Zpět na článek

Diskuze: The Elder Scrolls V: Skyrim

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Kickasl
Kickasl
Level 1 Level 1
13. 12. 2011 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tom.ewtri:
:) tak to sem nikdy nezkousel, to nekdy musim zkusit

souza
souza
Level 1 Level 1
30. 11. 2011 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: No psali něco o létajících dracích po zpátku a tak,tak nevím:-)))

Shebah
Shebah
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

k tej kritike čo som tu videla, ono treba brať do úvahy, že hodnotenie sa odvíja aj od štandardu hodnotenia ostatných hier. Keby mala väčšina prázdnych prehypovaných "peciek" hodnotenie okolo 5, keby nebolo takou výnimkou vidieť na úplne priemernej hre hodnotenie 7 či 8, tak 8 či 9 pre Skyrim akceptujem, inak absolútne nie. Skyrim je výnimočná hra vo svojom žánre, lepšie povedané idea celej série je taká. To honotenie neberiem ako 100% ale ako vysoko nad priemerom, niečo osobité čomu stále ešte nemá príliš čo konkurovať.
Silných príbehových rpg (sérií) je viac než dosť. Je tu určite Zaklínač, Dragon Age a Mass Effect, to sú rpg ktoré vsádzajú na kartu bohato rozvetvenných príbehov a zvratov a patrične sa tomu musí podriadiť aj priestor na ktorom sa príbeh rozohrá. Tie hry tým že vám toho veľa "neukážu" len simulujú život, aby mal svet hĺbku a mysleli ste si, že za oponou to žije. A je to vporiadku. Prečo sa ale do ich kategórie snažíte natlačiť aj Elder Scrolls keď celá séria je o čomsi úplne inom? Máte obrovský svet na dlani, všade otvorené dvere, každý kút existuje aby bol preskúmaný...chcieť od takého mohutného otvoreného sveta ešte aj všetky herné aspekty z koridorovejších rpg je nonsens, keby bolo také ľahké to skĺbiť už by to tu bolo. Na množstov miest, osád, fárm sa im podarilo vdýchnuť život dostatočne dobre. Chytať sa slamky, že jarl celý deň sedí je fajn...ale čo tie desiatky npc čo denne pracujú, chodia z mesta na farmu, obrábajú pole, obsluhujú, kovajú, lovci lovia či mnohé náhodné zaujímavé strety vo voľnom svete, ktoré keby som mala menovať tak..ako necromacer ktorého som nechytala pri pokusoch na mŕtvej obeti

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orphanage: Nevim jak na konzoli, ale na PC v tom quik menu smáčknu u toho předmětu ňáký číslo a tim to pak aktivuju ten předmět.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
28. 11. 2011 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orphanage: Jestli je zbroj magická tak musíš mít perk, jinak nevim proč by nešla vylepšit :)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
27. 11. 2011 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Promo16: Tak lišta nebyla snad ani v Morrowindu, a k tomu respektu od NPCček, tak s tím souhlasím, to mně štve v každé hře od Bethesdy, od TES po Fallout :) Nejvíc se mi líbilo když mě v Oblivionu poslal cech zlodějů ukrást arcimágovu hůl a nechat mu tam vzkaz, a přitom jsem byl arcimág já :D

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
26. 11. 2011 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ty máš velký problém víš to ? :)
10/10 může být 95% ? A kolik procet je potom 9,5/10 :)))
Nejsi fanboy ? Jo to fanboyvé nedělají, že hned reaguji hned na jakokoliv kritiku, a obhajují zuby nehty jejich oblíbenou hru.
Ano TES přinesl přesně to co jsem čekal.To stejné co předtím, ale to neznamená, že to nemůžu kritizovat.Kdokoliv tady.
Hodnocení 10/10 tomu dal recenzet, ale já a spousta dalších podle jejich názoru ne.
To, že se ti nelíbí, že si někdo dovolil nedát tvé oblíbené hře tady absolutní hodnocení je čistě tvůj problém. :)
A k těm argumentům.Nevím o jakých arguemntech je tu řeč.Od tebe jsme se dozvědeli jak je ta hra super, jaká classa je dobrá nebo špatná a to, že se nepřátelé nejsou schopni dostat k hráči na kopec, protože se buď o něco zasekli nebo na to vývojaři nepomysleli je vlastně jeho chyba.
Ne nejsi fanboy.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 11. 2011 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos (email.cz): Abych si hru užil tak nemusí být těžká, a já sám sebe neomezuju, zkoušel jsem mága, lukostřelce i bojovníka a mág se mi líbí nejvíc. Ještě jsem nehrál RPG kde by mi vyhovovali všechny classy. A když to hraješ za nejvíc overpowered classu a ještě buguješ tak se nediv že to není těžký. To je jako si dát cheaty na nesmrtelnost a pak si stěžovat že tě nedokážou zabít. A teď už jsem stejně ve fázi kdy kouzlím zadarmo a nikdo se ke mně nedostane, akorát mně to prostě baví víc než plížení a střílení lukem.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
25. 11. 2011 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Prvního obra jsem skolil na levlu číslo 4 (lokace Secunda Kiss nebo tak nějak), kombinace sneaku a luku (orčí) a taktika hit&hide zdolá každou potvoru v této hře (výjimka jsou draci, tam sneak moc nepomůže).

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 11. 2011 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos (email.cz): No nevim já když přímo naběhnu na obra nebo mamuta tak mi celkem ubere, samozřejmě že když mám level 30+ a Daedric Armor tak mi nikdo moc neubere, ale to už je zase o něčem jiným :) Prostě ty a tvoji známý jste největší borci co kdy svět viděl :D A nikdy jsem neříkal že můžeš za bugy, já říkal že je zneužíváš :) Mně ta obtížnost přijde docela dobře vybalancovaná.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
25. 11. 2011 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No Obr je celkem silnej ale překvapuje mě jaký srágory jsou draci, ty jsem dával bez problém už od začátku hry a strašidelnost = 0. Prostě přiletí drak a já si řeknu, ježiš zase drak, to se s nim budu muset zase otravovat.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 11. 2011 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fueran: No tak je jasný že v RPG typu zaklínač to bude fungovat líp, když je to uzavřený a soustředěný na příběh, ale krása TES byla vždycky v otevřenosti, a ve hře takovýhle rozměrů se prostě bugům nevyhneš. Pro někoho je lepší Zaklínač nebo Dragon Age, ale podle mně se Zaklínač a Skyrim nedají moc srovnávat, protože jsou víceménně jiný žánr :) A dohadovat se jestli má hra mít 10 nebo 9, prostě je to nejlepší free form RPG. A je to jedna z mála her která má doopravdy velkou výdrž.

fueran
fueran
Level 1 Level 1
23. 11. 2011 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenzi ani komentáře jsem celé nepřečetl, na to nějak nemám náladu, tak nevím, jestli už to tady někdo srovnával se Zaklínačem 2 - když je to taky mega RPG poslední doby. Pro mě vítězí Zaklínač, to je určitě 10/10 a Skyrim bych hodnotil maximálně za 8. Podle mě je pro epický příběh potřeba udělat nějaké mantinely a udělat ze hry trochu koridorovku - když se koukáte třeba na Pána prstenů tak nevíte, co dělají postavy ve chvíli kdy nejsou na plátně, zatímco ve Skyrimu je můžete celý den sledovat. A zjistíte, že třeba jarlové furt jen seděj a čuměj... nebo stojej a čuměj. A nedělají nic. Podle mě si prostě autoři ukousli moc velký krajíc. Sice nám udělali mega velký svět, ale plochý a málo uvěřitelný. Nebo aspoň pro mě, já jsem na tyhle věci docela náročnej. Taky mě vadí to klasický fantasy klišé, kdy hlavní hrdina celý život nic netuší o svojí vyjímečnosti a pak najednou přiletí drak, Šedí vousové mu řeknou, že je Drakorozený a že jedině on může zachránit svět... Kam přídete, tam se všcihni posaděj na prdel, ve zlodějským cechu mmýmu 25lv bojovníkovi řeknou, že nadějnějšího zloděje ještě neviděli a tak...
Prostě, já mám rád hry, které nejsou samej curk, ale někdy i bič. Třeba v Záklínačovi jste zvolili špatnou odpově'd v dialogu a stálo vás to život.
á nevím. Prostě 10/10 je pro tuhle hru moc. Jo, ona se podbízí, vysloveně po desítce volá, ale zas tak dobrá neni. Třeba systém craftění je úplně k prdu. Získávání zkušeností u některých profesí je hodně podezřelé. Konzolovej inventář, málo statistik, minimum animací... Ne, deset ne!

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
21. 11. 2011 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo já to hraju přesně jak řiká Silesian. Lukem sejmu na jednu ránu skoro každýho a s drakem jinak ani bojovat nejde, nevim proč bych vubec měl vytahovat meč nebo něco na blízko, když každýho člověka dam jednou ranou lukem a i ty největěší potvory dam na několik výstřelů.

orphanage
orphanage
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo tak to s tím sneakem beru. Jenže já jsem zvyklý vždy v RPG se ohánět palcátem a štítem, který mě chrání před magií-tudíž spoléhám na jiné perky jako omráčení, nebo zde úžasná možnost dekapitace, kdy nepřítele dokážeš po první ráně připravit o hlavu-velmi efektivní. Takže jsem rád, že doprovodu plácnu nějaké to kouzlo a občas ho i využije. Jen ještě nevím jak se poperu s Thief gildou a Dark Brotherhood společností. Tam už to pro mne bude trošku trápení s Heavy Armor na 90ti bodech. Aspoň je to pro mne zajímavé:))) A ještě ohledně draků-mě teda dokázal sebrat na jedno flusnutí ohníčkem přes 180hp, ale asi záleží na obtížnosti a na protekci megie.

Turnak@gmail.com
Turnak@gmail.com
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me teda nejvic uchvatil Dual casting... Nejen, proto ze si ted vubec neuvedomuju, jestli to jeste v nejakym rpgcku bylo. Uplnou tresinkou na dortu pak pro me bylo, kdyz sem do kazdy ruky dal stejnej spell a koukal se jak je kombinuje a nepouziva zvlast. Jinak je tam primo kombinovani nekterych spelu jako treba v DA 1? Kdy se dal do vichru ohen a tak vznikla ohniva boure?

mat87
mat87
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No,já bych ji rád zase našel... nechce se mi střílet :D

mat87
mat87
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To víš, já jsem od přírody válečník s mečem, teda teď mám jakési orkské dvouruční kladivo :) ale už jsem si dal do zálohy luk...akorát se mi někde ztratila ta baba, co jsem dostal jako bodyguarda či co ve Větrném žlebu :D ta vždycky střílela a já ho pak dodělal až spadl na zem :D

Shebah
Shebah
Level 1 Level 1
17. 11. 2011 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skyrim ma odrovnal...spomínam si, že ked mal vyjsť Morrowind všetky tie informácie ma úplne uchvátili, presne to som chcela zažiť, otvorené komplexné rpg kde ma nič netlačí cez koridory a mám úplnú voľnosť..Ale keď sa dostavila možnosť zahrať si ho, cez počiatočný šok z vizuálnej krásy sa dostavila nuda...nová nádej prišla s Oblivionom, ale jeho návšteva skončila podobným sklamaním...vedela sem že Bethesda má na to dať do tej hry to "niečo" čo som tam chcela vidieť, aj keď to boli skvelé hry, nepopieram, mne tam niečo stále chýbalo, niečo čo ma doslova prikove a donúti sa do toho vžiť. Tie svety boli obrovské ale mŕtve, každá činnosť pôsobila bezcieľne, ľudia nič zmysluplné nerobili, mestá boli odrezané od akejkoľvek ekonomiky či surovín, pôsobili len ako nalepené kulisy bez ktorých by sa to vlastne zaobišlo. Jasne, kopec modov sa snažilo tieto aspekty vylepsiť, ale ani to ten svet neprebralo k životu. Tak som dúfala, že Skyrim bude konečne ten prelom a...stalo sa :) Bethesde sa do toho sveta podarilo narvať množstvo drobných aj väčších vecí, ktoré z toho robia úplné iný level zážitku. Niektoré sú len načrtnuté, ale dosť na to aby svet žil a Bethesda vedela, že do dokonalosti ich dotiahne až komunita. To sú veci ako ekonomika, joby v mestách, svadba (dokonca! z hľadiska hrateľnosti je to zbytočnosť, ale svet je o toľko uveritelnejší práve vďaka takýmto drobnostiam), smútenie za pozostalými (áno, pri asi treťom útoku draka na Riverwood mi pri bránení zomrel Alvor, bola práve noc tak som išla k nemu domov, žena ani dieťa nič nevedeli tak som smutne predpokladala, že na to nezareagujú vôbec, predsa len ten starý blacksmith trošku prirastie k srdcu...ale nakoniec som dotiahla mŕtvolu pred dom, počkala a ráno keď ju objavila žena a dieťa, smútili a s tým zmizla i akákoľvek zmienka o ňom v dialógoch, dieťa prestalo spomínať ako ju otec učí blacksmithu, pretože už neučí...to ma dostalo, je to náznak niečoho čo určite rozvedú mody. Ale to je práve ono, Bethesda do skyrimu narvala všetko to čo sa ľudia snažili náročne modovať od piky, v pekne rozpracovanom stave...aby komunita mala k cieľu čo najľahšiu cestu. A čo tak fakt ze mestá sú obklopené farmami, teda simulujú reálnu ekonomiku, obrovské mesto predsa nemôže fungovať niekde na kopci bez všetkého len s hŕstkou npc čo sa promenádujú po uliciach ako to bolov predošlých elder scrolls hrách. Mestá žijú intrigami a previazanými vzťahmi. Súboje s drakmi sú epické, keď nado mnou prvýkrát vo voľnej prírode preletel obrovský čierny tieň a ja som pozrela hore, to bolo niečo..A ešte jeden zážitok, ako npc reagujú na to čo vykonáte, stretla som chlapíka ktorý viedol rituálne pomaľovanú kravu ako obeť obrom na znak mieru, ako mi povedal. Nechala som ho prejsť a zozadu zo sneaku som mu tú kravu testovne zabila, chlapík sa otočil videl kravu mŕtvu ale nevedel, kto ju zabil..iba nariekal, že ho žena zabije keď jej povie že musia pripraviť novú kravu a odobral sa späť domov :)

willy.fa
willy.fa
Level 1 Level 1
17. 11. 2011 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.youtube.com/watch?v=oMpZXeZYUrY

t.richtr@email.cz
t.richtr@email.cz
Level 1 Level 1
17. 11. 2011 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s hodnocením, čert vem chybky, když se u toho člověk tak skvěle baví :-)

5izzi7
5izzi7
Level 1 Level 1
16. 11. 2011 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

" Nemusíte se přehrabovat v nepřehledných tabulkách, abyste našli to, co najít chcete. Nemusíte složitě porovnávat brnění, abyste přežili o vteřinku déle. Veškeré popisky a statistiky jsou natolik jasné, že neodradí nováčka, ale neurazí ani zkušeného hráče."

Jako wtf? Skyrim má jedno z nejhorších UI co jsem za poslední dva roky viděl. Argument: http://arstechnica.com/gaming/news/2011/11/pc-skyrim-is-a-frustrating-messand-will-soon-be-the-best-version.ars

Blackslayter
Blackslayter
Level 1 Level 1
16. 11. 2011 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bomba. Vadí mi len ten nový systém - 1 ruka kúzlo, druhá zbraň. V Oblivione som sa kľudne mohol liečiť i s obojručákom, tu to nejde. A dosť mi chýbajú hotsloty - namiesto nich je tu len otravné "favorites" menu. Inak nie je čo riešiť. Najviac sa mi páči, že v KAŽDOM dunegone, do ktorého som vošiel, je niečo zaujímavého a každý je iný. 3 questy som našiel úplnou náhodou, keď som len tak blúdil a prezeral dunegony.... Takto má vyzerať desiatková hra.

Renee
Renee
Level 1 Level 1
16. 11. 2011 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těšil jsem se na Skyrim už od té chvíle co ho oznámili. Díky předobjednávce mám nyní i krásné triko s logem :)
Každopádně bych hře dal 9/10, přecejen je zde pár bugů, co mě štve. Nejvíc mě osobně deptá dost kostrbaté vycházení některých schodišť, kdy se postava jakoby zasekne na každém schodu. Taky mě docela trápí že nemůžu krýt pěkně jednoruč mečem když mám v druhé ruce kouzlo, ale to už by pak bylo dost imba a postava by nebyla k poražení...
Jednoznačně hra roku, pár patchů a překoná snad i realitu. Pokud na mě teda cestou do práce nenalítne drak. Fus Ro Dah!

Anti-Mage
Anti-Mage
Level 1 Level 1
16. 11. 2011 01:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po nějakých 15-20 hodinách hraní, kdy za stejný čas jiné hry už jsou buď dávno hotové nebo ve finále a není už čím překvapit, tak za tuhle samou dobu jsem ve Skyrimu ještě ani nenakousl příběh, prošel jsem asi 1/30 herní mapy a i tak se na mne pořád chrlí nové questy, postavy a dojmy. I po takové době je stále co objevovat a nechávat se překvapit. Rovněž můžu s klidným svědomím říct, že lepší hru jsem tento rok opravdu nehrál. Tahle hra je přesně ten důvod, proč hraju hry - I za ten relativně krátký čas ve Skyrimu jsem byl tolikrát unešen, dojatý, rozesmátý a šokovaný jako nikdy jindy. Ten svět je prostě fascinující a na 1000% mě pohltí, kdykoliv hru zapnu... Neskutečný herní zážitek!

Reklama
Reklama