Preview Park Beyond Článek Zahrál jsem si Park Beyond a dobře jsem se bavil

Zahrál jsem si Park Beyond a dobře jsem se bavil | Kapitola 2

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

4. 5. 2023 16:00

Seznam kapitol

1. IMPOSSIFY 2. PRO HRAČIČKY I LENOCHY

Ještě před pár lety by si mohl kdekdo pomyslet, že žánr budovatelských strategií a tycoonů spěje do virtuální kobky, čas ale ukázal, že především na poli AA a nezávislé produkce stále má co nabídnout. Stavění měst sice naprosto bezkonkurenčně vládnou Cities: Skylines, zatímco konkurence Paradoxu úplně vyklidila pole. V jiných oblastech budovatelských radovánek už ale panuje o něco větší konkurence a obzvláště to platí pro stále velmi populární tycoony zábavních parků.

Reklama

Jak se tedy tenhle docela zajímavý mix hraje? Park Beyond se sice snaží přinášet originální obsah, autoři ale zároveň celkem logicky znovu nevynalézají kolo. Budovatelské prvky tedy výrazně připomínají jakoukoliv jinou současnou tycoonovou tvorbu. Na jednu stranu máte k ruce velkou nabídku prefabrikátů, které můžete velmi jednoduše sázet do mapy a spojovat je cestičkami, takže vlastně pro budování parku nemusíte vynaložit moc snahy. Zároveň jsou ale prefabrikáty skutečně jen složeninou většího množství sólo prvků, které zároveň můžete nakupovat a pokládat po jednom. Ať už jde o kameny, stromy, dekorace nebo třeba vyložené detaily jako jsou mísy s ovocem. 

Zahrál jsem si Park Beyond a dobře jsem se bavil
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

U každé budovy a atrakce je také konkrétně možné upravovat barevnou paletu, efekty a hrající hudbu. Podobně jako ve hrách od Frontier tak skutečně pečliví hračičkové můžou s každým kouskem parku strávit hodiny a hodiny a celkem bez limitů stavět svůj vysněný koutek zábavy. Samotné ovládání a stavění částí parku je velmi intuitivní, jednoduché a návodné. I přes ohromnou svobodu neustále po boku cítíte pomocnou ruku připravenou zasáhnout a o něco vám zjednodušit život, za což jsem jednoznačně rád. Potěší třeba možnost rychle modifikovat a překrucovat jednotlivé segmenty horských drah, což se hodí pro regulování a roztahování příliš krkolomných částí.

Co mě trochu mrzí je, že jsem ze zatím dostupného obsahu neměl ten proklamovaný pocit absolutní šílenosti a tvůrčí svobody. Například stavba zmíněných drah vám sice umožňuje propojovat jednotlivé prvky katapulty nebo kanóny, nad rámec toho ale stále musí vytvořený pletenec kolejí podléhat bezpečnostním testům a svazují vás celkem přísné fyzikální limity. Není tedy možné vybudovat skutečně bláznivé a chaotické dráhy s neuvěřitelnými loopingy.

Nabídka hratelných lokací je až překvapivě obsáhlá a pestrá

Pokud se navíc nechcete zabývat s budováním jednotlivých stromečků, keříků a patníků, bude váš park zákonitě působit trochu jako chudý příbuzný. Ocenil bych například nějakou formu štětce, který by automaticky oblasti kolem cest a atrakcí doplnil nějakou vegetací a ozdobami, což by parku dodalo na uvěřitelnosti a pestrosti. To je ale skutečně jen výtka hráče, který si chce při stavění spíše odpočinout a týká se hlavně map, které jsou samy o sobě prázdné. Nabídka hratelných lokací je až překvapivě obsáhlá a pestrá, přičemž řešením je samozřejmě mapa plná vegetace a zajímavých přírodních útvarů, kterými lze protkat třeba vyhlídkové horské dráhy.

Asi nejzásadnější riziko zatím vidím v tom, že toho Park Beyond kromě bláznivějšího designu atrakcí vlastně nenabízí mnoho nového. Manažerská a statistická složka je celkem očekávatelně spíše potlačena, i když nějaká správa financí, cen vstupenek a fungování podniků samozřejmě nechybí. Spíše primitivně zatím působí i systém výzkumu a odemykání jednotlivých skupin atrakcí. Také mám mírný strach o optimalizaci. I na sestavě s RTX 4080, i9-13900HX a 32 GB RAM totiž hra neběžela při maximálním nastavení úplně optimálně a plynule. Ne že by měl být technický stav vyloženě katastrofický, do vydání naplánovaného na červen by to ale ještě chtělo techniku trochu dotáhnout. 

Do budoucna by také chtělo zapracovat na balancování hratelnosti, především v otázce zaměstnanců parku. I poměrně malý plácek s pár atrakcemi totiž musíte obsadit velkou jednotkou údržbářů a uklízečů, jinak se vám okamžitě nad hlavu navrší odpadky a všechny atrakce začnou rychle vypovídat službu. To platí pro otevřený režim Sandbox, naopak v příběhu zatím byla obtížnost až zbytečně nízká, což je nicméně věc, na kterou upozorňují sami autoři a slibují, že v plné verzi už bude situace diametrálně odlišná.

Jinak mám z Park Beyond veskrze dobrý pocit. Jde o přístupnou, zábavnou, jednoduše uchopitelnou a hravou strategii, která má hodně co nabídnout casual stratégům i designérským puntičkářům. Vychází na PC, Xbox Series a PlayStation 5 už 16. června.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama