Ředitel vývoje Days Gone si myslí, že za špatné výsledky hry mohli i příliš “woke” recenzenti
Open-world zombie akce Days Gone patří k nejrozporuplnějším exkluzivitám konzolí PlayStation. Někteří hráči ji považují za skvělou, kritici ale příliš nadšení nebyli a v době vydání před třemi lety si vysloužila jen nadprůměrné Metascore 71. Následně se Days Gone neuspokojivě prodávalo a nakonec zřejmě nevznikne žádné pokračování. Scenárista a režisér hry John Garvin nyní předložil několik důvodů, proč podle něj hra neuspěla. Obul se v nich i do recenzentů.
- Kreativní ředitel a scenárista Days Gone vyčítá špatné prodeje hry recenzentům
- Ti podle něj hru nehráli, nebo byli moc “woke” a nesnesli chování hlavního hrdiny
- Vypíchl také špatný technický stav hry
Primárně nízké prodeje přičítá tomu, že hru trápily technické problémy jako jsou bugy nebo nízká snímková frekvence. V dalších dvou bodech ale kritizuje novináře, kteří podle něj hru vůbec nehráli, nebo takové, kteří jsou příliš woke na to, aby snesli “drsného bělošského motorkáře, který kouká přítelkyni na zadek”. Garvin v mezičase skryl svůj twitterový účet pro veřejnost.
Woke je slangové označení pro pro společensky nebo politicky aktivistické osoby. Pojem se tak obvykle používá v souvislosti s aktivismem a bojem proti nerovnosti a diskriminaci na základě rasy, pohlaví nebo sexuality, v poslední době ale spíše v negativním slova smyslu, tedy jako urážka.
Kritikům se na Days Gone nelíbil především prázdný a nudný svět, nezajímavé vedlejší postavy nebo špatné tempo vyprávění. Výsledkem je, že šlo o jednu z nejhůře hodnocených exkluzivit platformy, obzvláště v kontrastu s velmi vysokými známkami God of War nebo Ghost of Tsushima. Nízkou známku si vysloužila i v naší recenzi.
John Garvin mimochodem už vloni v jistém podcastu lamentoval nad tím, že za neúspěch můžou i hráči, kteří si Days Gone kupovali až ve slevách.
V současnosti pracuje na NFT projektu Ashfall.