Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas Článek Rainbow Six: Vegas

Rainbow Six: Vegas

Julius Rácz

Julius Rácz

1. 6. 2006 22:18

Mnoholetá tradice herních řad Ghost Recon a Rainbow Six, vyvíjených na bázi literární tvorby populárního autora thrillerů Toma Clancyho, se má dle příslibů vývojářů z montrealského studia Ubisoftu nadmíru zúročit v next-gen multiplatformové taktické akční hře s názvem Tom Clancy´s Rainbow Six: Vegas. Fanouškům žánru by údajně měla přinést famózní podívanou, bezkonkurenční herní atmosféru a hratelnost převyšující všechny dosud zavedené standardy. Nakolik reálnými se tato tvrzení ukáží být, zejména v kontextu s nepříliš přesvědčivým projevem sequelu s podtitulem Critical Hour, je věcí relativně blízké budoucnosti. Každopádně, taktické manévry duhové šestky v neóny osvětlených ulicích nikdy neusínajícího Las Vegas bude jistě přinejmenším skvělou podívanou.

Specializace, taktika a strategie

Je zřejmé, že tříčlenné komando nepřijede do Las Vegas na žádnou párty, recepci nebo za účelem návštěvy kasina. Zkušený tým, vedený Loganem Kellerem, respektive hráčem, se přesune do města s daleko důležitějších pohnutek – s cílem zamezit očekávaným teroristickým aktivitám a s tím spojenému násilí na nic netušících civilistech. Každý člen týmu by měl disponovat sobě vlastní specializací, která nalezne uplatnění v řadě složitých okamžiků. Zajímavou herní atmosféru by měly nastolit opatrné přesuny nebezpečnými oblastmi, ať už půjde o rozmanité a úchvatné scenérie městských čtvrtí nebo mírně rezervovanější interiéry okolních budov. Rychlé průniky nepřátelskými teritorii jsou evidentně nežádoucí, herní situace by se proto měly nést v duchu akce s důrazem kladeným na strategickou složku. Z pohledu hráče lze tedy očekávat opatrné průzkumy oblastí, rozhodné útoky, nečekané zvraty a bleskurychlé reakce. Mimo uvedené bychom se měli nadít speciálních pohybových technik v podobě ručkování po římsách lemujících vnější stěny domů či bleskové slaňování do níže položených pozic. Bezpodmínečnou součástí koexistence členů jednotky v nebezpečném prostředí má být vzájemná souhra jednotlivců, dosažená pomocí realtime komunikace a na to navazující schopnosti přijímat okamžitě vydané rozkazy. Taktická doporučení parťáků, vysílaná v reálném čase, by měla – kromě velmi silného hratelnostního potenciálu – přinést výhodu v nelehkých soubojích s vyškolenými oponenty, jejichž výkonnost se má zvětšovat přímo úměrně uplynulé hrací době. Pochopitelně, že čím bude hráč blíže centru teroristické organizace, tím větší bude okolo něj i jeho souputníků větší peklo, ale to už snad zacházíme až příliš daleko. Zpátečka!

Nikdy nepodceňuj nepřítele

Co se týče teroristů, kromě obyčejných „pěšáků“, jejichž kvality by neměly psychiku elitního žoldáka nijak zásadně rozhodit, se dočkáme řady zkušených, někdy možná až příliš těžkých soupeřů, jejichž porážka bude v rámci bezhlavého jednání absolutně nemožnou. K tomu, abychom takto vyškolené borce odstranili, bude nutná kooperace s týmovými kolegy. Jistě, ke slovu přijde i účinné vojenské vybavení, čítající spoustu zajímavých zbraní a nástrojů. Kromě přímého kontaktu s nepřítelem se během plnění bojových úkolů dočkáme hackování bezpečnostních systémů a počítačových terminálů, nahlížení do uzavřených místností minikamerou skrze škvíru pod dveřmi a dalších operací, umožňujících Kellerovi a jeho chlapcům využít moment překvapení ve svůj prospěch. Vzhledem k aktivnímu vystupování nepřátel se doslova v každém herním okamžiku vyplatí pozornost k okolnímu dění a následné rozmístění jednotlivých členů jednotky v rámci strategického obsazení oblasti. Jedině tak bude možné bez újmy na zdraví zneškodnit nadmíru čilé teroristy, vybavené kromě jiného i kvalitní umělou inteligencí.

Multiplayer

Kromě působivé kampaně v rámci módu jednoho hráče můžeme očekávat neméně působivé okamžiky při hře více hráčů v sofistikovaně vypracovaném multiplayeru. Díky řadě dostupných předvoleb se online hry chtivý pařmen může zapojit do hry s vlastnoručně „vyrobeným“ hrdinou, jehož výstroj a výzbroj bude možné rozšiřovat v návaznosti na v boji dosažené výsledky.

Audiovizuální paráda

Stejně jako všechny dosud očekávané pecky pro Xbox 360, i Rainbow Six Vegas by měl uchvátit potencionálního pařmena dokonalým a realistickým grafickým zpracováním herních lokací, především v případě městských scenérií. Detailní pojetí odlišně komponovaných městských čtvrtí, zahrnujících i místa kopírující reálné předlohy a působivě ztvárněné animace by měly nalézt své místo ve výčtu pozitiv, stejně jako rozsáhlá interaktivita prostředí, projevující se možností zničit řadu okolních, scénu dotvářejících prvků. Výjimkou by nemělo být ani využití takto poškozeného okolí, například trosek zdi, k případnému krytí se před nepřátelskou palbou. Ruku v ruce s úrovní grafického zpracování by měla jít kvalita ozvučení, využívajícího přednosti nového hardwaru, umožňujícího patřičný soulad všech okolních zvuků, ruchů či dialogů mezi jednotlivými členy skupiny.

V mezičase

Distribuce next-gen konzolových verzí by měla započít v závěru letošního roku, PC verze údajně o něco později, takže pokud už nyní samou nedočkavostí nemůžete spát, zkuste si prozatím přelouskat třeba právě vycházející knižní novinku „Net Force – Odrazový můstek“, jejímž stěžejním spoluautorem je právě v úvodu zmíněný, proslulý Tom Clancy.