Zpět na článek

Diskuze: Pachter: "Za lootboxy mohou hlupáci hráči"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Flois
Flois
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen si uvědomte že řešení prdnout na to nálepkou 18+ řeší problém jen velmi okrajově. To co na boxech vadí asi nejvíce tudíž že to kazí hru to neřeší vůbec. A druhá věc co hodně vadí, že se dostanou děti k hazardu, to neřeší taky vůbec jen se přesune veškerá zodpovědnost na rodiče.

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ale tak je to se vším, že... Kdyby lidi nebyli idioti a neměly touhu co nejrychleji si zničit zdraví, tak by neexistovaly tabakové společnosti. Prostě když někdo nabízí “kontroverzní” službu/produkt v mezích zákona a lidi mu za to ve velkém platí, byť to pro ně není zrovna dvakrát výhodné, tak proč ne. Pokud si někdo párkrát do roka koupí pro radost lootbox, nevidím v tom problém. Pokud si to někdo kupuje pořád a dostane se do nějakých finančních potíží, dobře mu tak.

Reklama
martinbucek@centrum.sk
martinbucek@centrum.sk
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za lootboxy si mozme sami....od roku 2007, odkedy sa prvykrat objavili.....konkretne ako ultimate team mod v hre ea uefa champions league 2006-2007(x360), alebo masovo rozsirili o rok neskor vo fifa 09 (ps3, x360)....na pc vo fifa 11.....sme mali vela casu (my hraci), sa im na cele otvaranie karticiek vybodnut, ale nie, radsej v tom kazdy rok, v kazdej jednej serii a ea serii obvzlast, utapate realne peniaze......nezabudajte, ze aj karticky su lootboxy.....a nebudte naivny, ze by to prestalo

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja souhlasim s tim, ze hrozne moc hracu je opravdu hloupa, a utraci penize za cokoliv. Vyvojari klidne muzou temto hracum posilat do schranky seky na jakoukoli sumu, a oni jim ten sek podepisou a poslou zpet. A je taky pravda, ze za boom jakyhkoliv nekalych praktik mohou z velke casti i hloupi/duverivi lide.

ALE

Odpovednost za vymysleni, pouzivani a sireni nekalych praktik jako sou treba lootboxy, ma vyhradne ten, kdo je do hry prida. Neni nic spatneho ani odsouzenihodneho na tom byt hloupy ci duverivy. Spatne je vyuzivat hloupost a duverivost ostatnich.

Nas pravni rad tuto zasadu nastesti reflektuje a v napriklad v novem obcanskem zakoniku je tzv. ochrana slabsi strany, kde se jasne pise, ze spotrebitel je ve vztahu k podnikateli slabsi strana hodna zvlastni ochrany, nebot podnikatel vi prvni posledni o trhu, svem vyrobku a apod., zatimco spotrebitel tyto informace proste nema. Proto maji taky podnikatele u nas povinnost dat spotrebiteli vsechny potrebne informace, pripadne bez kecu prijmout reklamace apod. a je to tak spravne.

A krome toho vseho, lootboxy muzou klidne existovat i kdyz si je nikdo nekoupi, neni to tak, ze by bez hlupaku nemohly existovat. Proto je odpovednost vyhradne na strane hernich korporaci. Hlupaci/duverivci sou zodpovedni pouze za davani duvodu temto korporacim, aby tuto taktiku vyvinuli, pouzivali ci rozvijeli. To, ze je pro neco duvod, preci neznamena, ze by se to melo delat.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Souhlasím, ale problém vidím v tom, že mnoho států gambling zakazuje úplně nebo pro něj má velmi silné restrikce. Uznáním lootboxů jako gamblingu, by se prodeje výrazně omezily nebo by autoři museli zavádět všemožná národní omezení a verze. Našem relativně liberálním státě, kde by v podstatě stačila nálepka 18+, by to bylo ještě docela snadné.

Reklama
Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 04:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Většina tu pořád mele, jak jsou lidi idioti, když se chytnou do pasti lootboxů...hezký. Tak se vy soudci a kati v jedné osobě trochu více zamyslete a rozhlédněte na lidi kolem - Existuje spousta takových, kteří mají slabost pro hazard. To napětí a očekávání završené radostí z výhry (drop vytouženého itemu) nebo prohra podněcující k dalšímu pokusu. Příště to už musí vyjít. Ještě jednou... Jak psal catmeows, tyhle systémy se designují s týmem profíků tak, aby byly maximálně NÁVYKOVÉ. Jen se podívejte na Youtube, jak vypadá rozbalování lootboxů třeba v Overwatch. Každé otevření doprovází líbivé vizuální a akustické efekty s napětí-budujícím třesením krabice než doslova s explozí ukáže svůj obsah.

Když váš kamarád propadne automatům, zavrhnete ho hned jako idiota? Nebo se pokusíte ho pochopit a snad mu i pomoct protože se dostal do problému?

Hráči kupující lootboxy jsou často prostě jen lidé s výraznější náchylností na návykové věci. Každý máme jinak silnou odolnost proti psychologickým nástrahám dnešního světa. A s inteligencí to nemá nic společného.

Trix
Trix
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím. Lootboxy by neexistovaly, kdyby je blbouni nekupovali. I proto Blizzard neopravil matchmaking nijak zásadně za celé dva roky existence OW. Proč taky. Hra jim pořád sype peníze skrz lootboxy a skiny a kvalita kompetetivního módu je jim u zadele

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučuji ten originální článek. Pachter tam mluví, jako vždy, o mnohém z videoherního byznysu. Je zajímavé ho poslouchat, ale často mám problém poznat, kdy mluví vážně a kdy dělá šou pro diváky a přehrává a přehání. V tom rozhovoru se zase rozpovídal o tom, že za pár let konzole ani nebudou, protože budeme hrát hry na mobilech nebo na TV krabičkách. Může být. Problém je v tom, že totéž říkal už před pěti lety nebo snad i dříve. Na mobilech se hraje a na konzolích se hraje taky. A nevypadá to, že by se jen tak přestalo. Často se mi zdá, že jeho analýzy jsou velmi povrchní, nejdou do hloubky a nezatěžuje se technickými specifiky videoherního průmyslu. Vážně tam přirovnává herní průmysl s filmovým s jeho přechodem z kin na televize a na domácí sledování a při tom nebere v potaz, že film se dá promítat na lecjakém zařízení bez větší újmy na kvalitě zážitku, což ale neplatí u her.

Reklama
prso
prso
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 05:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wexz: +1 Nikdy si nezvyknu na to, kolik lidí je schopnejch říct, že když je někdo "blbec" nebo "závislák", tak si hned zaslouží totálně oškubat. To, že existujou systematický praktiky, který tě neúměrně potrestaj za slabost nebo špatný rozhodnutí (i opakovaný vzhledem k tomu, jak už bylo řečeno, jak je to psychologicky nadesignovaný), je problém.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pouze potenciální hráč dané hry rozhoduje o tom, zda přistoupí na férový systém, nebo nikoliv.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždyť spousta věcí se dá otevřít hraním a sám mám také lepší pocit když padne legendární věc kteoru jsem vybojoval trvá to déle ale jde to. Kdyby to nikdo nekupoval neexistovalo by to tak co.

Reklama
_pedrox_
_pedrox_
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pravda asi bude niekde uprostred. Keby nebol dopyt, tak by neexistovala ani ponuka, takže čiastočne si naozaj za to môžu hráči sami, že tento plevel existuje v takom rozsahu. Ale je fakt, že s tým proste prišli samotní vydavatelia s cieľom vytrieskať ďalšie prachy.
Každopádne pokial budú aj naďalej existovať kvalitné single-player hry bez podobných sračiek, tak ja som s tým v pohode. Ostatní nech si míňajú aj celé výplaty na lootboxy, ak ich to napĺňa. Moju slobodu to nijak neobmedzuje.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Flois: Nepleť si klasické 18+ jako u GTA s méně častým AO, které by měly pornohry a hazardní hry. AO hry se třeba nesmí prodávat na konzolích ani na Steamu.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Ano, a proto se tomu zatím vydavatelé brání zuby nehty. Zatím využívají toho, že narazili na nezregulovanou zlatou žílu a těží bez omezení. Bylo to tak s tabákem, alkoholem, drogami (kokain v lékárnách ;-)), léčivy i s tím hazardem.
Ale budou-li chtít mít vydavatelé ve svých hrách gambling (tedy stejné mechanismy, se stejnými vstupy a výstupy), pak budou muset toto deklarovat, u produktu uvést a prodávat informovaným zákazníkům.
Samozřejmě, že se brání.
"The greatest trick the devil ever pulled was to convince the world he didn't exist."

Reklama
Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
29. 5. 2018 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lootboxy, kartičky, náhodné dropy objektů ve hře.... nic nového pod sluncem. Potěšení z výhry, vzrušení z očekávaného, přirozená lidská touha po odměně a radost z uspokojení. Jsou to staletí prověřené a k dokonalosti vypilované metody z reálného gamblingu převedené do virtuálního světa počítačových her. Uspokojování lidských tužeb a neřestí si najde cestu kamkoliv, je to jen otázkou času. A je jen otázkou času, kdy na to společnost zareaguje a věc zreguluje. Jako vždy.
Můj osobní názor je, že všechny momentálně používané techniky dodatečné (a velmi efektivní) monetizace jsou virtuální gambling pracující s naprosto stejnými psychologickými mechanizmy jako ten reálný. A protože tyto hry od hráče chtějí reálné peníze, mělo by se s tím nakládat stejně. Ať to hry mají, ale ať je na to nepokrytě upozorněno s jasnými důsledky ve zvýšeném ratingu - 18+ only. Tím vydavatelé jasně deklarují, co jejich hra od zákazníka očekává a na koho cílí.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, to je jednoduchy povazovat hrace za idioty, ale kdyz tym skolenych psychologu a sociologu rozhodi site, tak proste nejakou rybu vytahnou. A fakt by mne zajimalo, jakej typicky vek cloveka, co utraci za lootboxy.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: +1

Reklama
Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@qwe5: Dobrý postřeh, to by mě nenapadlo. Navíc to má potenciál ke spirálovému efektu a tím i k dalšímu postupnému ždímání.
Nejlepší je prostě nekupovat. A platí to i pro přemnožená DLC třeba od Paradoxu (jsou i horší, paradoxí hry bývají v základu slušné a DLC nutně nepotřebují).

qwe5@seznam.cz
qwe5@seznam.cz
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V lootboxech a všech P2W nákupech u online her vidím variaci na vězňovo dilema. Třeba u Travianu, který už je na trhu dlouho lze vidět krásně postupná stádia. Nejprve si výhody kupuje jen pár lidí a mají výhodu nad ostatními. Pak jich přibývá a odpadají ti, kteří neplatí, až to skončí jako teď, kdy fungují pouze sdílené multi-účty, kde všichni platí, aby měli vůbec šanci, ale kdyby neplatil nikdo, tak na tom budou relativně stejně, jen je to nebude stát peníze. Je to mazané.

roderix@seznam.cz
roderix@seznam.cz
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky spoustu hráčů jsou děti, které z toho ještě nemají rozum, tak jim nadávejme, že?
Pokud někdo zneužije dítě, tak za to taky může to dítě protože dospělému důvěřovalo?

Reklama
Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trix: Stejně tak by neexistovaly, kdyby vydavatelé nebyly banda hamižných zmrdů. Je nesmysl dávat to za vinu hráčům, lootboxy jsou specificky navržené na to, aby z hráčů tahaly prachy, stojí za tím docela sofistikovaná psychologie. To je jako vinit oběti podvodů namísto podvodníků.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
28. 5. 2018 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas, ať prodávají každou věc po 250 dolarech. LUL

Reklama
Reklama