Zpět na článek

Diskuze: Dobrodružství na prodej

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
17. 11. 2010 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kraaca (gmail.com):
podstatu hry jako kulturního fenoménu :)
ty jsi taky dobrej :)

MickeyMutant
MickeyMutant
Level 1 Level 1
17. 11. 2010 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé téma, jen malá mimoherní odbočka - to srovnání s dopingem v úvodu povážlivě kulhá. Sportovci dopují především proto, aby tělo vydrželo nápor spojený s extrémními nároky. Kdyby nedopovali, tak by se při srovnatelném tréninku dostali na ty zmíněné kapačky mnohem pravděpodobněji než jejich dopující soupeři. Chtělo by to vymyslet jiný příklad.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
16. 11. 2010 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak ale systém, který před mnoha lety nabídl třeba Anarchy Online - základ zdarma a vícero lokací, předmětů, questů atd. za peníze nebyl až tak špatný.
Navíc já se bavím u hry, protože já jsem něčeho dosáhl. Že si to okolí koupilo, mě netankuje a vůbec mi to nevadí, nejsem typ, který hýří sebeuspokojením po tom, co se porovná s ostatními. Problém je jenom ve chvíli, kdy to reálně získat hraním nejde (viz níže ty auta) nebo v případě, že powerplayeři budou s lepší výbavou PKáčkovat jak o dušu. U FPS je to úplně někde jinde - tam podle mě byla největší chyba multiplayeru, když se do FPS dostaly levely, ranky a odemykání zbraní. :(

RezavejTank
RezavejTank
Level 1 Level 1
15. 11. 2010 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně tohle beru jako zabíjení hraní. Ze zábavy hráčů se stává jejich ...ehm... naštvávání, když nejsou rovné podmínky.
Nakonec se dočkáme toho, že ve hře zdarma bude jen nůž a růžové trenky.
Chceš maskáče? Kup si je.
Chceš sniperku? Kup si ji.
Chceš víc než jednu mapu? Tady máš číslo účtu.

Ideální by bylo, dát to dohromady:
Jsi non-skiller, lamka? Kup si to.
Jsi skiller, nakladač? Vybojuj si to!
Prostě a jednoduše umožnit oběma skupinám dosáhnout "vrcholu" (zbraně, obleku,...) pomocí cesty jakou chtějí - tak jako je to v životě reálném.
Někdo si štěstí koupí a někdo si ho vydře.

Crashboy
Crashboy
Level 1 Level 1
18. 11. 2010 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@headup: Samozřejmě že když někdo udělá volnou hru (i když je to velká firma jako EA) tak si nemůže dovlit její vývoj a chod financovat bez vnějších příjmů - to je doufám každému jasné

Ondřej Švára
Ondřej Švára
Level 1 Level 1
18. 11. 2010 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crashboy: že se věci dají kupovat nejen za peníze ale i za body získané přímo ve hře je všeobecně známá věc, to není případ jen heroes. pokud vám nevadí, že někdo má výbavu hned a někdo až po usilovném tréninku, je to vaše věc. jde o to, že kdyby k heroes přistupovali všichni jako k freewaru a body si jen vydělávali, musela by se hra uživit jinak. třeba maximální billboardovou reklamou atd.

Crashboy
Crashboy
Level 1 Level 1
17. 11. 2010 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

F2P a hra Battlefield Heroes jako jakýsi hlavní námět tohoto článku :)

Když to vezmu z pohledu hry BFH tak má autor článku z části pravdu a z části je naprosto mimo.... ano kupujete si zde za reálné peníze oblečení a zbraně ale tytéž (decentně) lepší zbraně si můžete koupit za body získané ve hře... není zde pravidlo že jste nějak znevýhodněn proti platícím hráčúm (znám několik velmi dobrých hráčů co v této hře nic neutratili) největší zisky plynou podle mě hlavně z prodeje virtuálního oblečení tak aby vaše postava mohla být originální protože začínáte hrát v jakýchsi "montérkách"
Sám jsem v této hře utratil několik tisíc ačkoliv jsem předtím hry pouze stahoval...je to pro mě zatím nejzábavnější hra hlavně díky dobré komunitě hráčů a možnostech hrát se svými přateli.

hráč CrashTHOR z BFH

kraaca@gmail.com
kraaca@gmail.com
Level 1 Level 1
17. 11. 2010 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprostý souhlas s autorem, tohle ničí samotnou podstatu hry jako kulturního fenoménu.

Podobný článek jsem před nějakou dobou taky psal kraaca.cz

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
16. 11. 2010 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Víceméně souhlasím s komentářem, jen bych dodal, že to nemusí být pouze cesta do pekel. Sympatický je ten Anarchy online nápad, z toho mála, co jsem četl, tak ani LOTRO to nemá dělaný špatně. Jenže to jsou malé ryby. Já myslím, že velcí hráči, teď hlavně myslím Blizzard, zůstanou u starého dobrého systému, protože jde celkem o hodně a ztratili by velké publikum. Pokud na něco takového přejdou, tak pouze druhořadě,např. pokud bude wow free, tak jen proto, že bude mít nástupce.

ZvacA
ZvacA
Level 1 Level 1
16. 11. 2010 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že by herní průmysl nemířil v některých částech do hnoje? OK, ještě chvíli tomu nebudu věřit...

Lahva
Lahva
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
15. 11. 2010 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RezavejTank: Na druhou stranu je to freeware. Víc mě točí DLC u AAA titulů. Dřív samozřejmost, dneska si za dvě trapný mapy do settlerů připlatim 150. Blé.

andrej.brabec@gmail.com
andrej.brabec@gmail.com
Level 1 Level 1
27. 11. 2010 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle clanek me prinutil k registraci. :]

Silne pochybuju o tom, ze by napriklad Blizzard pri prechodu na f2p umoznil realne vylepsovani postavy. Blizzard zna svoji komunitu a dobre si uvedomuje, ze by to pocetnou hardcore cast rozlitilo. Mam za to, ze prodej epickych mountu jasne naznacil kam se f2p v podobe Blizzardu bude ubirat - vizualni unlockables, pripadne odemykani contentu (kuprikladu instanci).

Doufam, ze se jen nachazime v nestastnym mezi obdobi, kdy spolecnosti jeste neumi s mikrotransakcnim modelem zachazet a do budoucna se serioznejsi vyvojarske domy uchyli prave k odemykani obsahu a ruznych vymozenosti, ktere na "herni vykony" nebudou mit dopad.

Osobne se hram s koupitelnymi vyhodami vyhybam. Rozumny f2p model ale muze byt win-win.

kraaca@gmail.com
kraaca@gmail.com
Level 1 Level 1
17. 11. 2010 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust:
Nebo si myslíš, že hra neexistovala, dokud nevynalezli počítače?

Helgi
Helgi
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PC
16. 11. 2010 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZvacA: Že nemíří do hnoje? Ale no tak... ve verzi zadarmo nebude dohromady nic (však za ty prachy ;-) a mikrotransakce budou tak mikro, že se tvá kreditka pokusí o sebevraždu. DLC dopadla úplně stejně, viz "slavná" Mafia 2, u které by se dalo pirátění DLC snad i morálně (i když nikoliv právně) omluvit.

RezavejTank
RezavejTank
Level 1 Level 1
16. 11. 2010 00:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lahva: Možná bych to bral jako ženu - je lepší ji mít krásnou od začátku, než pak něco na plastické chirurgii dokupovat...

Jinak řečeno, radši si zaplatím kompletní hru, než hru "na splátky".

DLC mě vytáčejí stejně jako tohle. A piráti z toho mají ještě srandu. Rád podpořím vývojáře, ale za kompletní produkt. Nikdy nezapomenu na moje zklamání z Mafie 2 :-/

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
16. 11. 2010 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RezavejTank: Má to zásadní problém - powerplayeři si to koupí a pak tam budou udržovat takové prostředí, že hrou se k tomu nepropracuješ.
Druhý problém je, že to trvá velmi, velmi dlouho. Vydavatel nemá zájem o to, abys to vybojoval. Tohle se mi stalo ve hře Tonque - zajímavá závodní hra, jenomže když jsem si spočítal, kolik dostávám za vítězství v závodech kreditů a kolik stojí lepší auto, vydělával bych na něj rok.

Reklama
Reklama