Zpět na článek

Diskuze: Příliš kostek, málo rolí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

gygant
gygant
Level 0 Level 0
24. 3. 2009 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už dohrát Wizardy 7 nebyla žádná prdel kvůli otřesnému (a mnou nenáviděného) respawnu, ale dohrál jsem ho. Ne už Dungeon Lords sběratelskou edici, kde respawn veškerou mou snahu zdrtil. Bradley je respawnový mamlas. Asi tedy nejsem takový hardcore, jak jsem si myslel. Přesto, tady v případě Drakensangu nebude podle mne problém ve hře, jako spíše v autorovi. Sám některé momenty přiznává. Zvolil zloděje, a předpokládám, že atributy tohoto hrdiny nebyly slavné, co do odolnosti, brnění, síly útoku a tak dále, a jestli chtěl propíchat deset hladových vlků dýčkou místo svého třetího prstu, celkem logicky pohořel, což by se zřejmě stalo i v reále. Není o tomhle náhodou celý žánr RPG?

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Ne, chtel jsem se vlkum vyhnout, ukryt se, chytit je do tech pasti, co jsem mel, cokoli "zlodejskyho". Nic z toho mi hra nedovolila. RPG zanr je o tom, ze urcita povolani v nem neprezijou ani uvodni lokaci?

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Ja by som chcel zo svojim magom zamavat vlkovi hnatom pred cumakom a povedat mu: "Ja nie som pre teba potrava, chod hladat potravu inde." Vlk by sa otocil a odisiel by. Priane z podobneho sudka. :)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Proc mi potom hra na zacatku nabizi povolani, se kterym je velmi tezke uspet, aniz by me nejak varovala?

gygant
gygant
Level 0 Level 0
24. 3. 2009 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Neodflákl jsi vytvoření hrdiny? Nedal sis to moc odvážně na hard?

Jak říkám, pokud je to problém vyváženosti hry, nedoladěnosti (nejspíš nedostratečného otestování) hry, tak je to chyba autorů, ale nechce se mi věřit, že by úvodní lokace byla tak vražedná. Nakonec, stejně říkáš, žes to zvládl. Ono taky hrát hru bez jediného loadingu taky není zábava, hra by měla být výzvou (a ovšem ne naopak frustrací) a motivovat tě k tomu, aby jsi využíval možností, které nabízí, a ne prvních deset hodin odběhat v košili a rezavou rybičkou, kterou povraždíš i tlupu minotaurů. To mne na RPG vždy bavilo, mít na začátkou problém i s obligátní krysou, abych na konci hry zamával i s drakem.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Zvladl, ale nebavil se. Kdyz postava nedokaze trivialni vec, neni to vyzva, ale omezenost.

"motivovat tě k tomu, aby jsi využíval možností, které nabízí"

Presne tohle Drakensang nedela.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Dohrál jsem demo a neměl jsem žádný větší problém.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Vyhnout se jim dá. A ehm... ukrýt se nebo utéct před vlky... Jak přesně bys tohle chtěl udělat?

gygant
gygant
Level 0 Level 0
24. 3. 2009 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Omyl, pardon, Wizadry 8, ale to je fuk.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autora trápí kostky, ale nějak zapomněl důkladněji probrat (ne)možnosti hereckých kousků. :P

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Drakensang je dobra hra :) Nepopieratelne ma vsak svoje muchy a detske choroby. Neviem ako si to sice hral, ale moj "kampfmagier" prechadzal uvodom ako noz maslom - vratane kancov, vlkov a inej havede. Problem nastal az v meste a to jednom vedlajsom queste, a ja pevne dufam, ze sa to uz nebude opakovat. Okrem toho sa tu ukazalo, ze bojovy system nie je uplne dotiahnuty a viac by mu svedcil tahovy system.

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Janchor - 24. 03. 2009 v 18.56

Tomu sa hovori "klasicky" design. :) Sakra, ty si nikdy nehral ziadnu klasiku zanru?

Ach jo, ved ta hra je nadherna - svojim sposobom. Zerem tych trpaslikov prechadzajucich sa mestom. To akoby zive obyvatelstvo. Celkovu atmosferu.

Mimochodom, myslis si, ze to tvoj zlodej zvladne sam? Ved je to gruppen rollenspiel :-) Ako padavka tam mas od toho tu Amazonku, na zaciatku.

Fakt neviem, co by si robil, keby sa ti hned zo zaciatku podarilo (ako mne) narazit na Mutter Ratzinsky. Uch-och :)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
25. 3. 2009 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Klasicky prezity design. Pise se rok 2009!

Nikdo prece nemluvi o tom, ze mam celou hru zvladnout se zlodejem a prstem v nose, tohle mi uspesne vnucejete, ale jadro clanku je jinde. Pokud by hra disponovala nejakou hodnotou navic, udrzela by si me i pres pokrivenej herni system. Ale jak presne zopakoval MickeyMutant tady pod nama - hloupost a topornost (to je asi nejprilehavejsi slovo) Drakensangu me dusi.

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
25. 3. 2009 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar To, ze mame rok 2009 neznamena, ze kazda hra musi vyzerat ako Mass Effect. Osobne som rad za kazdy zavan starych cias.

Mutant pod nami nema fantaziu. Ja si myslim, ze Drakensang je co do kvality sveta velmi slusny. Aj ked prechodom na "full 3D" a vizualno, nieco z toho kuzla povodnej DSA trilogie stratil, stale si drzi istu davku specifickej atmosfery. Skratka, neviem to presne pomenovat, ale je to tam :-)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
25. 3. 2009 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Ja ti to verim. Jen u sebe nenachazim vuli se po tom "nepojmenovatelnem" pidit uvnitr rozbite, toporne a z meho pohledu genericky osklive hry.

regan
regan
Level 1 Level 1
25. 3. 2009 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Kamos hraje za zlodeje od zacatku a nema sebemensi problem.
Hral jsi nekdy nejake papirove RPG? Seznal by jsi, ze maji stejny "pokriveny" herni system. Drakensang je v podstate precizni predelavka papiroveho dracaku. A me se to libi! To ze postavy spolu nekomunikuji a nedalji blbinky jako v Baldurs Gate - to se mi libi! Aspon se nemusis trast, ze mi tahle a tamta postava nekdy zacne trucovat nebo nedejboze utece.

A co si budem rikat - kdyz se podivame na vztahy a pribehy postav v Baldurech ale treba i v Mass Effect - tak jsou veeelmi povrchni. Par prednastavenych vet jako reakce na situaci, par novych vet po projiti nejakeho pribehoveho questu a to je vse. Proste preddefinovane a me se to takhle ani nikdy moc nelibilo.

Drakensang je takove offline Lineage - piplas si partu, postavy a to te musi bavit, jestli ne, tak o tehle hre ani radsi nepis :D A to ze hra se neda hrat vsema zpusobama, a ze nemuzu bejt zlej? Ale no tak - stejne 85% hracu hraje za dobro (nekde jsem to cetl, ze tovrba zleho subplotu je pro vyvojare vetsinou ztrata casu).

Btw pises o starych dungeonech. Realms of Arkania, ze kterych tahle hra neprimo vychazi byly NEPOPSATELNE vetsi hardcore, byly linearni ale obrovske a kazda postava mela nespocetne vice statistik nez postava v Drakensangu (a byl to taky jen roll roll roll). A wizardry 7 byla linearnost sama! A jaka to byla parba (btw dohral jsem je :P).

Btw2 asi jsi moc nezkoumal jak ten system Dark Eye funguje, vid? Kdyz si rozkliknes otaznicek ve hre tak se ti pekne ukazujou hody, obtiznosti na ruzne ukony. Kdyz pochopis jak to funguje, tak je to parada :D

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jojo, není nad kus čtverečkovanýho papíru, partu nerdů, za oknem bouřka, na sádrové lebce plápolá svíčka a všichni se perou o tu "kouzelnou" šestistěnku, která hází nejlíp :D To bejvávaly časy ... smrk, kde jen jsou, kdepak? :) A tohle prostě do hry tak úplně přenést nejde. Nicméně jsi zde zmínil jednu zajímavou věc, která se zatím nepodařila žádnému vývojáři zcela podchytit. A to je fakt, že hra by měla být přizpůsobena KAŽDÉMU povolání, které nabízí. To, že zloděj umí odemikat zámky a hledat pasti je sice pěkné, ale co dělá v 99% zbylého herního času? Krčí se za válečníkem, hází mu zpoza ramen kameny z praku a je rád, že je rád ... V dračáku se náš zloděj mnohdy trhl od party, zatímco spokojeně chrupkala v hostinci a vydal se loupit do města. Bylo tohle někdy možné v jakékoli PC hře? A co zrada party - zavést je do léčky? Pokud to neudělá NCP, které to má jasně naskriptované v rámci hlavní dějové linky, vy sám nemáte skoro žádnou svobodu. Ano - když se to vezme takhle, pak jsou počítačová RPG ještě mnoho a mnoho mil za těmi papírovími. Ale, na druhou stranu - Baldur´s Gate jsem nedávno dohrál asi po šesté :) Takže se na Drakensang i tak upřímně těším. Ještě víc se ale těším na dobu, kdy někdo stvoří skutečně silné a svobodné RPG, ve kterém bude hra za čaroděje jiná, než za válečníka. ;)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@McJabbo "hra by měla být přizpůsobena KAŽDÉMU povolání, které nabízí"

To prece neni nic zas tak neobvykleho a od kvalitni hry to automaticky ocekavam. Viz Elder Scrolls nebo vetsina onlinovek..

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Elder Scrolls nemozes porovnavat z hrami, ktore maju pevne dane pravidla. So zlodejom by si si prilis neskrtol ani na zaciatku Baldurs Gate - ak by si hral podobne ako si opisoval Drakensang.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Tomu potom ale rikam spatny, respektive liny design. Nehraju hry proto, abych se od nich nechal sikanovat.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
24. 3. 2009 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Ale s tím se asi smiřte, že design lokací je v těchle RPG plánován sestupně podle řady fighter - mage - thief, zřejmě i proto, že většina volí bojovníky, a nejméně hráčů preferuje zloděje. Taky se asi předpokládá, že k mágům a thiefům inklinují zkušenější hráči, kteří různé překážky ve hře snáze ustojí. Určitě tyhle hry nejsou stavěny primárně a preferenčně pro thiefa. Udělat si v takové hře halabala zloděje (promiň Janchore) a vrhnout se na hard do největší vřavy prostě nepůjde, nebo půjde ztěžka. Labužník si to ale naopak vychutná. Srágora stáhne obtížnost a začne znovu s bojovníkem. Většinou je to ale o tom, přežít začátek za mága či zloděje, a pak už to díky vývoji postavy, vybavení postavy a seskládání družiny jde.

MickeyMutant
MickeyMutant
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chytře napsané. Souhlasím. Vzdal jsem to asi ještě dříve, než autor. Nevím, kde je chyba, jestli ve mně nebo ve hře, ale brzy mě to přestalo bavit. Ta německá důkladnost v pečlivém kopírování všech fantasy klišé mě postupně začala ubíjet, až mě dostala dříve, než by člověk stihl říct „tlupa divokých orků znásilnila družinu elfských lučištnic“. Když jsem hrával Baldur’s Gate, tak mi ten vizuálně grafický odstup od postav a prostředí pravděpodobně umožňoval zapojit fantazii a nestihla na mě plně dolehnout hloupost a nakašírovaná topornost virtuálního světa. Teď, když každé postavě můžu zazoomovat až hluboko do výstřihu, tak mě to paradoxně odpuzuje. Nikdy jsem nehrál papírové RPG, ale dokážu si představit, že někdo dává přednost hraní těchhle graficky minimalistických záležitostí před dokonalým světem Drakensangu vytvořeným ve fantazii někoho jiného. Někoho bez fantazie.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
25. 3. 2009 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MickeyMutant Máš pravdu s tím odstupem díky grafice - bylo to kouzlo starých her, jako Fallout, Might and Magic, Planescape i BG atd, holt fantazie umí divy. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč lidi, kteří měli rádi F1-2 tak mrčí na Fallout 3 (ale zrovna u téhle hry nespravedlivě!!!).

Avšak pokud jde o konkrétně BG2, tam byla grafika naprosto úžasná, ty lokace byly prostě skvostné a dýchaly atmosférou samy o sobě i bez fantazie. A když jsme si to doplnili fantazií, co do postav, spolu s úchvatnou hudbou, vznikl nezapomenutelný zážitek.

BubaK.CZ
BubaK.CZ
Level 1 Level 1
25. 3. 2009 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant BG2 <3 :-)

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
25. 3. 2009 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant jojo - mě osobně mnohem víc bavila série BG než Neverwinter (čímž nechci tvrdit, že never je špatný). A není to jen o té fantazii, ale také o celkové přehlednosti - jakmile never přešel do 3D, tak nějak jsem se v něm začal ztrácet - a také kvůli mnohonásobně robustnějšímu systému. BG, Icewind, Planescape, Fallout 1,2, Lion Heart a ještě pár RPG, to jsou záležitosti, které mě nikdy asi nepřestanou bavit ;)

karadum@centrum.cz
karadum@centrum.cz
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se podivas treba na DnD 4. edice, tak ano :D A pocitacova RPG maji nektera sva omezeni, slo by je obejit, ale neni tak cineno. Treba i Baldurs Gate, pokud jsi zacal hrat jako mag a chtel chodit sam, tak jsi brzy zemrel, v Morrowindu jsem take zemrel Xkrat, pri mirnem odboceni ze stezky a narazeni na nejakou priseru. Pokud chces mit moznost hrat svobodne a originalne, vazne nejlepsi je sehnat dobreho vypravece :D

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
24. 3. 2009 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karadum@centrum.cz Prave v Morrowindech & spol. mas alternativy - utect, schovat se, zustat na stezce.. tedy hrat svou postavu, svou roli.

Reklama
Reklama