Hrej.cz Článek

Nintendo 2DS

vojta-drevikovsky
Vojta Dřevíkovský
25. 11. 2013 23:25 12 Sdílej:
Reklama
Reklama

Redesign konzole není nic nového pod sluncem. Prakticky každý systém z právě odcházející generace se dočkal během svého životního cyklu přeměny, která jej občas učinila výkonnějším, ale mnohem častěji pouze menším, lehčím a levnějším. Po XL verzi handheldu Nintendo 3DS přišla před nedávnem razantnější změna ve vzhledu konzole, na kterou se vlastně hned při oznámení snesla vlna kritiky. A opravdu, designový krok zpět je nejkontroverznějším prvkem Nintenda 2DS. Rovnou z kraje však můžeme říci, že na pohodlí v rukou nemá takřka žádný vliv.

FUNKČNÍ DESIGN, ANEB DĚCKA BUDOU V POHODĚ

Hlavním prvkem 2DS je paradoxně nepřítomnost stereoskopického 3D efektu na horní obrazovce. Reakce na 3D možnosti Nintenda 3DS jsou rozporuplné a často se stává, že hráči tuto funkci vůbec nevyužívají. Navíc se trojrozměrný obraz nedoporučoval mladším dětem a i starší hráče z něj občas bolí hlava. V Nintendu si zřejmě tento poznatek vzali k srdci a navrhli 2DS tak, aby byl vhodný jako herní konzole především pro mladé hráče. Zbavili se namáhaných kloubů, které umožňovaly 3DS zavřít, odebrali vrstvu ve vrchní obrazovce, která zajišťovala hloubku obrazu a nakonec prakticky totožné vnitřnosti zavřeli do čtvercového plastového obalu, který odolá pádům ze stolu a neotluče se (nechtěně několikrát ozkoušeno).

Vzniklý redesign v červeno-bílé a černo-modré variantě přišel do obchodů s nižší cenou a lze si ho u nás pořídit za necelé 3000 Kč, tedy zhruba o tisícovku méně než 3DS a o více než dva tisíce levněji než 3DS XL. Cenou se tak hodí nejen jako dárek pro děti, ale zaujme i dospělé, kteří třeba o koupi handheldu od Nintenda uvažují, nicméně se kvůli ceně přístroje prozatím nerozhodli.

Handheldy, stejně jako ovladače, musejí v rukou sedět, aby hráčovy prsty, a to především palce, pohodlně dosáhly na ovládací prvky. 2DS zvládá ergonomii i přes svůj netradiční, jemně zkosený tvar - velikostí odpovídá trochu větší čtvercové tabulce čokolády (v mírách: 14,4 cm na šířku a téměř 13 cm na výšku), dolními zaoblenými rohy padne do bříšek obou dlaní, přičemž levý palec automaticky spočine na analogovém kloboučku, zatímco pravý usedne na A/B/X/Y tlačítka. 2DS je také lehčí než předchozí modely a z delšího držení jeho 260 gramového těla vás ruce bolet nebudou. Trochu zvláštním rozhodnutím bylo posadit R a L tlačítka na ramena handheldu, ale jejich stisknutí vést ze stran. Možná to více sedí na kratší dětské prsty, ale dospěláci si budou muset chvíli zvykat.

"Levnější vzhled však nezastře fakt, že 2DS je stále přístroj, který přehraje všechny 3DS a většinu DSi a DS her"

Povrch je vyveden z texturovaného plastu, což sice zpevňuje úchyt v rukou, avšak na omak působí spíše levnějším dojmem, který nezlepšuje ani občasné zavrznutí na hranách, kde se o sebe plasty třou. 2DS má také zabudovaný pouze jeden speaker, ale o stereo zvuk se dokáže postarat standardní 3,5mm jack na sluchátka, a proto mono příliš nevadí. Velikostí obě obrazovky odpovídají 3DS modelu, tedy opět 3,5” (LCD) a 3” (dotyková LCD). V pravém horním rohu naleznete diodu, která různými barvami signalizuje například stav baterie, připojení k wi-fi nebo online přítomnost kamaráda z friend listu. Hlasitost se ovládá jemným posuvníkem z levé hrany, zatímco tlačítka na vypnutí, návrat do hlavní nabídky a mikrofon nalezneme na stejném místě, tedy na spodku přístroje.

NEMUSÍ SEDNOUT KAŽDÉMU

Co ale handheldu chybí, je onen cool faktor, na který herní zařízení v součastnosti vsází. V porovnání ať už s telefony, jinými handheldy nebo i televizními konzolemi, které do svého vzhledu komponují líbivé tvary a lesklé povrchy, vypadá 2DS trochu jako digihra z 90. let. Klamání tělem však nezastře fakt, že 2DS je stále přístroj, který přehraje všechny 3DS a většinu DSi a DS her, obsahuje veškerý software, jako jeho starší bratříčci a na jedno nabití zvládne 3 až 5 hodin hraní. Jako zvláštnost působí dva fotoaparáty na zadní straně, které mohou pořídit 3D fotky, ale které handheld sám se všemi třemi rozměry nezobrazí.

Ostatně lze celé zhodnocení Nintenda 2DS shrnout větou, že je to vlastně 3DS... jen bez 3D. I samo zařízení si občas svojí identitou není jisto a ačkoliv vám při prvním spuštění prozradí, že ho lze uložit do spánku přepnutím čudlíku naspodu přední strany (narozdíl od sklapnutí obou obrazovek 3DS), vnitřní manuál a veškerý další software přístroj nazývá 3DS. Narozdíl od něj však přichází v krabici rovnou s adaptérem a 4GB paměťovou kartou, která zajistí dostatek místa na první hry.

Jediným příslušenstvím, který se tedy hodí přikoupit rovnou ze začátku, je barevně sladěná kapsička, ve které lze handheld přenášet i v batohu a zabránit tak možnému poškrábání obrazovek, které u nového designu nic nechrání. Kapsička také obsahuje přihrádku na cartridge s hrami, které je třeba dokoupit, neboť konzole na trh nepřichází v bundlu s žádnou hrou. Ani s Pokémon X/Y, k čemuž se situace přímo vybízela, neboť hry vyšly ve stejnou dobu jako 2DS. I tak se Nintendo postaralo o velice zajímavou verzi úspěšného handheldu, která s nastupujícím obdobím Vánoc zaujme především cenou a již vybudovaným katalogem her.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz