Zpět na článek

Diskuze: Life is Strange: Episode 5 - Polarized

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

lojzanec
lojzanec
Level 1 Level 1
18. 11. 2015 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

And Max Caulfield? Don't you forget about me. Never... :"""""(

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
25. 10. 2015 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední díl je pro mě spíše zklamání, zdlouhavé rozhovory a již otravný rewind budou hyzdit můj dojem z poslední epizody, ale i ze hry jako celku.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
23. 10. 2015 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Kdo s příběhy tohodle typu nemá žádnou zkušenost, tak to pro něj bude pěkný mind-twist... ale ostřílení literáti-cinemáti-interaktiváti už prostě mají 'naexpeno' a těm se dostat na kobylku s nečím extra je už kapek náročnější úkol... a oni to tvůrci tak nějak taky nepopírají: jak je tam scéna v té galerii, tak tam je utroušeno něco jako 'well, this is kinda simple, still pretty, though' nebo tak něco...

když se to vezme ad absurdum, tak myšlenka celé hry je takový ten psychologický test na rozpoznání psychopatie (jeden člověk vs pět, kdy v jednom případě přepneš výhybku vlaku a v druhém případě jej musíš strčit do cesty...stejný potencionální 'outcome', ale jiná cesta může zaručit jiné rozhodnutí)...

každopádně tady v tom případě to je spíš o tom, že důležitější byla samotná cesta než outcome.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
23. 10. 2015 03:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

btw: někdo tu závěr v podstatě uhodl už v komentářích u druhé nebo třetí epizody :D

Bieseger
Bieseger
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Keky McLel: Naprosto souhlasím, perfektní epizoda zakončena nejhorším koncem, jsem jediný kdo prožíval mass effect 3 znovu ? Žádné rozhodnutí není reflektováno a je to shrnuto do = špatný konec a nebo horší konec. Proti tomu že to nekončí happyendem bych snad nic neměl, kdyby to nebyl tak slabý konec, po poslední půl hodině jsem seděl na krajíčku, napjatý jak to dopadne a nakonec jsem skončil s obrovským plivancem do obličeje ( pozor spoiler), protože jsem si vybral konec kdy Chloe přežije. Proboha, vždyť ani nevím jestli ji aspoň svezla na autobusovou zastávku nebo kam to vůbec jely ? To podle mě není zakončení hodné takové hry. A navíc celé to finále mě absolutně iritovalo, jak může ne-umření jednoho člověka způsobit tornádo v jednom týdnu ? Buď je Chloe bohyně vody a její smrt oceán uklidní a nebo je ten motýlí efekt p*čovina. Prostě bych radši něco trošku hlubšího, i kdybych neměl na konci na výběr, tohle mě naštvalo a strhlo celkové skóre hodně nízko.

Fremencz
Fremencz
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pozor SPOILER
No z počátku jsem byl bohužel zklamaný že se na konci potvrdila teorie jednoho fanouška a že oba konce nereflektovali moje rozhodnutí čekal jsem že Dontnod vymyslí trochu něco originálnějšího,ale když jsem se trochu nad tím zamyslel tak musím říct že hra je opravdu geniální ony daná rozhodnutí co jsem za celou hru učinil se totiž na konci odehrály přímo uvnitř mně (přičemž nevím jestli to byl záměr vývojářů a nebo ne ? :D ) podstatné ovšem je že i za pomocí logiky jsem zvolil konec jaký jsem zvolil a o obou koncích se nedá říct že jsou vyloženě dobré.

A pro ty co už teď na internetu na konce nadávaj bych chtěl jen říct že obsah téhle hry je již v samotném názvu protože život je opravdu zvláštní.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si to snad budu muset zahrát :D

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
23. 10. 2015 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se hodně líbil už Remeber Me, takže když se objevil tenhle (v té době ještě neznámý) skvost v předprodeji za nějakých 20€, neváhal jsem. Ovšem lhal bych, kdybych řekl, že jsem čekal, že se z této hry stane prakticky exemplární příklad epizodické hry. Nestvává se často, abych měl u hry husí kůži a ještě méně se stává, že mi po skončení ona hra leží v hlavě (a bude ležet) několik dnů (týdnů...?). Myslím si, že už jenom tohle vypovídá o kvalitách Life is Strange. Není to hra pro každého, ale pokud máte rádí silný a dobře vyprávěný příběh, tak je tahle hra povinnost.
Doufám, že se u příští hry od Dontnod taky vytvoří tady na Hrej takové nadšení a že to bude další příběhová pecka, protože takových her moc není...
Pro mě top herní zážitek roku 2015.

Greca
Greca
Level 1 Level 1
23. 10. 2015 05:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dohranou ep. 1 a čekal jsem na finále. Tak na Vánoce se do toho pustím, ale chci pochválit zdejší komunitu, jak v diskuzi perfektně upozorňuje na spoileroidní příspěvky. Hezky, lidi, hezky. :-)

GeneralMacek
GeneralMacek
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ACHTUNG - možná - ZPOILER! Nečtěte, pokud se nechcete ochudit o herní zážitek z Life is Strange, v naší mateřtině Život je divný. Tímto jste byli slušně varováni...

"No to snad..." Tohle mi letělo hlavou jako kulka vystřelená z Mausera 98k, když jsem jako němý sledoval závěr celé série, která započala už v lednu. To, s jakým způsobem nám tvůrci na podnose naservírovali příběh plný zvratů, překvapení a napětí, mě doslova porazilo, málem jsem sletěl ze židle.

Už začátek mě samotného vyděsil i nadchl. Nikdy (tedy až na Penumbru) jsem se při hraní hry tak nebál nebo nenapnul. Ale názvem "hra" bych DONTNODu ve velkém křivdil. Pokud mluvím o Life is Strange, nemluvím o hře, nýbrž o filmu, kde sami určujete, kudy se příběh vydá. Pravda, něco takového bylo i v Until Dawn, ale zde je to o patro...co o patro, celý mrakodrap lepší a kvalitnější.

Vizualizace a detaily jsou v této části snad nejúchvatnější z celé série. Na to, že kluci z Francie se mohou ohánět značkou "indie", se může jejich práce rovnat i s těmi nejúspěšnějšími letošními hrami např. Zaklínač nebo Metal Gear Solid, a nejen na poli grafickém.

Co bych mohl říci na závěr? Přiznání, že "můj" konec byl tak napěchován kvalitou (hudba, střih, kamera atd.), že se mi v očích vytvořily vodopády slz, nestydím se za to, dokonce jsem rád. S tím, co jsem viděl mezi Max a Chloe skrz naskrz všemi epizodami a noční můra (říkal jsem, že jsem vás varoval), kterou bude Max ke konci trpět, vás duševně rozpáře jako Freddy Krueger nebo Jack Rozparovač. Jednoduše, pokud hledáte něco, co trumfne i ty nejlepší filmy vůbec (krom Schindlerova seznamu a Impéria vrací úder, v mém případě) dneška i let minulých, našli jste, co jste hledali.

Famózní. Epické. Srdceryvné. Co říci více? S Jirkou plně souhlasím, že si LiS zaslouží plné hodnocení právem.

bartko.majo@gmail.com
bartko.majo@gmail.com
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

POZOR, SPOILERY!

@Roman535: mne sa záver páčil,možnosť voľby bola skvelá. Aj keď Chloe mi samozrejme prišlo ľúto.Ale keď sa nad tým zamyslíš že tým zachránila celé mesto tak je to krásny pocit. a ten smútok za ňou upadá takže ja tlieskam a milujem Dontnod za to že mi priniesli krásny filmový zážitok. :)))

Roman535
Roman535
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pre mna osobne najlepsia hra roku. Skvely pribeh, postavy a hlavne to, ako hra (a Max) "dospievala" s kazdou dalsou epizodou. Posledna epizoda mi absolutne sadla. A ten zaver...no, Dontnod, nenavidim vas za to, ale zaroven vas milujem :D Tesim sa na vasu dalsiu hru.
PS. recenzia napisana skvele - stylom, aky si ta hra zasluzi! Podpisal by som sa pod nu...

Newman
Newman
Level 1 Level 1
23. 3. 2018 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potenciální spoiler.

Hru jsem dohrál jedním dechem.. Pro mě je smyslem to, že Max dospěje, začně si vážit sebe i ostatních, zjistí, že svět ani lidé nejsou černobílí, že rozeznat oběť a zločince je někdy složité, že každé byť sebemenší rozhodnutí může mít nedozírné důsledky, že v životě bude potřeba se často rozhodovat ve chvílích, kdy neexistuje správné řešení, že život je nefér, protože některé věci prostě nezměníš.. Příběh o síle přátelství...

Nemá smysl řešit, že rozhodnutí neměla vliv, přesně jako to Jirka napsal. Nadávat na ignoraci volby je jako vinit poezii, že neobsahuje příběh. Polarizovat, jak naznačuje název, byl prostě cíl. Ctím záměr tvůrců ohledně konců, ale netvrdím, že provedením aspoň jeden neodflákli. Rozhodnutí pro mě byla nosným prvkem, která posouvala děj dál, nikoliv podstatou - smyslem. To, že tam nebude 30 konců mi bylo jasné, nevyčítám to autorům, nemyslím si, že by mělo smysl tam těch konců mít víc. Líbí se mi, že naťukli spoustu etických problémů a dilemat. Už dlouho se mi nestalo, že bych se u hry zamyslel ne nad hrou, ale nad životem. Netvrdím, že by hra byla buhvíjak meta, ale kdo chtěl, ten si z jednotlivých voleb a příběhu něco odnést mohl.

Chvíli jsem si myslel, že psychopat je Max a prochází si očistcem.. Asi by mě to mrzelo, ale uspokojilo.. To, že to nakonec dopadne (resp. může dopadnout), tak jak mnozí čekali.. Není to náhodou pro hru o neustálém vracení se časem pro ještě lepší výsledek prostě příznačné, že to vše nevyhnutelně mířilo k tomuto konci? Doctor Who by řekl: pevný časový bod. Zajímal by mě věk hráčů, podle konce který zvolili.. Navíc, i když se nakonec možná vlastně nic nestalo, pořád zachránila spoustu lidí před úchylem, dala pokoj srnce a motýl a sojka budou lítat spolu. Ta hra je pro mě 5/5 hlavně proto, že asi nikdy nezjistím, jestli jsem hrál za Max nebo za sebe..

Co říci závěrem? Za 120kč jedna z nejlpších koupí společně s 4€ To the Moon a Planescape Torment, ktere bylo k 200 čísla Score "zdarma" :)

Life is Unfair.

Orochi
Orochi
Level 1 Level 1
29. 10. 2015 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Adventura roku !!!!

TakuRcite
TakuRcite
Level 1 Level 1
23. 10. 2015 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvela hra, ale na tej piatej epizode mi vadilo zopar veci:

SPOILERY !!!!

1) Bolo tam prilis vela fotiek, pri ktorych sa Max vracala v case. Ved za prve 4 epizody to boli len ak sa nemylim 2 fotky a teraz ich bolo uz ani neviem kolko
2) Kym jeden zaver mal aj celkom emotivne sceny a zakoncil sa dost slusne a nazvem to kompletne, tak druhy koniec bol strasne zbuchany, ziadna emotivna scena ani nic a to ma najviac sklamalo, lebo rozhodnutie vyzeralo byt tazke, ale nakoniec som si zvolil obetovat cele mesto ale nasledky tej volby mi skoro vobec nevadili lebo okrem zniceneho mesta nic neukazali
3) Najviac mi na tej hre po konci vadilo, ze absolutne ziadna volba nemala na koniec absolutne ziaden vplyv, bud sa nic z toho co sa stalo nestalo alebo vsetci aj tak zomreli nakoniec. V danej chvili, ked sa robili rozhodnutia, hlavne tie tazke, kde scervenela obrazovka to bolo zaujimave, ale mohlo to mat aj vplyv na koniec navyse tie rozhodnutia by boli lepsie keby sa nedal pri nich vratit cas, lebo hrac si pozrel vsetky moznosti a az tak vybral to najlepsie.
.....neda mi to neporovnat to s Walking Dead prvou sezonou (pre mna hra s najlepsim pribehom zakoncena paradnym zaverom, aj LiS ma brutalny pribeh, ale zaver ho degraduje trochu) - Kym nevyhoda WD je, ze to v podstate aj tak skonci na tom istom jednom mieste a tak je zaver v podstate len jeden s jednou menej/viac podstatnou zmenou, kym v LiS su dva, tak emociami LiS aspon zaver je daleko za WD, kde mna osobne zaver dostal ovela ovela viac ako v LiS a trvalo mi dlhsie to cele predychat. Pre mna osobne je viac dolezite ako hra skonci ako to co sa deje pocas hry ked je koniec totalne na nic. Este dam jednu hru - Metal Gear Solid V The Phantom Pain - pocas hry mi ten pribeh prisiel zaujimavy ale vobec nie az tak ako v LiS, ale potom prisiel zaver s Quiet, ten bol paradny a emocionalny, a potom este prisiel zaver so Snakeom a to bolo totalne na hlavu (pre mna ale v dobrom slova zmysle, zaujimava haluz), kde sa nad tym trebalo poriadne zamysliet, takze oproti tymto dvom hram je LiS v zavere pre mna sklamanie, aj vzhladom na to kolko sme sa na to nacakali

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Well, d'uh!

Jiří Bigas
Jiří Bigas
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: Samozřejmě máš pravdu, díky za upozornění. Člověk fakt občas v těch svých textech vidí jen to, co chce:). Opraveno.

Apate
Apate
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Spoiler odpoved na 4. 1 Episodě na konci si přeje Chloe aby to město bylo srovnání se zemí a splní se jí to

mikez
mikez
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Life is Strange - rovnako, pre mňa najlepšia hra roku (po boku s Geraltom a Snakeom, fakt by som sa nevedel rozhodnúť). Posledná epizóda mi ale prišla rozporuplná, so super a zároveň strašne ubíjajúcimi chvíľami.
Najlpešie som sa cítil v galérii. Mala pozvať Cloe so sebou a bol by som spokojný. Aj keď mi vlastne nikdy neprišla nijak zvlášť simpatická.

Ludo
Ludo
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pocas celych 5 epizod sa dalo vzdycky rewindnut, prisposobit svoje rozhodnutie k pozadovanemu vysledku. A hoci som tusil, ze to smeruje k niecomu podobnemu zavereny pocit bezmocnosti bol tak velky ako keby s Max a Chloe stojim pri tom majaku. Toto sa podarilo spolu s vytvarnou strankou, horskou drahou medzi realitami, detailami a prostredim na jednotku.

Ale cakal som viac, nie jedno ultimatne rozhodnutie. Nevadi mi negativne zakoncenie, vadi mi mala variabilita kedze kazda sada rozhodnuti vedie k dvom rovnakym vysledkom - tym padom sa kompletne straca moznost znovuhratelnosti a je to zaroven trochu prostrednik hracom kedze vsetky predchadzajuce volby su za tymto bodom irelevantne (smejem sa vsetkym tym co si pripravovali save s "dokonalymi" rozhodnutiami). Ale to je zaroven dovod, preco ma zaver tak silny emocny dopad a pri hrani "funguje".

Asi zaver LiS zboznujem tak moc, ako ho nenavidim.

Verim tomu, ze s vacsim rozpoctom a casom by Dontnod priniesol koniec, s ktorym by boli vsetci alebo vacsina spokojna. Ale toto ma tiez vela do seba.

Roman535
Roman535
Level 1 Level 1
22. 10. 2015 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pozor SPOILER...:)
Pre mna jednotlive rohodnutia boli dolezite v momente ked som sa rohodoval - a to bola ich prava podsata. To ze Max dostala sancu prezit este jeden posledny tyzden so svojou najlepsou kamaratkou. To ze vdaka tomu bude mat na co spominat a to ze vdaka tym rozhodnutiam bude mat kazdy z nas tie spomienky jedinecne. Ak by hned v prvej epizode nevratila cas, ak by nezachranila Chloe, nic z toho by sa nestalo. Takto spolu prezili posledne spolocne dobrodruzstvo. Pre mna to nebol pribeh vrazdy, nebol to pribeh o Prescottovcoch...bol to pribeh dvoch dozivotnych kamaratiek, ktore potrebovali este par spolocnych zazitkov...A osud im to doprial...aspon na chvilu

Apate
Apate
Level 1 Level 1
2. 11. 2015 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Love this game

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
27. 10. 2015 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tondavon: Tenhle žánr není o hratelnosti...

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
27. 10. 2015 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja musim rict, ze jsem byl s posledni epizodou velmi spokojen. Ano, sice jsem tenhle konec cekal uz asi tak od druhe epizody (a od treti jsem si jim byl jisty) a ano, muzem si jako hraci stezovat, ze vsechna ta rozhodnuti prisla "vnivec" a konec nijak neovlinila. Ale to mi je uprimne sumak. Nemam s tim totiz problem, stejne jako jsem ho nemel napriklad u mass effectu 3 (tam jsem povazoval za finale celou hru, ne uplne trojbarevny konec). Protoze jak uz tady zaznelo, dulezita byla ta cesta a v te rozhodne ta rozhodnuti smysl mela. Kazdopadne me velmi prekvapilo, jak byla finalni epizoda vyresena. Byla postavena vyrazne jinak, nez ty predchozi. At uz v tom, ze se v ni z velke casti nedalo moc delat a jeste vic nez driv to vypadlo jako interaktivni film (obvzlaste v prvni casti). Nebo v tom, ze v ni naopak byla cast, ktera byla nejvice herni ze vsech pěti epizod (musim rict ze stealth pasaz je jedina, ke ktere mam trochu vyhrady, nebylo rozhodne spatna, s rewindem vlastne i dost jednoducha, ale prisla mi tam preci jen trosku zbytecna). A nebo v tom, ze "jedna ze schopnosti" vraceni casu, ktera se nakousla az v zaveru 3. epizody se tady pouziva v opravdu slusne mire (v porovnani se zbylymi epizodami). Kazdopadne za me to bylo vice nez dustojne zakonceni. A bylo to emotivni az na dren. Poslednich deset minut jsem probrecel jak zelva. Hraju uz hry tak dvacet let, nahral jsem urcite desitky, ne-li primo stovky her vsech moznych zanru, ale musim se priznat, ze na me nikdy predtim hra takhle emocionalne nezapusobila a ze zadna z tech her ve me nezanechala tolik, co tohle celkem nenapadne dilko DONTNODu. Na tuhle hru proste nikdy nezapomenu. A ikdyz jsem se leta tesil na pokracovani Zaklince a Divoky Hon si letos nalezite vychutnal a povazoval ho pro me za hru ruku, tak ji to nakonec vyfoukla tahle petidilna indie hra. Dekuji vyvojarum a uz ted se tesim na vasi dalsi hru. A hlavne dekuji Jirkovi, protoze nebyt jeho recenze, tak si tuhle hru nikdy nezahraju. Protoze popsat nekomu tuhle hru je podle me strasne tezke a Jirka to dokazal vazne bravurne. A obvzlast v teto recenzi, protoze psat o ni, aniz by se cokoliv vyzradilo je opravdu, opravdu tezke.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
23. 10. 2015 05:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: To jsem byl asi já. :( Teď to beru jako jedinou opravdovou chybu - bylo to prostě moc zřejmý.

Reklama
Reklama