Battlefield 3 Článek Battlefield 3 - dojmy z multiplayeru

Battlefield 3 - dojmy z multiplayeru

Jiří Bigas

Jiří Bigas

2. 10. 2011 22:44 29
Reklama

Napříč všemi hlavními herními platformami byste tuto zimu zřejmě nenašli očekávanější titul. Jistě, letošní předvánoční sezóna je extrémně nabitá výjimečně slibnými projekty. Jenže zájem zákazníků mluví jasně, prodejním hitem se, alespoň u nás, v příštích týdnech stane Battlefield 3 - bez ohledu na to, jak dopadne jeho kvalitativní měření sil s novým dílem Call of Duty. Není se tak čemu divit, že v EA neponechávají nic náhodě a mediální masáž vygradovali otevřenou multiplayerovou betou, do níž, na rozdíl o současných trendů, vpustili všechny - hráče na PC i konzolích. Nepochybujeme o tom, že většina z vás už hru zkusila, nebo se na ni alespoň chystá, přesto jsme se rozhodli dát vám možnost konfrontovat naše dojmy s těmi vašimi.

Starý pes, nové kousky

Fakta jsou jasná. Drtivá většina hráčů má přístup k jediné mapě nesoucí název Operation Métro a jedinému módu, jímž je osvědčený Rush. Hráči se rozdělí do dvou týmu, z nichž jeden brání a druhý se postupně snažit dobít několik páru takzvaných M-COM stanic. Je to jednoduché jako facka, není v tom zhola nic objevného, ale je to přesně ten typ hry, který mají fanoušci rádi a který dává Battlefieldu vyniknout. Nechybí ani několik tříd vojáků, jejichž dovednosti můžete postupně pěstovat, k dispozici jsou Assault, Engineer, Support a Recon. Jejich schopnosti se ale lehce promísili, a tak je obyčejný voják současně medik a inženýr zase disponuje palebnou silou, jíž byste u něj určitě dříve nehledali. Přínos novinky si určitě každý zhodnotí individuálně, ale z prvních momentů ve hře se zdá, že vývojáři vsadili na správnou kartu, a donutili tak hráče více spolupracovat a vzájemně si vypomáhat nejen co se střelby týče, ale i zásobování a další podpory.

S tím přímo souvisí i větší důraz, který je teď kladen na odměnění veškerého vašeho počínání. Každý respawn vašich druhů na stejné pozici, jakou zaujímáte i vy, každé vyléčení, každý úspěšný nátlak na nepřítele či jeho zranění vám teď i v případě vaší smrti kompenzuje skromný bodový zisk. V Battlefieldu nikdy nešlo o počet fragů a třetí regulérní díl skvěle rozvrženou online hru z Bad Company 2 dotahuje v tomto směru téměř k dokonalosti. Je skvělé pozorovat, že své místo ve hře si nejdou i vyloženě defenzivní hráči a úplní zelenáči, kteří si postupně vysluhují ostruhy, aniž by museli končit na úplném dně žebříčku. Ani to ale nemusí být zdaleka tím hlavním, co vás na hře zaujme. Pohyb po mapě dostal docela novou dynamiku díky několika zajímavým parkourovým prvkům jako vystřiženým z Mirror's Edge od stejných autorů. Doslova dech vám pak vyrazí hra světel a stínu. O efektu z oslnění se ve hrách mluví už celé roky, ale ještě nikdo z něj nevytěžil tolik, jako se to podařilo kouzelníkům v DICE. Na ostřelovače ukrytého i desítky metrů daleko vás upozorní záblesk jeho optiky. Během milisekundy se rozhodne o tom, zda-li toho dokážete využít a přežijete, nebo vás světelné prasátko dokonale zmate a skončíte v kaluži vlastní krve.

Jedna hra, dvě podoby

Když už jsme zmínili konkrétní technické finesy, nemůžeme ponechat stranou celkové audiovizuální zpracování. A to je jedním slovem strhující. Zvuky bitvy snad ani nemohou být intenzivnější a i přesto, že venku je nehotový produkt, můžeme s jistotou konstatovat i to, že po grafické stránce nás čeká naprosto nevídaný zážitek. Pokud tedy budete hrát Battlefield 3 na PC, a tím myslíme skutečně výkonné PC, které ze hry vytáhne absolutní maximum. Pověsti nelhaly. Battlefield 3 je prvním titulem, který tak zásadně prezentuje technologickou převahu high-end PC nad stárnoucím železem konzolí. Obě hry od sebe rozeznáte letmým pohledem a zdaleka nejde jen o rozdíly v podobě ostřejších textur či detailnějších modelů. Hráči na konzolích se prostě musí smířit s tím, že v tomto směru jim pomalu ujíždí vlak a podobných příkladů bude jen přibývat. Věšet hlavu ale nemusí. Bez ohledu na to, co jste slyšeli, Battlefield 3 vypadá i na konzolích velmi slušně. Věnovali jsme se hře hledíc do monitoru s myší v ruce, stejně jako rozvalení na gauči u obrovské televize a bavili jsme se v obou případech stejně. Nemá smysl mazat vám med kolem pusy, na grafice určitě u her záleží. Faktem ale je, že Battlefield 3 vypadá i na konzolích velmi pěkně, určitě vás nijak neurazí a užijete si jej úplně stejně.

Tolik k víceméně nekritickým postřehům a teď trochu něco z opačného soudku. Byť se grafika, jak už bylo řečeno, na konzolích a PC v mnohém liší, paradoxně ji provází zatím stejné chyby. Tu a tam se propadne nějaký ten model jinam, než by měl. Jindy zase místo efektního záběru na všeho soupeře, který vás zabil, sledujete jen jakousi podivnou změť vzájemně se prolínající objektů. Vůbec ale nepochybujeme o tom, že to jsou právě ty poslední detaily, které teď autoři intenzivně vychytávají a pilují k dokonalosti. Část hráčů na PC si navíc hlasitě stěžuje na službu Battlelog, která je na rozdíl od konzolí pevně svázána s internetovým prohlížečem. Jeho prostřednictvím hru hledáte i spouštíte a nejinak tomu bude u finálního produktu, ať už půjdete hrát multiplayer, kooperativní hru či kampaň. EA se hájí tím, že všechny s tím spojené výhody a přednosti služby hráči docení až časem. A my chceme věřit tomu, že vědí, co dělají. Ne každý sice stojí o další komunitní služby a dalšího klienta, na druhou stranu by ale bylo nefér tuto službu soudit dříve, než poznáme všechna její zákoutí. Rozumíme ale i argumentu těch hráčů, kteří tvrdí, že spuštěné programy jim zbytečně žerou cennou operační paměť, nehledě na fakt, že někteří měli značné problémy při úvodní instalaci klienta.

Jsme napnutí k prasknutí

To na konzolích je Battlelog integrální součástí hry a alespoň v tomto ohledu mohou nespokojenci na PC konzolistům závidět. Nás však mnohem víc trápilo to, že na PC nás občas klient vyhodil ze hry, zatímco na konzolích k tomu nedošlo ani jednou. Obě platformy se ale shodně potýkají s některými problematickými respawny. Objevit se ve hře obklopen třemi nepřátelskými vojáky dvakrát za sebou zní téměř nemožně, v Battlefieldu se nám to ale stávalo a člověka to umí pořádně vytočit. Pokud jde o tolik diskutovanou destrukci prostředí a bohatý vozový park, jak jistě už víte, mapa Operation Métro nám o nich mnoho neprozradila. Žádných samohybů se na ní totiž nedočkáte a destrukce prostředí je alespoň v tomto případě zřejmě úmyslně dost sporadická. To ale nic nemění na tom, že MP beta třetího Battlefieldu jen umocnila našeho očekávání a už netrpělivě vyhlížíme plnou hru. Na nějaké soudy je pochopitelně příliš brzy, ale z toho, co jsme viděli, lze usuzovat, že hype, který hru provází, není jen dílem marketingu, ale čeká nás věru mimořádný zážitek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama