A VY STE SE TAKY ASI ZBLÁZNILI, VYHMÁTNOUT SI MĚ DOMA A SRÁT SE DO MĚ. CO JSTE TO ZA KOKOTY, NIKDO PŘI SMYSLECH BY NIKOHO TAKHLE NEBUZEROVAL~~!~~~~!~~~~!~~~~ PŘÍŠTĚ KDYŽ BUDETE DĚLAT NĚJAKEJ WEB, TAK PIŠTE KE KOMENTÁŘŮM, ŽE PSÁT JE, JE NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ~~~~! ŠÍLENCI~~~~!~~~~!~~~~!~~~~!~~!!
jinak teď bude nějakou dobu temný období, protože grafickej trh je úplně zničenej těžařema, konzoláři krouží na svém a hrají jen tolik kolik můžou a pc nemůže samo o sobě určovat tempo, protože mainsteam je v hardwarové stagnaci... v podstatě se čeká až splaskne btc bublina, grafiky zlevní, zaplaví mainsteam a pro každého zas bude únosné bažit next (next next) gen gfx detaily a zážitek, který ještě neměli... současný singleplayer prostě neposkytuje nic tolik nového, takže lidem se stačí podívat na hru a necítí potřebu jí hrát...prostě nejsou natolik zajímavé, aby si je sami pořizovali, ví že se sami víc zabaví třeba u nějaké úplně jiné hry. možná že pár kolosů na herním trhu konečně narazilo na pověstné: dělej dokola pořád to samé a ono to nějak dopadne. jejich průzkumy trhu zkrátka nevzali v potaz nevyzpytatelnost lidského faktoru.
a co takhle: když je známej scénář, tak se k tomu můžou pustit CROWBAR COLLECTIVE (až dokutí xen pro black mesu), a vytvoří remake epizody 3 prakticky pouze dle scénáře. :D ... můžeme počítat s tím, že kolem roku 2022-2025 se dočkáme výsledku... nevím jak vy, ale já ten scénář určitě číst nebudu, počkám si, až ho nějací hardcore fanoušci zhmotní.
@UnreAll: Pravdu máš v tom, že nevím, jaká je četnost hráčů, kteří preferují mp a kteří sp, pokud už jsou váhy razantně vychýlené k mp, pak je situace jasná, můj pohled na věc platí pouze obecně. Konkrétní pohled na věc určitě znají manageři z průmyslu, ti určitě mají všechny prodeje sečtené a tuší která bije a ti se určitě budou snažit, aby se prodávalo ad optimum, takže snad všichni hráči budou mít svoje.
To mě neříkejte že nikoho z nich nenapadnul dostatečně unikátní střih na crafting kor ve světě jako je planescape successor ... vždyť v takovém světě to klidně mohli pojmout jako horadrimovu nanobotickou kostku transformace, kdy dovnitř magického "saku" nasypete trochu vrrčích jazyků, bulkqanský prášek, zimří oko, p a vypadne vám z toho potion of enhanced cokoliv... nebo třeba najdete kus nějaké nanomagické tyče, která dokáže pohlcovat suroviny a při nasbírání dostatečného počtu správných surovin může odemknout určité druhy transformace... a libovolně se změnit do libovolného předmětu od zbraně až po brnění nebo cokoliv... nebo to pojmout třeba jako alchymii z fma, kdy výsledky můžou být víc jak neurčité a víc jak rozpačité ... neříkejte mě, že je nenapadlo něco takhle dostatečně "out-of-the-box"
a to že začali seškrtávat postavy znamená to, že se začali ztrácet v kontinuitě vlastního systému rozhovorů a dialogových stromů,... a v takovýhle hře nemít po ruce deník/numenepedii a mít ho/jí někde v pdfku je blbost...
...jestli je toho na ně moc, ať si dají na čas, odpočnou si, načerpají inspiraci,... ale měli by dodělat to co mají... tohle všechno totiž nezní jako by to bylo v rozporu s kreativní vizí, ale s tím, že už udělali dost a víc už se jim nechce... za pár let zpět by je to mrzelo až by se ohlídli za vlastní prací... když horolozíte osmitisícovku, je škoda skončit v 7500 metrech, protože tam je zrovna příhodná plošinka pro tábor. :) (a moc dobře tuším, že to je strašně snadný to komentovat z dolejška z úpatí :D )
Paráda! Držím jim palce :) A jinak pokud jsou zaskočeni vlastním úspěchem, ať se nediví, vždyť v podstatě udělali vlastní "take" na Baldur's gate, který v mnohém předchůdce převyšuje... Krom pár minor bugů a principů (a dlouhého čekání na dostatečně opatchovanou verzi) to byla pořádná nálož herně-příběhové parády... Udělali neskutečně poctivý kus práce, který určitě nezůstane bez odezvy. ( -> stačí se mrknout na fig a je jasné že skutečně nezůstal) A taky potvrdili, že koncept financování stylu kickstarter funguje a může přinést skvělé záležitosti... a že není od věci, když vám pod ruku nekecá nějaký bigtime publisher, který náhodou udělal nějaký průzkum trhu a přišel za vámi s tím, že by jste měli vyměnit upíry za zombíky, protože zrovna frčí a nezajímá ho, že v rámci vaší hry popírají celkovou uměleckou vizi a koncept.
jestli se jim podaří překonat laťku, kterou kdysi nastavila Troika games, tak budem moct radostně výt na měsíc... World of Darkness je totiž super...Lore počínaje, herními principy nekonče. (a třeba časem dojde i na mágy a konstrukty)
@Wexz: ale už ne to, že z sp hry tu 1/3 ceny dostaneš i za ten rok nebo za dva,... u mp hry, když se všichni rozejdou už těžko, tam pak leda přejít na f2p model a doufat, že se zaplatí provoz serverů, údržba... takhle už hra není jenom hra ale servis/služba...spousta se teď do toho pouští, protože trh není nasycenej, ale teď si představ, že bude ročně vycházet deset různejch klonů pubg, deset různejch klonů destiny nebo něčeho takového... vznikne spousta titulů, který budou po krátké době nehratelné...
@Wexz: Určitě validní argument, ale zase nebereš v potaz, že mp hry existují a padají s hráčskou základnou. u sp hry je jedno, jestli si jí zahraješ hned nebo o rok později -> zážitek bude pořád stejný, kdežto u mp hry potřebuješ mít kolem hráčskou základnu -> když se dav přesune jinam, najednou není hra, protože bez ostatních připojených lidí prostě už není zábavná. MP jsou z tohodle důvodu krátkodobější. po spuštění služby se spousta lidí sejde, ale v okamžiku kdy se začnou rozcházet jinam, tak máš po hře, pač tím rozcházením jí úměrně klesá zábavnost...
@UnreAll: děláš jako kdyby staří nikdy nehráli mp, ale vždyť se hráli lanky pořád. doom, diablo, cs ko, starcraft, warcraft 3 (první dota),... stačilo jen snýst kompy nebo zajít do herny... byly i portály jako gamezone apod. mp na dobrý úrovni už funguje od nějakýho roku 1997, mmočka se hrajou masivně už od dob asheron's callu, everquestu nebo runescapu... takže s věkem to fakt není o rozdělení mezi sp a mp.
Dřív když někdo neměl na hry nebo na počítač, tak se musel zvednout a ke kámošovi dojít, dneska mu k tomu stačí yt... lenost se dostává na novej level :D
a platí jako vždycky: lidi budou platit jen za to, co skutečně mermomocně chtěj, pokud jsou zaplavený tisícovkama titulů, tak si prostě budou setsakra vybírat. a ono to zas tak špatné nebude, vždyť máme kickstartery, financují se věci, které by jinak nevznikly a herní průmysl se pořád neotřesitelně otáčí, jenom je prostě obrovská konkurence a zaujmout hráče je mnohem náročnější.
ať si kdo chce co chce říká: poslední dobrý homam byla 3 ka... vše co následovalo po tom už nikdy nedokázalo třetí díl překonat a byla to akorát postupná spirála směrem k zemi.
@EnderW: Politická Korektnost nic neřeší, jenom překrývá skutečný problém... Mlčení ještě nikdy nic nevyřešilo, právě až diskuze a konstruktivní myšlení přináší tolik potřebné odhalování příčin.
@kokodas: a co ty seš za nácka?! vrať se zpět do pravěku. Jeden šutr, jedna planeta. Probuď se!!! Nacionalismus tě jen učí bejt hrdej na věci, který si neudělal a nesnášet lidi, který si vživotě nepotkal... výkoná společnost ti je k prdu, když tam lidi nejsou lidi ale jen ozubená kolečka v soukolí... i u bombardérů se udává výkon...
Nechci nic říkat, ale kdyby servery nasazovali při launchi zároveň do cloudu a zbytek chybějící kapacity na těch pár týdnů pronajali, tak vše bėží zcela hladce a všem. Škálování kapacity není technologie budoucnosti... virtualizace je dnes běžná praktika. Paralerizovat mezi jejich vlastní server farmy a outsource na cloudu určitě jde.
Na poslední stretch goal se ještě vybere, zastaví se tak na 3,3-3.5M$ typuju... pozítří bude jasno.
Vzhledem k tomu, že spoustu assetů a herní systém už mají vyvinutý - můžou spoustu vzít z prvního, (který měl rozpočet mám dojem kolem 5M$) tak je skoro jasné, že dvojka bude mnohem rozsáhlejší než první díl. takřka veškerý čas může jít do designu a příběhu a hlubší propracování herních mechanik... určitě se těším, příslib je to jasnej :)