BI Studio projekt Článek Operation Flashpoint 2

Operation Flashpoint 2

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

25. 7. 2006 22:27 178
Reklama

První díl této výtečné simulace války si během krátké doby vytvořil obrovský klub fanoušků, kteří dodnes vyrábějí nové a nové modifikace a vylepšení. Na svou dobu se OFP stala jednou z nejkomplexnějších her na světě, kromě České republiky sklízela ovace i v zámoří. Obrovská volnost, ovládání vozidel a výtečná atmosféra, nasáklá tím pravým válečným prostředím. Jelikož je však tento projekt ještě obsáhlejšího ražení než první díl, do vydání (několikrát odloženého) zbývá ještě moře času a tak nezbývá, než si jej přiblížit alespoň přečtením našeho preview.

2003: Hra oznámena

Je slunečný dubnový den roku 2003 a na stránkách českých Bohemia Interactive Studios, stejně jako u Codemasters, se objevila oficiální informace o startu vývoje. Podle oficiálních zpráv by se měla OFP 2 objevit na konci roku 2004, popřípadě začátkem následujícího. Pokud jste však posledních pár let nespali, jistě si uvědomíte, že rok 2004 je poněkud za námi a Operation Flashpoint 2 stále nikde. Ovšem, stalo se to, co se stává i větším firmám a naše dvě velké společnosti ukončili spolupráci. Proto nyní hoši shánějí nového distributora a vymýšlí nové jméno. Na název Operation Flashpoint má totiž práva právě Codemasters. Takže musíme dát sbohem názvu Operation Flashpoint 2 a doufat, že tvůrci vymyslí něco podobně úderného.

Další fiktivní konflikt

Ačkoliv původní plány představovaly válčení v nepropustných džunglích, starobylých chrámech a chudých vesnicích uprostřed nebezpečného Vietnamu, ve finální verzi se bude jedna o úplně něco jiného. Přesuneme se do blízké budoucnosti, přesněji do roku 2010 (snad stihne hra vyjít dříve). Zaujmete roli řádového vojáka, jež je součástí obrovského mezinárodního válečného oddílu, ve kterém se společně s bratry ve zbrani budete starat o klid a mír. Během této služby navštívíte dva kontinenty, Evropu a Asii. Jelikož v Evropě budete bojovat spíše v travnatých prostranstvích, bujných lesích a městečkách (ty se mimochodem opět podobají typickým českým vesnicím), v Asii vyrazíte směrem horké písčité pláně. V obou světadílech totiž válčí dvě obrovské skupiny – BlueFor Units a OpFor Units. Vašim úkolem během celé hry tedy budou udržet co největší klid, v horším případě udělat čistku na obou stranách.

Aby toho nebylo málo, hra bude rozdělena do tří rozlehlých epizod, které však na sebe nenavazují, nýbrž každá je samostatná a svým způsobem ojedinělá. V té první se vtělíte do role řádového pěšáka, druhá vás promění na velitele jednotky a ve třetí si užijete větší porce sabotáže, jelikož se stanete členem speciální jednotky operující za nepřátelskou linií.

Trocha RPG v interaktivním prostředí neuškodí

Čtete správně, tvůrci do hry přidají i RPG prvky. Během hry si totiž budete moci vylepšovat základní dovednosti, přičemž pomoci vám mohou různé dopravní prostředky, včetně vrtulníků, džípů, tanků, letadel, lodí a podobně. Do toho všeho se přimíchá trochu strategického uvažování, solidní porce akce a svět hned bude jako živý. Průchod prostředím bude mimochodem nepřerušený loadingem, což je skvělá zpráva. Herní svět má být velice dynamický, měnící se dle toho, co se stalo a podobně. Jestliže například vyhodíte nějakou budovu do povětří, při dalším zapnutím hry ji již nenajdete. Respektive najdete akorát ohořelé trosky a trámy. Úkoly budou víceméně propojeny mezi sebou a navíc budou náhodně generovány. To by mělo přinést ještě více zábavy a mnohem méně naskriptovaných situací. Veškeré prostředí má opravdu žít díky funkční simulaci ekosystému.

Krása to na pohled

Bohemia Interactive Studio už v první Operaci Flashpoint dokázali vytvořit obrovský komplexní svět. Nyní však mají ještě více nových možností k vytvoření daleko reálnějšího a mnohem většího světa. Nový engine tak dokáže vyobrazovat mnohem větší počet objektů na obrazovce a vykreslit rozlehlá, detailně vymodelovaná prostředí. Chybět nebude ani pokročilý simulátor fyziky, tudíž i kulky budou ovlivněny rychlostí větru a jeho směru, budovy půjdou zničit do základu a možná v lese potkáte i nějaké to zvířátko. Engine vychází z původního, ovšem implementovány jsou pochopitelně i DX9 efekty, pixel a vertex shadery také budou ve hře hojně využity. Velkou dobu programátoři strávili nad vyobrazením vodní hladiny. S grafickým enginem souvisí i umělá inteligence všech NPC postav. Ty by měli reagovat na veškeré dění a také se podle toho chovat. A tak, pokud při nějaké akci uprostřed nevinně vypadající vesničky omylem zraníte pobíhajícího civilistu, ostatní obyvatelé z toho moc radosti mít nebudou a vše si budou pamatovat. Tím pádem možná přijdete o důležité informace, které by vám jinak pověděli a podobně. To víte, je příjemné, když vás civilisté informují o nebezpečí či nepřátelských jednotkách.

Menší shrnutí

Nejnovější hra od českých autorů zatím stále na dveře neklepe. Vyjít má totiž až na začátku roku 2007. BIS jsou však kvalitním týmem, který své o své dílo opravdu pečuje. Nový engine, ještě větší mapy, nová technika, prostředí, umělá inteligence. Vše nasvědčuje tomu, že opět strávíme mnoho hodin u monitoru. Radost by měli mít i tvůrci modů, jelikož o editační nástroje nepřijdou. Navíc budou uživatelsky příjemnější a pracovat s nimi by měl být schopen snad i začátečník.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama