EVE Online Článek Dust 514

Dust 514

Lukáš Grygar

Lukáš Grygar

18. 8. 2009 22:03 3
Reklama

Zlákala vás EVE Online, ale po prvních pěti minutách tutorialu jste zděšeně utekli a už se nikdy nevrátili? Skočili jste rovnýma nohama do světa Tabula Rasa, ale ten svět vám pod nohama ukrutně brzo zhasli? No dobře, možná máte s online hraním docela jiné zkušenosti (například vůbec žádné), ale ani to by nemělo stát v cestě vašemu případnému zájmu o čerstvě oznámený projekt s kryptickým názvem Dust 514. A proč že se o něj vlastně zajímat? Tři slova. Tedy - třikrát tři slova: MMO. FPS. CCP.

A vezmeme to pozpátku: CCP jsou tvůrci v úvodu zmíněné EVE Online, vesmírného simulátoru pro hardcore publikum, které běžně plní jediný server do děsivého počtu 40+ tisíc současně hrajících hráčů. EVE je ultimátní sandbox pro ultimátní nerdy, ale třeba i studenty ekonomie, co si chtějí na "jenom jako" burzách přezkoušet své teorie. Tedy všechno, jen ne FPS. A právě střílečku teď lidé z CCP v rámci GDC představili, ovšem ne jen tak ledajakou.

Klíčová je informace, že půjde o online záležitost aktivně propojenou právě se světem EVE. Ne absolutně - stále se jedná o dva separátní tituly - ale boj, který bude v Dust 514 probíhat na planetách, se odrazí i ve stavu věcí uvnitř samotné EVE. A navíc, v rámci svých korporací budou moct piloti (EVE) najímat vojáky (Dust) a nabízet jim úkoly ke splnění.

Háček? Dust 514 byla zatím oznámena pouze na (blíže nespecifikované, ale s Wiičkem asi nepočítejte) konzole. Což vede k zajímavým spekulacím: má oddělení platforem sloužit k oddělení "pocitu" z války, který se pochopitelně liší u námořnictva a pěchoty? Má to být rafinovaný metahumor, protože PC elitáři budou rozkazovat "gumám z konzolí"? Máme být trpěliví a počkat si na potvrzení PC verze, o které se šušká, že ji obdrží každý z aktivních pilotů?

Chcete vědět víc?

Paradoxně kdo by měl mít trpělivost v krvi, ale nemá, jsou právě tihle piloti. Jejich pestré reakce se pohybují na ose od "jsem zvědavý, co z toho vyleze" po "LEAVE OUR FUCKING GAME ALONE". Což samozřejmě vypovídá víc o výbušné nátuře hardcore hráčů, než o potenciálu online střílečky ze světa, kde spolu skrytě i otevřeně válčí čtyři odlišné národy vesmírného věku. A potenciál je to sakra velký: bitva o suverenitu, vedená skrze PvP, tvoří páteř herního zážitku EVE. Otevření zcela nové a unikátní fronty by pak znamenalo masivní zásah do vybalancování celého systému, ale s tím koncept EVE tak nějak počítá - hra je i po šesti letech od vydání stále se vyvíjejícím organismem (včetně pravidelných viróz a zánětů).

Každopádně konzolisté už můžou aktivně řešit otázky, jak moc půjde Dust 514 ve stopách prověřených záležitostí typu Halo nebo třeba Killzone. K oběma lze z jediného dosud zveřejněného videa vést styčné linky, ale bylo by pošetilé se domnívat, že ambice CCP míří "jen" k napodobení cizího úspěchu. Zmínky o strategických prvcích odkazují spíš k velitelským režimům z her jako Battlefield 2 a předpokládaná podpora rozsáhlých střetů si zase říká o zařazení do konkurence k MAGu. Přidejte podporu upravitelných zbraní (ahoj, Borderlands!) a vida, najednou se nám v ozvěnách islandských vulkánů pomalu (konkrétně už prý tři roky) rodí cosi, co by neměli přehlédnout ani ti z vás, kdo jinak o samotnou EVE nejeví zájem. Další informace se ale dozvíme nejspíš až během říjnového fanfestu. Do té doby - pohov!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama