quo-vadis-nintendo
Článek Quo Vadis, Nintendo?

Quo Vadis, Nintendo?

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

23. 1. 2013 23:00
Reklama

Nintendo Direct je honosné jméno pro projekt šikulů ze země vycházejícího slunce – série prezentací a představení produktů a služeb. A leden není jen počátkem nového roku, leden je také měsíc, kdy se Nintendo Direct zaměřilo na svojí nejnovější platformu. My vám nyní přinášíme souhrn toho nejzajímavějšího, co nám samotný Satoru Iwata se svojí roztomilou angličtinou přiblížil a ukázal. Rozhodně je z čeho vybírat, a jste-li fanoušky Nintenda a hrdými vlastníky Wii U, nastražte uši, jelikož tentokráte to byla půl hodinka výhradně o této konzoli a plánech s ní.

Miiverse v kapse

Iwata začal povídáním o současné i budoucí podobě Miiverse. V plánu je vložit Miiverse do kapes hráčů, do jejich chytrých telefonů. Zpočátku za pomocí prohlížeče, později pak vznikne dedikovaná aplikace pro nejrozšířenější mobilní platformy. V kontaktu se spoluhráči vždy a všude, sociální i na WC – to je zřejmě motto Nintenda. Za tím vším samozřejmě není nic jiného než snaha hráče sjednotit i mimo herní obrazovky. Myšlenka je to dobrá a vzhledem ke složení hráčstva Nintenda je jistě i reálnější než u konzolí konkurenčních.

Ukázka tohoto přístupu v praxi se týkala například Wii Fit, kde se mohli hráči pošťuchovat a vyhánět k lepším výkonům na základě sdílení vlastních výsledků v uzavřené skupině. Skupinové hubnutí buřtíků by mohla být zábava! Ovšem jen o sdílení aktuálního BMI to není, a tak bude mít každý uživatel možnost například sdílet na Miiverse fotografie z her pořizované za pomocí GamePadu.

To vše je očividná snaha o vytvoření komplexnější sociální sítě, jež připoutá uživatele k obrazovkám na co možná největší dobu. K tomu přispěje i možnost kvalitněji a efektivněji filtrovat příspěvky uživatelů a my tak měli vždy přístup k tomu, co nás aktuálně zajímá. To zřejmě, abychom pak mohli shazovat nabytá kilíčka u Wii Fit!

Došlo samozřejmě i na sliby k updatu softwaru konzole. Ten aktuální slibovaný bude rozdělen do dvou fází. První přijde na jaře, druhá potom v létě. Největším a pro hráče nejzásadnějším přínosem je zrychlení přechodu do her a zpět do menu konzole.

Virtuální retro

S jarním updatem přijde i služba Virtual Console, což není nic jiného, než jen pěkně nazvaná zpětná kompatibilita. Ovšem zpětná kompatibilita v podání Nintenda vypadá více než lákavě – každý měsíc nové tituly, upgrade z Wii verzí daných her na Wii U verze za směšný peníz a konečně, možnost hrát bez TV za pomocí GamePadu. Šeptanda zároveň naznačuje, že to vše půjde i s podporou starších Nintendo ovladačů.

Ke stávajícím platformám (Nintendo Enterntainment System a Super Nintendo ES) zřejmě přibude i GameBoy Advance. A to vše bude opět úzce propojeno s Miiverse, takže se již můžeme těšit na souboje o vyšší skóre. Mezi slibované hry za první pololetí letošního roku patří například Super Metroid, Donkey Kong a Balloon Fight, který bude prvním takto distribuovaným titulem.

Hrací koutek

Po prezentaci Miiverse a služeb se Iwata rozpovídal o velkých hrách mířících na Wii U, a nutno podotknout, lineup to byl věru zajímavý. Za zmínku rozhodně stojí, že se Iwata sám omluvil hráčům, za současné herní sucho – zajímavé gesto vypovídající mnohé o péči o vlastní zákazníky.

The Wonderful 101

The Wonderful 101 je rozkošně vypadající rubačkou a hrou na hrdiny. Název se odvolává na název skupinky odvážných, kteří zřejmě nebudou mít za úkol nic menšího, než záchranu světa před vším zlým.

Bayonetta 2

Bayonetta byla prezentovaná pouze videem ze zákulisí vývoje. O hře samotné se nijak více nemluvilo a tak víme pouze to, co jsme věděli ještě před samotnou prezentací – druhý díl Bayonetty bude hutnou akcí a ideálním cvičením pro ztuhlé prsty. Zároveň bude i první inkarnací série na konzoli od Nintenda. Dočkat bychom se měli v průběhu září.

The Legend of Zelda

Zpočátku to producent nové Legend of Zedla zkusil anglicky, ale záhy se raději vrátil do rodného jazyka. Mnoho informací bohužel k dispozici nebylo, stejně tak gameplay záběrů, ale mohli jsme se alespoň dozvědět, že se zřejmě dočkáme nelineární hratelnosti a nějaké formy multiplayeru. To se zřejmě bude týkat nového Zelda titulu, vedle kterého se však ještě během léta dočkáme i remaku The Legend of Zelda: The Wind Waker.

To ostatní

Ve zbytku své přednášky Iwata povídal o svých návštěvách interních studií, o titulech, které zatím ještě nelze prezentovat, včetně prozatím nepojmenovaného titulu od autorů Xenoblade Chronicles. Také jsme samozřejmě dostali slib, že se dočkáme i nového Maria. Vzato kolem a kolem, tato půlhodinka byla informačně hutná a přinesla mnoho důvodů všem majitelům Wii U být o fousek šťastnější s výběrem a nabízenými službami. A jako obvykle si snad jen můžeme postesknout nad klasickým nedostatkem titulů pro náročnější publikum. Chceme více Zombi U!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama