@jambi
@jambi Ne, jsou tam stejné legrácky jako v Yakuze. Ona to vlastně je Yakuza, jenom s jinou hlavní postavou (ty vedlejší jsou často členy jakuzy). Trochu se tam změnila nálada tím, že hrajeme za detektiva (soukromého) a navštěvujeme advokátní kancelář, viz. recenze. Ale není to až tak velká změna. On i Kazuma Kiryu dělal ve své podstatě detektivní činnost v průběhu předcházejících her. Nevýhodou je podle mne asi to, že se celá hra odehrává jen a pouze v Kamurocho, což se poslední díly Yakuzy snažily zpestřit. Výhodou je podle mne fajn hlavní postava, která je velmi dobře hraná skutečným hercem a hlavně velký potenciál do budoucna. Různých kriminálních příběhů se dá udělat bezpočet.
Otravné pouliční chuligány není problém ignorovat a vyhnout se jim. Tato hra, stejně jako Yakuza, je JRPG v jehož průběhu se postava leveluje. Aby se levelovala, musí mít k dispozici aktivity. Některé hry to řeší pomocí náhodných soubojů, jiné ve scéně (mapě) generují náhodné protivníky nebo šarvátky, dungeony apod. Tato hra to řeší pouličními chuligány a jinými aktivitami. Recenzent to nerozpoznal?
Ten pán Luke Stephens, který tvrdí "pretty much done" asi neví, jak to s herním vývojem chodí. Takových "done" člověk zažije hodně. Třeba i tvrzení vedení, že hra má za dva měsíce vyjít i když je buglist plný k prasknutí, nemluvě o nevyladěnosti :)
Jsem rád, že se ve hrách dá zvolit snadná obtížnost. Chci si hru užít, objevit její atmosféru a příběh a ne se třicetkrát prokousávat k bossovi a tam po jednatřicáté po deseti minutách kočkování zemřít a začít znovu. Ale chápu, že někteří mají rádi, když se pořádně vezmou důtkami po zádech až z toho slastí zavzdychají. Porazit hru už dávno nepokládám za osobní úspěch. Ty časy jsou pryč, když mi možná bylo patnáct. Hra mi na radosti nepřidá tím, že "se musím víc snažit" -- to zažívám neustále v normálním životě.
Dělat akční RPG na něčem, co bylo napsané pro závodní hru. Tak to musí být ještě příjemnější než dělaní Dragon Age Inquisition na enginu pro multiplayerovou střílečku.
Takže další hra, kde na placce je vylisované zabugované "něco" a bez internetu to "něco" budete muset hrát. Asi si budu muset počkat na nějakou Legendary Complete Edition :(
A má tedy hra nějaký příběh? Recenze uvedla, že po cca 20 hodinách se hráč prokouše ke konci (k jednomu konci). Takže zřejmě tam něco je. Ale protože to recenze nezmiňuje a ani nehodnotí, tak je tam "něco jako příběh", ale asi jen do počtu?
Zoufalství z nejistoty tvorby (drahých) nových IP musí být obrovské. Už je jedno, že hra nebyla nějak zvlášť úspěšná. Už stačí jen to, že se o ní ví a o propagaci je postaráno. Viz. Knack.
Tohle přece není o peticích, ale o vytažení šrajtofle a zaplacení 60USD za hru. A to se nestalo (a stále neděje) pro Sony v dostatečném množství. Na druhou stranu, když se bude o Days Gone hodně v médiích kafrat, tak se tahle levná propagace může Sony zalíbit a novému dílu dát zelenou.
Je to fajn hra. Těžko říct, kolik stála výroba, že se Sony tak nevyplatila. Asi hodně. Bohužel (bohudík?) Sony má další značky, takže DD už nedají druhou šanci. Třeba Ubisoft obvykle druhou šanci dává. V době vydání mne velmi překvapila reakce některých recenzentů (P.Makal, například). Očekávali asi Naughty Dog kvalitu alá Uncharted. Navíc se jim nelíbila jednoduchost postav a čekali silný příběh jako od Tolstoje. Ale nejvíc mne překvapilo, proč si Sony nezařídilo, aby byla hra ve stejném "vesmíru" jako The Last of Us. Buď to nechtělo Naughty, nebo byla hra příliš dlouho v preprodukci a už by se neudělaly potřebné změny a nebo je to vůbec ani nenapadlo?
Zajímavé jak nezávisle na médiu tvůrci nakonec udělají podobné světy, podobné příšery, podobnou atmosféru. Nakonec spadnou do jistoty udělat "něco jako Aliens", dát tam příšeru s chapadly, dát tam humanoida alá "zlý rytíř" a lasery a něco, co bude vypadat jako kostlivec nebo zombie, protože je na to asi zákazník zvyklý. Asi strach, že by se to pak neprodávalo?
Ve svých téměř padesáti letech vnímám představu "socializování se" se řvoucím náctiletým hráčem Fortnite nebo CoD jako velmi nepříjemnou. Takže se s výsledkem výzkumu plně ztotožňuji.
Je zřejmé, že EGS je pevně svázán s úspěchem Fortnite. Pokud by se nedejbože stalo, že o Fortnite nebude takový zájem a lidi by do hry přestali sypat dolárky, klekne i EGS.
S panem Farasem plně souhlasím co se délky her týče (a taky "znovuhratelnosti"). Jinak se na délku hry dívá mladý fakan, co chodí na střední nebo velký fakan, co chodí na vysokou a nechává se vykrmovat v mamá-hotelu, a dospělý člověk, který musí pravidelně ohospodařovat práci a po práci pravidelně obhospodařovat rodinu. Za natahované open-worldy nad 40 hodin bych lámal pracky.