Zpět na článek

Diskuze: Herní průmysl v ČR/SR má svou asociaci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
9. 6. 2010 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kywi: Jasně, že tady máme autorský zákon. Jde o to, že licenční ujednání často aplikují povinnosti a omezení nad rámec autorského zákona. A pokud taková licence není česky, pak platí jen ten autorský zákon. Já tím nechtěl říct, že kopírovat můžu o 106, jestli to z toho vyznělo, tak se omlouvám.
A to PSP a DS - to je prostě chyba. DSi žádné odnože nemá. Když si nakreslíme diagram, tak na vrcholu je DS a pod ním na stejné úrovni DS Lite, DSi, DS XL. Je to prkotina, ale zároveň trvám na tom, že to je špatně. Že v žebříčcích se uvádí všechny typy DS zvlášť, to s tím přece vůbec nesouví. DS Lite jako starší kousek hw než DSi nemůže být jeho odnoží. DSi je označení konkrétního modelu DS s kamerkama, v matném plastu, o půl palce větším displejem. Když řekni DSi, nemůžu do toho zahrnoutmodel bez kamerky, v lesklém plastu a s menším displejem. To už je v podstatě záležitostí jazykovou a dostáváme se k problému nadřazeného a podřazeného výrazu.

Anti-Mage
Anti-Mage
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tleskám a plně podporuji tuto iniciativu. Jsem rád, že i v Česku se konečně objevuje sdružení, které jednak začne hry propagovat jako plnohodnotnou formu zábavy (rozhodně lepší než mnohé mainstreamové filmy nebo hudba...ble ) a taky snad bude rozumně hájit zájmy hráčů a bránit je před pomluvami o tom, jací jsou to loseři, asociálové a kdoví co ještě... Taky bych rád viděl úzké propojení s programingovými skupinami, aby se u nás propagovaly turnaje a vůbec online hraní. Dokonce by mi ani nevadilo, kdyby se nezaměřovali jenom na mladé, ale i na lidi středního či vyššího věku (závodění s autama nebo sportovní simulátory baví i mého otce, který je jednou nohou v důchodu). Chtít po téhle asociaci, aby trochu korigovala ceny her je asi už moc, ale přesto bych byl rád, kdyby alespoň měla nějaké páky na to, aby si čeští distributoři neúčtovali přemrštěné sumy za hry. Koupě žhavé novinky mě většinou vyjde levněji objednaná ze zahraničí a dovezená sem, než koupená v české prodejně. Ale je mi jasné, že možná moc fantazíruju a třeba to bude asociace úplně na h...o, kterou bude každý ignorovat. Uvidíme...

Leffi
Leffi
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gratuluji Bachovi k postu. Doufám, že z asociace neuděláte osinu v zadku prostému hráči a budete své kroky opravdu směřovat k osvětě a rozšiřování povědomí o hrách a herním prostředí jako takovém. "Like"

kywi
kywi
Level 1 Level 1
9. 6. 2010 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy: O tom to ale přece vůbec není.. Tohle si přece musí každý tým věřiš sám. Asociace by mu maximálně měla podat pomocnou ruku pouze ve formě právních a etických rad, toť vše.. Já spatřuji hlavní důvod zejména (KONEČNĚ) v transparentních datech ohledně prodejů her (z čehož může scéna jen profitovat, třeba i ve větším procentu počešťování). Občas mi česká herní scéna připadá jako někde v banánové republice a ne jako v de facto vyspělém státu. Trošku odbočím, ale vemte si takovou japonskou MediaCreate (omlouvám se, možná je to MediaCrate). Každý týden vidíte prodeje přesně na kus a to včetně HW (ale to je samozřejmě běžné i v mnoha dalších herně vyspělých státech, jen na to japonci mají specialisty :))
@Ursus: to je mimochodem i odpověď na tvoji otázku. Ano, DS a PSP má své odnože, ale např. v žebříčcích prodejnosti jsou brány samostatně. Čili se nejedná o chybu, ale o záměr. Ohledně licence/ochranné známky/autorského práva taky nemáš tak docela pravdu. Licence se týká pouze firmou registrovaných ochraných známek, výtvor jako takový (a je jedno, jestli jde o film, hudbu, knihu, divadelní hru, nebo videohru) je v okamžiku vzniku chráněn autorským zákonem a toto nemusí být nikde registrováno. Neboli pokud něco vytvoříš (třeba napíšeš knihu) vztahuje se na ni autorské právo aniž bys musel vyběhávat razítka po nějakých pochybných institucích..

Jedním z hlavních počinů, by ale mělo být zejména zpřísnění ratingu. Český zákon bohužel neumožňuje zakázat prodej M-kové hry (17+/18+) dětem (viz San Andreas, který s oblibou hrají prepubescenti).. Ano, nejsme v americe a Columbine asi nehrozí, ale toto by mělo být lépe ošetřeno..

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cos: No, je DS a jeho varianty jsou DS Lite, DSi a DS XL, ne? Nelze říct, že DS Lite je variantou DSi.

kuki164
kuki164
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je fakt skvelé. A gratulujem Martinovi.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela se mi líbí kapitola mýty o pirátství. Dal bych ruku do ohně za to, že licenční ujednání v anglickém jazyce z pohledu českého práva nemá žádnou právní hodnotu. Nemluvě o tom, že licenční ujednání nemůže upravovat některé základní práva a povinnosti vyplývající z kupní smlouvy.
Taky nesouhlasím s tím, že obtěžující ochrana je "naprostou výjimkou", nebo že absence dema je sice mrzutá, ale i tak má člověk dost informací o hře.
Ale na druhou stranu třeba Hry v kostce jsou opravdu pěknou věcí (i když závodní hry bych vydělil ze sportovních a chybí tam simulátory).
U konzolí pak je uvedeno, že máme DSi a PSP a oba hanhendly existují v několika variantách - omyl DSi je jedna z variant DS. Škoda těch malých chyb, ale snad je vychytají.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
9. 6. 2010 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: DS téma: Odnož chápu ve smyslu kompatibility SW (i když např. s DSiWare už je to trošku jinde), pokud bych byl opravdu hnidopich, pak DSi svou odnož opravdu má a to DSiXL (opravdu tam to "íčko" je a všechny vlastnosti -pochopitlně až na "přerostlost"- má XL shodné). Obdobné to je i u PSP, resp. PSP go. Souvislost s prodeji je v tomto priritní, pokud ne, tak se omlouvám, zřejmě jsem nepostřehl jak přesně byla tato narážka myšlena..
Licence: Ano, souhlasím. Ovšem nepletu-li se, pak pokud by byly něteré z licnčních podmínek (např. právě regionální) částečně zmíněny již při registraci ochranné známky, byly by toto platné mezinárodně, je to tak? Přiznám se, že nejsem expert na licenční a ochranná práva, ale mám za to, že je možná jejich (částečná) funkčnost tímto způsobem..

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
9. 6. 2010 01:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:/ No nevímm jestli je tady potřeba nějaká asociace . Pavlíček a jemu podobní (Blahého času Ultrasoft ...) prostě začali prodávat hry legálně , stáli u zrodu herních časopisů a vůbec dělali bussines pro sebe .
Trochu se mi chce říct o křížku po funuse , protože rozumný důvod proč najednou tady zakládat asociace a účelové spolky mi popravdě uniká .
Pokud bude jediným cílem připravit půdu pro jednoduché rovnocenné zacházení s malými vývojáři při propagaci a jednání s velkými žraloky na západě musel bych smeknout , ale něco mi tam docela hodně už tedˇnesedí .....

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
9. 6. 2010 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kywi: DS téma: Máš pravdu, DSi XL tam fakt má i, to by byla odnož. To je fakt. Já to s tím DSi chápu asi stejně jako by uvedli, že existuje PSP Go, které má několik variant. V zásadě víme, co tím mělo být řečeno, ale je to zbytečně nepřesné.
Licence: Tak u ochranných známek vůbec nevím. Ale netýká se ochranná známka jen využití loga a názvu předmětu a nemožnosti reprodukovat právě onu známku?
On celý ten problém licenčních ujednání je úplně na houby. Stejně jako protikopírovací ochrany. Taky naprosto na dvě věci - vzhledem k tomu, že nefungují (jsou cracknuty), tak nemají smysl. Leda v tom, že zabraňují prodeji do bazarů a budou se zaklínat tím, že jsem koupil nepřenositelné právo užívání duševního vlastnictví dané firmy. Je zajímavé, že i filmů, hudby a knih to nefunguje. Přitom v principu jde o zcela stejný druh zboží.
On vůbec ten průmysl jde poslední dobou do s*aček v tomhle směru. :( Například díky všem těm DLC nemám možnost mít kompletní Mass Effect 2 (některá DLC jsou na Cherry Coke v USA, některá byla k předobjednávce u jednoho prodejce, některá u jiného atd.), nebo mám nekompletní Forzu 3 (u nás není podporován Live - proboha proč? -, takže jsem nedostal kupón s DLC. Za dražší peníze jsem dostal hru osekanou o 10 aut?!). A o ochranách, které zpomalují chod PC, případně vyžadují internetové spojení raději ani nemluvím. Kam jsme se to dostali? :(
Abych jenom nekafral - měl bych být rád, ceny her jsou tam, kde jsem je před mnoha lety chtěl mít. To jsme za hru dávali 1 800,- a říkali si, kdyby to tak stálo polovinu. No, dneska sice konzole zase stojí hodně, ale aspoň PC jde dolů (fakt by mě zajímalo, jestli desátek Sony/Microsoftu dělá ve skutečnosti 4 až 5 stovek). Na druhou stranu - ceny obecně klesají, takže tenhle jev nebude zásluhou herních vydavatelů...

Cos
Cos
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to jo, to je fakt. Jen se mi to ňejak nezdá.

Cos
Cos
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ursus: "oba hanhendly existují v několika variantách - omyl DSi je jedna z variant DS." To je snad správně ne? varianta jako varianta, nebo u vás je to jináč?

vegasss7771
vegasss7771
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A víceprezidnetem je fakt Levelák Martin Bach??? Jestli jo, tak congrats Martinovi k užitečné ,,funkci´´.

Reklama
Reklama