Zpět na článek

Diskuze: Spector: U AAA her se mění jenom grafika

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Asi je tvá definice "dobra" odlišná od snahy mnoha indie her přinést originální herní mechaniku a experimentovat s formou. Her Story, Undertale, The Stanley Parable, Super Hot, ...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až budu hrát nějakou opravdu dobrou indie hru, klidně bych s ním souhlasil... zatím se nestalo.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: Mají vydavatele(Namco Bandai, pokud se nepletu).AAA hru podle mého názoru (tudíž nikomu nevnucují) neurčuje obsah, ale marketingové okolnosti, budget, vydavatel( AAA hry většinou existují i jako fyzické kopie, zatímco indie jsou především distribuovány digitálně).Můžeš mít 100 hodinovou indie hru, ale 5 hodinovou AAA hru.Můžeš mít i přesný opak.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
14. 7. 2017 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Na druhou stranu, proč dělat desátou hru s Larou, která bude o tom samém? Tomb Raiderů s klasickou hratelností je víc než dost, takže dává smysl, že na reboot zvolili jinou cestu.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spector se podle mne v té ignoraci AAA titulů v jednom mýlí: AAA nejsou možná moc inovativní, ale indie by bez snahy aspoň trochu se přiblížit AAA vypadaly dnes úplně jinak. Třebas dabing v indies, to bylo donedávna nemyslitelné. Podle mne spolu AAA a indie nutně neustále interaguji a výsledkem jsou lepší hry v obou skupinách.

Lexahraje
Lexahraje
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AAA hry jsou drahé proto se u nich moc neriskuje a hrajeme dokola stále to samé.
Indie zase trpí na kvantitu a občas nic moc kvalitu.
Nicméně já si taky radši zahraji pecky jako For the King nebo Hand of Fate spíše než Far Cry stokrát jinde, ale pořád stejně repetetivně :)

Pepe46
Pepe46
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: pokud byl This War of Mine indie hra?.. tak ta byla super

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: No, Dark Souls se svými třemi díly a spoustou více či méně povedených klonů okolo už v podstatě také patří do kategorie "pořád to samé". Jen vytvořily vlastní žánr.
A i kdybys DS1 vytrhl mimo a prohlásil to za unikát, tak je pořád otázka, kolik podobně kvalitních AAA her ročně vyjde.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Super je, že než vyjde trojka tak ještě dostaneme ten remaster/remake jedničky někdy příští rok :)))

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wexz: Já se taky těším. Doufám, že to bude víc jako jednička a méně jako dvojka. Tedy revoluční ovládání s jinde neviděnými možnostmi, spousta možností, jak hru hrát, různorodost prostředí, které je interaktivní a slušné hackovací minihry. A pokud možno žádné levelování z podobných důvodů, jako psal @SpeedyRedy o Tomb Rideru.
Ne, že by dvojka byla špatná, ale v podstatě to tam celé odtáhla Shodan, bez které by ze hry zbylo jen málo.

@spoock: Souhlasím. Pixelart odsud posud. Třeba se mi líbí hry, které vypadají jako staré a nehrají si na pseudomodernu (takový Heroin's Quest je vyloženě super). Spíš mi chybí ručně malovaná, ale detailní grafika (především pro 2D plošinkovky a adventury).

spoock
spoock
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Popravde ona ta produkce je nejmene zajimava u sequelu zajetych znacek, ktere vychazeji kazdorocne. Je pravda, ze indie jsoi mnohem pestrejsi, mi zase vadi jal indie tvurci tlaci hlavne ten pixelart, je moc fajn, ale kdyz ho vidim na kazdem kroku, taky se okouka.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Problém je, že ten crafting a levelování cpou teď všude místo toho, aby si dali práci s vymýšlením zajímavých hádanek, kvalitního scénáře nebo originálních herních mechanismů. Pak lidi chtějí to, co už dlouho neviděli (a když už, tak samozřejmě v lepším technickém provedení).
@Mitsurugi: Ani bych neřekl, že ti, co křičí, inovaci nechtějí. Inovaci nechce spíš ta tichá nebo sborově chválící většina. A jelikož se v těchto případech hlasuje peněženkou... Navíc Warren Spector to vystihl dobře: Drahý vývoj, obrovské riziko.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: No Tomb Raider ani tak moc neinovoval, akorát zkopíroval Uncharted a naflákal tam mechaniky populární z jiných AAA her. Ale jinak máš pravdu, hráči sice často křičí, že chtějí inovaci, ale zase tak moc jí nechtějí.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: s Mickeym mas pravdu. Sám Spector se nikdy netajil tím že to pro něj byla taková "odbocka".
Poslednich pár let vyučoval na univerzitě a ted má nejspíš poslední příležitost udělat hru, a ne jen tak ledajakou. Já být jim tak tu příležitost využiju a tak věřím že on sám bude chtít stvořit takovou labutí píseň ve světě System Shocku. Proto jsem optimista :-)

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Přesně tak, takového Tomb Raidera bych zase jednou rád viděl v moderní grafice(nepočítaje ten UE4 remaster jednoho z dílů).

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wexz: Nebo omezit prostor a zahustit herní náplň jako třeba Soma. Není důvod běhat kilometry za dílčím cílem questu, když může být ve vedlejší místnosti, ale nemusí být tak jednoduché se k němu dostat. Možných přístupů je víc.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock: Je fakt, že by leckterá indie studia mohla pokročit více k plně 3D hrám, ideálně pro mne s First Person pohledem. Pořád je 8 z 10 indie her plošinovky, isometrické atd.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc se těším na System Shock 3, když jeho vývoj řídí právě Warren Spector :) Jsem zvědav, jestli trojka přinese nové prvky nebo dokonce nějakou malou revoluci v immersive sim.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: to těšení na remaster SS1 je pro období než vyjde 3.díl. A právě od třetího dílu čekáme tu inovaci, což po remasteru nikdo logicky chtít ani nemůže ;)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže si to shrňme:
Článek je v podstatě o tom, že Warren Spektor (nestor herního designu) se v rozhovoru pro IGN (doporučuji si ho celý poslechnout) vyjádřil, že ho budoucnost AAA her nezajímá, protože jsou podle něho stále totéž, jen v hezčím kabátku.
Načež zdejší čtenáři začnou do diskuze psát o tom, že by si přáli starého Tomb Raidera v lepším kabátku (a ne toho novějšího, který inovoval, přidal crafting a XP a levelování). A nebo se těší na remaster prvního System Shocku v moderním kabátku.
Jaká to nádherná ukázka toho, že AAA herní produkce si nějaké experimentování nejen že nemůže dovolit, ona si ho ani nemá důvod dovolovat.

DJBlack
DJBlack
Level 1 Level 1
13. 7. 2017 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Pokud máš rád adventury, tak zkus The Cat Lady, takhle hra se svojí vážnou atmosférou dokáže dostat zatraceně hluboko

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cokovenecek: Smutné ale je, že právě ten remake od Nicoboasse je jedinou spásou pro nás památníky a zastánce old school hratelnosti, myslím. Osobně se domnívám, že bude s tím ročním spožděním stejně jen první level. Škoda, že se rozhodli Američani z Lary dobrodruha udělat partytáznského lovce. Mě se to líbí ale ne jako Tomb Raider resp. ne jako náhrada za to staré. Tak snad trojka překvapí.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Stylizace je klíč viz například Firewatch :) Víc malých studií by, věřím, dokázalo tvořit 3D hry takhle

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock: Ono udělat pixelartovou hru je tipuju finančně méně náročné než plně 3D, navíc se pak nemusí srovnávat s AAA tvorbou, která je graficky téměř vždy ve 3D zadupe do země. Samozřejmě tady mluvíme o Indie ve smyslu malých studií o pár členech, ne o "technicky" indie kolosech jako CDPR (indie ve smyslu, že nepatří nějakému velkému vydavateli).

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
12. 7. 2017 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by fajn kdyby tým Deus Ex nezkazil Shadow of Tomb Raider (pokud rumor neklame), a udělal zpět hru, Laru, která už je fakt Lara, tj. má duálky, nekraftí, neleveluje XP body, otrocky nesbírá všude samé chujoviny, a neplíží se jako Solid Snake, nebojuje jako Rambo, nepokouší se zachránit kamarádku Sam, ale je to prostě jen aristokratka, která má zálibu v relikviích a často ráda schází z mapy proto, protože na nich se ona dávnověká minulost nenachází. Jen narážím, že prostě jedna hra je jako druhá. Škoda, hraju teď Tomb Raider 2 na PSX a jak si to užívám. Zatáhnout za páku, všimnout si co se kde otevřelo, případně kde se co změnilo a najít cestu dát, poté pobít skupinku padouchů a zase pátrat dál, až bude zase třeba přepočítat kroky před zdoláním pasti a občas také využít nějaké to ATW. No nedávám si iluze, že by byl nový Tomb Raider tím, čím ho stvořili legendární Britští Core, myslím že bude tím co právě frčí, tj. jak říká Spector, bude se v případě AAA hry měnit jen grafika.

Reklama
Reklama