Zakladatelé Moon Studios tvoří toxické pracovní prostředí. Nadávají zaměstnancům a vtipkují o Hitlerovi, tvrdí zpráva
i Zdroj: Moon Studios
Novinka Zakladatelé Moon Studios tvoří toxické pracovní prostředí. Nadávají zaměstnancům a vtipkují o Hitlerovi, tvrdí zpráva

Zakladatelé Moon Studios tvoří toxické pracovní prostředí. Nadávají zaměstnancům a vtipkují o Hitlerovi, tvrdí zpráva

Radek Raudenský

Radek Raudenský

21. 3. 2022 15:45

Obviňování z toxického prostředí a špatně nastavených pracovních podmínek stále přibývá. Stížnosti se nyní dotýkají studia, u kterého bychom to možná, vzhledem ke hrám, které tvoří, ani nečekali. Zpráva webu VentureBeat se tentokrát opírá o tvrzení vývojářů ze studia Moon Studios, tvůrců barevné a harmonické série Ori.

Reklama

  • Nová zpráva webu VentureBeat hovoří o toxickém prostředí v Moon Studios
  • Tvůrci Oriho se prý potýkají s nadávkami a kritizováním ze strany zakladatelů studia

Z rozhovorů napříč vývojáři vyplývá, že původci nepříjemného pracovního prostředí jsou zakladatelé Thomas Mahler a Gennadiy Korol. Jeden z vývojářů popisoval, že sledování lidí, jak si užívají jejich hru, byl uzdravovací proces. „Možná mé trápení stálo za to, protože ostatní lidé něco pocítili. Ve výsledku nás ale hodně vyhořelo.“ Jeden z důkazů toho, jak se oba zakladatelé chovali, je malý výstřižek z chatu, kde Gennadiy píše „nikoho nezajímá, co si myslíš“, Thomas na to reaguje slovy „lol, seš retardovanej.“

Zakladatelé Moon Studios tvoří toxické pracovní prostředí. Nadávají zaměstnancům a vtipkují o Hitlerovi, tvrdí zpráva
i Zdroj: Hrej.cz

Zpráva VentureBeat je opravdu rozsáhlá a mapuje atmosféru ve studiu už od jeho počátků. Objevují se zde zprávy o tom, že Mahler cíleně shazoval nově příchozí vývojáře, přičemž tím měl skrývat své vlastní slabosti. Na hovorech po Skypu pravidelně nazýval ostatní debily, zároveň museli mít s Korolem poslední slovo. Nechyběly ani sexistické, rasistické či náboženské narážky. „Slyšeli jsme vtipy o velikosti penisu nebo Hitlerovi,“ tvrdí jeden z vývojářů.

Výsledkem všeho byl strach z vyjádření se k jakémukoliv problému, jelikož se vývojáři báli, že na ně začnou zakladatelé křičet nebo jim nadávat. Dalším problémem byl také obrovský důraz na detail a celkový workoholismus obou zmíněných. Veškeré své chování skrývají za „větší dobro“, které vede k co nejvyšší kvalitě produktu.

To se samozřejmě pojí i s crunchováním, a to nejen během pracovního týdne. Mahler údajně kontroloval, kdo se do práce připojit o víkendu, následně se vyptával těch, kteří tak neučinili. Vše spělo k vyhoření zaměstnanců, jejich strachu a výsledné velké fluktuaci ve studiu. VentureBeat situaci popisuje podrobněji, v případě zájmu celou zprávu najdete zde.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama