Letošní Forza Motorsport spoléhá na strojové učení. Umělá inteligence jezdí rychleji a už nepodvádí
i Zdroj: Turn 10 Studios / Microsoft
Forza Motorsport Novinka Letošní Forza Motorsport spoléhá na strojové učení. Umělá inteligence jezdí rychleji a už nepodvádí

Letošní Forza Motorsport spoléhá na strojové učení. Umělá inteligence jezdí rychleji a už nepodvádí

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

19. 7. 2023 09:38

Z dosavadních ukázek je jasné, že série Forza Motorsport s dalším pokračováním opět nabídne přenádhernou grafiku, z níž bude přecházet zrak. Jako další důkaz máme k dispozici přímé porovnání s předchozím dílem. Navíc jsme se dozvěděli podrobnosti ohledně umělé inteligence.

Reklama

  • Kreativní ředitel Chris Esaki promluvil o změnách na poli umělé inteligence ve hře Forza Motorsport
  • AI zvládne využít celou trať, zajíždí tedy lepší časy
  • Zároveň se přirozeně dopouští chyb, které již autoři nemusí skriptovat
  • Hra se obejde bez rubber bandingu

Záběry se objevily v rámci streamu, který komentoval kreativní ředitel Chris Esaki. Rozdíl v grafice je samozřejmě zcela evidentní, Forza Motorsport 7 ostatně jezdí už od roku 2017.

Pastva pro oči. Forza Motorsport přijíždí v gameplay ukázce i s termínem vydání
i Zdroj: Turn 10 Studios / Microsoft

Pastva pro oči. Forza Motorsport přijíždí v gameplay ukázce i s termínem vydání

Bylo naprosto jasné, že Microsoft šlápne do pedálů a během akce Xbox Games Showcase naservíruje informace k dalšímu dílu…

11. 6. 2023 20:19

K porovnání nicméně došlo především za účelem prezentace vylepšeného modelu umělé inteligence. Technologie Drivatar byla doposud nastavena tak, aby napodobovala jízdu ostatních hráčů v seznamu přátel daného uživatele. S tím se ale pojilo riziko, že se ze závodu stane destrukční derby, jelikož si někteří lidé během jízdy jednoduše neberou servítky. 

Nový model už s napodobováním nepočítá. Studio Turn 10 se místo toho opřelo o strojové učení, umělá inteligence se tedy “naučila” všechny kombinace tratí, automobilů (včetně upgradů) a podmínek na trati se zohledněním různého počasí. Zatímco žihadla ve Forza Motorsport 7 jezdila podle tří předem nadefinovaných linek, letošní díl jich nabídne devatenáct pro každou kombinaci výše zmíněných aspektů.

Umělá inteligence navíc umí využít celou trať včetně obrubníků. Třeba kolo v Maple Valley nyní zvládne zajet o 13 vteřin rychleji. 

Esaki zároveň zmínil, že se bude AI čas od času dopouštět skutečných chyb. Ať už jde o příliš brzké/pomalé dupnutí na brzdy v zatáčce, smyky či kolize s ostatními vozy, ke všemu by mělo docházet přirozeně, což působí mnohem věrohodněji. Vývojáři údajně zcela vypustili skriptované chyby, nemělo by docházet ani k nechvalně proslulému rubber bandingu.

Forza Motorsport přifrčí 10. října na PC a konzole Xbox Series. Také rovnou zamíří do nabídky služby Xbox Game Pass.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama