducholodemi na USA pres Atlantik? WTF! Nikym nepovsimnuta sit psionickych zarizeni rozestavenych kolem vyznamnych kulturnich pamatek po celem svete, ovladana z utajovane zakladny na Alcatrazu? Dvakrat WTF! A korunu vsemu nasazuje rusky vedec chytry jako Einstein, odstraneni Einsteina v minulosti (paradox a kradez zapletky z jednicky) a k tomu vsemu dalsi mega masivni armada Japoncu, ktere si nikdo ani nevsiml, dokud nedojela az do Leningradu? Na to WTF ani nestaci.
Pribeh RA2 se dal brat jako parodie (i kdyz casto bolestne pitoma). Ale RA3 zadny pribeh nema - ma jen mismas mnohokrat recyklovanych napadu. A ma ho jen proto, aby nam mohly prsate dustojnice v nedopnutych (nejlepe kozenych) uniformach zadavat ukoly misi (a mit pritom pohled, jako bysme byli svobodny milionar kratce pred smrti).
@Marllone
Ctes vubec ty informace, pod ktere hazis nasrane komentare? Nebudou to stejne hry. Bude se lisit pojeti kampane, dost mozna celkova stylizace. Tvrdit, ze se jednotky lisi jen barvou, muze pouze nekdo, kdo poslednich deset let strategie od Blizzardu nehral...
Z hlediska multiplayeru nemuzu soudit, nejspis prave proto je muj nazor odlisny a RA2&3 tolik popularni. Ja hodnotim pouze kampan, od ktere chci smysluplny pribeh a zajimave navrzene mise, ktere nejedou pres kopirak a maji napady.
StarCraft se na vrcholove urovni hraje rychle, ale jednak ma mnohem lepe navrzene ovladani a jednak se da hrat i pomalu. RA3 je rychly z podstaty - ani v kampani se pomaly hrac nechyta. Nebyt kooperativni kampane, kde si vlastne polovicku nepratel vyzere pocitacovy spoluhrac (nemajici problemy s tim delat deset veci naraz), nedal by se RA3 v singlu hrat vubec.
Pripoustim, ze nejsem zadny profi hrac, APM budu mit urcite hodne pod 50, ale co predvadi RA3 (v kampani, nejsem multiplayerovy hrac), mi opravdu nesedi. Pokud me pocitac v kazde misi vrhne doprostred hodne barevne a hodne neprehledne zakladny, na kterou za par chvil zautoci skupinka nepratel neznameho slozeni z neznameho smeru, muzu byt jak chci rychly, ale obranu zkratka dobre pripravit nemuzu.
Jednotky jsou prilis rychle, prilis ucinne a dohled maji prilis maly, nez abych stihal na vsechno deni reagovat nebo ovlivnit vysledek bitvy. V podstate pak nejde pracovat na vic mistech mapy najednou, je potreba vsechno tahnout v jednom shluku a pokud dojde k napadeni nejake odloucene skupinky (napriklad v zakladne), je treba pouze doufat, ze se z toho prostrili sama - ja uz ji nijak neprispeju, kazda pomoc dorazi az na vysledne spaleniste.
Napriklad v misi, kde mam s Tanyou dostat spiony do komunikacnich center na ruznych ostrovech, neni v praxi jiny postup nez brat spiony s sebou, i kdyz cesta dosud neni volna, protoze kdyz je necham cekat nekde v zavetri, pravidelne se ve chvili, kdy se koukam jinam, nekdo odnekud vynori a zastreli/sezere je. Nestihnu je zachranit.
Nerikam, ze se to neda hrat. Da, ale neni to moc zabava. Na obranu RA3 musim zase rict, ze jsem jeste nenarazil na stejne otravnou misi jako v TW, kdy je potreba branit zakladnu s nedostatkem energie vypinanim a zapinanim obrannych vezicek podle smeru utoku - mise, ktera by mohla byt zabavna a adrenalinova, ale ja u ni zuril, protoze jsem proste nedokazal klikat tak rychle (to castecne zpusobuje i ovladani, ktere upustilo od "chytreho kurzoru" a po vzoru Warcraftu chce pouzivat prave tlacitko k zadavani povelu a leve k vybirani jednotek, ale nedela to dusledne a casto se mi stavalo, ze jsem zrusil akci, kterou jsem chtel potvrdit, a ztracel tak drahocenne zlomky sekund).
Celkove bych rekl, ze ono "zrychlovani hratelnosti" neni zpusob, jak udelat hru zabavnejsi. RA2 byl podle me uz na hranici, kdy strategie prechazela v akcni hru (mise z datadisku - tradicne tuzsi nez v puvodni hre - se taky uz daly stezi uklikat). A pokud po mne strategicka hra pozaduje reflexy, jako bych hral Quake 3, je neco spatne...
(Nebo je to proste tim, ze v EA netusi, co je to stragicka hra. Ani BFME neni strategie, ale jen velka show, RA3 je totez ve frenetictejsim podani. Hodne se tam strili a vsechno to boucha, wow, cool... not really)
Z hlediska multiplayeru nemuzu soudit, nejspis prave proto je muj nazor odlisny a RA2&3 tolik popularni. Ja hodnotim pouze kampan, od ktere chci smysluplny pribeh a zajimave navrzene mise, ktere nejedou pres kopirak a maji napady.
StarCraft se na vrcholove urovni hraje rychle, ale jednak ma mnohem lepe navrzene ovladani a jednak se da hrat i pomalu. RA3 je rychly z podstaty - ani v kampani se pomaly hrac nechyta. Nebyt kooperativni kampane, kde si vlastne polovicku nepratel vyzere pocitacovy spoluhrac (nemajici problemy s tim delat deset veci naraz), nedal by se RA3 v singlu hrat vubec.
@Glutton
Pokud vim, tak u "remasterovane" verze Zaklinace si muzes vybrat libovolnou kombinaci dabingu a titulku. Takze nahodis polstinu, k tomu ceske titulky a jedes ;-)
@Graven.F
V cem myslis, ze se delaly kampanove mise predtim? Psali je programatori rovnou v assembleru?
Nejak ty hrace nechapu. Dostanou misto jedne cca 30 misi dlouhe kampane takove kampane TRI (kazdou zaplacenou zvlast, jiste, ale kdyby vysly jako StarCraft II, III a IV, taky by se platily zvlast), hutnejsi pribeh, vypiplanejsi diferenciaci jednotlivych ras... A oni jeste drzkujou, ze se jim za to nechce platit, ze je Blizzard dre z kuze, protoze jim misto jedne hry nuti trikrat tolik.
Nemluve o tom, ze fanousci kazde z ras si muzou koupit jen "ten svuj" dil a nemuseji se tretinu hry patlat s rasou, za kterou je nebavi hrat. Napriklad.
@McJabbo
Uz v puvodnim SC je management zakladny do takove miry automatizovany, ze "posun k mainstreamu" bude pravdepodobne znamenat naopak komplikace - mainstreamovi hraci by totiz mohli byt zaskoceni dvoutlacitkovymi zkratkami kombinovanymi s akcemi mysi...
Jestli vymeni puvodni eleganci (kterou by jeste bylo kde dopilovat, to zase jo) za clickfest ala RA3, bude to katstrofa. No ale vyckejme... jestli Chris Taylor odejde z Gas Powered Games, je to jasny signal hru nekupovat. A jestli vyjde nejdriv pro konzole, tak taky :-/
@Smazaný uživatel
Povazovat produkty Microsoftu za open source je vysmech jak Microsoftu, tak open source. Krome toho slova "open source" a "zadarmo" spolu nemaji prakticky zadnou vazbu.
@Marllone
Prave ze kdyz to vydaji jako tri hry, ziskavaji prilezitost udelat kazdou trochu jinak. Napriklad za Terrany se bude pribeh odehravat na vesmirnem krizniku a mezi misemi je mozne se pohybovat po lodi, mluvit s postavami... Zergove a Protossove mohou mit kampane resene uplne jinak.
Hraci, kteri StarCraft nehrali a budou chtit hrat jen jeden dil, si vyberou rasu podle vnejsich sympatii a proto, ze je bude zajimat jeji pribeh. Za ostatni si budou moci zahrat v multiplayeru nebo skirmishi. Z jejich pohledu nema argument "za jinou stranu by se ti treba hralo lip" vahu, protoze si hru kupuji jakou jakoukoli jinou jednotlivou RTS, ktera je zaujala.
@Glutton
DK2 uz myslim vznikal v dobe, kdy Peter Molyneux odesel do Lionhead fantazirovat o Black & White. Taky je DK2 oklesten o spoustu zajimavych veci a soustreduje se hlavne na vylepseni technologickeho zpracovani a pohodlnou hratelnost.
Ale je fakt, ze PS3 zatim vlajkovou hru nema a ze ji to hodne schazi. Motorstorm ani Resistance na to nestacily, MGS4 je zase spis pro fanousky serie nez pro mainstream. Treba se opravdu prosadi LBP a pro hardcore hrace pokracovani nejake strilejdy. Jinak se bude PS3 u lidi profilovat jako "ta konzole, kde si muzu prehrat i HD filmy".
Sam za sebe rikam, ze prostrihove sceny s zivymi herci jsem prestal mit rad u Red Alert 2 a v trojce je to uz cire zoufalstvi. K dalsim bodum oznameni jen strucne:
"Davame hracum vic, nez sami chteji..." - ano, skutecne je v RA3 vseho vic, vic nez bych chtel nebo snesl.
"...rychlejsi hratelnost..." - ano, RA3 je tak rychly, ze uz vubec nestiham klikat a kampanove mise hraju na dva pokusy (odkud prijde nepritel... aha - restart - obrana na spravnych pozicich), nemluve o nulovych strategickych moznostech (nepratele se objevi, priblizi a zautoci driv, nez lze nejakym promyslenym zpusobem reagovat, casto rychleji nez stihnu najit sve jednotky a poslat je do boje)
"...vice z pribehu..." - ano, bohatsi pribeh s mnoha dalsimi 'necekanymi' zvraty a stale stejnymi 'necekanymi' situacemi
"...s hollywoodskymi talenty..." - ano, rozhodne s mnoha dalsimi kozatymi dustojnicemi a jeste zmalovanejsi a odpudivejsi Tanyou
Nevolam po navratu k zajimavemu RA1 nebo k akcnejsimu, ale zabavnemu (az na ten pribeh) RA2, protoze ty by uz v dnesni dobe neobstaly. Myslim si ale, ze smer, ktery nabraly obe vetve C&C, vede pouze do pekel.
Vy toho nadelate. Microsoft tohle provadi porad a nikdo v tom zradu nevidi. A ze se pred rokem rikalo neco jineho? Prosim vas, vzdyt je to normalni firma snazici se vydelat penize. Bude rikat to, co ji ty penize vydela. Zadne gentlemanske chovani v businessu necekejte. Ti slusni a pravdomluvni skoncili velice rychle.
Cely je to konina, tak velka, ze to ani nejde komentovat. Kazdopadne ten "Disk nesmrtelnosti" je k nicemu, kdyz ISS do 10-15 let skonci zivotnost a nechaji ji shoret v atmosfere :-)