MotorStorm Článek Na co se těšit na PS3 – část 3.

Na co se těšit na PS3 – část 3.

Dalibor Franta

Dalibor Franta

3. 5. 2006 22:49
Reklama

Čas utíká jako voda a ke slovu se dostává již třetí pokračování našeho seriálu o tom nejžhavějším zboží pro PS3. Posledně jsme si posvítili zejména na očekávaný trhák Resident Evil 5 a stejně tak i tentokrát přijde řeč na jedno velmi nadějné pokračování – s pořadovým číslem 4 se představí Devil May Cry. Podíváme se také podrobněji na hru Motorstorm, která svým neuvěřitelným představením na loňské E3 zamotala hlavu nejednomu divákovi – je opravdu na co se těšit? Tradiční trojici next gen titulů tentokrát uzavře tajemné RPG s pracovním názvem Project Gray Company, které se vaří hluboko v utajených kotlících Electronic Arts. Jste zvědaví? Tak pozorně čtěte.

Devil May Cry 4

Jen málo originálních sérií z PS2 si získalo takovou oblibu, jako právě Devil May Cry. V době kdy se PS2 teprve rozjížděl k plným obrátkám, přišel Capcom s úžasně jednoduchým konceptem – spojil adventurní náturu Resident Evilu s explozivní akční hratelností, opepřil nějakou tou dlouhatánskou katanou a punk rockovou vizáží hlavního hrdiny a výsledek naservíroval konsternovaným hráčům. DMC se chytilo a nic na tom nezměnil ani částečný krok zpět, za který mnozí považovali jeho druhý díl. Trojka už zase vše vrátila do normálu a patřičně všechny navnadila na next gen pokračování. Co s ním Capcom plánuje? Jak už se pomalu stává zaběhnutou tradicí, nevíme…můžeme pouze spekulovat na základě těch pár vět, které sem tam utrousí producentsko režisérská dvojice Kobayshi, Itsuno. DMC 4 se prozatím dočkal dvou zveřejněných teaserů – ten nejznámější z loňské E3 ukazuje Danteho v zasněžené krajině, později se na TGS objevil druhý, tentokrát z městského prostředí. V obou byl Dante ve formě a předváděl akrobatické kousky, za které by se nestyděl ani nadopovaný Tarzan. Ale to bylo na dlouhou dobu vše. Podrobnější zprávy k nám dorazily z Japonska teprve nedávno, prostřednictvím magazínu Famitsu Capcom. Podle nich Kobayashi po úspěchu třetího dílu zavrhl myšlenku o návratu k jednoduší hratelnosti a na základě četných žádostí fanouškovské komunity hodlá ještě více přitvrdit. DMC 4 bude údajně obsahovat více zbraní, lokací, nepřátel a střihových scén, než všechny předchozích díly dohromady! Obtížnost stoupne - jak se zmínil Hideaki Itsuno, hráči přijdou o možnost vrátit se do již jednou odehraných levelů, dokud nedokončí celou hru. Náplastí na obtížnější hratelnost pak má být výrazně zjednodušené ovládání. O příběhu není známo zhola nic, ale pokud se můžeme spolehnout na oba teasery, Dante bude vzhledem k počasí potřebovat nějaké teplé prádlo. Předpokládané datum vydání pro Japonsko je listopad 2006, v Evropě bychom se snad mohli dočkat někdy začátkem příštího roku.

MotorStorm

Tahle věc se na E3 v roce 2005 prezentovala bezesporu nejlépe vypadajícím videem ze všech PS3 titulů. Optimisté děkovali bohu za splněný sen, pesimisté obviňovali vývojáře z Evolution Studios, že se jedná o předrenderovaný podvrh. Ať tak nebo tak, byl to právě pohled na neskutečnou grafiku MotorStormu, co mnoho lidí přesvědčilo o výjimečnosti next gen konzolí. Podruhé se tato závodní akce objevila počátkem letošního roku na GDC, kde představila technické demo – tedy již reálný základ pro konečnou verzi hry. Nutno přiznat, že grafické dokonalosti z E3 nedosahovalo, každopádně se jednalo o stále rozdělanou práci, která měla spíše než grafiku demonstrovat sofistikovaný fyzikální model. Zejména co se týče chování bláta a prachu odvedli Evolution Studios pořádný kus práce – na videu to dokumentovala motorka, která vyjížděla do rozměklé vozovky hlubokou brázdu a vystřikovala bláto na přední sklo dodávky za sebou. Jak následně tvůrci prozradili, chová se bláto realisticky i za všech situací a proto pokud se včas neodstraní, bude na předním skle tuhnout a znemožňovat výhled z vozidla. Zní to skvěle. Teď už jenom doufáme, že se do vydání podaří vybrousit také grafické detaily, na které technické demo zapomínalo. Víc se snad dozvíme na letošní E3, kde by se snad s trochou štěstí mohlo objevit hratelné demo. Jen to totiž prozradí, jestli se MotorStorm hraje stejně dobře jako vypadá.

Project Gray Company

A na závěr jedna skutečná perlička. Je to sotva týden, co Electronic Arts ohlásili vývoj next gen RPG s pracovním názvem Project Gray Company. Hra má být ve vývoji už celý rok a plány má vskutku ambiciózní – nabídnout hráči gigantický, zcela otevřený herní svět, jehož obyvatelé se budou řídit umělou inteligencí poprvé použitou v Sims 2. Příběh bude vyprávěn prostřednictvím řady questů, ty však nebudou hráče v jeho putování nikterak svazovat a může si proto sestavit své vlastní dobrodružství. Málokoho by asi napadlo spojovat EA zrovna s vývojem RPG, každopádně je zjevné, že když už si něco tato firma zamane, většinou to stojí opravdu za to. Tým pracující na tomto kolosu by vydal za menší městečko, za povšimnutí pak stojí zejména fakt, že je v něm řada Japonců. Ti se specializují převážně na animace a grafický koncept hry.U EA zdá se pochopili, že spojení s RPG velmocí může přinést jedině zisk. Ačkoliv zatím nebylo ohlášeno pro jakou platformu se hra chystá, serveru IGN se podařilo získat informace, které vydání pro PS3 potvrzují. Project Gray Copany čeká nejspíš ještě hodně dlouhá cesta, ale naděje do něj vkládané jsou už nyní obrovské. Další vývoj a nejnovější informace o tomto titulu můžete sledovat na oficiální stránce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama