Age of Pirates: Captain Blood Článek GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti

GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

1. 5. 2009 22:46
Reklama

Game Developers Forum je každoroční akce určená zejména maďarským vývojářům a odborné veřejnosti. Jednodenní program zahrnuje prezentace a workshopy, účastní se špička domácí scény. Letos to byli zejména lidé z budapešťského studia Cryteku a dále členové společností Digital Reality, Mesh Array a Techland. Byť to může znít velkolepě, ve skutečnosti šlo o komorní akci, rozlehlé prostory multikina Cinema City v obchodním domě Aréna zdobilo jen pár stojanů s Xboxy a chodbami a sály se pohybovala stovka, možná sto padesát lidí, z nich většina s VIP náramky. Nejzajímavější tak byla možnost poslechnout si prezentace her společnosti 1C a hlavně vyzkoušet si většinu z nich v chodu. Dojmy z King's Bounty: Armored Princess už na Hrej vyšly, k vidění toho ale bylo samozřejmě mnohem více.

Majesty 2 – vesničané ať se dřou, vy jste král!

Pokračování jedné z nejoriginálnějších fantasy strategií vůbec – není vůbec originální a je víc remakem než pokračováním. Tak by se dala stručně zhodnotit Majesty 2, po třech odehraných misích anglické bety. Hráč se stává králem a snaží se zajistit blahobyt a bezpečí svým lidem. To obnáší zadávání staveb, a tak kolem královského hradu vznikají taverny, tržiště, nejrůznější gildy (dohromady je jich šest a jsou to notoricky známá povolání z pen and paper RPG jako zloději, mágové, válečníci, klerici...) a strážní věže. Nad jednotkami a hrdiny, které si v budovách narekrutuje, ale nemá přímou kontrolu: všechny řídí AI. Hráč může pouze užívat veřejných peněz k vypisování odměn. A tak když chce prozkoumat území, posadí vlaječku na černou plochu a ocení ji 100 zlaťáky pro toho, kdo přijde jako první. A to by bylo, aby se hrdinové nepřetrhli v průzkumu... Stejně funguje i boj, jen mají vlaječky červenou barvu a draka za 100 zlatých nikdo skolit nepůjde. Funguje to překvapivě dobře a po prvních pár minutách zmatku netradiční hratelnost přejde do krve. Bohužel, Majesty 2 se zdá podle prvních dojmů být dost monotónní a pohříchu také audiovizuální zpracování není nejlepší. Grafika je velmi šedivá a strohá, chabá na detaily i styl. Kdyby měla Majesty 2 vizáž King's Bounty, mohla by uspět, takhle spíš asi zapadne.

GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz

Captain Blood – kanóny, šavle, papoušci a rum

Hra, která zaujala z předváděčky i herního testu (X360 verze) nejméně. V podstatě jde o aktuální verzi pirátské akce z dílny někdejší Akelly. Captain Blood se pyšní příběhem Rafaela Sabatiniho, ale v jádru jde o starý dobrý simulátor mořského vlka. To znamená zjednodušené lodní bitvy, šavlovačky na palubách, pěší pohyb po přístavech a bitky s nepřáteli na zemi. Captain Blood navíc přidává bohatší interakci s prostředím (zkusili jsme si například vyrazit bránu, doprovázely to hodně silné vibrace ovladače) a některé minihry, například střelbu z lodního děla snímanou pohledem z vlastních očí. Ani kooperace dvou postav, hlavního hrdiny Kapitána Krve a jeho věrného pomocníka, ale nepřinesla zajímavější zážitek z bitev: ty jsou bezhlavou rubačkou, v níž využití nenajdou ani komba a výjimečně speciální schopnosti (zakupované za posbírané zlaťáky). Captain Blood nevypadá úplně špatně, rozhodně to ale není žádný zlomový titul, jen další z řady, a po pravdě řečeno, už těch generických her na piráta začíná být příliš...

GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz

Il-2 Sturmovik: Birds of Prey – bitva o konzole

O konzolové konverzi populárního leteckého simulátoru Il-2 Sturmovik: Birds of Prey jsme se nedozvěděli mnoho nového. Prezentace se nesla v duchu vychvalování simulačních kvalit původní hry, načež PR poněkud nelogicky jako hlavní klad Birds of Prey vyzdvihla zjednodušení a přístupnost v rámci nižšího stupně obtížnosti, aby si užili i ti, které příliš hardcore hry odrazují (na handheldových platformách bude Sturmovik logicky výhradně leteckou arkádou). Na test X360 verze nebylo mnoho času a nastavení bylo značně akční. Zkusili jsme si ve stylu Tom Clancy's HAWX sestřelit několik nepřátelských letounů, ale na nějaký soud je po pár minutách hraní brzy.

GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz

Theatre of War 2: Africa 1943 – do interiérů

1C dávali druhému dílu Theatre of War v prezentacích mnoho prostoru. Zdůrazňována byla hardcore podstata hratelnosti, detailní fyzikální model jednotek, které jsou vymodelovány přesně podle historických prototypů, atraktivní audiovizuální zpracování (např. včetně postupné destrukce tanků či budov) a spousta obsahu pro military fanoušky. Změn oproti jedničce ale mnoho není: AI by měla být trochu lepší (občas třeba zpanikaří a uteče z pozice, když je pod příliš velkým tlakem) a vojáci se nyní budou moci schovávat v budovách a bojovat o postavení v interiéru. Jak dobrá je zbrusu nová kampaň a jak moc se změny projevily na hratelnosti, se dozvíte už brzy z recenze: hra je totiž dokončena a na trh by se měla dostat v nejbližších týdnech.

GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz

Empire: Time of Troubles – strategie z Východu

Empire: Time of Troubles byla jediná hra, kterou 1C prezentovalo pouze v trailerech a screenshotech. I tak se ale tváří velmi sympaticky, a to přesto, že na ní pracuje firma s nevalnou pověstí, tým Lesta Studios. Hráči se stanou panovníky některého z velkých národů východní Evropy ve středověku (hra pokrývá období let 1350-1650) a pokusí se jej dostat na vrchol moci. Jde o otevřenou strategii ne nepodobnou tahové části Empire: Total War či hrám od Paradox Interactive. Hráč se snaží Moskvanům, Polákům, Švédům nebo lidem z Malé Rusi zajistit co nejvíce funkční ekonomiku, bezpečí a mocenskou pozici. Empire nabídne 4 příběhové kampaně, které zpracují klíčové historické události, nejlákavější možností však jistě bude otevřená velká hra. Do ní zasáhnou známé historické postavy ve formě vládců či hrdinů (ty bude hráč najímat a pracovat s nimi jako s regulérními RPG charaktery, tj. budou sbírat zkušenosti, levelovat atd.) a bude nutné "přežít dějiny" – například sílící nájezdy Mongolů či náboženskou bouři, která proběhne Evropou v podobě reformace. Důraz je kladen zejména na propracovanou diplomacii (předveden nám byl systém držení a výměny válečných zajatců), boje se pochopitelně objeví, hra je ale vypočítá automaticky na základě hráčem zvolené strategie (výběr je soudě podle počtu ikonek v příslušném menu docela široký). Hra je zatím v docela rané fázi, ale už nyní vypadá slibně. Nové Knights of Honor či Europu Universalis bychom si rozhodně nechali líbit.

GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz
GDF 09 – guláš dojmů z Budapešti
i Zdroj: Hrej.cz

Budapešťská GDF ukázala několik věcí. 1C Company už umí dělat hry i pro konzole a chce expandovat na konzolový trh. Dál rozhodně hodlá využít více i méně známých titulů, které má ve svém portfoliu – a pokud je oživí stejně úspěšně, jako to udělala u King's Bounty, zlobit se nebudeme. A konečně: stále sází na spolupráci se známými umělci a spisovateli především. Tak doufejme, že se všechny tři trendy projeví pozitivně na kvalitě samotných her.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama