@Wiloni
Chápu, že se to vyvinulo z diskuze, problém je, že většina rozhovorů s tebou skončí v Sovětském svazu, potažmo Rusku, a to je určitě tvoje zásluha. Taková glorifikace je zaprvé trochu monotematická a za druhé, vzhledem k historii téhle země, dost provokativní. Na druhou stranu jsi mi klidně mohl odepsat, že do toho, o čem píšeš, mi vůbec nic není a měl bys pravdu. Tím spíš oceňuju absenci hysterie ve tvé reakci.
@Wiloni
Možná to Wiloni pochopíš, když se to napíše trochu jinak. Nechci tě urazit, ale myslím, že když zvládneš aspoň ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích nenapsat "Sovětský svaz", tak zvítězíš sám nad sebou.
@Robotron3
Nechápu. To jsi napsal schválně špatně, abys lépe vystihl ducha hry? To se mi zdá rozumnější si připustit určitou nepřesnost, než se takhle kroutit. Ale jestli jsi to napsal "záměrně", tak jsem asi jen nepochytil ten záměr a prostě to ignoruj.
nebavme se o nějakých skutečných nebo imaginárních zářezech na pažbě. Tady je podstatné, že přepadení a únos zůstávají zločinem, ať už k nim vedou jakékoliv pohnutky. Zločinci mívají ke svému jednání spoustu dobrých důvodů, ať už je to bída, hlad, pomsta nebo bezvýchodná sociální situace. To byste měl jako detektiv přece vědět. To, že člověk zná a chápe jejich motivy, ale neznamená, že by se únosy měly tolerovat a v zákulisí pirátům držet palce jako novodobému Robinu Hoodovi, který torpéduje prohnilý kapitalismus (asi něco jako Greenpeace). V tomto případě to není noha bílého muže, která šlape po místních tradicích, kultuře a já nevím po čem všem ještě. Tentokrát jsou to mezinárodní vody a neutrální plavidla, které se stávají terčem útoků, takže proslov o spravedlivém osvobozeneckém boji proti kolonialismu zůstává mimo mísu.
Mimochodem je mi hrozně líto, že opouštíte pole boje proti zločinu, na kterém jsem Vás tak obdivoval a fušujete do advokacie.
@vincent@seznam.cz
Omyl, neproveditelný. Zkoušeli to komunisti se svým angažovaným uměním, které mělo programově reflektovat problémy současnosti a poučeně vycházet z historie. Vyšlo z toho něco, co nebylo ani uměním a samozřejmě ani zábavou. Nemyslím, že Aleš Smutný měl na mysli něco byť jen vzdáleně podobného, ale domyšleno do důsledků k tomu směřuje. Ono by úplně stačilo, kdyby filmaři a tvůrci her tak děsně nepřekrucovali skutečnou historii a občas naťukli něco zajímavého, co přesahuje oblast prosté zábavy. S touhle autorovou ideou musím naprosto souhlasit. Chytrý hráč by se mohl zajímat a blbci je to stejně jedno – ten si toho většinou ani nevšimne, naštěstí, protože by ho to mohlo nudit, ergo ve výsledku kazit prodejnost. Nemůžu ale souhlasit s myšlenkou nutnosti hlubšího ponoření do spleti příčin a následků, do "osvětlování složitostí vztahů", "demonstrace složitosti socio-kulturních a ekonomických vztahů" a "pronikání do složitých procesů formujících společnost". Pronikat do složitých procesů formujících společnost ve hrách opravdu nemůžeme. Protože ty by pak přestaly být hrou a staly se v lepším případě samostudiem, v horším agitkou, jak píše Vincent. A to by pak skoro nikdo nekoupil a možná ani nestáhnul, že?
@GlaDOS: To máš pravdu. Jen jsem se chtěl ujistit, že výtvarná stránka – tedy přesně to, co mi nesedne – je opravdu tím hlavním důvodem, proč Bastion jinde dostává tak vysoké známky.
Gratuluju autorovi k odvaze jít proti proudu a obhájit si svůj názor. Kolik bodů z hodnocení si mám srazit, pokud se mi rozdíl od většiny hráčů nelíbí kýčovitý design hry ani její manga styl?
Dead Space se mi moc líbí, ale to mi rozhodně nebránilo v tom, abych se u článku výborně bavil. Díky, Zlověde. Ale s tím Drnem je to trochu přehnané, ne? To by mohlo spoustu lidí rozladit. Myslím tím hlavně fanoušky Silent Hillu - oni to opravdu vyvíjejí někde v Drně?!
@Dhatz: Co to je komercionalizmus? Myslíš komercializmus jako obchodní duch? Proč by se vývojáři měli zbavovat obchodního ducha? Ještě jedna věc mě trápí. Co to je sequest? To jsem fakt nikde nenašel.
<i>Až uvidíte jak skvěle to vypadá, bude vám úplně jedno, jak blbě se to hraje.</i> Bravo.
Číslice jsou hrozně sexy, proto od letoška bude u každé hry nějaká. Průzkumem v Číně se totiž zjistilo, že třeba "Gears of War" neumí vyslovit deset z deseti Číňanů, ale jakmile respondenti uviděli v názvu číslici, hned jim byla hra bližší, sympatičtější a chtěli to koupit. V PR divizích největších firem šli do sebe a vydali směrnice, že každý název musí obsahovat aspoň jedno číslo. Zbytečná invence při vymýšlení titulu je kontraproduktivní a mohla by klamavě naznačovat přítomnost nějaké invence v obsahu hry.
Článek se mi moc líbil, ale z těch mírumilovných reakcí jsem smutný. Už aby pan Zlověd zase šlápl do kuřího oka, těším se, že si znovu počtu o katastrofální neprofesionalitě, pubertálním rádobyhumoru a neobjektivní subjektivitě. Proberte se, pánové, neříkejte, že dnes nemáte co poradit.
Zajímavé téma, jen malá mimoherní odbočka - to srovnání s dopingem v úvodu povážlivě kulhá. Sportovci dopují především proto, aby tělo vydrželo nápor spojený s extrémními nároky. Kdyby nedopovali, tak by se při srovnatelném tréninku dostali na ty zmíněné kapačky mnohem pravděpodobněji než jejich dopující soupeři. Chtělo by to vymyslet jiný příklad.
V prvních dvou odstavcích pan Zlověd na můj vkus příliš tlačí na pilu anastasovskou metodou slovního vatování. Na podobných verbálních exhibicích zábavnost článku pro mě nestojí, to už působí trochu samoúčelně a pubertálně. Pak se ale článek rozjede v sympatickém stylu bez přebytečných jazykových kudrlinek. Ještě poznámka k námětu – jsem zvědavý, jestli si autor časem troufne na hru, která má za sebou mnohem krvelačnější komunitu, jako třeba Mafia 2, nebo méně vzdáleného vývojáře, jako třeba namátkou Mafia 2.
Jinak zajímavá diskuze o Linkin Parku, musím říct.
Bezva, jen houšť v podobném duchu. Ty reakce za to stojí. Po delší době jsem se při nich bavil jak na divadle. Hejlou jsem nikdy nehrál, pro mě za mě to může být nejlepší nebo nejhorší hra století, je mi to buřt. Klidně napište podobný článek o nějaké mé oblíbené hře a budu se smát stejně dobře, když bude i článek stejně dobrý. Někdo takový jako Ben Croshaw mi tady rozhodně chybí.
@Peterek82: Špetka subjektivity by se tam snad přece jen našla :). Přiznávám, že o Halo Worldu opravdu nemám páru, ale chodí nám do kaslíku Planeta Nova, jestli to pomůže.
A Andrej Anastasov? Ten se kdysi stal guru herní komunity hlavně proto, že herní komunita tehdy čítala 23 lidí, ze kterých umělo 15 číst, 4 byli něco jako novináři, 2 uměli psát a Andrej z těch dvou kouřil víc trávy. Přečtěte si zpětně některé jeho články a pak se můžete začít rozčilovat nad neobjektivitou, výmysly a urážkami. Tedy, přesně tím, co vám tady tak vadí.
Nechápu, proč by podobné články měly vést k zamyšlení. Je to evidentně psané pro pobavení, bez úcty k jakýmkoliv většinově přijímaným měřítkům kvality a s maximální odvahou subjektivního pohledu. Autor prostě napsal, co si zřejmě myslí a opepřil to podle mě několika zábavnými provokacemi. Názor, že by se měl podobný článek zařazovat do sekce "Pozor humor", zrovna nesvědčí o tom, že by "zdejší komunita měla hlavu a dokázala ji používat", jak se lze dočíst v diskuzi. To, že člověk dokáže sešroubovat dvě věty bez hrubky snad svědčí jedině o tom, že nebude "sexuálně agresivní deviant ve věku 8-13 let" pařící 8-13 hodin denně Halo Rýč.
Už mě prostě nebaví číst recenze, ve kterých se zprůměruje hodnocení na Metacritic a odvážně se odečte nebo přičte jeden bod dle vlastního názoru asi o nic víc, než se dobrým autorům chce podobné recenze psát. Vítám maximálně subjektivní pohled na portálu, který by mohl mít i díky podobným textům svůj vlastní "ksicht".
Jedna nepodstatná zajímavost k recenzi - hra se podle intra neodehrává v Beringově moři, ale na jednom z Kurilských ostrovů v Ochotském moři, což je ca patnáct set kilometrů jihovýchodněji. Virální reklama před vydáním hry ale odkazovala právě do Beringova moře.
Argumentovat "oživením místní ekonomiky a infrastruktury" při morálním ospravedlňováním somálského pirátství je asi stejně trefné, jako poukazovat na úžasné zlepšení finanční situace kapsářovy rodiny po každé "akci“ – manželka vyhazuje valchu a kupuje pračku, děti lížou svou první zmrzlinu, pes dostává granule s vitamíny a babička léky ze Švýcarska. Celkově se nebohá famílie odráží od sociálního dna, kam ji uvrhla ošklivá kapitalistická společnost.
I somálské ekonomice se podobně blýská na lepší časy – hoteliéři se starají o oběti únosů, kterým se z báječné dovolené kupodivu ani nechce domů, vznikají nová pracovní místa (třeba tlumočníci nápomocní při plnění přání unesených), potraviny z lodních zásob se dostávají přímo k hladovějícím Somálčatům. Země začíná prosperovat a vysílá diplomaty do mateřských zemí přepadených lodí, aby se zjednodušila administrativa při projednávání podmínek propouštění.
Myslíš to Aleši Smutný vážně nebo se jen snažíš vyvolat co nejbouřlivější diskuzi? Ozbrojené přepadení a únos je všude ve světě těžký zločin a nic na tom nemění ani předchozí vyhazování toxických odpadů nebo řádění rybářských společností v somálských vodách, kterými země trpěla kvůli slabé centrální vládě. Piráti se odjakživa věšeli na ráhnech, ale od té doby, co lodě nemají ráhna, tak to EU a OSN pravděpodobně způsobuje legislativní problémy.
"A člověka zamrazí, když se baví s náctiletými lidmi o problematice a od osob již majících občanku či dokonce možnost volit často slyší, že řešení toho a toho problému by bylo nejlepší vojenské.“
Odhlédněme od hloupého dětského militarismu posíleného sledováním akčních filmů, hraním stříleček a zmlácením nejslabšího spolužáka, o tom žádná. Tu větu jsi ale napsal tak, jako bys automaticky předpokládal, že ten názor je vždy chybný. Myslíš, že neexistují problémy, jejichž nejlepším řešením je řešení vojenské? Jsi tedy pacifista?
„Z číslovky 1404 můžeme vytušit, že se hra odehrává přibližně v době kolumbovské, kdy na jedné straně světa je objevována Indie (tedy Amerika) a na druhé, v Evropě, zuří boje a nepřátelství zaštiťované svatými válkami a křížovými výpravami (mimo jiné i do Orientu)“
Asi jako z číslovky 2009 můžeme vytušit, že se nacházíme přibližně v době první světové války. Není snad potřeba vnášet další chaos do dějin, když se alternativní historie hry nechává historií skutečnou pouze inspirovat. Kolumbus objevil Ameriku 1492 a poslední křížová výprava do Orientu skončila ve 13. století. Hra je jen hra, ale autor recenze by to mohl napsat správně nebo nás zmate ještě víc, než sami tvůrci Anno 1404.
Chytře napsané. Souhlasím. Vzdal jsem to asi ještě dříve, než autor. Nevím, kde je chyba, jestli ve mně nebo ve hře, ale brzy mě to přestalo bavit. Ta německá důkladnost v pečlivém kopírování všech fantasy klišé mě postupně začala ubíjet, až mě dostala dříve, než by člověk stihl říct „tlupa divokých orků znásilnila družinu elfských lučištnic“. Když jsem hrával Baldur’s Gate, tak mi ten vizuálně grafický odstup od postav a prostředí pravděpodobně umožňoval zapojit fantazii a nestihla na mě plně dolehnout hloupost a nakašírovaná topornost virtuálního světa. Teď, když každé postavě můžu zazoomovat až hluboko do výstřihu, tak mě to paradoxně odpuzuje. Nikdy jsem nehrál papírové RPG, ale dokážu si představit, že někdo dává přednost hraní těchhle graficky minimalistických záležitostí před dokonalým světem Drakensangu vytvořeným ve fantazii někoho jiného. Někoho bez fantazie.