Kingdom Under Fire: Circle of Doom Článek Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Dalibor Franta

Dalibor Franta

21. 11. 2006 23:36
Reklama

Když u nás před pěti lety vyšla PC hra Kingdom Under Fire, tak tato skromně vyhlížející RPG strategie zaujala maximálně tak sbor dobrovolných hasičů z obce Království na Děčínsku. Na svou dobu poměrně odvážné spojení RTS (ala Warcraft) a RPG (ala Diablo) prvků sice bylo do jisté míry novátorské, ale omšelá grafika a hlavně zpackaná distribuce hru hru odsoudila k sestupu do temných dungeonů naprostého zapomnění. Další čtyři roky pak trvalo, než se vývojáři z jihokorejského Phantagramu odhodlali na první KUF titul navázat. Šli na to přitom zcela evidentně od lesa, když se rozhodli k přesunu z PC na Xbox a zároveň s tím ke změně konceptu, který se podobal tomu co nabízí hry v (až nechutně provařené) sérii Dynasty Warriors. Výsledkem výše popsaných snah byl v roce 2004 povedený Xbox titul Kingdom Under Fire: The Crusaders, který by se dal označit za akční RTS s lehkým RPG nádechem. Rok po něm vyšlo neméně podařené pokračování s přídomkem Heroes, jehož prostřednictvím se žánrově dobře etablovaná KUF série s Xboxem rozloučila a bylo jen otázkou času, kdy se v novém kabátku objeví na Xbox 360. Jen málokdo však čekal, že sebou tento generační skok přinese tolik nečekaných změn.

Z PC na Xbox a možná zase zpátky

Čtvrtý díl v KUF sérii dostal v pravdě "mrazivý" název Circle of Doom a jeho vývoje se ujali odpadlíci z Phantagramu, kteří si založili vlastní studio Blueside. Distribuci si vzala na starosti společnost Microsoft, která se netají tím, že se bude jednat o jakousi předehru jiného, zatím dobře utajovaného, projektu. KUF: Circle of Doom by však nálepka předskokana neměla nijak významně poznamenat. 

Nejvýraznější změnou oproti minulým dílům bude citelný žánrový posun. Je pravda, že RPG prvky hrály ve všech předchozích dílech docela důležitou roli. Nikdy však nebyly natolik propracované, aby z prvních tří KUF titulů udělaly RPGčka. Ve všech třech případech byly RPG prvky vyváženy, nebo spíš převáženy, RTS částí. V Circle of Doom se to změní. Půjde totiž o víceméně čisté akční RPG ala Diablo, které se nebude odehrávat na rozlehlých bitevních plání, ale v náhodně generovaných katakombách a prastarých chrámech fantastického světa Bersiah.

2+2=6

Příběh hry bude přímo navazovat na události z KUF: Heroes, ale hráči co nemají o historii světa Bersiah ani ponětí nemusí věšet hlavu. Prakticky celá série se již od počátku točí kolem konfliktu aliance dobrých a zlých ras (ušatí elfové a lidé se hlava nehlava mlátí s legiemi temna, které tvoří skřeti, temní elfové a další vyvrhelové všech myslitelných ras a tvarů). Rozdíly v jednotlivých dílech jsou jen v tom, kdo se zrovna úkolu vyhnat zlo ujal a koho musí za tímto účelem zabít (ukrást, rozbít, zachránit).

Bojovou partu v Circle of Doom bude tvořit šest hratelných postav. Kromě jiných to bude pohledná elfka Celine, bojovník Kendall (ten kromě nepřátelských hord bojuje i se zákeřnou mutací), dříve nesmrtelný rytíř temných legií Regnier a poutník bez cíle Curio. Podrobnosti o posledních dvou hratelných postavách zatím vývojáři z Blueside nezveřejnili a je nanejvýše pravděpodobné, že půjde o bonusové postavy, které se hráči zpřístupní až během hry, nebo po jejím dohrání. Editoru postav se podle všeho v Circle of Doom nedočkáme, což by měla vyvážit široká nabídka upgradů a skillů.

Pojištěný masochismus

Leckdo nad tím možná ohrne nos, ale originální systém vývoje postav v Circle of Doom má zcela bez debat co nabídnout a nelze mu upřít jisté kouzlo. K dispozici by mělo být rovných 50 schopností a 60 kouzel, mezi nimiž nechybí řada originálních kousků, jako například schopnost pojištění (za každý obdržený zásah se na vaše konto připíše patřičná sumička), nebo jakési "sadomaso", kdy s obdrženými zásahy stoupá síla vašich úderů.

Zkušenostní body se budou v rámci docela jednoduchého RPG systému rozdělovat do jedné ze tří kategorií – štěstí, hit pointy a skill pointy. Štěstí přitom ovlivňuje kvalitu a hodnotu předmětů vypadnuvších z nepřátel, zdraví určuje výdrž postavy v boji a skill pointy jsou důležité pro zpřístupnění nových schopností. Přes distribuci zkušenostních bodů mezi tři výše uvedené položky si bude hráč sám hlídat směr vývoje dané postavy. Nebude tak problém stvořit zcela tupou bojovou mašinu s velkou výdrží, nebo mrštného bojovníka s rychlým švihem a šťastnou ranou. Zbraň bude mít každá postava k dispozici jenom jednu. Zní to sice trošku děsivě, ale jen do chvíle, než hráč zjistí, že lze každou zbraň vylepšovat na desítky různých způsobů.

Xbox Live zasahuje 

Klíčem k úspěchu každého moderního RPG (u akčních to platí dvojnásob) je však multiplayer a tvůrci z  Blueside nechtějí v tomto směru ponechat nic náhodě. K dispozici tak bude podpora kooperativního multiplayeru pro 4 hráče přes Xbox Live a právě v tomto módu plně vynikne systém vývoje postav. Šanci na úspěch totiž budou mít pouze ty party, jejichž členové se budou svými schopnostmi vzájemně doplňovat. Co se podpory nového obsahu týče, tak by se měly na Xbox Live po vydání hry objevit nové mapy, zbraně, schopnosti i příšerky, kterých bude v základní hře přes 70 druhů. Vydání Kingdom Under Fire: Circle of Blood je naplánováno na druhé čtvrtletí příštího roku, což v této chvíli platí jen pro Xbox 360 verzi. PC verze se do budoucna dočkáme také, ale zcela jistě to nebude dřív, než na konci příštího, nebo začátku následujícího roku 2008.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama