Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?
i Zdroj: Sven Ahlgrimm / Steam
Článek Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?

Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci? | Kapitola 2

David Plecháček

David Plecháček

1. 9. 2022 18:25 1

Seznam kapitol

1. DEADLINK 2. HOW TO SAY GOODBYE 3. ODDADA 4. PAPER TRAIL

Nebudu lhát, jakmile jsem poprvé vstoupil na výstaviště Gamescomu v Kolíně nad Rýnem, moje první kroky do veřejné části směřovaly do obřích hal v očekávání těch největších AAA her. Celou dobu jsem měl pocit, že hledám uhlí, nakonec jsem ale našel zlato – jen někde úplně jinde. V rámci Gamescomu naleznete v jedné z hal i stánek s nezávislými hrami. Některé z nich za hraní nestojí, jiné možná ano, ale jsou průměrné. Na výstavišti ale byla čtveřice her, které dalece převyšovaly ty ostatní. A vybere si z nich každý.

Reklama

Přiznám se, že o How to Say Goodbye jsem jakživ neslyšel. Ke Switchi, na němž demo běželo, jsem tak přistoupil až na popud kamaráda. A děkuju mu za to. V základu je How to Say Goodbye relativně jednoduchým puzzlem… ale jak už to tak u chytrých her bývá, i tahle hra má twist, díky kterému si jí zamilujete.

Nejprve něco o příběhu. Hra začíná ve chvíli, kdy zemřel jeden muž. Tam, kde jedna cesta obvykle končí, ale další cesta začíná. Tento muž se totiž stal duchem, a jako první ho napadlo, že by se zastavil za svým dávno zemřelým bratrem. V obecné rovině jde o to dostat jej na každé herní mapě ke dveřím, které ho přesunou do další místnosti, kde na něj čeká něco dalšího. V konkrétní rovině se ale tento duch hýbat nemůže a jste to právě vy, kdo musí přijít na to, jak ho ke dveřím dostat.

Úplně nejsnazší bude, když se podíváte na přiložený trailer, protože popsat mechanismus pohybu je slovy hodně obtížné. Ale přesto to zkusím. Mapa je rozdělená do mřížky, přičemž vy nemůžete přesouvat každý jednotlivý bod na šachovnici, nýbrž posouváte celou řadu nebo sloupec. Ona mřížka ale není pravidelná, láme se podle hran herního světa, a tak technicky hýbete takovým různě zohýbaným hadem podle toho, za kterou dlaždici zrovna táhnete. 

Dostat ducha z boda A do místa B není nic složitého, ale vývojáři vám v tomhle směru hážou klacky pod nohy. Jednou musíte přišoupnout klíč ke dveřím, aby se odemkly, aby se v dalším kole tenhle samý klíč nacházel na plošince, která se vznáší, přičemž si musíte stoupnout na tlačítko, aby se klíč dostal „do hry“. Obtížnost se stupňuje ve chvíli, kdy se na scéně objeví bratr Seldak, a tak přesouváte rovnou dvojici postav najednou.

Jednoduchá stylizace je nádherná

Ten koncept je geniální.

Vedle toho všeho How to Say Goodbye navíc skvěle vypadá. Jednoduchá stylizace je nádherná, přičemž je také účelná a maximálně přehledná. Téhle hře prakticky nic nechybí, a byla by chyba ji přehlížet. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama