@Ice.Beast
jo, SoCh je opravdu nejatmosféričtější hra, jakou znám: zvuky, grafika, modely, všechno dělaný proto, aby se to z psychickejch důvodů nedalo hrát po desátý hodině večer, ale CSkem to zazdili...atmosféra nikde, starý lokace předělaný (v tý fabrice v temným údolí přibylo nesmyslně pár schodišť, který nahrazujou žebříky z SoCh, což je dost blbej nápad, protože Zóna se sice mění, ale za rok se asi z žebříku schody neudělaj), účinnost a přesnost zbraní v prdeli (vypálit banditovi z 5 metrů do hlavy celej zásobník a pak se nechat zabít jedním jeho výstřelem z brokárny, to nepotěší), ze všeho sou cejtit skripty na sto honů, nic není náhoda, hlavní zbraní hry je vyblejt na mapu deset snorků a když je postřílim, tak další salvu, hlavně aby bylo, byť nesmyslně, do čeho střílet... nedostal sem se ani do rudýho lesa, přestalo mě to bavit a smazal sem to...ještě že sem to měl taky zadarmo...grafika dobrá, DX10 efekty skvělý, ale tim se člověk nenažere, zvlášť když na něj při prohlížení páry, unikající z trubky, zezadu skočí naskriptovanej snork... doufám že tim dalším dílem obnověj můj dobrej pocit ze série stalker
@Glutton
pomoc bys měl vyhledat ty - někdo hru prostě stáhne, vyzkouší, a když se mu líbí, tak koupí - já si takhle otestoval a vyzkoušel CoD, Mafii, NFS, Men of War atd - kromě toho, stahování pro vlastní potřebu není porušení zákona, sdílení ano, ale to je něco úplně jinýho. A na morálku sere pes - totiž chtít takový peníze i za ten nejposlednější brak je nemorální ze strany prodejců - pak se nesměj divit, že lidi stahujou i khry, na který by teoreticky měli - prostě kouknou na torrent, najdou, co tam je a stahujou, co chtěj - neumim si představit člověka, kterej si na torrentu najde hru, podívá se na e-shop, kolik dotyčná hra stojí, a když zjistí, že např. jen 250 Kč, tak torrent vypne a de si ji pokorně koupit...
@ubersexual
je to velký sousto, ale kdybych to chtěl dělat po kouskách, tak až někde u pátý verze to bude to, co sem měl na mysli...ono i takhle je to ještě dost osekaný...a jak říkám, tohle ztvárnění osobností a názorů je hlavní specialita, takže kromě toho toho na práci zas tak moc nemám...Ale je to fuška, teď třeba sepisuju, jak bude voják reagovat, když ho hráč požádá o náboje, a je to asi na 4 stránky...kdyby se našel nějakej ochotnej dobrák, byl bych za pomoc vděčnej...není to moc těžká práce, jen hodně přemejšlení a představování, jak by to vypadalo v praxi
@Ulrik_
je pravda, že o realistickou hru z WWII se už asi leckdo pokusil, ale nakonec to kvůli šibeničnímu termínu vydání nestihl. To je hlavní problém. Za povrchnost her může hlavně chamtivá vydavatelská společnost, kvůli které si vývojáři nemůžou dovolit jít do hloubky, protože by to nestihli vymyslet a zrealizovat. A zdruhá věc je, že kdyby to někdo vymyslel, nemá jistotu, jestli to je v souladu se zákonem a nemůže si dovolit risknout, že by nebylo...a volat právníkům a dávat jim otázky jako jestli je legální povolit AI heilovat na nadřízeného, to by asi dlouho nefungovalo...
@mirors
a kdyžtak pište, jestli byste byli ochotný tu hru hrát, abych věděl, jakou by to mělo u hráčů šanci a jestli má vůbec cenu to dělat. Taky můžete psát nějaký vlastní návrhy...ve jménu hráčské demokracie..
kristaboha, já se těšil že je nový BiA a ono se objeví tohle... dvakrát sem se přesvědčoval, jestli ten článek není z 1. dubna 2011, protože jinak by se to dalo pochopit, ale není... vim že hodně hráčů i některý developerský týmy se vyjádřily, že druhá světová válka už je "provařená"...ale když z toho neuměj vytáhnout nic dalšího, proč dělaj tohle...takhle kdybych já byl project manager...
druhá světová válka není vyčerpaný téma, akorát ji nikdo neumí kloudně zpracovat... respektive ze začátku to bylo zajímavý, ale nevyvíjelo se to, takže hodně lidí WWII omrzela... přiznám se, že mě taky... stejně bych jí ale neodsuzoval...
téma 2. světový války má ještě hodně co nabídnout, ale dokud sou pro širokou veřejnost zdrojem informací a dojmů z tohohle konfliktu jen vygumovaný americký hry kde člověk hraje s postavou bez osobnosti, se spřátelenejma panákama bez osobnosti proti panákům bez osobnosti uprostřed vyšňořenýho, ale bezbarvýho prostředí, bude to ubohost... já až vystuduju tu grafiku a prosadim vývoj hry z prostředí 2. sv. války podle mýho gusta, to budete čumět...
To Lykantrop-one: komunismus je určitě horší, protože je navíc absurdní a v lecčem se opičí po nacismu…mimochodem muselo bejt zajímavý, když se ty dvě ideologie u Stalingradu střetly…to bych taky chtěl v tý svý hře zpracovat..
ahoj, je mi 17 a v budoucnu bych chtěl pracovat v nějaké tuzemské vývojářské firmě. Už teď proto navrhuju hru jako jakousi přijímací práci, a protože se celkem intenzivně zajímám o druhou světovou válku, byla by hra samozřejmě o ní, konkrétně o válce v severní Africe (pak by eventuelně následovala bitva o Stalingrad, v Normandii a nakonec o Berlín) Říká se, že téma této války už bylo ve hrách mnohokrát ztvárněno a že už je proto "provařené". S tím ale nesouhlasím. Ona je totiž válka a Válka. jedna válka ve hrách (např. série CoD) je jen střílení, procházení mapy, ničení tanků a obrana nádraží. po dohrání jedné mise se hráči načte další. Naproti tomu Válka je o vztazích mezi vojáky, dopisech z domova, rozhlasových vysíláních o bombardování vlasti, nedostatku jídla, střeliva, nemocech, amputacích, smrti kamarádů, stresu z boje, radosti z vítězství, strachu z nepřítele, strachu z nadřízených a víry ve vlastní přežití. A na to zatím v žádné hře nenarazíte. Na to bych se zaměřil až já. Moderní hry (Crysis, CoD4, Stalker, Bioshock) se soustředí v první řadě na ohromující grafiku a výbornou hratelnost. O to mě ale vůbec nejde. Mým cílem je vytvořit hru, která ohromuje ne grafikou, ale propracovaným systémem dialogů, které vede hráč nebo AI, systémem nenaskriptovaných příhod, komplexností děje, autentickou linií bitev a v neposlední řadě pokusem o „odtabuizování“ otázky, kdo byl ve válce „hodný“ a kdo „zlý“. Proto je potřeba dát hráči na výběr, jestli bude hrát za Brity, či za Němce. (Možná by z toho byly zpočátku problémy se zákonem, ale to se dá vyladit na legální úroveň). Takže německý voják už nebude jen hromada polygonů, která se musí zastřelit a po které zůstane na zemi jen samopal, ale bude to v rámci možností živá bytost s vlastní povahou, tváří, minulostí a názorem na nacismus, která nebojuje ani tak za Hitlera a Německo, ale především sama za sebe a své příbuzné v Německu. Stejně tak bych rád dal hráči poznat i to, že spojenečtí vojáci nebyli jen postavy, které chodí jako horda hladových psů za hráčem a střílí, a semtam zničí tank, načež jsou zastřeleni, ale že i oni se báli o osud vlasti a o své blízké, říkali si vtípky o Hitlerovi, Göringovi a Goebblesovi, chovali jistou nenávist k Němcům, která se projevila na zajatcích, a večer při hlídce u ohně nahlas přemýšleli o tom, jak válka skončí a jestli se konce dožijí. Neříkám, že se mi to napoprvé povede, ale rozhodně by to byl pokus o další rozměr pojmu „next-gen“ hra, ne? Co myslíte?
@mirors
a kdyžtak pište, jestli byste byli ochotný tu hru hrát, abych věděl, jakou by to mělo u hráčů šanci a jestli má vůbec cenu to dělat. Taky můžete psát nějaký vlastní návrhy...ve jménu hráčské demokracie..
co byste říkali, kdyby se ve hře objevila o hodně propracovanější AI než doposud? Navrhuju hru, čert vem grafiku a efekty, byla by to technicky mainstreamová válečná hra. Já vim, že už se říká, jak je WWII okoukaná, ale to není pravda, protože nikdo ještě nezapracoval na tom ,aby se AI vojáci chovali jako lidi, ne jen jako hromada polygonů, co má jen pár skriptů a jen střílí a ničí tanky. V týhle hře by vojáci u ohně nahlas přemejšleli o tom, jak válka dopadne, vyprávěli by si vtipy, mohli byste s nima hrát šachy, oni by třeba hráli na kytaru (ale ne jako ve stalkerovi, že jeden vytáhne odnikud kytaru, odbrnká na ni jednu ze 3 opakujících se melodií, přičemž brnkání prastama se vůbec neshoduje s melodií, a pak si zase kytaru strčí kamsi do zadku). Kdyby ho pak zabili, ostatní vojáci by si říkali:"Jo, bez toho jeho hraní se ta válka těžko snáší". Prostě hlavní práce na hře by byla natočit několik desítek tisíc hlášek několika hlasama a intonacema a udělal by se promakanej systém, jak ty hlášky pospojovat do smysluplnýho, neskriptovanýho rozhovoru. Hráč by hnedka zaujal jinej postoj k inteligentnějším spolubojovníkům a možná by cejtil nutnost svýho kamaráda krejt při boji...myslim že druhá světová válka je na tohle ideální...a kdyby se to vzalo za dobrej konec, možná by to naučilo ty malý fagany (např. můj synovec od šesti let hraje Call of Duty a neumí mluvit o ničem jiným, jak trefil 10 Němců Bazukou nebo někoho bodl zezadu nožem do zad) vážit si života. I když netvrdim, že ty dětský vrahy maj na svědomí jenom hry, vlastně s tim přímo nesouhlasim, ty vrahové byli většinou nějaký cikáni, co počítač viděli maximálně za výlohou Computershopu. Ale každopádně neškodilo by použít takový masmédium, jakým hry v současnosti bezesporu sou, pro nějaký vyšší cíle... A i dospělý hráče by asi potěšilo, kdyby konečně narazili ve hře na inteligentní umělou inteligenci. Myslim že terčem úsilí vývojářůby se měla stát AI, s grafikou se za poslední roky pohnulo už dost...bohužel kolem her se točí spousta peněz a proto si vývojáři nemůžou dovolit jít takhle do hloubky, protože by se to nezaplatilo. Já to ale stejně do detailů promyslim, ten systém, co kdyby se na to náhodou někdy ten čas vzal...co na to říkáte? považovali byste to za next-gen hru?