@Glutton
Taky jsem na tuto hru nebo spíš interaktivní film spíš pesimistou. Jestli bude vše anglicky tak je 50% atmosféry v pr... , protože se budu muset soustředit na titulky abych to pobral. To mě potom opravdu nebude moc bavit, stejně jako Fahrenheit. Vypadá to opravdu skvostně ale .... nechám se překvapit.
@jan@ghostinthesheet.com
Já se nechci pouštět do nějaké dlouho trvající diskuze. Jednoduše řečeno, nereagoval bych, kdyby jste svým způsobem nesnižoval zkušenosti autorky článku a nesnažil se jí jakoby poučit. Jestliže jste se podílel na hře, kterou máte v podpise, nepřijde mi ten výsledek vaší práce tak světoborný ( ba naopak - možná zrovna "kýč" ) Jinak co se týká slova "kýč" můj názor je ztotožněný s Intimní zpovědí Jana Kaplického z videa na streamu. Je to dál zbytečná debata, přeji jinak upřímně hezký den.
@jan@ghostinthesheet.com
Tak článek autorky jsem několikrát přečetl a rozhodně souhlasím. Je sice hlavní myšlenka článku dost komplikovaně sepsaná ale já se s ní ztotožňuji. Hry procházejí stejným vývojem jako film, začali jsme u tupých mlátiček ( o pár pixelech ) a postupně se dopracováváme k tomu, že chceme příběhy a emoce. Což vyžaduje do jisté míry lidi s uměleckým a kreativním nadáním a výsledná hra se bez problému dá srovnat s jakýmkoli dílem jiného typu. Ostatně nové gta je toho důkazem, kdy hodně posílili příběh a charaktery herních postav ( ježdění městem a střílení by už dnes nikoho neohromilo ).
to: ghostinthesheet
Dokud uvidíš hru, jen jako hru, nikdy nic pořádného neuděláš. ( nemám na mysli casual hříčky, kde je to opravdu jen hra ).
@tlamiczka
Mám pocit, že to na technoligii nevisí. Vliv zvuku, hudby a podobných nástrojů je v mnohých projektech nevyužíván. Spíš je to o tom, že studiím jednoduše schází odvaha nebo opravdu kreativní vývojáři.
@gamedeveloper
No problem :o) Pro vysvětlenou. Herní periferie k počítači patří, naopak mentální poruchy a násilnické sklony k počítači rozhodně nepatří.
Ty ovladače ( přehled pokusů ), které jsou ve články zmiňovány byly v dané době inovativní ( někdy až nesmyslné ) a některé základní myšlenky se z nich osvědčily u dnešních ovladačů.
Až na tu větu se mi ten článek líbí a je zajímavý :o)
@Insane
Ono to nebude ani hratelností jako hromadou bugů. Kulky a granáty lítají skrz zdi, umělá inteligence nefunguje, jelikož počítačem řízený spolubojovníci vytlačí v pohodě hráče kamkoli do prostoru, kde to pak schytá. ( neuměj obíhat hráče ). Necháte si opravit zbraň a po 30 výstřelech je schopná se seknout. Na 50 metrů ve tmě vás s brokovnicí bez baterky sundá jak predátor. Do protivníka vystřílíte celí zásobník a na něj funguje pouze prvotní zásah, pak zatancuje náklon trefení a mezitím je defakto nějakou chvíli nesmrtelný, načež vám dojde zásobník. Před chvíli se mi to kouslo i během úkolu a měl bych kvůli sejvu hrát tři hodiny znova. V jednom úkolu mi to zase rovnou spadne do windows tak ho prostě nesmím splnit. Už se mi stalo, že jsem spadl několikrát do místnosti z které neexistuje cesta ven. V té hře je chyb jak u houmlesáka blech. Zpočátku to jde ale postupem času je to těžší a ty chyby tomu dávají korunu nehratelnosti. Snad vydají ještě pár patchů a budu se moct k tomu vrátit a teprve se tou hrou začít bavit. Příště už tedy budu od východních přátel podstatně opatrnější s koupí hry, tohle už je plný chyb až moc. Hlavně je to pokračování a zabugovanost se mi už tolerovat znova nechce..
To je nádhera co uměj vytvořit. Držím jim palce ať nějakou tu cenu urvou a Machinarium ať trhne pořádný úspěch a prodeje. Víc rozhovoru a postřehů z naší herní scény by čas od času neuškodilo. dík za tento.
Jenom si dovolím zrekapitulovat svůj pohled a jaký důvod mě vedl vlastně k tomu něco k této recenzi psát. Nemám rád násilné výlevy, na které zde zbytečně došlo ale nedivím se lidem, kteří recenzi v klidu neustály. Od recenze jsem čekal něco úplně jiného a hlavně jsem se na ní těšil a čekal jsem automaticky ke hře i speciál. MGS je hra na vojáka, který exceluje v tiché likvidaci nepřátel a to je to co si hráč v případě, že nemá problém s ovládáním užívá a na hře si oblíbí ze všeho nejvíc. To je to co dělá tu hru tak zábavnou a proč si jí rád i znova zahraje. Moje očekávání tedy od recenze bylo, že dostanu informace co je v tomto směru nového ve hře, na co se můžu těšit. Zajímá mne názor od člověka, který tu hru hraje proto, že chápe v čem ta hra vyniká oproti všem ostatním a to vyzdvihne. Autor článku hru přeběhl jakoby nám každý půl rok spadl další Metal Gear a opravdu mu uniklo v čem je ta hra tak vynikající ( za což bych ho rozhodně nepranýřoval ). MGS je jen jeden ( stejně jako je jeden Indian Jones ) a za další půlrok nedostaneme další díl ( kéž by to tak bylo ). Recenzent této hry by jí měl rozumět a měl by seznámit s herními mechanizmy hráče, kteří jí ještě nezkusili.Ta hra ve svém žánru nemá konkurenci a patří v něm k tomu absolutně nejlepšímu co na trhu je. Smolné je, že v redakci byl člověkem ,který opravdu MGS rozumí nejspíš jenom Farid. Je to velká škoda. Na hrej chodím velice dlouho dobu a chodím sem rád. Ale je opravdu hloupí, když jednu z mých nejlepších her přejede někdo způsobem jakým se stalo. To, že tu vznikla taková mela je jedině vizitka toho, že se to opravdu s hodnocením a recenzí nepovedlo a těch hráčů co berou MGS jako srdeční záležitost je opravdu hodně. Bylo by skvělí udělat k MGS 4 speciál, kde by se někdo pokusil dát nám hráčům to co jsme chtěli. Když půjdeme hledat na jiné weby je to vaše prohra a do těch komentářů pod článek jsme většina psali jenom proto aby jsme jít jinam nemuseli.
Ono té recenzi chybí hromada věcí, které mne zajímají a pro případné zájemce o hru jsou to nejdůležitější. Totiž to, co si fanouškové na MGS sérii zamilovali - stealth akce. Vymýšlení jak bez výstřelu prolézt lokace, zajmout a zpacifikovat všechny nepřátele bez spuštěných alarmů. To je podstata Metal gearu, hromada způsobů na likvidaci nepřátel v tichosti, či možnost lokaci projít bez jediného zabití. Od druhého dílu šlo nepřátele zajmout namířenou zbraní, od třetího dílu i každého vyslýchat. Na závěr hry se dostává za tento postup hodnocení. Pro nováčky bylo v každém díle hry v menu možnost nechat si přehrát videa co Snake umí za všechny pohyby a u toho rozmístění ovládání na tlačítkách aby na to hráč nemusel složitě přicházet sám ve hře. Z recenze jsem se dozvěděl prd co hra hráči opravdu nabízí. Nebylo by od věci udělat speciál a pověřit tím někoho kdo má k tomu cit a bude schopen lidem popsat to co je opravdu ve hře čeká.
Herní periferie patří k počítačům a konzolím stejně neodmyslitelně, jako mentální poruchy a násilnické sklony. - hmm :o) Mám pocit, že to mělo vyznít trochu jinak.
Pěkný přehled pokusů o inovaci. Díky těmto nepovedeným ovladačům vznikaly ty dobré.
@gamedeveloper
No problem :o) Pro vysvětlenou. Herní periferie k počítači patří, naopak mentální poruchy a násilnické sklony k počítači rozhodně nepatří.
Ty ovladače ( přehled pokusů ), které jsou ve články zmiňovány byly v dané době inovativní ( někdy až nesmyslné ) a některé základní myšlenky se z nich osvědčily u dnešních ovladačů.
Až na tu větu se mi ten článek líbí a je zajímavý :o)
Tactical espionage action ( dokonce napsáno v každém díle hry ) - stealth prvek je základem hraní této hry a celé série. Alert vám svítí po celou dobu videorecenze ( vyjma jedné rozstřihané lokace ) - vy tu hru nehrajete podle základního konceptu, ve kterém je hra mistrovským dílem ale jako střílečku. Nejenže se nedivím herní době, kterou uvádíte natož hodnocení. Recenze je pro mne velkým zklamáním.
Na tom vývojáři je opravdu znát talent. Při Karoshi mne hodně překvapil ten leveldesign (výborný nápady), ostatně koncept celé hry je originální. Nemám ponětí jestli je u nás jediná škola se zaměřením na gamedesign, nevíte někdo.
Já jsem Gobliiins nehrál a nechápu proč by neměla bejt hra oprášená. Pokračování hry, která kdysi dokázala pobavit může dnes v novém kabátku s určitou inovací být fajn. Provokativní to neni, spíš pesimistický.
Trefný článek. Přesně jeden z důvodů proč jsem se zhruba před rokem pustil do vývoje casual hry (žádný tetris), krom toho že to je můj koníček.
Přítelkyně až na Maria, Sonica a pár podobných typů her, nemá vlastně co hrát. Třebaže má státnice z psaní na klávesnici má problém z jakoukoli složitější hrou na ovládání. Ráda by si zahrála hru s příběhem, herními postavami a hlavně s koncem. Ale opravdu, kde nic tu nic. Herní vývojáři to brzo pochopí i s těch velkých firem a určitě se v tomto ohledu toho časem hodně zlepší.