Polovina hráčů by chtěla získávat NFT z her, ukazuje studie
NFT se stalo napříč herním průmyslem velice ožehavým tématem, na které většina hardcore hráčů reaguje dost kriticky. Řada odpůrců tvrdí, že NFT ničí zážitek ze hraní a podporuje hladové společnosti – ne všichni s tím ale souhlasí. Jak totiž ukazuje studie společnosti Interpret, 56 procent hráčů by získávání NFT skrze hraní ocenilo.
- Ze studie společnosti Interpret vyplývá, že více jak polovina hráčů vnímá možnost získávat NFT ve hrách pozitivně
- 45 procent z nich by v takové hře strávilo více času
Studie se zaměřila na hráče na všech platformách, přičemž odpovědi poskytl vzorek celkem 1500 hráčů. Na otázku zdali by je zajímal koncept získávání NFT skrze hraní her odpovědělo pozitivně 56 procent respondentů. Jejich odpovědi se pak dále vrstvily a ukazuje se, že NFT mohou při správné aplikaci mít pozitivní dopad na přijetí hry komunitou.
Více jak polovina ze zájemců následně uvedla, že hlavním důvodem zájmu je prodej NFT. 45 % ze zájemců potvrdilo, že by možnost získat NFT zvýšilo jejich čas strávený ve hře. Jesse Divnich, viceprezident společnosti Interpret, tvrdí, že prozatím není NFT vnímáno “sběratelsky” jako například karty Pokémon. Proto zatím není takový zájem budovat vlastní kolekce. „Hráči se zkrátka chtějí podílet na tomto novém byznysovém modelu. V současné chvíli je cesta k vlastnictví NFT poměrně složitá a sestává z několika kroků napříč platformami a programy. Hráči nejspíše očekávají, že herní průmysl tuto cestu zjednoduší,“ dodává.
Divnich pak přirovnává NFT k free to play hrám před deseti lety, kdy je hráči, kteří nechtěli platit za kosmetické doplňky, značně kritizovali. Právě tento model se ale za poslední roky stal jedním z nejúspěšnějších z hlediska příjmů. Údajně ale bude trvat 5 až 10 let, než průmysl NFT pořádně vyzkouší a nové koncepty dotáhne do úspěšného konce.