Resident Evil 5 Článek Na co se těšit na PS3 – část 2

Na co se těšit na PS3 – část 2

Dalibor Franta

Dalibor Franta

25. 4. 2006 22:48 6
Reklama

Upřímně řečeno, hledat v doposud oznámených titulech pro PS3 kdovíjakou originalitu a next-gen posouvání hranic, to je snaha ve většině případů marná. V minulém článku avizovaný Project Assassin je spíše výjimkou potvrzující pravidlo a to se ještě v jeho případě nedá ani zdaleka mluvit o jasném datu vydání. Ostatní launch tituly, které už se doslova třesou na své první představení na E3 jsou ve většině případů spíše manifestací síly a výkonu a rekrutují se z obvyklých oblastí akčních mlátiček, závodních her a fofrem spíchnutých pokračování. I mezi nimi se však dají najít perly hodné zvýšené pozornosti a to zejména díky jednomu společnému jmenovateli – velmi propracovanému fyzikálnímu modelu. My přesto ve své snaze pátrat po převratných titulech neustáváme a proto vám i dnes představíme trojici her, které reprezentují většinu výše jmenovaných. Slavné pokračování zastupuje Resident Evil 5, klasickou akci inspirace z PSP Untold Legends nu a nakonec si dáme trochu toho ryze PlayStationového závodění s Vision GT.

Resident Evil 5

Resi je prostě klasika a už dnes, v době kdy ještě není známo ani konečné datum vydání pátého pokračování, patří k jedněm z nejčastěji dotazovaných titulů pro PS3. Informací je však, jak taky jinak, méně než chlupů pod nosem Adama Malysze a tak i v případě této nejslavnější hororové série musíme doslova vařit z vody. Poprvé se Resi 5 představil v pohybu na loňské Toky Game Show a spolu s krátkým videem vyšlo najevo, že se bude prodávat jak pro PS3, tak pro konkurenční Xbox 360. O příběhu zatím není známo téměř nic, pouze ujištění producenta Takeuchiho, že děj naváže chronologicky na události z RE4 a nebude se tedy jednat o žádné dříve spekulované příběhové rošády (jednu dobu se poměrně dobře dařilo teorii o návratu do minulosti celé série). Podrobnosti příběhu si zatím můžeme jenom domýšlet, každopádně pokud se dá věřit teaseru z Tokia, měl by se RE5 odehrávat ve vyprahlém, jakoby pouštním městečku. Hlavní hrdina jako jediný přežije pád helikoptéry a pouští se do pročesávání prázdných ulic…jenže za chvíli mu v zádech vesele pochoduje partička skotačivých nemrtvých, kteří jsou už příliš dlouho na špenátové dietě a touží po šťavnaté změně. Největším favoritem na post hlavního hrdiny je starý známý Chris Redfield. Grafika upoutávky je excelentní, ale jak sami tvůrci přiznávají, pro samotnou hru bude nejspíš třeba slevit z nároků (modelovat postavy s kompletním chrupem a obličejovým svalstvem, to už skutečně zavání masochismem) – jestli je na vině sladění nároků s výkonem Xboxu 360 nikdo komentovat nechce a nejspíš ani nebude. Už teď je ovšem jasné, že pýchou nového Resident Evilu bude zejména herní fyzika. Touto položkou se v poslední době chlubí naprostá většina titulů chystaných pro PS3, z čehož vyplývá jasná snaha Sony dotlačit vývojáře už od samého začátku k vyšším metám. Co se určitě v prvním roce nepodaří naplnit co do grafických parametrů, může se podařit alespoň v přesnějším fyzikálním modelu, který byl na slabších konzolích vždy vinou slabého výkonu zanedbáván. Za zmínku také stojí snaha Capcomu udržet rychlost hry na hranici 60 fps za sekundu, což by odpovídalo přesně dvojnásobku oproti RE4. Důvodem je podle Takeuchiho snaha zprostředkovat dříve nerealizovatelné herní situace (budeme-li trochu spekulovat, větší framerate by nahrál hlavně svižnější akci). Ovládání i systém volné kamery by měl podle všeho zůstat stejný jako ve čtvrtém díle. Datum vydání zatím není známo, podle některých krkolomných fanouškovských dedukcí by snad mohl Resi 5 vyjít začátkem roku 2007. V launchi se ho tak s největší pravděpodobností nedočkáme.

Untold Legends: Dark Kingdom

Poprvé se tato hra představila s podtitulem Brotherhood of the Blade na handheldu PSP a poměrně rychle se zařadila do kategorie tuctových chodiček-řezaček-skoro RPGeček. Proto když Sony oznámila svůj záměr rozvinout začínající sérii také na PS3, pokoušely se o mnohé z nás mrákoty. Dark Kingdom by však podle nejnověji zveřejněných informací a záběrů ze hry nemělo mít se svým PSP příbuzným až tolik společného (alespoň co se negativní stránky věci týče). Podle producenta hry Andyho Sitese se Sony pokouší prostřednictvím Untold Legends položit základy široce přístupné, přímočaré akční série, která se bude v budoucnosti dále vyvíjet. Zní to děsivě marketingově a prozatím to nese všechny znaky odfláknutého launch titulu, ale Sony stále slibuje víc. Páteř hry má totiž tvořit neprůstřelné duo příběh + fyzikální model a podle zatím dostupných informací se na obojím pracuje velmi poctivě. Příběh dostal do parády Keith Baker, což je v našich končinách poměrně neznámý (neprávem) autor fantasy scénářů pro legendární deskové „hry na hrdiny“. Sony ubezpečuje, že v jeho rukou se naprosto fádní a povrchní příběh z původního Brotherhood of Blade promění ve zdravý základ budoucí ságy. Pomůžeme mu k tomu i údajně vysoce sofistikovaný fyzikální model, který v podobných hrách doposud nemá obdoby. Starat se o něj bude Havok engine, který nabídne všechny své trumfy od skvělé fyziky bezvládných těl až po plně interaktivní (rozuměj zničitelné) prostředí. Pokud Sony splní co slibuje, může před námi stát nástupce kultovního God of War z PS2. A to si tedy líbit necháme.

Vision Gran Turismo

Co by to bylo za novou konzoli Sony, kdyby při jejím startu chybělo Gran Turismo….vlastně počkat. Chybělo zatím vždy. Polyphony Digital jsou svým odporem k dochvilnosti pověstní více než kdokoliv jiný a podle všeho se zdá, že i tentokrát si budeme muset na Gran Turismo počkat nějaký ten pátek po launchi nové konzole. Ale každý kdo viděl teaser promítaný na loňské E3 určitě tuší, že na tuhle hru se prostě počkat vyplatí. Zapomeňte na trapných 6 aut na startu každého závodu. Vision GT chystá na trati takovou mačkanici, že se budete bát vystrčit nos z depa – ostatně komu by se z tak úchvatně graficky zpracované týmové garáže chtělo? Informací je zatím jako šafránu na poušti Gobi a vše okolo jsou pouhé dohady. 16 (a víc?) aut, propracovaný model poškození, zapojení EyeToy kamery – to vše by snad nemělo chybět. Pokud si grafika zachová stejnou úroveň jako v upoutávce (my pevně věříme že ano), pak nás čeká závodění, které vypadá snad ještě lépe než v reálu. Začínají se objevovat první spekulace o tom, že by se snad mohlo Vision GT objevit jako launch titul, ale známe staré dobré Polyphony. Dokud to neuvidíme na vlastní oči, neuvěříme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama