Rozlučte se s Oculus, od příštího roku už bude existovat Meta Quest
Novinka Rozlučte se s Oculus, od příštího roku už bude existovat Meta Quest

Rozlučte se s Oculus, od příštího roku už bude existovat Meta Quest

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

3. 12. 2021 18:09

Společnost Meta, dříve známá pod názvem Facebook, pokračuje v kompletní proměně svého brandu. Tím logicky projde i dceřinná společnost Oculus, specializující se na virtuální realitu, platformu pro prodej VR her a především vývoj VR brýlí se současnou generací Quest. Značka tak bude od příštího roku známa jako Meta Quest.

Reklama
Reklama

  • Také Oculus mění jméno na Meta, bude tak existovat Meta Quest
  • K oznámení došlo ve stejné době, jako u samotného Facebooku, moc se o něm ale nemluvilo

Oznámení přišlo už 28. října, kdy velkou změnu a nové směřování značky oznámil Mark Zuckerberg. Ve stínu giganta Facebooku ale tak trochu zapadlo a zahraniční média o něm, stejně jako my, začala informovat až nyní.

K jistým změnám už došlo. Od 21. listopadu se změnil branding na oficiálním webu výrobce VR příslušenství, zatím si ale zachoval webovou adresu oculus.com a v katalogu jsou stěžejní brýle stále indexovány jako Oculus Quest 2. K definitivnímu přerodu by zřejmě mělo dojít někdy během prvních měsíců roku 2022.

Společnost Oculus, původně vyvíjející VR headset Oculus Rift, vznikla v roce 2012. Právě Rift patří k největším průkopníkům současné éry VR zařízení, za úspěch může děkovat i úspěšné kickstarterové kampani, ve které vybral 2,4 milionu dolarů (v přepočtu dle tehdejšího kurzu zhruba 49 milionů korun), desetinásobek původně požadované částky. Firmu o dva roky později koupil Facebook za zhruba 2,3 miliardy dolarů (v přepočtu dle tehdejšího kurzu zhruba 47,7 miliardy korun).

V loňském roce Oculus začal kontroverzně požadovat pevné propojení katalogu her s účtem na Facebooku. To nutí hráče bez účtu na sociální síti, aby si jej založili, a přináší úskalí - pokud svůj účet na Facebooku smažete, bez náhrady přijdete i o všechny vlastněné tituly. Společnost nicméně plánuje návrat k původnímu konceptu, kdy spojení s účtem na Facebooku nebylo potřeba.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz