"NetherRealm Studios pokračují v ignoraci počítačů" tohle je docela nefér obvinění. Kdo pokračuje v ignoraci je Warner Brothers. Ti zaměstnávají vývojáře, kteří možná nemají na výběr.
BTW mně se líbí pojem Early AAAccess (čti early triple access), tedy AAA hry od velkých vydavatelů ve stavu early access. (- Jim fucking Sterling, son)
@Tataboj: Mno Introversion Software (rozuměj programátor hry) prý po zkušenostech s Darwinií+ na xBox 360 při zmínce "konzole" utíká z místnosti. Tehdy to až skoro vedlo k rozpadu IS, takže proto konzolovou verzi předali třetí straně.
Konzole mají dost velkou základnu lidí, takže rozhodnutí chápu, ikdyž si to nedovedu (ještě) představit, prý to Double Eleven zvládli perfektně.
Tipuji, že bude změněné ovládání, jinak nevím co by tam mělo být "navíc", spíše bude méně, když odečteme mody (které by měly na PC teprve pořádně přijít).
(PC Gamer) Update: The report originally stated that older version of Windows will not run on new generations of CPUs. The actual statement in the blog is the somewhat more ambiguous, "Going forward, as new silicon generations are introduced, they will require the latest Windows platform at that time for support." I've updated the post to reflect that wording.
Pirátské hry nevymizí z jednoduchého důvodu - GOG. Za GOGem stojí slušná kupní síla lidí, kteří nechtějí DRM, stojí za ní i vývojáři, kteří chtějí lidem nabízet hry bez DRM (i na Steamu tak nemají DRM).
Ale ironii stranou, DRM které zbytečně zatěžuje či sleduje hráčův počítač, je svinstvo. Nedivil bych se, kdyby chtěli distribuovat hry s elektronickým podpisem na čipové kartě. Nebo ještě lépe - rovnou streamovat hru z jejich serverů... Musím říci, že kdyby mi na konzoli u některých her nevadilo ovládání, tak budu hry co mají takové DRM hrát pouze tam.
Vyjádření jim trvalo týden? Nexusmods např. informovali o jejich možném narušení databáze skoro ihned na hlavní stránce, ikdyž pořádně ještě nevěděli co se stalo. Na omluvu asi nemá smysl čekat, co?
Jo vyhazování peněz za něco, co by mi mohli do ledna dát zadarmo, mě přinutilo k tomu nekoupit nic. Když tak na to ale koukám, tak je vlastně lepší, že jsem nic nekoupil, protože bych stejně koupil něco, co už jsem de-facto viděl, abych neměl ten pocit, že jsem autorům hry nic nedal, ikdyž se mi hra (byť jsem ji sám nehrál) líbila. Navíc je tam Grim Fandango, takže snad Double Fine ubydou prodeje, což jsem také spokojen. Já jsem vlastně tak nějak spokojen. Nic jsem nečekal, nic mě nemrzí...
@Tataboj: To, že se Sony stává, že jim sem tam ukloznou informace o nás uživatelích neznamená to, že se to tím stává normou. Jakýkoliv únik jakýchkoliv osobních informací je průser majestátních rozměrů, ať je pravidelný či jednou za deset let.
Tahle zpráva si zaslouží odsunout všechny ostatní o jedno pole dolů, potažno na další stránku?
Nestačí, že poslední dobou míjím recenze, protože stačí 2 dny a 2 recenze zmizí z úvodní 4dlaždice - kdybych si nevšímal uprostřed stránky jednoho řádku s názvy recenzí tak o tom ani nevím.
Samozřejmě hlavní stránku musíte zasr..plnit zbytečnými články, abych musel kliknout na tlačítko "Další novinky", které samozřejmě zobrazí veškeré novinky co jsem právě odscrolloval, abych se jimi znovu proscrolloval dolů na další, kde se zobrazí CELÝCH 5 ČLÁNKŮ navíc, než najdu na té úvodní stránce, což mě má donutit ke kliknutí na tlačítko čísla stránky 2...
Jdu hledat lednici...
(EDIT) A ještě mi tu vyskočí posr.... reklama po odeslání příspěvku?
@Ocelotr2.0: Jedno indie studio už na tom bylo s penězi tak špatně, že zvažovali, že za sebou jak se říká zavřou dveře a půjdou dělat "normální" práci. Pak jim do toho ale přišly slevy na Steamu. S velkým překvapením najednou měli na kontě dostatek peněz na to, aby mohli i nadále pokračovat "na vlastní pěst". Jasně, nezaplatilo jim to celou novou hru, ale dalo jim to šanci, za kterou dokázali vzít - a dnes máme Prison Architect. Mimochodem též bez DRM.
K té hlasitosti: PS4 mám dá se říci na stole, na PS4 leží PS3, vedle stojí Rubikova kostka a pod je běžná deska stolu - jinak všude vzduch, žádný omezený prostor, ani stojánek ani přídavné větráky, a není to nový model. Jen jednou jsem zaznamenal, že by mi PS4 opravdu hučela, a to byly horka, jinak je krásně tichá - tišší než PS3, a rozhodně tišší než (veškeré) mé PC (snad kromě laptopu). Někdy kolem rána se obvykle aktivuje k aktualizaci a občas si říkám, jestli ještě běží, nebo už se vypnula. Sám ale znám lidi, co říkají, jak jim PS4 hučí, takže možná že to může být prostě kus od kusu.
@Luk83: Microsoft ale zakazoval ve smlouvě se youtuberům o tom vůbec zmínit, což se řešilo, jestli vlastně není protizákonné... To už je ale doba přešlá.
Na jednu stranu buďme rádi, že si vůbec uvědomují, že lidi o nich mají takové mínění.
Když nad tím přemýšlím, tak nějaký žebříček: Konami - otřesné chování vůči svým zaměstnancům; naprosto úžasný Fox engine, který nejspíše zůstane v trezoru 2K Games - rozprodávání Mafia 2 po kouscích; nechutný pokus s Evolve Square Enix - Final Fantasy 13 (3 díly? ok moje chyba, že jsem doufal ve změnu); nechutný pokus s Deus Ex: Mankind Divided preorderem Electronic Arts - Battlefield Hardline (by bylo pěkné DLC k BF4); Star Wars Battlefront (ještě méně obsahu než Destiny; spoléhají na to, že si to lidi koupí); Dungeon Keeper mobile (ale peníze z lidí netahají) Steam - žádná kontrola kvality; a nad to ještě Greenlight Bethesda - spoléhání se na to, že komunita hru dokončí Ubisoft - UPlay - UPay (mikrotransakce) Nintendo - zneužívání DMCA, sestřelování videí se záběry z her Activision - Tony Hawk's Pro Skater 5 Sony NCSoft - Tabula Rasa... GoG - regionální ceny (ikdyž se to snaží vyrovnat kreditem, čímž jsou lepší než Steam)
Hřebíček do rakve to bude maximálně jen v rodině pana Shugaa (pro hraní her).
"Jedna z hodin strávených ve hře byla extra – během ní dokázal utratit astronomických 1500 liber." Tuhle větu, že se tím myslí jeho rekord, jsem pochopil teprve až po přečtení originálního článku. Přemýšlel jsem jakou extra hodinu to v té hře mají - něco jako happy hour, během které ho nachytali na ještě větší utrácení?
@KamiLZ: "co je na tom špatně? Ty jsi neděláš nikdy nic do zásoby s tím, že to "udáš" později?"
Špatně je na tom to, že pokud si prodejce myslí, že takový přístup je schvalitelný a hráči ho přijmou, pak dostatečně nezná prostředí a zákazníky, kterým chce prodávat, a dokonce to může až zavánět i tím, že přesně neví co zákazníci chtějí a vlastně ani nedokáže udělat dobrý produkt - a nevěnuje se samotnému produktu naplno, jak je od něj předpokládáno.
Pro lidi nejsou hry jen konzum, ale často k nim mají i vztah, protože si mohou hru prožít. Ono se to nedá srovnávat, ale napadá mě příměr, kdy máš knižní příběh, který vyjde na 400 stran. Jeden to dá jako 400 stránkovou knihu, a poté bude třeba pokračovat na pokračování. Druhý to rozdělí na 4x 100 stránkové díly, ale každý díl dá jako plnou cenu. Co vidí hráč je 400 stránková kniha s tím, že ty 3 jsou uzamčené, dokud nezaplatíš navíc další cenu. Jasně, je tu plno faktorů - hra může mít úspěch, ale nikdy se nezaplatí (doplň libovolně). Prodejce už má nějaké hry na krku a lidi mu věří, takže se hra zaplatí pomocí crowfundingu ještě před začátkem vývoje (Wasteland 2). Lidé důvěřují prodejci, který má 2 předešlé díly na krku, takže hru zafinancují ještě před započetím vývoje (Shenmue 3) - oh, počkat. Sony financuje, takže hráči financují... co financují vlastně? - zase příklad toho, jak někdo nepochopil, jak to funguje (a spíše to kazí těm, pro které by to mohlo být úspěchem) Pak jsou tu hry, které si na sebe vydělají tak tak, jsou nápadité, ale už nikdy nebudou mít pokračování, protože nevydělaly dostatečně (Prototype 3). Což není vždy chyba hry - EA dokázalo u Sim City pohnojit co šlo, díky jejich přístupu ke značce, a jim lze dávat za vinu to, že starý Maxis skončil. Přístup jaký naznačuješ tak pak můžu popsat jen jako vytváření her (klonování) za účelem prodeje, bez zájmu na hodnotě, jakou hra předává svým hráčům. To mi na tom přijde špatného...
Jinak i kdyby ta kniha stála 1/4, ale byla veliká jako 400 stránková kniha s tím, že jasně jde vidět, že musím dál zaplatit pro odemknutí zbytku, pořád se mi to nelíbí. Když už, tak ať to alespoň nedělají tak okatě...
BTW Destiny také není dobrý příklad, protože jak se sem tam ukázalo, obsahu bylo už před vydáním více, ale z nějakého důvodu se to do hry samotné nedostalo. Proč, to nevíme.
EDIT - teď jsem si pozorněji přečetl, že píšeš "později naprogramovat", tak to je podle mě ok, ano. Pokud je o hru zájem a její rozšíření je podníceno jejím úspěchem, pak je to v pořádku a pokud se mi hra líbí, tak si koupím i ten další obsah. Pokud ale vidím, že hra není extra super, ale oni se jí snaží vylepšit, a třeba za lehký poplatek by vydali něco, co už mělo být v samotné základní hře, ok, to se taky dá skousnout, pokud se mi hra líbí. Pokud ale vydají něco, co tam mělo být dávno, a za cenu, za kterou si koupíš novou hru, pak je jen dobré, pokud to hráči ohodnotí jejím ne"do"koupením. Tady jsme zase u season passů - kupuji dopředu něco, co ani za tu cenu nemusí stát. A v podstatě to ani to nemusí vydat...
@Pidalin: MS se s emulátorem sere, režim kompatibility je v podstatě emulátor či virtual machine, ale udržovat takový emulátor několik generací starých OS často znamená slušné obcházení pravidel, protože vývojáři často (ať už nevědomě či úmyslně) využívali neoficiální možnosti, které OS sám o sobě nenabízel k využití, ale používal je v pozadí, a ke kterým jsi se mohl dostat jen pokud jsi na vlastní pěst zkoumal jak to v pozadí OS funguje.
Četl jsem hodně článků od vývojářů z M$ týmů, kdy (píšu z paměti, takže detaily se můžou lišit, ale význam zůstává) např. opravili chybu, která u dialogů způsobovala přetečení paměti. Najednou jim začaly chodit zprávy o pádu jisté aplikace od nějaké společnosti. Když se na jejich aplikaci kouknuli, zjistili, že místo toho, aby dialog používali jak měl být dle dokumentace používán, oni použili pouze nějaké nezdokumentované části, aby tak dosáhli možnosti udělat si dialog po svém. Takže oprava chyby u tohoto dialogu znamenala okamžité spadnutí dané aplikace, když se pokusila části dialogu použít jako doposud.
Vzhledem k tomu, že daná aplikace byla rozšířená a přestala fungovat všem (ke kterým se oprava chyby dostala), nemohli spoléhat na to, že daná společnost jejich aplikaci opraví, což by mohlo trvat a mezitím by ta aplikace "nevinným" uživatelům nefungovala, a tak přistoupili k tomu, že udělali "zpětnou kompatibilitu".
Nejdřív detekovali, jestli náhodou aplikace nechce použít dialog tím neoficiálním způsobem - v tom případě se dialog měl chovat tak, jak se choval doposud, kdy chyba není opravená - a teprve pokud zjistí, že se nesnaží dialog takto použít, pak pokračovat s opraveným kódem. Výsledek tak je, že místo jednoduchého opravení chyby teď mají kód pro detekci úmyslného použití kódu s chybou, kód pro dialog s chybou (byť opravenou) a kód pro opravený dialog.
U DOSu je to ještě horší, protože tam byl přístup k hardwaru velmi individuální, ne jako dnes, kdy OS nabízí standardní možnosti jak komunikovat s různými technologiemi, zařízeními apod. U DOSu jsou hacky jako nějaký nepochopitelný přístup k paměti, který dokázal vysvětlit snad jen jeho autor, či úpravy, které obchází různé nedostatky (zvuková karta s nedostatečnou pamětí) naprosto běžnou záležitostí.
Není to tak o tom, že dnešní počítač by vlastně tyhle hry měl rozeběhnout v naprosté pohodě - výkon na to má - ale je to o tom, že tehdy dělala hra něco, co ji dnes naopak zpomaluje či způsobí zásah OS, který radši zakročí, aby nedošlo k porušení hardwaru či dat - jenže tehdy to problém nebyl.
Osobně bych nechtěl dělat v týmu pracujícím na emulátoru starého systému, který musí řešit všechny tyhle maličkosti a vlastně tak napodobovat chování (či móresy) starých počítačů.
Mě zase docela nas..štvalo "ze kterého vám díky serveru Kotaku představujeme prvních pár minut záběrů přímo ze hry." a "Turok: Seeds of Evil jsou pro PC v remasterované edici"
Já bych raději odkázal třeba na stream gogcom http://www.twitch.tv/gogcom/v/30439828 k příležitosti vydání remasteru, ve kterém můžete vidět nejen více než pár minut, ale navíc uslyšíte i něco ze zákulisí příprav remasterů od dvou vývojářů z Night Dive Studios stojících nejen za tímto remasterem (System shock 1&2, I have no mouth and I must scream)
Navíc se dozvíte, že se můžete těšit na remaster Turoka 2, datum vydání ale nechtějte - takže nevím, kde jste přišli na to, že už byl vydán - a že se pokusí mrknout i na multiplayer, na který mnoho diváků streamu vzpomíná.