Vývoj LEGO Star Wars: The Skywalker Saga trval pět let kvůli in-house enginu, vývojáři musí crunchovat
Lego Star Wars: The Skywalker Saga Novinka Vývoj LEGO Star Wars: The Skywalker Saga trval pět let kvůli in-house enginu, vývojáři musí crunchovat

Vývoj LEGO Star Wars: The Skywalker Saga trval pět let kvůli in-house enginu, vývojáři musí crunchovat

Radek Raudenský

Radek Raudenský

21. 1. 2022 15:00 3

Včerejší večer byl velkým dnem pro všechny fanoušky nejen LEGO her. Studio TT Games totiž představilo nové gameplay video pro očekávané LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, jenž představuje nejen herní mechanismy, ale zejména přednosti nadcházejícího projektu. Právě ambice této hry ale spěly k tomu, že ve studiu panoval poměrně drsný crunch, jak představuje článek webu Polygon.

Reklama
Reklama

  • Článek webu Polygon ukazuje, že vývoj nové LEGO hry nebyl vůbec jednoduchý
  • Trval pět let, a to zejména kvůli vlastnímu enginu, který moc nefungoval
  • Vývojáři tak museli crunchovat

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga je ve vývoji už od roku 2017, přičemž zdlouhavý pětiletý vývoj byl způsoben zejména prací na vlastním enginu, který TT Games pro své LEGO hry používá. Dle vývojářů byla nová verze tohoto enginu nestabilní a nedotažená, kvůli snaze využívat nové technologie a zároveň vyhnutí se licenčním poplatkům za Unreal Engine k vývoji nové hry bylo ale jeho použití ze strany vedení nutné. Engine pak často padal, což často znamenalo hodiny zahozené práce.

The Skywalker Saga také bojovala s tím, jak velká hra vlastně měla být. Právě ambice hry, společně s novými mechanismy, nedodělaným engine a snahou „dosáhnout 85“, čímž se vedení odkazovalo na vysoce nadprůměrné skóre na Metacriticu, stálo za tím, že se vývoj často protahoval a interně bylo vydání už třikrát odloženo. 

To vše pak vedlo k masivním přesčasům. Ty byly ještě před rokem 2010 dobrovolné a placené, od tohoto roku se ale zavedl „flexitime“, který je zastropován na 40 hodinách a který se následně může převést na pozdní příchody nebo dny dovolené. Vedení pak varovalo, že pokud nebudou týmy pracovat přesčas, budou vývojáři vyhozeni – mnoho z nich tak pracovalo šest dní v týdnu, celkem 80 až 100 hodin týdně.

Ne vše ale nutně spěje k horšímu. V minulých letech došlo ke změně vedení, které chce údajně přepracovat pracovní podmínky, a to například zavedením Unreal Engine či limitací přesčasů. Dle současných i bývalých vývojářů pak nová LEGO hra hráče potěší. O tom se přesvědčíme 5. dubna letošního roku.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz