Zpět na článek

Diskuze: EA: Že jsou DLC už na disku s hrou? Nesmysl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
19. 8. 2015 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: No je fakt zvláštní, jak je pro některé lidi podstatný pro hodnocení tohoto přístupu ten prostý fakt, jestli už onen přídavek měli tvůrci naprogramovaný v době vydání hry nebo nikoliv. Přitom tím se ve skutečnosti vůbec nic nemění.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
17. 8. 2015 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to samozřejmě podvod na hráče, ale jak jsem řekl, nikdo nás nenutí to kupovat, na takový hry je warez. ;-) Pokud jim připadá že je to moc levný, tak maj rovnou celou hru zdražit a ne jí prodávat po kusech.

EnterTheNameHere
EnterTheNameHere
Level 1 Level 1
16. 8. 2015 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: "co je na tom špatně? Ty jsi neděláš nikdy nic do zásoby s tím, že to "udáš" později?"

Špatně je na tom to, že pokud si prodejce myslí, že takový přístup je schvalitelný a hráči ho přijmou, pak dostatečně nezná prostředí a zákazníky, kterým chce prodávat, a dokonce to může až zavánět i tím, že přesně neví co zákazníci chtějí a vlastně ani nedokáže udělat dobrý produkt - a nevěnuje se samotnému produktu naplno, jak je od něj předpokládáno.

Pro lidi nejsou hry jen konzum, ale často k nim mají i vztah, protože si mohou hru prožít. Ono se to nedá srovnávat, ale napadá mě příměr, kdy máš knižní příběh, který vyjde na 400 stran. Jeden to dá jako 400 stránkovou knihu, a poté bude třeba pokračovat na pokračování. Druhý to rozdělí na 4x 100 stránkové díly, ale každý díl dá jako plnou cenu. Co vidí hráč je 400 stránková kniha s tím, že ty 3 jsou uzamčené, dokud nezaplatíš navíc další cenu.
Jasně, je tu plno faktorů - hra může mít úspěch, ale nikdy se nezaplatí (doplň libovolně). Prodejce už má nějaké hry na krku a lidi mu věří, takže se hra zaplatí pomocí crowfundingu ještě před začátkem vývoje (Wasteland 2). Lidé důvěřují prodejci, který má 2 předešlé díly na krku, takže hru zafinancují ještě před započetím vývoje (Shenmue 3) - oh, počkat. Sony financuje, takže hráči financují... co financují vlastně? - zase příklad toho, jak někdo nepochopil, jak to funguje (a spíše to kazí těm, pro které by to mohlo být úspěchem)
Pak jsou tu hry, které si na sebe vydělají tak tak, jsou nápadité, ale už nikdy nebudou mít pokračování, protože nevydělaly dostatečně (Prototype 3). Což není vždy chyba hry - EA dokázalo u Sim City pohnojit co šlo, díky jejich přístupu ke značce, a jim lze dávat za vinu to, že starý Maxis skončil.
Přístup jaký naznačuješ tak pak můžu popsat jen jako vytváření her (klonování) za účelem prodeje, bez zájmu na hodnotě, jakou hra předává svým hráčům. To mi na tom přijde špatného...

Jinak i kdyby ta kniha stála 1/4, ale byla veliká jako 400 stránková kniha s tím, že jasně jde vidět, že musím dál zaplatit pro odemknutí zbytku, pořád se mi to nelíbí. Když už, tak ať to alespoň nedělají tak okatě...

BTW Destiny také není dobrý příklad, protože jak se sem tam ukázalo, obsahu bylo už před vydáním více, ale z nějakého důvodu se to do hry samotné nedostalo. Proč, to nevíme.

EDIT - teď jsem si pozorněji přečetl, že píšeš "později naprogramovat", tak to je podle mě ok, ano.
Pokud je o hru zájem a její rozšíření je podníceno jejím úspěchem, pak je to v pořádku a pokud se mi hra líbí, tak si koupím i ten další obsah.
Pokud ale vidím, že hra není extra super, ale oni se jí snaží vylepšit, a třeba za lehký poplatek by vydali něco, co už mělo být v samotné základní hře, ok, to se taky dá skousnout, pokud se mi hra líbí.
Pokud ale vydají něco, co tam mělo být dávno, a za cenu, za kterou si koupíš novou hru, pak je jen dobré, pokud to hráči ohodnotí jejím ne"do"koupením.
Tady jsme zase u season passů - kupuji dopředu něco, co ani za tu cenu nemusí stát. A v podstatě to ani to nemusí vydat...

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
16. 8. 2015 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě nejde obecně říct, jestli jsou dlc špatný nebo ne - u každé hry je to jiný.

Když si za 1600,- koupím Zaklínače 3 nebo Dragon Age: Inquisition, tak vím, že jen se základním obsahem strávím u každé hry klidně 100 hodin. Pokud k tomu vydají za čtvrt roku dlc s novýma questama, tak s tím nemám problém, protože už ten základ hry byl našlapanej (plnohodnotnej) a nic mě nenutí si dlc koupit.

Pokud si ale za 1600,- koupím hru jako Destiny, která mi přijde v základě hodně prázdná a abych v ní vůbec měl co dělat, tak si ta dlc prostě koupit za další peníze musím, tak to je podle mě špatnej model a já to chápu jako, že ze mě tahají peníze.

SUBGAMER
SUBGAMER
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak když to říká manažer EA, tak to musí být pravda. Z toho není úniku. :)

EnterTheNameHere
EnterTheNameHere
Level 1 Level 1
16. 8. 2015 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Tak když nebudu lpět na významu DLC (DownLoadable Content), tak mě zajímá, co tím contentem je - pokud je to něco navíc, jako reskin či nové brnění na koně - které ale neznevýhodňuje, pak je mi to jedno.
Pokud bych tím ale zvýhodněn byl, pak je to čistý cashgrabbing (pardon, český výraz mě teď nenapadá) a pay to win. U singleplayer her ok, když je někdo (jako já) blbej a koupí si to, jeho vyhazování peněz. V (M)(M)O hrách už to ale začíná být diskutabilní.
Pak je třetí typ, a to že mám od začátku nějaký příběhový úsek navíc - tady to už je přes čáru. Prodejce Ti záměrně usekl kus již_vytvořené_části_hry, kterou se rozhodl, že si musíš koupit, protože cena, kterou za hru platíš, není dostatečná. Jinak si to vyložit neumím.
Prodejce záměrně vzal několik lidí, co mohli dělat na té hře, kterou si za tu cenu kupuji, a nechal je pracovat na části hry, kterou se uráčil mi nabídnout pouze pokud si za to připlatím.
"(...) mají to prostě rozpočítané tak, že jsou při vydání v mínusu, ale po uvolnění DLC se jim to vrátí (...)"
V tom případě jim přeji, ať zkrachují, děkuji velice. Pokud mají takový obchodní plán, že musí hru rozkrájet a p(r)odávat již_hotovou hru po částech, aby se jim zaplatila, pak ať si podají žádost o práci v Double Fine. Buď neumí dodržet rozpočet, nebo o takovou hru není na trhu zájem - a jako rukojmí si berou fanoušky hry, co si přecijen ten zbytek dokoupí. Pokud pak "základ" hry prodávají za úplně stejnou AAA cenu, nabízí se otázka, jestli už předem neplánují prošacovat Ti kapsy, jestli náhodou nemáš nějaké peníze, o které Ti tu cenu hry mohou ještě zvednout. To už je pak i o morálnosti prodejce.
Jinak to, že něco funguje v IT prostředí, neznamená, že to projde v jiném. Ne všichni se také chovají stejně - menší a indie prodejci (možná jste si už všimnuli, že všechny označuji jako prodejce, protože z našeho pohledu nic jiného nejsou; i kdyby prodávali Monu Lisu, pořád se snaží nám prodat produkt výměnou za naše peníze), menší a indie prodejci nám často hry prodávají levněji, to co slibují ve hrách tam nakonec i najdeme, updaty i obsah navíc dostáváme i zdarma a vůbec si nás hýčkají.
Na druhé straně ale jsou prodejci, kteří se živí pouze na značce, nabízejí hry druhé jakosti, zbavené toho nejlepšího, co si musíš dokoupit za extra peníze, nebo naslibují něco, co nedokážou do dokončené verze dodat, případně nám bez okolků prodávají možnost být betatestery, když si hru předplatíte (za plnou či vyšší cenu).
To je pak pocit, jako by ten server s 10 procesory, kde využíváš stejně jen 5 procesorů, tak prodejce zbylých 5 pronajal někomu jinému, aniž by Ti za to něco platil. A běda jak to neumožníš a odpojil by jsi ten server od sítě.

TheBobes
TheBobes
Level 1 Level 1
15. 8. 2015 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mu musí jeho pdel závidět jaký hvna mu lezou z huby :) EA je odpad.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
14. 8. 2015 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chrisjurco1: ne, u destiny byly jen assety a casti, logika a obsah byl v updatech (vcetne uprav minulyho obsahu)

osobne proti DLC nemam, at sou i na disku, dokud se budou prodavat, tak budou existovat, muzem si za to sami, takze dobre nam tak ;)
byli by blbi, kdyby to nedelali (jakkoli), kdyz z toho maji prachy ;)

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ovšem, že to není na disku, je to až v povinné aktualizaci pro všechny. Pche...

DiNardo
DiNardo
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, že nejsou ukrytá na disku, viz Destiny....

The Sims 4 .... Ohlodají The Sims 3 na kost aby mohli znova vydávat ty samé Datadisky pořád dokola.... Ne aby udělal The Sims 4 se vším co měla The Sims 3 po vydání všech DLC a Datadisků a PAK až vydávat nové....

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
17. 8. 2015 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Podvod? V jakém smyslu?

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
15. 8. 2015 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono to tak ale fungovalo už kdysi když se platilo za speciální kódy co něco ve hře odemykaly. Sice se mi to nelíbí, nesouhlasim s tim, ale nikdo mě nenutí tu hru kupovat. Třeba novýho Hitmana asi upirátim jestli to fakt budou vydávat po kusech, ale za plnou cenu hned u první epizody. Na to jim seru.

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádnej večírek nebyl a ta částka taky nesouhlasí!

chrisjurco1@gmail.com
chrisjurco1@gmail.com
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hovoril niekto Destiny?

bares69
bares69
Level 1 Level 1
17. 8. 2015 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Jak by člověk, co nechápe slovo "podvod" mohl u warezu chápat slovo "krádež"....

Madop Saetov
Madop Saetov
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pryč jsou doby kdy se vydala hra a až potom co měla úspěch se uvažovalo o datadisku. Teď už dávno předtím něž hru vydají, plánují za co vytáhnout další prachy. Ať už to jsou nový mise, mapy, skilly, auta atd. Co bude dál? Jedna mise za plnou cenu, a pak dokupovat další?

Bonpar
Bonpar
Level 1 Level 1
14. 8. 2015 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chudáci, dnes musí nechat makat na DLC 50 lidí :D
Tak proč do háje radši neudělají pořádné hry, které by si koupilo hodně lidí, než aby dělali sračky a pak rýžovali na nejzarytějších fanoušcích?

Reklama
Reklama