Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Kingdom Come: Deliverance - alfa

Kingdom Come: Deliverance - alfa

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

29. 10. 2014 14:51 22
Reklama

Po osmi měsících, které uběhly od konce února, kdy byl projekt Kingdom Come: Deliverance díky 35.384 přispěvatelům úspěšně zabackován, se exkluzivně pod ruce backerů dostala slibovaná technologická alfa. V první hratelné ukázce pro širší veřejnost nám čeští vývojáři z Warhorse Studios poodkrývají, na co se můžeme koncem příštího roku těšit. Samozřejmě, pokud půjde všechno podle plánu a ambiciózní plán designéra Dana Vávry dojde svého naplnění. Budeme-li věřit v optimistickou variantu, už nyní se můžete začít těšit na adiovizuální hody, samostatně žijící svět a kýžené RPG bez magie, které se odehrává v kulisách České kotliny.

VŠUDE DOBŘE, DOMA NEJLÍP

Skutečně, ihned po spuštění alfaverze s označením 0.1 na vás vyskočí prostředí přesně takové, jaké ho znáte z důvěrně známého prostředí kolem vás. Vlčí máky prostupující lány okolo bahnitých cest, malebné chaloupky vídané zejména ve skanzenech, mírně zvlněná krajina, lesy… Zkrátka hned od začátku cítíte, že jste doma. Nádherné grafické zpracování vás jednoduše uchvátí, a i když se podle vývojářů ani zdaleka nejedná o finální podobu, už nyní rozumíme potřebám jen tak se po vesničce Sampoše procházet. Jinými slovy - to, co pánům z Warhorse vzniká pod rukama, jen tak někde neuvidíte.

I když to nebylo úplně jisté, nakonec se povedlo do alfy připravit i jednu krátkou misi, skrze kterou se budete snažit dostat k dosud jediné zbrani - luku.

Vzhledem k pochopitelné obsahové omezenosti alfaverze vám nezbývá nic jiného, než se rozběhnout rychlostí blesku (skoro doslova, tady se bude muset ještě zapracovat) směrem k vesničce, začnete vstřebávat všechno, co si pro vás vývojáři připravili a logicky už brzy narazíte na neviditelné hranice. Už dopředu jsme ale byli informováni o nedodělcích a každý, kdo stále zbytečně lamentuje nad tím, že jde o nehotový produkt, má samozřejmě pravdu. Jen je nutné uvědomit si, že vývojáři ani nic jiného neslibovali a alfa skutečně plní roli technologického dema, které přinese zpětnou vazbu a posune vývoj dál. Třeba i směrem, který vývojáři nezamýšleli. Animace proto dělají neplechu, tu a tam přestane hrát hudba na dobu delší, než by bylo zdrávo a porost na hlavě hlavního hrdiny je řidší než u kovaného rodáka z Černobylu. Přesto si naservírovaný obsah užijete a budete chtít víc, což je smyslem ukázky.

SVĚT NA VÁS KAŠLE

Skrytá tajemství

Přes příkazový řádek (vyvoláte pomocí ~) si v alfě můžete do svého inventáře nechat „objevit“ několik věcí, ke kterým se ve hře jinak nedostanete.

Kromě oblečení lze tak dostat i druhou zbraň – meč! Seznam kódů naleznete zde.

I když to nebylo úplně jisté, nakonec se povedlo do alfy připravit i jednu krátkou misi, skrze kterou se budete snažit dostat k dosud jediné zbrani - luku. Po rozhovorech s několika místními rolníky získáte povědomí o aktuální situaci a máte možnost vydat se plnit vůli jednoho z nich. Nebo prostě nemusíte. Mise trvající několik minut nicméně zlehka naznačuje, co od Warhorse můžeme po této stránce očekávat – nejde o jednoduchou linku, situace má hned několik řešení, každé z nich je logické a končí odlišnými výsledky. Ukradenou flétnu můžete dát rolníkovi, který ji od vás požaduje. Ten ale nemá moc peněz a vytoužených deset grošů z něj nedostanete. Je tu nicméně možnost, jak zbývající obnos přeci jen získat a z luku si zastřílet. Anebo se jen rozhodnete zahrát si na svatouška a flétnu vrátit majiteli s tím, že jste ji jen náhodou našli ležet zrovna támhle? Je to na vás.

Náplní dalšího hraní už je potom jen pozorování. Můžete se vydat a prozkoumat místní floru, pronásledovat některého z obyvatel vesnice (mrkněte na Příběh Kováře níže!) a sledovat jeho denní cyklus nebo se prostě jen nechat unášet žijícím světem, jehož jste součástí, nikoliv motorem. Jakmile po několika desítkách minut zapadne slunce za obzor (můžete sledovat stíny, jak se v průběhu dne pohybují), začnou se Samopše ubírat ke spánku a vy si dost možná uvědomíte, jak se na hotové Dungeons & no Dragons těšíte! Dosud se slova českých vývojářů naplňují, někdo je sice může kritizovat za svérázný přístup a občasné zmatky - alfa vyšla s denním zpožděním - nicméně jde o ostře sledovaný projekt světových parametrů, který by mohl klapnout.

PŘÍBĚH KOVÁŘE

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

Na slibovaný latríny si ještě musíme počkat, ale to by v tom byl čert, abych si ten ksicht neopláchnul.

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

Táta vždycky říkal - radši ten koš vodnes, synku, než aby ses s Mařkou hádal!

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

Teď už ale rychle do práce, kovadlina čeká a něco mi říká, že bude dneska rozpálenější než Mařka. Ten koš asi nestačil...

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

Dopolední směna je vždycky bájo, zrovinka se vám snažím dokázat, že rozklepu i chladnej kus železa!

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

Polívkou nic nezkazíš a tahle chutná celejm Samopšům! Fakt, jíme jí tu každej den a neomrzela se.

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

Když slunko zapadne, dojde i na trochu tý romantiky u výhně. Jen já, kovadlina a hučící měchy.

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

A víte co, dneska to změním, dneska už žádná polívka. Jde se na ryby, teď za tmy budou jak divý!

Kingdom Come: Deliverance - alfa
i Zdroj: Hrej.cz

A je to. Koš jsem odnesl, surový železo vykoval, i na ty kapry došel, jenže Mařce to fakt nestačí. Spím na bedně... Ale prdlajz, vy to stejně nevidíte, copak si myslíte, že tady máme nějaký světla? Středověk na vás!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama