Já jsem začal s Forzou u 6 Apex a zas tak velký grafický posun se mi nezdá. Na druhou stranu to hraju na PC a prakticky jen z poledu zevnitř auta, tak tam to ani možná moc vidět nepůjde. S vypnutými asisty se mi to zdá takové všelijaké. Někdy se mi zdá, že jedu po ledě a o pár zatáček později se zase vyhrabu z naprosto absurdních patálií. Na více arkádovou obtížnost je to hodně kvalitní arkádové ježdění. Snad největší výtka je AI, které není dobré a prakticky vždycky mě naprosto nesmyslně někde sejme. Nechápu, proč do dema nedali i photomód, aby mohli lidi fotit a sdílet, jak dobře to zas vypadá. Velká chyba z jejich strany. Jinak jsem se setkal s občasnými, ale hodně znatelnými framedropy (nic super tragického se neděje + předpokládám, že se to po čase zlepší nějakými patchi). Na Ultra nastavení se mi stala bizarní věc, kdy mi to jelo asi 2 minuty naprosto vpohodě a pak to z ničehonic spadlo asi na 3 fps a musel jsem závod vypnout. Na Recommended to jede vpoho (kromě těch občasných dropů). Narazil jsem i na pár grafických glitchů, které ale nijak hratelnost neovlivňují a předpokládám, že to opraví (+ to není nic strašného). Nejdůležitější ale je, že i přes to všechno, mě to baví :) Paradoxně mě nejvíc bavily závody tahačů, které mě ze začátku lákaly nejméně. Rozhodně budu o koupi uvažovat, ikdyž mi jsou více blízké Project Cars. Jinak pro všechny pc hráče, kteří tak ještě neúčinili, doporučuju zkusit Forza Motosport 6 : Apex, která je na Windows storu zdarma a nabízí slušnou porci zábavy.
Na Oculus je, ze zmíněných headsetů, asi největší počet aplikací a her. Navíc spoustu vývojářů vytváří exkluzivní obsah na Oculus, takže lákadlo to rozhodně je. Oproti PS VR je na tom kvalitativně lépe a teď se skoro dorovná i cenou. Navíc už jsme v době, kdý VR ready pc není ani zdaleka tak drahé, jako před 1-2 roky (sposta hráčů už ho má). Oproti Vive sice Oculus pořád trochu zaostává, ale ta cenovka bude rozhodně dealbreaker. Myslím, že hodně lidí, kteří před rokem a půl váhali, do toho teď půjdou. A každý další uživatel VR je krok ke světlejší budoucnosti VR.
Strašně bych si přál kvalitní přiběhovou singleplayerovou hru z tohoto světa. Multiplayerové hry prakticky nehraju, takže jsem si to vyzkoušel během jednoho z těch free víkendů a to mi stačilo. Hratelnost vpoho, svět je super a i přes kecy o donwgradu to pořád vypadá neuvěřitelně dobře. Ale tím, že nejsem multiplayerový hráč, jde tato hra mimo mě. Podobně jako například Battlefront (který absenci singlu už v druhém díle napravil).
@Shani: Fallout shelter jsem nehrál, tak nemůžu srovnat. ONI je v základu poměrně klasický base builder/manager. Neovládáš přímo postavy, ale stavíš a upravuješ tu základu a oni to provádějí. Je to takový ukázkový sandbox. Trochu se to podobá Don't starve, jelikož i tady může jít všecko hodně rychle do kopru :D.
Co to odlišuje od ostatních her podobného typu je Klei. Jejich stylizace, zvuky animace jsou super. I samotné zasazení a všechny ty zařízení co tam fungují jsou prostě mega. No a samozřejmě fakt, že ty postavy nejsou lidi, ale vytisknutí duplikanti , je taky mega :D
Pro mě jedna z nejlepších her minulého roku. Rozhodně nejlepší level design a art design. Proto mě strašně mrzí ta špatná reputace kvůli PC portu (který už je mimochodem docela vpoho).
Deskovky ve VR mají smysl, ale je to třeba trochu posunou. Třeba přidat efekty, animace atd. Prostě něco jako kouzelnické šachy z Harryho Pottera. Nechat klasickou hratelnost, ale vdechnout té statické podobě deskovky trochu život. Na druhou stranu si třeba neumím představit, že bych hrál deskovku z více lidmi ve VR :D A to ani na mobilní VR (která je cenově daleko dostupnější). Takže asi jen deskovky co se dají hrát v singlu.
Lepší hodně pozdě, než vůbec. Rozhodně jsem rád, že se to konečně začíná trochu hýbat do předu, ale i tak je docela ostuda jak dlouho to trvalo. Ono je obecně ten přístup k hernímu vývoji na vš otřesný. Všichni profesoři se cítí strašně důležitě, jako kdyby měli každý měsíc nějaký přelomový vědecký pokrok, ale přitom hovno za celou svojí kariéru udělají. A když člověk chce vytvořit něco "herního", tak na něho koukají jako na nějakou spodinu. Co z toho, že vytvořit hru, nebo třeba analztovat nějaký herní systém je dalko pracnější a často obtížnější než většina generických bp/dp.
@Strejda Phil: Nevím jestli je Polsko filmově zaostalé. Asi není nikde na špici evropské kinematografie, ale v porovnání s námi je to druhý hollywood. Herně je to momentálně evropská velmoc a každý kdo sleduje herní průmysl si toho už asi všimnul.
@goblincz: Tady ani tak nejde o to aby z tebe ta škola udělala über vývojáře. Spíš jde o to, že teď, pokud se chceš věnovat vývoji her, tak jdeš na nějakou generickou informatikum kde je 75% výuky irelevantní pro vývoj her. Zatímco na oboru zabývajícím se vývojem tenhle problém nemáš. Navíc všechny projekty během studia jsou zaměřené na vývoj her, takže si jednotlivé postupy vyzkoušíš přímo v tomto specifickém odvětví (místo nějaký obecných nahovno aplikací).
Já mám takový dojem, že to byl původně nějaký GameJam počin. Na Itch.io je pořád stránka s originálním projektem. A ten byl právě v roce 2014, takže téhdy mohla být situace jiná. Asi fakt podepsali nějaký deal s MS. I na jejich webu je jen XO, Win a Mac.
@.Mate: Tak pokud to fakt bude, tak už na tom dělají (stejně jako u Last of Us, kde se vývoj kryl s Uncharted 3) a pokud se nepletu první teaser na Uncharted 4 vyšel několik měsíců před vydáním DLC k Last of Us. Tak nevidím důvod, proč by nemohli ukázat DLC k U4 a teaser na Last of Us 2.
Nemělo by se to jmenovat spíš "produkt roku"? PS VR mi nepříjde jako vynález. Podle definice je vynález (invention) něco (produkt/technický postup), co doposud neexistovalo a přináší výraznou inovaci do daného oboru. Což PS VR rozhodně není (a není to ani Vive ani Oculus). Někdo může říct, že jsem hnidopich, ale rozdíl mezi produktem a vynálezem mi příjde docela velký. PS VR je určitě úspěch a zaslouží si uznání, ale nazvat to "Best Invetion" je trochu bizár.
@Khalashnikovf: Tak kolem KSP je poměrně velká moderská scéna. Navíc je hra hodně populární u let's playerů (obecně na youtube). Si myslím, že KSP bude žít hodně dlouho i po ukončení jakéhokoliv vývoje/rosšiřování.
Lépe to snad ani dopadnout nemohlo. Ještě že z toho filmu sešlo. Zaklínač potřebuje dlouhou stopáž a minimum nějakých ratingových restrikcí. Stejně jako u GoT je seriál pro tento příběh ideální. Navíc má Netflix už jednu historickou megaprodukci za sebou (Marco Polo), která nedopadla vůbec špatně. Osobně si myslím, že v nejhorším případě z toho bude "ok seriál". Na nějakou tragédii bych to neviděl. Ostatně není moc originálních seriálů od Netflixu, který by byly totální shit.
Zajimalo by mě, jestli se jedná o dabéry do jiných jazyků nebo originální voiceover. Protože pro dabéry mi příjde 100$ za hodinu jako hodně vpoho. U herců už se zas tak moc té stávce nedivím. Zvláště když se v posledních letech "herní herec" začíná pomalu(pomalu) přibližovat těm "filmovým hercům" co se statusu týče. Tím chci říct, že už máme v průmyslu herní herecké hvězdy typu Troy Baker, Nolan North nebo Laura Bailey a právě oni jsou důkazem toho, že i v herním průmyslu se dá dojít "až na vrchol". To samozřejmě znamená, že jméno herního dabéra už je taky značka, která teoritcky (jako u filmů) může přitáhnout potenciální zákazníky/hráče. Zároveň nesmíme opomenout, jak si u všech her naládujou kapsy ti nicnedělači/papaláši na vyských místech, takže se není čemu divit, že člověk který se velkým dílem podílí na výsledku by taky chtěl kousek z peněžního koláče. A abych pravdu řekl, tak jim to přeju. Nevěřím totiž, že to dojde do tak absurdní situace jako u filmů, kdy se rozdávají 10-ti milionové $ platy napravo a nalevo a nezbývají prachy pro zbytek produkce.
Po tom co jsem dlouho používal DK2 (a hodně mě to bavilo), jsem měl teď nedávno možnost poměrně dlouho si hrát s Vive a ten rozdíl je brutální. Vive funguje naprosto fantasticky a v kombinaci s absolutně famózně fungujícími ovladači je i sebemenší hra/prkotina neuvěřitelně zábavná. Snad jedinou výtkou je právě kabel a pokud se jim to podaří efektivně vyřešit, tak to bude ultimátní zážitek. Pokud budete mít možnost si Vive vyzkoušet, tak neváhejte! Rozhodně to stojí za to.
@Minstriel: PS3 měla 512 MB sdílené ;) A přesto na to šly dělat dechberoucí hry (například hry od Naughty Dog). Konzole se papírově nedají moc srovnávat s pc. U PC žere tunu ramky jen samotný systém + jakýkoliv bordel co tam má člověk nainstalovaný. Jen Win 10 si schramstnou 3 GB jak nic by default. Pokud požíváš chrome tak ten ti sežere na každý tab +- 80 MB. A samozřejmě všechny další aplikace co tam máš žerou taky. Ve výsledku můžeš klidně sežrat 4-8 GB ještě před tím než vůbec hru zapneš. Nic z toho se na PS neděje. Konzole jsou vytvořené primárně pro hry a to jako celek HW+SW. Zároveň si myslím, že by bylo lepší mít konzoli o něco výkonnější dejmetomu za 15k. To by nebylo o moc dražší, ale šlo by to o dost vylepšit. Zase na druhou stranu se to pro tenhle půlgenerační produkt nehodí, hlavně když chtějí aby ty konzole žily sidy-by-side.
Trailer na mě působí dojmem, že to fakt bude jako reboot z roku 2013. Dokonce mi příjde, že naschvál do traileru nacpali několik záběru identických s těmi ze hry :) Neočekávám od toho žádný kultovní film, ale mohla by to být slušná akčňárna a kdo ví, možná to příjemně překvapí.
A zase je tady ten auto-hate proti Ubisoftu. V první řadě on nic nekritizoval, jen něco podotkl, tak schovejte vidle a pochodně a uklidněte se. Navíc se nebavil o open worldu jako takovém, ale o mechanismech použitých v Ubisoftích hrách.
Novinka je bohužel hodně zkrácená a nezachovává tón původního článku. Navíc ten clickbait titulek je taky docela mimo. V originálním článku bylo použito "borrowed from us" a nikde v něm nění nic o kopírování a rozhodně nemá nějaký nepřátelský nebo povýšený tón.
A ikdyž souhlasím, že jejich open world hry postrádají inovaci, chápu jejich jednání. Přecijen z business hlediska, pokud dělají produkt, který si milony lidí koupí a Ubisoft na tom vydělá balík, nemůžeme se jim divit, že tenhle recept opakují. Zvlášť v herním průmyslu, který je neuvěřitelně rizikový a kde dobrá hra nemusí znamenat úspěch (Battleborn a Lawbreakers jsou případy o kterých jsme se nedávno bavili při let's playi).
Otázku nemám. Jen jsem chtěl pochválit hpod 601, kde byla prakticky jen taková ta "nová generace" hrej a fungovalo to skvěle :) . Jen tak dál (hatery ignorujte). Jinak samozřejmě i pochvala pro Hrej (Pavel a David) jako celek. Zvýšená frekvence článků i videí webu prospívá. Po odchodu Zdeňka jsem měl pochybnosti, jestli to pořád bude ono a Jirka a spol mi dokázali, že mé obavy byly zbytečné. Stejně tak jsem se obával, jaké to bude po odchodu Jirky a zase byly mé obavy zbytečné. Takže palec nahoru za vaší práci :)
Možná to, že se Division odehrává v hodně zajimavém prostředí a zároveň nemá praktický žádný příběh, je perfektní kombinace. Můžou do toho světa zasadit prakticky jakýkoliv příběh a nemusí se moc limitovat hrou. Ve výsledku si stejně každý při zmínce Division představí hlavně postapo zimní New York (a to není limitace pro filmaře).