Kotaku vydává zprávu o pracovních podmínkách při vývoji Fallou 76
i Zdroj: Bethesda
Novinka Kotaku vydává zprávu o pracovních podmínkách při vývoji Fallou 76

Kotaku vydává zprávu o pracovních podmínkách při vývoji Fallou 76

Radek Raudenský

Radek Raudenský

9. 6. 2022 13:59

Magazín Kotaku přináší další komplexní zprávu o špatném pracovním prostředí v herním průmyslu. Redaktorka Sisi Jiang se tentokrát soustředila na projekt Fallout 76, který měl katastrofální vydání, jak se ale ukazuje, mělo to svůj důvod. Vývoj se totiž opět setkal s obrovským crunchem a špatnými pracovními podmínkami.

Reklama

  • Magazín Kotaku vydává další komplexní zprávu o pracovních podmínkách
  • Tentokrát se soustředí na atmosféru při vývoji Fallout 76

Kotaku zakládá svou zprávu na základě výpovědi desítky bývalých zaměstnanců. Část z nich pracovala na oddělení testerů, kteří dostávali malý plat a byly nuceni do práci přesčas. Dle jejich slov jim byly nabídnuty i peníze navíc. Až později si prý uvědomili, že tato neustálá práce přesčas a tlak ze strany vedení za peníze rozhodně nestál. Testeři prý měli jasně daný rozvrh přestávek, v rámci týmu pak byli stanovení koordinátoři, jejichž posedlost micromanagementem byla neskutečná. K nim pak přisedávali „chroničtí práskači“. 

I když si zaměstnanci stěžovali na pracovní dobu trvající od 10 do 16 hodin šestkrát v týdnu, vedoucí QA oddělení Rob Gray odmítal jakékoliv nařknutí z crunche. Problém prý byl i ve vedení projektu, který měl oficiálně na starosti Todd Howard, ten ale většinu času strávil prací na Starfieldu. Hra tak neměla jasné vedení, velká část z vývojářů nesouhlasila s plánem udělat z Fallout live-service hru a nesouhlasili ani s rozhodnutím Howarda vydat hru bez NPC. 

Rozměry hry se navíc v průběhu vývoje stále zvětšovaly, vedení přitom nepřidávalo čas navíc, místo toho dosazovaly do týmů senior vývojáře, od kterých očekávali vyřešení problémů. Tento problém Bethesdy je prý zakořeněný v historii studia, kdy management prý počítá s velkým budgetem, ale zároveň se stále vnímá jako malé studio. „Nevím, jak mohla Bethesda vytvořit Skyrim. Nedává mi to smysl. Je to jako kdyby opice se psacím strojem měly napsat Shakespeara. Nechápu, jak může vše být tak chaotické a přitom lidé stále odvedou svou práci,“ tvrdí jeden ze zdrojů.

Tento problém prý přetrvává až do dneska. V současnosti má Bethesda zaměstnávat asi 400 zaměstnanců, přitom Skyrim či Fallout 4 byl vytvořen s týmem o počtu sta vývojářů. Vůči tomu například pobočka Ubisoft Montreal zaměstnává přes 3,5 tisíce zaměstnanců. Celý článek pak ukončuje jeden z bývalých zaměstnanců. „Byl sem fanoušek Bethesdy, vyrůstal sem s ní, hrál sem Daggerfall a Battlespire. Pracovat tady byl dětský sen, který se převrátil v noční můru.“ 

Celý článek je mnohem obsáhlejší a důkladně popisuje různé situace – přečíst si jej můžete na Kotaku.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama