Mass Effect 2 Článek Mass Effect 2

Mass Effect 2

Luke

Luke

4. 6. 2009 22:23 53
Reklama

Předloni jsme na Xbox 360 se Shepardem odrazili útok nepřátelské umělé inteligence, která toužila po vesmírné nadvládě a jen rok po premiéře na Windows se kocháme ukázkami z prvního dílu, který přímo navazuje na otevřený konec původní hry. Trailery dopředu varovaly, že se Shepard ztratil v akci a ve dvojce se s ním nesetkáme. Jenže, jaký by byl Mass Effect bez Sheparda? Představte si pocit, jako by milióny hráčů s legální kopií vykřikly a náhle byly umlčeny. „Stále budete v kůži velitele Sheparda, který je ústřední postavou a rozhodně není mrtvý, jak se zdálo,“ potvrzuje producent při prezentaci. O Shepardově smrti jsou přesvědčeny i postavy ve hře, tím pádem jde zřejmě o plánované zmizení z politických důvodů, které bude odhaleno na začátku. Ti z vás, kteří si nechali uložené pozice z konce hry, navíc budou hrát ve světě, který vytvořili – podoba hrdiny a vztahy k ostatním postavám se prostě přetáhnou do dvojky. Mrtví kamarádi v takovém případě neoživnou a důsledky rozhodnutí budou platná.

Kladivo osudu

„V pokračování používáme ty nejlepší věci z jedničky a mohutně je upravujeme,“ vysvětluje producent, zatímco za jeho zády prolétává Shepard s Liarou ve vznášedle městem podobným Coruscantu z univerza George Lucase. Na první pohled změny patrné nejsou, ale jakmile se spolu postavy začnou bavit, zakvičíte překvapením. Intuitivní konverzační systém zůstává stejný (s možností kdykoliv konverzaci přerušit a obrazně tak druhému říci „jdi do pytle“), rozdílný je filmařský přístup k dialogovým scénám. V mnohem větší míře jsou využívány detailní záběry, švenkování, průhledy a panoramatické přejezdy přes scenérii. Výsledek je tak úchvatný, že skoro nevnímáme Shepardovu přípravu na další akci. Ta vrcholí na střeše futuristického domu, kde se snaží z informátora získat informaci potřebnou k dopadení tajemného zabijáka. Nezadaří se a informátor padá vstříc smrti. „Rozhodnutí budou mít mnohem větší vliv na vývoj příběhu a budou mít také brutálnější průběh,“ slibuje producent a my si připomínáme vychytaný systém důsledků rozhodnutí v polském Zaklínači, který skutečně působil jako rány kladiva osudu na život hrdiny.

Vytuněné výtahy

Komu srdce zahořelo pro Ashley Williamsovou a nepřišel o ní na Virmiru, ten se s ní opět setká. V lesklém bílém brnění, které je přeci tak sexy. A nejen s ní. Staří známí se opět objeví a někteří z nich se k novému Shepardově tažení rádi připojí. Už nejsou tak naivní, jako naposledy, přemýšlejí o svém životě jinak, a to platí o celém Mass Effectu 2: potkáváme starého známého, který jakoby vyrostl z dětských chyb. „Ano, mohu potvrdit, že výtahy budou rychlejší,“ zavtipkoval producent na konto nekonečných jízd v původní hře. A nejen to. Například obsahově prázdné prozkoumávání planet bylo přepracováno a planety nejen nabízejí nejrůznější úkoly, ale navzájem se liší unikátním prostředím. „Naše planety jsou tak pestré, jako několik scifi ilutrací postavených vedle sebe,“ dozvídáme se. Bohužel nám nejsou předveny, ale vzhledem k výpravnosti Mass Effectu můžeme očekávat planety rozdílné jako ty ve Hvězdných válkách. S jistotou nemůžeme potvrdit nová vozidla, prezentace byla nejen v tomto směru tajemná jako hrad v Karpatech.

Přesná střelba, taktické krytí

Přestřelky, slabší stránka původní hry, jsou vylepšeny a zejména ovládání skupiny působí přirozeně a přímočaře, aniž by byly obětovány taktické přesuny spolubojovníků. Klávesy nebo tlačítka na ovladači můžete namapovat přímo na jednotlivé speciální vlastnosti. „Máme headshoty, ustřelování končentin a fyzikální engine byl extrémně zlepšen, takže bionické síly deformují své okolí,“ říká producent. Z toho důvodu je nyní míření přesnější, abyste si všechny ty ustřelené končetiny pořádně vychutnali. Shepard se v adrenalinové přestřelce přesouvá koridorem směrem ke dveřím. Krytí za jednotlivé předměty připomíná Gears of War – skloubení napínavé akce s taktikou. K dispozici dostaneme devět nových druhů zbraní a pozici pro těžkou zbraň, jako je raketomet se střelami naváděnými na pozice nepřátel. Na otázku, jak bude vypadat inventář, se dozvídáme: „Je to úplně jiné.“ A víc nic.

V závěru prezentace vidíme požár na palubě vesmírného plavidla Normandy. Probíhá evakuace a Shepard se snaží všechny zachránit. Jak to dopadne? Dozvíme se začátkem příštího roku na Xbox 360 a PC. A celkový dojem? Už teď chceme mít na počítači i třetí díl!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama