Zpět na článek

Diskuze: Next-gen: hry se mění

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

UnReaL01
UnReaL01
Level 1 Level 1
15. 2. 2008 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

POdle mě next-gen neni jenom krasná grafika a krásné výbuchy aut a realistické demolování domů,podle mě je next-gen něco novýho neokoukanýho v herním světě(samozřejě to nemůže mít grafiku starou deset let),třeba když se vezmu takovej Crysis,hrál sem to,a upřímně když sem to pustil tak sem byl strašně nadšenej a prostě skvěla grafika,kácení palm atd..ale po několika dnech hraní mě to už vůbec nebavilo protože to bylo pořád stejný.takže to mělo strašně malou hratelnost.ten nano oblek byl zezačátku příjemné překvapení ale postupem času sem ho moc nepoužíval a hrál sem to alá Serious Sam...POdle mě je next-gen třeba konzole Wii,po Crysis sem si šel zahrát Metroid Prime a sice to byla střílečka ale díky tomu ovládáni mě to nepřestalo bavit a bylo to svižný...Nakonec sem skončil u StarCraftu kterej je podle mě co se týče hratelnosti jedna z nejlepších her.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
12. 9. 2006 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takovy clanky fakt mam rad. Sami novinari pristupuji na masirku firem ve velkohubych prazdnych heslech, jako je next-gen, naprosta hovadina, ktera ma hrace ''blbecky'' pritahnout k necemu nevidenemu a revolucnimu... A pak nakonec se sami sebe ptaji, co to vlastne je ten next-gen? A snazi se vec radoby privest na pravou miru...

Next-gen neni nic, je to reklama, shit, je to trend, je to prazdna forma, je to neco jako ''nasleduj instinkt'', bezducha fraze, neco, co oznacuje hranici a snazi se ji tak prekrocit, hranici ktera nikdy neexistovala, neexistuje a nikdy existovat nebude. Vyvoj her je naprosto pozvolna zalezitost a i co se tyce grafickych moznosti.

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
13. 9. 2006 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Se vsi uctou, to je do nebe volajici blabol...next gen neni nic? myslim ze si asi zapomnel na konzole ne? kdyz prijde nova konzole tak jde vzdycky grafika o rad vyse a to je prece ten next gen. Nikdo nerika ze dostanes neco revolucniho prece jen dalsi generaci a to se 95% her tyka jenom z grafickeho hlediska, ale sou i kousky ktere sou skutecne revolucni jako treba SoTC ktery by na PS1 urcite nemohl existovat kvuli jejimu nizkemu vykonu. a co treba GTA serie to neni next gen?? trojrozmerna grafika, vybuchy moznost vstupovat do budov, vyjet si na obrovskou horu a skocit si z ni s padakem to neni rozdil oproti 2D grafice ve ktere bylo GTA na ps1?? to je ta hranice ktera existovala existuje a bude existovat s prichodem ps3

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
15. 2. 2008 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si myslím, že se dost často plete pojem "next-gen hra" a stará dobrá "originální hra". Next-gen znamená nová generace, tedy musí být na první pohled značně odlišná od té staré generace. Pojem next-gen hratelnost je narozdíl od next-gen technického zpracování celkem diskutabilní, nikdo to přesně nedefinoval a nečekal bych, že se tak stane.
Next-gen se dle mého názoru trochu komolí a je v tom pak zmatek.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
15. 2. 2008 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Next-gen je pouze na konzolích. PC hry mají postupný vývoj a grafika skoková nebývá, Crysis sice trochu poskočil, ale i tak to nebyla naprostá revoluce. Navíc i kdyby byla, tak pouze v grafice. Propracovanou fyziku měl i HalfLife 2, Crysis to jen dotahuje dál. Žádná hra se podle mě neliší natolik, že by šlo o next-gen a old-gen. Všichni AAA vývojáři dělají hry tak dobré, jak jim jen momentální technologie a postupy dovolí.

Na konzolích o next-gen jít může, a před druhou a hlavně třetí generací konzolí se o "next-gen" ani moc nemluvilo. Konzole mají jisté technické hranice a ty prostě překonat nejde. Proto bude hra na PS2 technicky dokonalejší, než na PS1 - grafika, animace postav, interakce s prostředím, také vtáhnutí do hry a další věci. Tam se už o next-gen mluvit dá.

Na PC není old-gen a next-gen. Jsou tam všechny generace her naráz. Od dosovek pro 286 až po Crysis.

spoock
spoock
Level 1 Level 1
12. 9. 2006 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zapomněli jste tam přidat GAME2 alias Flashpoint2 :) - ten by měl být hódně NEXTGEN :), ale je fakt, že vyjde možná někdy v roce 2008

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
6. 7. 2008 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodne at maknou na AI. To je podle me obrovsky dulezity prvek ve hrach na ktery se zapomina. Respektive mi prijde, na to tvurci proste kaslou. Pritom jak je diky tomu zabavny FAR CRY, HALO,HALF LIFE a dalsi hry. Porazit slusnou AI je proste mnohem lepsi nez pozabijet 30 retardu. Bohuzel realita je jina..

mirors
mirors
Level 1 Level 1
6. 7. 2008 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co byste říkali, kdyby se ve hře objevila o hodně propracovanější AI než doposud? Navrhuju hru, čert vem grafiku a efekty, byla by to technicky mainstreamová válečná hra. Já vim, že už se říká, jak je WWII okoukaná, ale to není pravda, protože nikdo ještě nezapracoval na tom ,aby se AI vojáci chovali jako lidi, ne jen jako hromada polygonů, co má jen pár skriptů a jen střílí a ničí tanky. V týhle hře by vojáci u ohně nahlas přemejšleli o tom, jak válka dopadne, vyprávěli by si vtipy, mohli byste s nima hrát šachy, oni by třeba hráli na kytaru (ale ne jako ve stalkerovi, že jeden vytáhne odnikud kytaru, odbrnká na ni jednu ze 3 opakujících se melodií, přičemž brnkání prastama se vůbec neshoduje s melodií, a pak si zase kytaru strčí kamsi do zadku). Kdyby ho pak zabili, ostatní vojáci by si říkali:"Jo, bez toho jeho hraní se ta válka těžko snáší". Prostě hlavní práce na hře by byla natočit několik desítek tisíc hlášek několika hlasama a intonacema a udělal by se promakanej systém, jak ty hlášky pospojovat do smysluplnýho, neskriptovanýho rozhovoru. Hráč by hnedka zaujal jinej postoj k inteligentnějším spolubojovníkům a možná by cejtil nutnost svýho kamaráda krejt při boji...myslim že druhá světová válka je na tohle ideální...a kdyby se to vzalo za dobrej konec, možná by to naučilo ty malý fagany (např. můj synovec od šesti let hraje Call of Duty a neumí mluvit o ničem jiným, jak trefil 10 Němců Bazukou nebo někoho bodl zezadu nožem do zad) vážit si života. I když netvrdim, že ty dětský vrahy maj na svědomí jenom hry, vlastně s tim přímo nesouhlasim, ty vrahové byli většinou nějaký cikáni, co počítač viděli maximálně za výlohou Computershopu. Ale každopádně neškodilo by použít takový masmédium, jakým hry v současnosti bezesporu sou, pro nějaký vyšší cíle... A i dospělý hráče by asi potěšilo, kdyby konečně narazili ve hře na inteligentní umělou inteligenci. Myslim že terčem úsilí vývojářůby se měla stát AI, s grafikou se za poslední roky pohnulo už dost...bohužel kolem her se točí spousta peněz a proto si vývojáři nemůžou dovolit jít takhle do hloubky, protože by se to nezaplatilo. Já to ale stejně do detailů promyslim, ten systém, co kdyby se na to náhodou někdy ten čas vzal...co na to říkáte? považovali byste to za next-gen hru?

Fatallty
Fatallty
Level 1 Level 1
17. 9. 2006 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no,mne se jenom libi jak tu nekteri lide kritizuji NEXT GEN hry a pritom se nam next gen hry jeste poradne ani nepredvedly...

jak muzete vedet ze neprinesou neco opravdu revolucniho?je mozne ze nektere budou treba jen klasicke hry s krasnou grafikou ale u mne osobne treba takovy Spore..tomu rikam zaklad next gen her..

Kane"
Kane"
Level 1 Level 1
26. 9. 2006 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fatallty svatá pravda (stejně si myslím že krásná grafika vůůůbec není ohraná)

neozbyna
neozbyna
Level 1 Level 1
20. 9. 2006 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fatallty Máš pravdu :-)

michal.jonas
michal.jonas
Level 1 Level 1
18. 9. 2006 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě osobně jsou tak trochu next-gen všechny hry, které berou hratelnost trošku z jiné stránky, než hlavní proud. A vůbec tím nemyslím Crysis, Gears of War, apod. Sic budou zřejmě nádherné, ale hrát se budou prakticky stejně jako hry posledního desetiletí.

Nintendo Wii časem možná ukáže ten správný přístup k novému stylu hraní, ale již dnes je takovým typickým příkladem mnohými zatracovaná PS2. Sice nenabízí takový vytříbený vzhled grafiky, ale zato umí poskytnout zcela jinak a nově hratelné tituly, které jen chytře a vtipně používají dnešní dostupné a vůbec ne drahé technologie.

Typickým příkladem je kamerka EyeToy a její hry. Virtuální trenér EyeToy Kinetic je fantastický nápad i když to není hra, ale program. Podobně Buzz se svými bzučáky a kvízy, série Socom s vyzrálým hlasovým velením přes headset, zpívající Singstar a z poslední doby třebas dva díly Guitar Hero s elektrickou kytarkou jako periferií.

Žádná jiná platforma neumí takto chytře a jednoduše poskytovat zcela nové ovládání i hratelnost bez nějakých pochybných a drahých technologií. Např. na PC se tvůrci předhánějí v tom, který titul bude hezčí, ale hry jsou jinak stále stejné. Chytré nápady můžou PS2 jen závidět a podobně využít USB kamerky nikoho nenapadlo. Podobně Xbox 360 zatím nabídl jen směs pěkných her, které ale naleznete v drtivé většině i na ostatních platformách.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
24. 9. 2006 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michal.jonas Souhlasim. Tomuhle bych ja osobne rikal next gen hry - to co voli naprosto odlisnej postup nez je zvykem. Vsechny ty Crysis, Gears of Wars, Assassin's Creed, Supreme Commander atd. jsou uvnitr stale to samy jako hry pred 10 lety, jenom s vylepsenym technickym zpracovanim. Tomu se neda rikat dalsi generace her. Prichazi nova generace konzoli, ale ne her... (i kdyz uz se obcas objevuji naznaky na ruznych platformach, next gen hra nepotrebuje next gen hardware, jde o obsah)

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
26. 9. 2006 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- nepotrebuje next gen hardware? vsechny ty hry s kterymi souhlasis u sebe ale maji hardware :)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
26. 9. 2006 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Halemme :) Jasne ze jo, hardware potrebuje kazda hra, ale ja psal, ze nepotrebujou NEXT-GEN HARDWARE, jako ze nepotrebujou nejakej silene vykonej hardware, aby byly zajimavy, prinesly nejakej novej napad, staci klidne i ten hardware, co tu byl doted. Proto se mi nelibi ten pojem NEXTGEN HRA, kdyz jde vlastne o beznou hru bezici na nextgen konzolich a ne nejakou hru z novy generace her (neco revolucniho), jestli mi rozumis, co chci rict. Ale uznavam, je uz to docela takovy slovickareni :)

Kane"
Kane"
Level 1 Level 1
26. 9. 2006 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michal.jonas nesouhlasím, např. si myslím že i když bude Crysis velmi hezký, velká síla je taky v tom, že můžete třeba vykácet les, nebo na nebohého chudáka schodit strom... jednou budou hry které budou všchny mít stejnou grafiku (tedy fotorealistickou) a teprve potom bude na ovládání a hratelnosti. To že Nintendo udělá nějakou primitivní konzoli a dá k ní ovladač který navíc nemá skoro nic nového, (pokud myslíte snímání pohybu tak na to jsem měl ovladač už před 5 lety, pokud myslíte střílení na obrazovku tak to je na prvních videoherních mašinách mnou dávno ostřílený režim). Tím nemyslím že by Wii nemělo budoucnost, ale já se radši dívám na PS3 která přinese výkon na kterém se může mimo stylu máchání ovladačem taky v pohodě vylepšovat AI, chování objektů (netuším jak vy, ale já toužím po tom vzít si třeba v GTA 45 Hummra a projet barákem který se realisticky zničí a rozpadne, velký vliv by to mohlo mít třeba na hry tipu operace flashpoint kde jednoduše náletem zdevastujete celý barák a vojáci uvnitř např. uhoří), grafika, fyzika atd. atd. atd. ...

Reklama
Reklama