Lost Planet: Extreme Condition Článek Lost Planet: Extreme Condition

Lost Planet: Extreme Condition

michal.jonas

michal.jonas

24. 4. 2006 22:00 1

Hlavním hrdinou hry je potulný bojovník jménem Wayne, který se snaží posbírat střípky vzpomínek své ztracené paměti. Pamatuje se pouze na to, jak jeho otec byl zle poraněn obřími hmyzími stvůrami, které se snaží lidskou rasu na zničené a zmrzlé Zemi vyhubit. Jediné co si připouští je tedy boj proti těmto monstrům označovaných jako Akridé. Pomoc najde u vyděděné komunity sněžných pirátů, která operuje v opuštěných oblastech ledové planety.

Nejlepší je na ledu

Lost Planet od Capcomu se tak dá zaškatulkovat jako akční střílečka z pohledu třetí osoby, jenž kombinuje přestřelky na vlastních nohou s pilotáží bojových strojů v prostředí věčného chladu proti titánským Akridům, kterých má být podle vyjádření výrobce ve hře více než dvacet různých druhů. Konečná verze hry by měla obsahovat přesně tucet poměrně rozlehlých úrovní, kombinujících jak otevřené pláně a trosky zamrzlých měst, tak i vnitřní lokace v podobě jeskynních komplexů, nebo interiérů.

Zima jako na Sibiři

Jednou z největších předností má být extrémně výkonná vizuální stránka, která dovolí vykreslovat velkou porci grafických a částicových efektů, od klasického motion bluru, přes reálnou mlhu, až po sněžení, či poryvy větru. Klasický health bar doplňuje ještě ukazatel termální odolnosti zimního skafandru, která na chladu postupně klesá a musí být po čase doplňována, jinak hlavní hrdina zemře na podchlazení. Není divu, neboť teplota herního prostředí po zaniknutí slunce kolísá mezi -10 až -50 stupni, což značí opravdu pořádnou kosu!

Shoďte si svojí lavinku!

Taktickou roli ve hře hrají laviny a vůbec sníh jako takový, protože tvoří dobrý kryt proti slabozrakým Akridům a správně mířená detonace granátu, nebo výbušniny, dokáže spustit sněhovou lavinu, která nepřítele zavalí. Wayne unese najednou dvojici zbraní, od klasických samopalů a pušek, přes granáty, kulomety, až po futuristické pulzní pušky. O možnosti řízení bojových robotů již padla zmínka, v těchto obrněncích je pak boj proti nepřátelské přesile znatelně účinnější i díky větší ráži nesených kulometů kanonů a raketometů, ovšem za cenu snížené možnosti krytí.

Hra pro všechny

Pohybové schopnosti hlavního hrdiny dovolují skrze vystřelovací hák překonávat vysoké překážky, přelézat zdi a nebo šplhat na střechy staveb pro získání lepší taktické pozice v nadcházejícím boji. Palebný systém má být dostupný všem hráčským kategoriím, tudíž se dočkáme maximálně jednoduchého ovládání a automatického zaměřování s funkcí přepínání cílů a zamknutí protivníka v zaměřovači. Bojoví roboti pak umí daleké skoky a některé modely disponují i omezeným vznášením nad povrchem.

Kooperace na více způsobů

Konečně plně interaktivní prostředí nabídne mnoho způsobů využití původně statických lokací k eliminaci nepřátel, když má být možná tvorba detonačních pastí z výbušných barelů, nebo zřícení zmrzlé konstrukce na protivníka po správném zásahu její narušené části. Multiplayer samozřejmě nebude chybět, nicméně o tomto zatím nebylo uvolněno mnoho informací. Jistě se ale dočkáme standardních režimů deathmatch a capture the flag až pro 32 hráčů rozdělených do družstev kolonistů a pirátů. Pozornost si zaslouží i kooperativní mód pro dva hráče, který bude podporován jak přes službu Xbox Live, tak i offline v rámci rozdělené obrazovky.

Známá tvář

Později budou ke stažení např. další zbraně, nebo nové typy bojových mechů. Nicméně je možná trošku škoda, že tvůrci nepočítají s podporou HDTV režimu 1080i, nicméně implementace neprokládaného snímkování 720p by měla na slibované vizuální hody postačovat. Malou zajímavostí pro evropské hráče ovšem nijak motivující, je obličej hlavního hrdiny, jemuž tvář propůjčil mladý a oblíbený herec korejského původu Lee Byung-Hun. Na Lost Planet si budete muset počkat až do prvního kvartálu příštího roku, kdy tato zatím neobyčejně vypadající akční hra vyjde exkluzivně jen a pouze na Xbox 360.