@Smazaný uživatel
Jadro XP,Vista,7 je zalozene na NT. Je blahove si myslet, ze novy OS vychazejici z NT bude mit nejake nove jadro, lepsi, rychlejsi, odladenejsi, nez to, co tu bylo predtim. To, na co nadava spousta lidi, ze XP je mene narocny system, a Vista hodne narocny, to nema nic spolecneho s jadrem, ale uzivatelskym modem, co je postaveny nad jadrem a to jsou sluzby systemu, ve Windows prapodivne resene, spolu s registry. Kazdy novy OS od Microsoftu ted znamena vice a vice sluzeb resici to a to. Ve skutecnosti to je ale jen vic systemovych prostredku na zakladni operace samotneho OS. Kdyz nekdo mluvi o rychlejsich Windows, musel by mluvit o sluzbach a automatizacich, ne o jadre, nesmi byt spoustene programy, ktere v OS dnes nemaji co delat. Proc se treba ve Vista spousti v zaklade telefoni subsystem? Copak dneska nekdo jede na modemu pres telefoni linku? (a to je jen kapka v mori) Proc se takove sluzby nespousti az teprve, kdyz uzivatel chce tu moznost pouzit? Pokud Microsoft nezmeni tento pristup k OS, tak nikdy nebude dalsi Win rychlejsi nez napr. XP.
Navic nove jadro bylo tak zmena z 98se na XP/NT. Nextgen OS je blbost. A open source neznamena, ze mas neco zadarmo, ale ze ta aplikace ma otevreny kod.
@Roiser
Cycling manager sem chtel taky zkusit demo, ale neslo mi to spustit na 64.bit Win. Ale kdyby mi to slo, taky by se mi to urcite libilo :) Tyhle hry jsou rozhodne vice relaxacni, nez bezhlave nasilne GTA.
@Lukáš Grygar
Transformes bych nemusel dokoukat, abych pochopil, o co jde. I kdyz jsem ten film nevidel. Kdyby se mi treba nelibil, klidne bych v pulce z kina odesel a pak kamaradum vypravel, ze to bylo hrozny, a ze se nemusim divat na celej film, abych vedel, jaka to byla v celku kravina. Tady bych hodnotil v ramci te vasi subjektivity. Pokud bych ale na film koukal za ucelem napsani recenze, vydrzel bych se divat, at bych si pri sledovani myslel cokoli. Pri sepsani recenze bych pak hledal sam v sobe duvody a opodstatneni proc se mi film nelibil a jestli jsou ty duvody relevantni pro vyjadreni nazoru ctenari tak, aby si on sam mohl odvodit svuj vlastni nazor, jestli by se mu film libil, ci nelibil.
Rekl bych ze prvni ryze subjektivni pristup je neprofesionalni, ten druhy profesionalnejsi.
@Lukáš Grygar
Neni pravda, takovych her je stale vice, a mnohem vice se hry zacinaji podobat spise tem filmum a tedy i zazitkum z nej. A u toho je vylozene potreba hry dohravat. A do budoucna to bude stale zretelnejsi.
@Konrad
Protoze kdyz xx shop bere hru z dovozu, tak ji muze prodat proste za min penez. A nic jineho lidi neresi, za kolik hru dostanou, to je to, co je zajima.
@Konrad
Boze. Pokuty! Hned je jdete napraskat! At si ty levnejsi ceny pekne sliznou! Samozrejme, ze to tahaji z jineho statu. Vy lidi z JRC jste vazne cisla.
@Konrad
Priplacet si za prostredi JRC takovy castky jenom kvuli koupi hry, to muze udelat jen clovek, kterej absolutne nevi, co s penezma, nebo naprostej idiot.
@Robotron
Nejde o to, kdo mi co veri nebo neveri. Pokud by si nekdo delal na zaklade zde podanych informaci nejakou vlastni predstavu, tak ja jsem uvedl svuj pohled, zkusenosti a duvody, ktere me k takovym nazorum vedou. Ty jsi, krome bezduvodneho shozeni toho, co jsem napsal, neuvedl vubec nic.
@Robotron
Ano, recenzovat jednodussi a kratsi hry je pro recenzenty vyhodnejsi. Rekl bych, ze rvacka o velke tituly je proste dana tim, ze recenzenti jsou hraci jako vsichni ostatni a chteji proste hrat to nej, co muzou ukoristit :)
Dodatek, myslis na stranky jako mnozstvi textu? Cim vice stranek, tim vice penez? Tak to v zadnem pripade. Delka recenzi je relativni vzhledem ke kvalite podanych informaci. Spise je preferovan kratsi primy text, nez dlouhe obkecavani toho, co lze vyjadrit v jedne vete.
@Jaromír Möwald
Ze herni recenze je subjektivni slohovy utvar si radi vymysleji recenzenti, kteri se chteji vyhnout odpovednosti. Kritika je subjektivni utvar, - recenze a zvlaste herni pracuje jak s objektivnimi, tak subjektivnimi aspekty popisu a hodnoceni.
@gygant
Pri odmenach za recenze nehraje roli jestli je hra mala nebo velka, jestli je to budget, nebo AAA titul, to vsechno se odehrava ve stejnych relacich, maximalne +- par korun, jestlize se sefredaktorovi zda recenze dobra, ci odflaknuta. Aspon tedy brano ze zkusenosti externisty.
@Robotron
Ano, recenzovat jednodussi a kratsi hry je pro recenzenty vyhodnejsi. Rekl bych, ze rvacka o velke tituly je proste dana tim, ze recenzenti jsou hraci jako vsichni ostatni a chteji proste hrat to nej, co muzou ukoristit :)
Dodatek, myslis na stranky jako mnozstvi textu? Cim vice stranek, tim vice penez? Tak to v zadnem pripade. Delka recenzi je relativni vzhledem ke kvalite podanych informaci. Spise je preferovan kratsi primy text, nez dlouhe obkecavani toho, co lze vyjadrit v jedne vete.
@Robotron
Nejde o to, kdo mi co veri nebo neveri. Pokud by si nekdo delal na zaklade zde podanych informaci nejakou vlastni predstavu, tak ja jsem uvedl svuj pohled, zkusenosti a duvody, ktere me k takovym nazorum vedou. Ty jsi, krome bezduvodneho shozeni toho, co jsem napsal, neuvedl vubec nic.
@FrozenDragon
Davam za pravdu. Kdyz jsem si koupil PS3 a dival se po hrach, jake jsou kde ceny, tak jsem si myslel, ze si v JRC delaj srandu. Bohuzel nedelali... Tak doufejme, ze se zmenou majitele to bude lepsi.
@Overwatch
A to nemusime chodit ani daleko k MMO. Casto se i single hry lisi z mesice na mesic, z tydne na tyden, diky patchum. Napr. nyni, kdyz vyjde patchem prepracovana verze Zaklinace - napise nekdo recenzi znovu? (byl by to dobry napad) - a to je jeste ten dobry priklad, protoze uz v zakladu ta hra dostavala pozitivni hodnoceni. Ale jsou hry, ktere v recenzich v prvni verzi schytaji spatne body za bugy a za mesic je situace uplne jina.
Tady ale samozrejme nechci obvinovat recenzenty, to je problem zase systemu a vyvojaru samotnych. I kdyz druhe recenze (par tydnu, ci mesicu po-T) by byla hezka vec,... I kdyz si zase dovedu predstavit, ze by vydavatel nechtel davat na takove druhe a treti recenze penize, nebo aspon castky, jako na skutecne recenze.
@FrozenDragon
Jenom bych jeste doplnil. Nedavno jsem prave uvazoval, ze bych si koupil Assassins Creed. Nakonec jsem ho sice nekoupil, ale prave me dostalo do kolen cena v JRC na PS3, 1799 a v gameexpres.cz bych to koupil za 699, podotykam nova, zadna bazarovka. Co k tomu vic dodavat :)
@Lukáš Grygar
Nepotrebujes dohravat doom, abys pochopil, ze je to doom. Pak ale nepotrebujes psat recenze, staci ti napsat jednu na stejne typy her a tu pak jen z casti obmenovat. Hra jako celek neni jen herni princip a hratelnost, je to take dojem a ten se vytvori nejlepe po dohrani cele hry. Cim vice je ve hre pribehu, tim je jeji zakonceni dulezitejsi.
Vzdyt je to pravda! Pan sloupkar Times musi byt ctnostny a vazeny clovek, kteremu zalezi na zivotech bliznich svych i ostatnich. Otevrel mi oci a ted vidim, ze od svych dvanacti let ziju zivotem plnym zoufalstvi, beznadeje, ignorace a dekadence. Ted vidim, ze jsem sesel z cesty vsech slusnych a uvedomelych lidi. Vypinam pocitac, a jdu si hrat do bahna. Ahoj gamesy! Rozdelam si ohynek a opecu na nem slaninu, a poprve dnes usnu jako slusny clovek!
U epickych her, ktere jsou ke zrecenzovani nejnarocnejsi, je to samozrejme pravda. Kritik si musi projit celym pribehem od zacatku dokonce, kdy prave konec nekdy byva nejzasadnejsi v celkovem dojmu z hry. Konec je v epicke hre vyvrcholenim, stejne jako ve filmu, v literature. Dobry nebo spatny konec muze zcela zazdit, ci podporit dojem z hry. Bohuzel dohrani prave techto her zabere nejvice casu, takze jenom velci nadsenci z rad recenzentu si je mohou dovolit dohrat. Pak samozrejme dochazi k tomu, ze recenze nejsou tak dobre, jak by si hry zasluhovaly. Je to ale jednak otazka medii, ktere chteji mit recenze co nejrychleji, a pak otazka penez, kdy za jednoduchou strilecku, kterou dohraje recenzent za par hodin, dostane stejnou financni odmenu, jako za nekolikrat delsi napr. JRPG. Takze Joseph Olin ma castecne pravdu, hanba ale nepada tolik na recenzenty samotne, jako na system, ktery nepodporuje recenzenty v tom, aby se jim vyplatilo delsi hry dohravat.
O Vistach se tvrdilo to same, dokonce v bete to jeste jakztak slo. Problem ale kazdych Windows je, ze nakonec ve finalni verzi je OS plny automatizovanych sluzeb, ktere jsou pro hry naprosto zbytecne a zpomaluji je. V zadnych Windows nikdy poradne nefugovalo, ze system uvolnil sve prostredky pro hlavni aplikaci, jako je hra, vzdycky bezelo na pozadi spousty nesmyslu. XP jsou stale oblibene, protoze tech sluzeb na pozadi jeste tolik neni. Jenze Windows 7 nemuze byt pro hry lepsi ne z Vista, to jsou reklamni kecy. To by musely byt sedmicky navrzene cele jinak, jenze to rozhodne nebudou, vychazi z Vista se vsim vsudy, takze stejne jako u Vist, aby hry jakz takz vyuzily naplno hardware a pametove prostredky se budou muset 7 nastavit tim, ze se vypne vetsina nepotrebnych sluzeb a automatizaci, co se spousti po startu. Bohuzel tohle je ve Vista uz docela slozite a podle me v 7 to bude jeste horsi. Microsoftu neverim ani nos mezi ocima.
@Robotron
Micku, nezblaznil ses nahodou? Kdyz se cloveka zeptas na nazor na vec, vzdycky ti odpovi z hlediska sveho pohledu, a v takovych pripadech hlavne ze sve profese (to je dokonce zadouci...). Od toho tu takove porady jsou. Na nas, na divacich je, abychom si z toho odnesli ty aspekty nazoru a informaci, ktere nas necim zaujmou, protoze jsou prave videne ocima lidi, kteri uvazuji jinak nez my - ze svych zkusenosti. A zde byl zastavan nazor jak pro hry, tak proti hram. Je to naprosto v poradku, neni na tom nic tendencniho, to by pak muselo byt tendencni uplne vsechno. Ty ses Micku herni fanatik, a evidentne jak nekdo nekde si mysli o hrach neco jineho nez ty, je hnedka ohen na strese. Dokonce zacnes uvazovat v nejake diktature a podobne, coz je uplne zcestne. To se mi prave nelibi na clancich Pavla, ze podporuji takovyto herni fanatizmus, rikaji na hernich strankach, proc jsou hry dobre a proc vsichni, kdo maji jiny nazor, jsou hlupaci.
Jakasi herni osveta muze byt, dokonce by to mohla byt i spravna vec, ale prave u te verejnosti, co o hrach ma spatne povedomi a pritom je ani poradne nezna. Pak ano, ale tady na hernich strankach to muze pusobit i zcela opacne.
@jan@ghostinthesheet.com
Pribeh neni sdeleni, to je jen prostredek pro to neco sdelit. Sdeleni je preci myslenka, zamer, ktery vyjadrujeme teprve pomoci pribehu.
I kdyz pravda tento clanek je o adventurach, tak ja si ale myslim, ze dnes uz je hloupost mluvit o hrach v umeni v jednom konkretnim zaskatulkovanem zanru. I kdyz samozrejme se zanry stale dodrzuji, tak ve skutecnosti je zanrova hra prezitek. Potreba je brat si z zanru co zrovna pro hru potrebujeme, zanr to je vynuceny mantinel, ktery byl drive opodstatneny, protoze spousta her nemohla sve zanry prekrocit, diky technologii. Ale to dnes uz neni pravda, nepotrebujeme zanry pro tvorbu, maximalne tak pro zaskatulkovani urcitych her do novinarskych sloupecku.
I kdyz sem treba v tom seznamu uvedl i klasickou adventuru Syberia, tak i ona neni tak uplne "klasicka", trochu si ten zanr pretvorila pro svoje potreby, a to je dulezite. Omezila interaktivitu zbytecnych predmetu a mist na minimum a soustredila se jen na to dulezite, to predtim nikdo nedelal. A zase musim docela rici, ze i kdyz v Syberii hraje pribeh velkou roli, urcite bych nemohl rici, ze je samotny nejak uzasny. To az vsechno dohromady, vytvarna stranka, atmosfera, tajemne prostredi, emoce, to sice s pribehem souvisi, ale jde spis prave o tu souvislost. Zase, kdybychom ze Syberie vzali pribeh a jen podle toho natocili film, a nic vic bychom k tomu nepridali, byla by to asi dost prumerna zalezitost.
Stale si myslim, ze v umeni jde o vsechny slozky v souvislosti, nejde uprednostnit pribeh a to ani v cistem zanru adventur. Kdyz vezmeme Broken Sword, jednu z nejuznavanejsich adventur vsech dob, mela samotny pribeh nejak vyjimecny? Ta templarina, kdyz se to tak vezme, ani v te dobe nebylo nic originalniho, at uz ve filmech, nebo i ve hrach, hned nekolik her pred Broken Sword se podobnym pribehem zabyvalo. Skoro bych rekl, ze pribeh Broken Swordu byl prumerny. Ale az sympaticke a zajimave postavy, dialogy, situace, a predevsim krasne kreslena grafika udelala jednu z nejlepsich adventur vsech dob. Samotny pribeh ale urcite ne, ani tam nehral prim, podle me.