@Rastm4N: Díky za odkaz, výborné čtení! :) Z jejich pohledu chápu, čeho tím odkládáním a mlčením chtěli docílit, ale prostě podle mě zvolili špatný způsob, jak to podat. Docela pravidelně jsem jejich forum v těch letech kolem traileru sledoval (později jen několikrát do roka, abych si shrnul, jak postupují) a bohužel ten přístup se mi moc nepozdával. Spousta ignorace, dotčených reakcí, promazávání a cenzura diskuzí... Chápu, že to není profesionální vývojářské studio, tak nemají nutnost mít i profesionální přístup, ale zrovna u fanouškovského modu jsem čekal něco vřelejšího :)
Tak jako tak jsem ale rád, že mod není mrtvý a bude příležitost si ho zahrát. Je mi jasné, že je samotné celá situace mrzí a nadělí nám třeba pod stromek výborný výsledek práce! :P
Docela se divím některým vyjádřením. Nevím, jak u jiných, ale já během hraní Skyrimu nenarazil na jediný bug a to jsem se po zkušenostech z Oblivionu bál. Generické questy netuším, které mysleli... Naopak si dodnes pamatuju na hromadu povedených. A ani ne kvůli invenci samotného questu, ale tím, že ve Skyrimu mi to prostě perfektně zapadalo do atmosféry. A rovněž si dovedu vybavit hromadu zajímavých NPC ze Skyrimu... Asi jsem hrál jinou hru nebo nejsem tak náročný :)
Tleskám a plně podporuji tuto iniciativu. Jsem rád, že i v Česku se konečně objevuje sdružení, které jednak začne hry propagovat jako plnohodnotnou formu zábavy (rozhodně lepší než mnohé mainstreamové filmy nebo hudba...ble ) a taky snad bude rozumně hájit zájmy hráčů a bránit je před pomluvami o tom, jací jsou to loseři, asociálové a kdoví co ještě... Taky bych rád viděl úzké propojení s programingovými skupinami, aby se u nás propagovaly turnaje a vůbec online hraní. Dokonce by mi ani nevadilo, kdyby se nezaměřovali jenom na mladé, ale i na lidi středního či vyššího věku (závodění s autama nebo sportovní simulátory baví i mého otce, který je jednou nohou v důchodu). Chtít po téhle asociaci, aby trochu korigovala ceny her je asi už moc, ale přesto bych byl rád, kdyby alespoň měla nějaké páky na to, aby si čeští distributoři neúčtovali přemrštěné sumy za hry. Koupě žhavé novinky mě většinou vyjde levněji objednaná ze zahraničí a dovezená sem, než koupená v české prodejně. Ale je mi jasné, že možná moc fantazíruju a třeba to bude asociace úplně na h...o, kterou bude každý ignorovat. Uvidíme...
Remaky mi svým způsobem vadí i nevadí. Nejsem nadšený, když se nějací blázni rozhodnou přinést "nový pohled na starou klasiku" a totálně to překopou/zjednoduší/degradují. Nevadí mi ale, když jde o remaky, které jen přepracují hru po grafické stránce a nebo opraví chyby a bugy, kterým se vývojáři (mnohdy už zaniklá studia) nevěnovali. Ta hranice je podle mě ale hodně tenká a vývojáři remaků se těžko zavděčí všem :)
Taky bych tipl Irák - akční adventura. začátek: Úzkými uličkami obleženého Baghdádu se proplétá Američan v přestrojení. Jde o tajného agenta, který po dobu války sledoval každý Saddámův krok, ale ten mu nyní upláchl. Agent nedbá rozkazů nadřízených, aby se stáhl z válečné zóny a vydává se na vlastní pěst znovu najít Saddáma a zamezit obratu ve válce. Během příběhu navíc odkrývá strašidelná fakta o iráckém jaderném programu a Saddámově elitní jednotce sebevražedných fanatiků, kteří se tajně připravují na odlet do Spojených Států, kde mají za úkol odpálit velké množství jaderných zbraní přímo v amerických městech. Boj o čas začíná! :-))) Fantazie mi trochu ulítla, sorry :D
Bylo načase... Obsahem datadisku jsou ale bohužel věci, které byly slibované a dopředu avizované už pro původní hru (která vyšla loni). Takže datadisk budu spíš brát jako naplnění slibů :)
Vidina hrát tenhle remake je sice hrozně lákavá, ale už před čtyřmi lety jsem se naučil hodně brzdit nadšení ohledně vydání. Pořád se akorát spekuluje a skutek utek. Je mi jasné, že to je náročný úkol, takhle amatérsky přetvořit skvost jako je HL 1, ale vývojáři remaku mě v průběhu let docela zklamali svým přístupem k fanouškům. Což ale nic nemění na tom, že si to sakra rád zahraju :)
Dema z principu už posledních pár let skoro vůbec nehraju (většinou jenom ne až tak známé tituly - u těch známých vím, jaké zhruba budou). Vždycky se u nich ale děsně naštvu, když je po dvou misích (levelech/závodech atd.) konec a já nevím, jak hra pokračuje. Potom ty mise musím stejnak vždycky hrát znovu, což už není tak zajímavé někdy.
Zpoplatnění mi ale přijde jako solidní nesmysl. Souhlasím s názorem, že demo je vlastně reklama. Už takhle to přehánějí se všemi těmi DLC, addony a různými jinak označenými bonusy. Sice beru, že se peníze nějak vydělávat musí, ale už to začíná překračovat hranice normálnosti.
Už druhé podobně pomalé video. Po traileru na Crysis 2 je tu GoW3 a zase pomalá hudba, rádoby dramatická filmová kamera a nic moc neukazující záběry. Nevím... od trailerů bych fakt čekal něco, co mě posadí na zadek a donutí slintat a chtít tu hru.
@SlamJam: Chvíli jsem o tom taky uvažoval, ale po tom, co jsme to s kámošema skupinově hráli o víkendové akci, jsem zjistil, že krom Heavy Rain mě jiné hry na PS3 skoro vůbec nelákají. Spíš jsem začal pokukovat po Wii na podobnou skupinovou relax akci :P
Wow, odvážné tvrzení! Překonat atmosféru Twin Peaks se podle mě zatím nepodařilo překonat žádnému seriálu (a možná ani filmu). Nedokážu si zatím ani představit, jak by něco takového muselo vypadat. Z toho bychom si doslova nadělali do kalhot :)
Po třech dnech testování musím konstatovat - zajímavé, ale nedotažené se spoustou chyb. Na to, že to je open beta, tak je to stabilní, nic nepadá a ani necuká. Ale některé prvky jsou k pláči. Nejhorší (a od toho se odvíjí veškerá kritika) je absence nebo žalostné nefungování jakéhokoliv matchmakingu a vůbec ovlivnování levelu lidí, kteří s vámi hrají. Nezažil jsem za ty tři dny vyrovnanou hru, kde by byl dobrý poměr nováčků/veteránů. Pravidlem bylo, že se mezi level 1 nováčky proháněl někdo se svým level 20+ strojem a kosil všecko vyspělejšími zbraněmi. Aby toho nebylo málo, tak ve hře samotné ani nejde nijak ovlivnit, jak hráči mizí k úspěšnějšímu protivníkovi. Nezřídka pak poměr stran byl kupříkladu 6 proti 2 a hra ztrácela na významu. Možná jsem něco dělal špatně, ale hra mi ani jednou nešla naproti, že by mi nabídla hraní vyrovnaného zápasu. Škoda :-/ Co se týče zbytku hry, tak to je asi subjektivní, ale nevidím na ní krom celého "mech" tématu nic extra. Je to jen rubačka a střílečka bez ozvláštnujících prvků. Mapy vypadají zajímavě, ale nejsou kdovíjak interaktivní, zbraní je na můj vkus málo a vylepšování zbraní taktéž nemá kdovíjaký "feeling", že se nějak posouvám. Přišlo mi prostě, že i přes odlišné prostředí a účastníky namísto klasických vojáčků s puškami, se jinak hra odlišuje zoufale málo :) Ale třeba se v betě ještě něco ozvláštní a časem tomu přijdu více na chut :)
Hráči jako Clorky jsou přesně ta zhouba, která tuhle hru (a potažmo hry stejného žánru) stahuje strašně dolů. Vždycky se dá cokoliv ve hře říct normálně a slušně. Aktivita Valve vůči narušitelům je sice solidní, ale zdaleka ne dokonalá. Pokud se podaří silněji potlačit excesy samotných hráčů, pak se nebojím o budoucnost Doty 2. Jednak samotná hra je výborná (byť k dokonalosti má daleko) a hlavně zábavná, ale taky s Valve spolu se Steamem v zádech jde vždycky všechno líp :)
Titan Quest vážně srážel ten stereotyp a nedostatek balance, byť to byla super hra. Na druhou stranu do něj existuje množství luxusních modů, které tohle řeší a díky nim mě ve výsledku hra bavila snad i více než Diablo 2.
Pár lety zpátky jsem v podobném žebříčku viděl na prvním místě Anachronox a musel jsem souhlasit. Neskutečná hra, která podle mě byla hooodně nedoceněná a kdyby vyšla dnes, tak by snad měla úspěch, který si zasloužila.
Po nějakých 15-20 hodinách hraní, kdy za stejný čas jiné hry už jsou buď dávno hotové nebo ve finále a není už čím překvapit, tak za tuhle samou dobu jsem ve Skyrimu ještě ani nenakousl příběh, prošel jsem asi 1/30 herní mapy a i tak se na mne pořád chrlí nové questy, postavy a dojmy. I po takové době je stále co objevovat a nechávat se překvapit. Rovněž můžu s klidným svědomím říct, že lepší hru jsem tento rok opravdu nehrál. Tahle hra je přesně ten důvod, proč hraju hry - I za ten relativně krátký čas ve Skyrimu jsem byl tolikrát unešen, dojatý, rozesmátý a šokovaný jako nikdy jindy. Ten svět je prostě fascinující a na 1000% mě pohltí, kdykoliv hru zapnu... Neskutečný herní zážitek!
Vím, že to mnozí budou brát jako hnidopichování, ale historie Doty je nejspíš trochu zamotanější, než jak je uvedeno v článku. Kvalitní článek je zde: http://www.gosugamers.net/dota/thread/802775-a-history-of-dota-part-1
Ve zkratce: - Guinsoo ani Pendragon do hry nevložili "roky", jak je uvedeno zde
- Pendragon víceméně jen založil server a forum dota-allstars.com; do samotného vývoje modu se neangažoval. Jeho rozhořčení pramení z toho, že do toho Dota webu vložil kopu peněz a času, a ve výsledku z toho nic moc nebylo, neb se všechno přestěhovalo na playdota.com
- Guinsoova Dota byla poměrně zabugovaná a neskutečně nevybalancovaná; jeho hlavní zásluha je v tom, že se chopil vývoje, který ustrnul a snažil se ho obohatit, byť o zmíněné nevybalancované hrdiny; nelze mu ale upřít přínos tzv. "item receptů" do hry, které jsou, pokud vím, jeho dílem; slavnou poslední verzi jeho éry - 5.84c - on už ani nevytvořil
- Icefrog (Abdul Ismail mimochodem není na 95% jeho jméno, je to jen takový joke na forech, pokud vím); poté s pár lidmi vedl celý novodobý ( = verze 6.xx) vývoj, kdy opravil bugy, vybalancoval hrdiny a stále přidával nový obsah, takže hra byla lákavá pro competitive gaming (nenapadá mě takhle v noci český ekvivalent :D )
Tímto vším nechci zpochybňovat článek. Icefrog je mlčenlivý člověk a o historii toho převodu od něj nepadlo ani slovo. Je také možné, že moje zdroje a stejně tak i ty od GosuGamers jsou mylné, ale jen jsem chtěl nabídnout jiný, značně rozšířenější pohled na ty "spory" mezi původními vývojáři :)
Každopádně přeji Dotě 2 i všem Dota-klonům úspěchy. Hrál jsem i LoL i HoN a určitě to jsou hry se svými klady. :)
P.S. Omlouvám se ještě jednou za možná nepodstatnou korekci. Pochopitelně jsem ale jako fanda Icefroga občas háklivý, když se vyskytují takovéto informace :) Článek je jinak hodně povedený ;-)
@silverback: Jakýsi příběh ve hře je, ale je záměrně hodně klišovitý a odhlehčený :) Duchaplné dialogy a popisy historie rozhodně nečekej. Tahle stránka hry je hodně podřízena vtipům, které jsou v každé druhé větě, a které jsou i hodně vtipné :) Opravdu jsem se u mnoha scén divoce řehtal :)