Zpět na článek

Diskuze: Fallout 4

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dalimil.hlavaty@seznam.cz
dalimil.hlavaty@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 12. 2015 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ahoj rozjedu to s intel core 5200U a geforce gtx 850 8gb ram

lador
lador
Level 1 Level 1
21. 11. 2015 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Tome, nečekal jsem stejný Fallout. Myslím, že fanoušek si ho užije stejně jako předchozí díly. Typickým prvkem je přeci svět, ve kterém se odehrává celá série. Úroveň přístupu ke hře má každý hráč jiný (hezký perk :D). BTW Teď jsem si vzpomněl, že jednu hru jsem nehrál - Fallout Tactics ;)

PS: Hru lze upravit dle návodů na Vaultu Šílené Brahmíny.

marcel.zvon@seznam.cz
marcel.zvon@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 11. 2015 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj Tuláci Plání Falloutu, díky Hrej si, určitě tento pokyn vždy poslechnu, doufám, že bude co, snad trend F3 v.s. F4, bude vyjímka!? Hraji od středy minulé, že a pařím jak zamlada na Atari, he teď v důchodu je čas. Můj stav 25 levl/90 hodin, jde to ztuha, když po návratu a prodeji kořisti vám nestačí zátky ani na doplnění střeliva a Flašek!? Smutné, že. Je to jak v Stalingradu, boj o každý dům, patro, sklep i celou lokaci. A přitom jak jsou takřka všechny dveře zabedněny,pěknej nesmysl! Je to ještě těžší, není se kam schovat, není palpost na střelbu proti přesile a ta je vždy velká k nevydejchání, a není , kde si něco odložit, aby se vůbec utíkat dalo, třeba¨před šílenýn Super Trotlem s Atomem v ruce, v lokacích pod správou Suprmutů, lítaj Atomy ze všech stran, nutné průběžně sejvy a na určitých místech permanentní, více než v jiných RPG! Jak je To s frakcemi, ukrutný guláš, kdo je kdo, určil jsem jen,,vokovaný,,zatím jsem u nich, prej neutrálové nemaj šanci projít nakonec?! Musy teda mít nemusím, hej. no něco v Bratrství a Beth, sm-rdí! Už dávaj Questy opakovaně 2x i 3x a bug to asi nebude, ať jdou k šípku! tohle jsem nikde nezažil, zatím maj u mne za různé prohřešky proti pravidlům a zásadám, s bídou 6/10, nebavím se o Grafice, jen o příběhu, Hratelnosti, Atmošce, přívětivosti ovládání, fujky, kde jsou rychlé klávesy, no v ovládání na Menu chyb i craftoví Klapky?! atd. No již jsem prskal pro dnešek dost, jdu hrát a pokračuji zítra, díky za pochopení na Fallouta 4, jsem se moc, moc těšil, a takového zklamání se dočkal, nejen nad prázdnou škatulí ale i ve hře, Rpg je až na posledním místě! Kde je manuál alá F3( a kde Mapa, aha na Netu a engliš manuál, na netu jsem ho nenašel...? Cítím se hodně podvedenej, při ceně 30 Euro a více. Bude nás asi víc, Šafle hore, Tulák Ogden z Plání, valout Zvon, Máca.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
18. 11. 2015 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tak to by ještě bylo celkem fajn. Nevím jak Fallout 4, ale u her je docela trend, že když nový díl hry chcete rozchodit na starém PC (na kterém běhal starší díl na plné detaily), tak ten nový díl musíte tak graficky osekat, že vypadá hůře než ten starý.
Určitou logiku to ale má, i když na první pohled to vypadá nelogicky.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
18. 11. 2015 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna věc ... ještě. Ač je CREATION ENGINE zastaralý jednu věc mu nelze upřít. Hru MUSÍ rozchodit každej. Zkoušeno na ATHLON64x2 2,6GB RAM GeForce GT 630. Akorát to pak vypadá jako Fallout3 :-).

saldy@seznam.cz
saldy@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 11. 2015 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fallout 4 je jen smutný odraz dnešní herní doby, všelidový plnič břicha se bude prodávat dobře a tím je hlavní cíl splněn, to že hra rychle zapadne do propadliště dějin už nikoho nezajímá. Díky za střízlivou a objektivní recenzi, já bych tomu srazil ještě bod za to, že si dali do názvu Fallout.

yedpodtrzitko
yedpodtrzitko
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Shrnul bych to tak, ze Fallout 4 je sice (mozna) dobra hra, ale neni to dobry Fallout.

Toxic_Tom
Toxic_Tom
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NutellaOrDidntHappen: pekne napisane, skoro ako recenzia :)

Tomas L.
Tomas L.
Level 3 Level 3
16. 11. 2015 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Spolecnici se u F2 daly nastavit, nevim jak by sis poradil kdybys mel mit moji skupinu 5 lidi :D Vic, Sulik, Cassidy, Miron, Marcus :)
V F3 nebo NV nic takoveho neni, ani blby protijed tam neumeji pouzit, tomu se rika AI na urovni :D

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119: Na tom výbuchu je ještě něco divného - záblesk nastane naprosto ve stejnou chvíli jako zvuk výbuchu. Takže buďto vývojáři neznají fyziku nebo to udělali schválně špatně (aby to hloupí hráči neznající fyziku nepovažovali naopak za chybu) a nebo prostě výbuch je opravdu ale OPRAVDU blízko. V případě třetí varianty by samozřejmě následný stav vesničky neodpovídal realitě už vůbec :)

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119: Jo, jo, stejně i zde. Ale řekni, nerozstřílel jsi ho několikrát ze vzteku minigunem, když ti zase vběhl před skupinku nepřátel?

HonzisR
HonzisR
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim. Asi hraji jinou hru. Pro mne je fallout 4 asi nejlepsi hra za poslednich nekolik let. Nedokazu prestat hrat.

Asi je to o tom jak clovek hraje, jaky si u toho v hlave predstavi roleplay. Pro me, to ponoreni do sveta je dechberouci, hned od prvnich kroku ve strachu z nepoznaneho a postupneho prozkoumavani pravidel spolecnosti az po vytvareni si vlasnich pravidel podle kterych budou hrat ostatni.

Pro me, kdyz se vracim umirajici unavou po trech dnech do Sanctuary, inventar plny veci ktere je potreba roztridit, rozsroubovat veskere zbrane na soucastky. Najednou, kdyz jsem v pulce trideni prijde neskutecna atomova boure, hudba hrajici do rytmu blesku mi bere dech (soundrack je neskutecny). Jsem strasne unaveny, sotva stojim na nohou ale musim dokoncit to trideni veci. Nasadim si ochranny oblek. Prach se mi usazuje vsude, skoro nic nevidim, ale citim ze radiace ustupuje. Muzu pokracovat. Roztridim vse. Konecne. Zaviram dvere a upadam na postel.Byly to dny co jsem naposledny spal ve vlastni posteli.

Otviram oci. Probouzi me kruceni v brise. Aby take ne, spal sem pres 20 hodin mi rika Piper, ktera lezi vedle me. Lesba jedna!:) A jak to jen umi s tim jejim jazykem! Ach. Lide okolo pracuji. Minuly tyden jsem udelal par vylepseni tady v sanctuary. Mame i elektrinu! Ten posledni obchod co jsem objevil mel v kuchyni tolik keramickych taliru ze budeme mi zarovky na dalsich deset let! Posbiram nejake plody a uvarim si je spolu s masem. Zapijim vodou. Cistou vodou, ach. Cista voda je fajn.

V hlave znovu citim tu tisen. Neni cas, neni cas sakra! Musim jit dal! Nedavno jsem slysel v radiu, ze supermutanti nekoho drzi ve vezi severovychodne od centra. Supermutanti maji vzdy hodne zbrani = hodne soucastek. Hm. Risknu to. Musim to risknout, uz jsem si o nich neco zjistil a vim kde maji slaba mista. Nemel by to byt velky problem. Hlavou mi probleskne moje prvni setkani s temi obludnymi bestiemi a zachveji se.

Zvedam se. Je cas jit. Koutkem oka ze zadivam na brneni zavesene ve stanici v rohu. Power armor. Uz na prvni pohled je videt ze helma, leva ruka a prava noha jsou z jineho materialu. Jeste aby taky neslo. Je odolnejsiho proti radiaci. Jak dlouho mi jen trvalo to brneni upravit? A stale trva? Ale uz jsem skoro tam. Par soucastek mi jeste chybi, ale co nevidet budu pripraven jit do tech bazin. Musim byt. Je to jedina stopa po mem synovi kterou mam. Ach, neni cas, znovu se navraci tisen, ktera mi prostupuje celym telem. Uz jen par soucastek, rikam si znovu, a budu zase o kousek bliz.

Odvracim zrak od stojanu, beru zbran do ruky. Volam na Piper. Ta budova na puli cesty ke vezi vypadala slibne. Nasledovat koleje, kdo vi co to znamena? A ta vzducholod?? Nemohl sem uverit vlastnim ocim, v zivote jsem nic tak majestatneho nevidel. Trvalo mi vecnost nez jsem si uvedomil kde jsem, kdo jsem a ze ziram uprostred pustiny s otevrenou pusou na nebe. Vydrz. Prosim.
Musime jit.

PS :
Toho hajzla jsem kazdopadne zabil. A zabil bych ho znovu a znovu. Za to co udelal bych to zabijel kazdy den. A ve svych myslenkach mel pravdu. Bal se me, a mel k tomu duvod. Vedel moc dobre jak skonci, chapal moji touhu. A Institut se taky bude bat.

Videorecenze, ktera naprosto shrnuje moje zazitky. NEAR PERFECT GAME 10/10
https://www.youtube.com/watch?v=QN1GahqglVk

daniel.zima@outlook.cz
daniel.zima@outlook.cz
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že je dvěstě let po jaderné válce kolem zeleň je normální. Od Tunguzské události uběhlo jen 108 let a kolem je to zelenější, než kdekoliv u nás :) Ovšem je fakt, že domy v okolí stojí vesele dál, jako by se kolem prohnala jen vichřice. Navíc ta skupinka lidí, která stojí čelem k výbuchu před vstupem do vaultu by byla na místě mrtvá. Celková atmosféra tohodle dílu je mizerná a za 60 euro se dá pořídit tucet lepších RPGček :)

OneOfAKind
OneOfAKind
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jbecko: ale je roztomilý :D a umí kousat nepřátele, čímž je zasekne na místě a člověk je pak může lehce postřílet ... upozorňuje štěkotem na bedny s lootem a alespoň člověk není v pustině úplně sám

sonohogofogo: člověk musí srovnávat s aktuální herní produkcí ... mě tento rok zatím nic tak nebavilo (až na Life is Strange ale to nepočítám protože to je spíš interaktivní seriál)

jbecko@seznam.cz
jbecko@seznam.cz
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rothf: s tim psem si delas srandu ne ?:D:D dyt je uplne debilni ,nevydi ani nenajde veci ktery jsou metr od nej ,vsude se akrat plete ,furt umira jak retard a jeste nez dojdes k tomu aby ti neco nasel musis jeste namackat dalsi tri debilni veci ....po par hodinach sem mu rekl v dome sedni a cekej a od te doby tamsedi a cumi a ja mam klid :)

Lukáš Kunce
Lukáš Kunce
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen doplnění pro ty, co srovnávají atmosféru F1 a F4 - nový Fallout se odehrává 210(!) let po válce, zatímco Fallout 1 jenom 84 let po ní. Přijde mi docela přirozený, že už ten svět vypadá a funguje trochu jinak, a že není tak prázdnej :)

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rothf: To by byl docela velký průser, kdyby hra byla barevná i v noci ;) Na vnímání barev je potřeba více světla než stač na vnímání tvarů, proto člověk ve tmě (v šeru) vidí defacto "černobíle". Na to ale není potřeba nukleární katastrofa ;)
Každopádně já hru nesoudím nijak zásadně, protože jsem ji nehrál. Můj názor je formován Let's Play videí z počátků hry. Pro mě bylo docela důležité, že dobrou atmosféru ze začátku hry (to se mi opravdu líbilo, jak už jsem psal) zničilo právě to, že při prvotním opuštění Vaultu a sejití do vesnice kolem něj je vše až příliš zachovalé a barevné. Jako by výbuch byl před týdnem. Prostě jsem tam necítil ani jedno - ani katastrofu, ani uplynulých 200 let. Když to robot řekl, tak jsem vyvalil oči :)

Drepheuss
Drepheuss
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ačkoli souhlasím s mnohým v recenzi, nemyslím že si hra 3/5 zaslouží. Např. samotná akce jako taková mi přijde daleko atmosferičtější než byla v předešlých dvou dílech. Například včera jsem si užil naprosto úžasně natáhlou přestřelku se supermutanty, schovanej za kamenem jsme si postupně měnili výstřely ve vysoký trávě, kolem svištěly projektily, prostě paráda. Stealth už má smysl, crafting a settlement systém mi přijde skvělej, snad jediný, co mi chybělo je otáčení věcí který si vyhodíte z inventáře (když si budu chtít vyskládat svý záložní kvéry na stůl). Prostoru pro roleplay je dost a já si tak můžu přispět do atmosféry vlastníma myšlenkama. Za sebe dávám 4/5, ale chápu ty, pro které to není ono.

OneOfAKind
OneOfAKind
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za mě jasný kandidát na hru roku ... s recenzí nesouhlasím! pes je boží sem rád, že tam je a to že ho recenzent chtěl zabít - raděj no comment ... to že je svět barevnější je za mně také + ... navíc díky měnícímu se počasí to není tak jednotvárné a když přijde radioaktivní bouře tak to vypadá fantasticky ... nechápu, že by si někdo přál aby to celé bylo šedé hnědé vyblité ... rýpat se v tom jestli by americké baráčky přežili tolik let a v jakém stavu je už vyloženě hnidopišství ... navíc Vás hra nevede za ručičku tak jak by člověk od dnešních her čekal ... k tomu nezaměnitelná atmosféra, otevřený svět, skvělý a zábavný model střelby, úpravy zbraní, crafting, zábavné stavění základen ... možnost zabít téměř kterékoliv NPC ... chytání rádií v pustinách ... hackování, zdolávání zámků ... jen v málo hrách si člověk může vybrat ke komu se přidá, koho zradí atd... no prostě mě to chytlo nehorázně ... recenzí ve stylu bejvávalo dobře už mám fakt dost - nevim co recenzent čekal ale mě fallout 4 uchvátil a Bethesdě tleskám ... žádnou obstarožní vyblitou střílečku nechci a vedlejší díl také ne ... snad Bethesda udělá i Fallout 5 a bude to opět takhle dobré ...

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mi to zjednodušení RPG prvků svým způsobem nevadí. V původních Fallout hrách (1, 2) to dávalo smysl, to bylo opravdu PRG se vším všudy a především s tahovými souboji. Bylo naprosto jasné, jaký je rozdíl mezi Agility 4 a 5, protože ujdete více hexů. Rozdíl mezi Small Guns 50 % versus 100 % se projeví v procentuální šanci na zásah atd. Jenže v real-time hře z vlastního pohledu je to trochu jiné. Při střelbě do toho extrémně vstupuje něco zcela nového - skill mě jako hráče, tedy to jak já přesně myší mířím. Když k tomu hra začne přimíchávat nějakou další nepřesnost danou virtuálním skilem té postavy, přestává to dávat smysl. FPS prostě více evokuje to, že hraju JÁ a záleží na MÝCH schopnostech. Izometrická tahová hra naopak od hráče očekává pouze taktiku, střelbu a rychlost chůze neovlivníte, to je dané čistě matematikou.

No zpátky k původní myšlence - RPG systém Fallout 1,2 jsem miloval, systém Fallout 3 jsem nesnášel. Neviděl jsem vůbec motivaci k levelování, perky byly zbytečné atd. Takže jednodušší ale funkční systém ve Fallout 4 (pokud je opravdu funkční) by mi nevadil.
Jenže když už to tedy není pravověrné RPG a atmosféra je nulová, co ta hra nabízí? Je to ještě vůbec Fallout? Pro mě ne. Hra je možná zábavná a zřejmě si ji jednou ve slevě koupím, ale není to Fallout. Z toho nemá pro mě nic podstatného - atmosféru, humor, důraz na příběh, silné RPG.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonohogofogo: tak takhle daleko jsem nedošel...jsem asi čtvrté vesnice a už mne napadlo, jestli se bude dělat taky něco jiného... :)

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně, Fallout 4 jsem si předobjednal vůbec jako první hru na pre order. Na jednu stranu souhlasím s hodnocením, které vystihuje vše, z čeho jsem rozčarovaný, ale nějakým záhadným způsobem, stejně jako Slapstick, mne ta hra baví. Na stranu druhou, je to hra, která mne baví hrát samotným hraním, ani ne kvůli příběhu, ale kvůli možnostem toho světa. Jistým způsobem jsem si chtěl zkusit, jaké to je budovat si vlastní útočiště v pustině. Vždycky mi přišlo zvláštní, že se člověk potuloval celou pustinou odnikud nikam sám, sem tam někomu pomohl, ten mu poděkoval a vrazil něco do ruky. Tady mám pocit, že mám své útočiště, které si mohu (nemusím) vylepšit, a kam se zase vrátím. Že jsem součástí frakce a většího klanu (třeba Bratrstvo oceli už na mne nepůsobí jako nějací maníci, kterým vytrhnu trn z paty, dají mi zbroj a ahoj). Pravda, systém budování mohl být více vyladěn, při stavbě složitějšího obydlí musíte kolikrát přeměřit a upravit vzdálenosti a umístění objektů, ale asi to snad brzo spraví patch (stačí nějaké automatické chycení k už postaveným objektům apod). Celkově si na jednu stranu připadám, na rozdíl od autora "více v pustině" díky možnosti modování a vážení si každého nového kousku "ze starého světa". Scénářova prázdnost trošku ale i odpovídá o zasazení příběhu, Nikdo vám v post apo světě nebude říkat, kam máte jít a proč co dělat. Budete se snažit přežít. A jak to uděláte, je jenom na vás. S hodnocením souhlasím, za mne ale 4/5.

kokodas
kokodas
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po dlouhý době konečně objektivní recenze, ikdyž by si to zasloužilo klidně 2/5

romando
romando
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PC
16. 11. 2015 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Interplay je Interplay ale ja si F4 užívam aj skrz niektoré problémy :)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
19. 11. 2015 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: K "inteligenci" pomocníků v hrách od Bethesdy, není náhoda, že k nejoblíbenějším módům pro Skyrim se řadil mód znemožňující pomocníkům aktivovat pasti a trefně nazvaný Move it, damn it!, který umožňoval do pomocníku nasprintovat a tím je odsunout z cesty :D

Reklama
Reklama