Zpět na článek

Diskuze: Sony: Konkurencí není Microsoft, ale PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mi to nedá tohle neokomentovat:

1) Fascinuje mne jak se tu často objevuje spojení "pokud není vývojář úplný lempl" nebo "pokud není vývojář lenivý". Docela by mne zajímalo, kolik osobní zkušenosti má pisatel těchto slov s prací na softwarovém projektu v týmu desítek (mnohdy i stovek) lidí, trvající tři a více let, na tři a více hw/sw platforem. To mne pak napadá jiné ustálené spojení "nevidí si do huby".

2) Nemyslím si, že konzole jsou dobré už jen kvůli exkluzivitám. Je to častý názor a s určitými variacemi (konzole jsou slabé, jsou zastaralé, jsou uzavřené, jsou jen na hraní, ...) se pořád opakují. Snažím se obvykle tvrzení ověřit reálnými fakty - v tomto případě "tvrdými" čísly. Je to bohužel v současnosti stále obtížnější, protože údaje o digitálním obchodě s hrami jsou velmi neúplné. SteamSpy se je snaží odhadnout, prodeje na PSN, XBLA nejsou k dispozici vůbec. Též prodej PC hardware je neznámý. Podle pokrytí jednotlivých platforem médii se však stále domnívám, že konzole jsou naopak herně dominantní (na "západě" a v Japonsku). Je to asi naše zúžená optika, a naše lokální specifikum, kdy se vždy víc pařilo na 8-mi bitech, Amigách a později PCčkách než na dedikovaných přístrojích. Hodně vypovídající je i ekonomické chování vydavatelů, pro které je uvádění svých AAA značek na konzolích stále ještě nejdůležitější. Aspoň tak usuzuji z propagace, z termínů vydávání, z recenzí (resp. z jakých platforem se hry recenzují). Nemyslím si, že jde o nějaké vydavatelské spiknutí. Prostě jen tenhle trh na uzavřených platformách je na západě pořád ještě významnější.
Též si myslím, že PC nadšenec si neuvědomuje, že pro ty desítky miliónů platících zákazníků není rozdíl mezi "high" a "ultra" nastavením, mezi 30fps a 60fps tak podstatný, aby si pořizoval dražší PC -- sáhne po konzoli, která je propagovaná, za kterou stojí etablovaný výrobce, a která poskytne požadovaný (a pro něj dostatečný) herní zážitek.

czmarty7@gmail.com
czmarty7@gmail.com
Level 1 Level 1
11. 9. 2016 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sony, Sony, Sony~~!~~ Fakt je to alibismus jako stodola... Jak můžou vůbec kváknout, že pro ně není Xbox konkurencí???? Vždyť je to všechno postavený právě jen a pouze na boji mezi Ps a Xboxem... To sou ale srá*i ulhaný!!!!

Loading...
Loading...
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Beranir: To je pravda, já si myslím, že PS5 přijde klasicky po sedmi letech jako každý playstation. Takže 2020

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konkurovat Gabenovi?NIKDY!

Dumbi
Dumbi
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se to jeví celkem logický, zvlášť když Microsoft chce dát i Xbox exluzivity na Windows10, pak je to zaměření na PC pochopitelný..

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenže konzole z principu nemají šanci pc dohnat. Uzavřenej box nemá šanci vůči otevřený platformě. Tečka, smiřte se s tím.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
11. 9. 2016 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czmarty7: no a kdyby mezi sebou dávali souboj dva týmy, jeden by měl mezi sebou špičky v oboru dané věci a ten druhej by byl poskládanej s ožralejch bezdáků. Oba byli soutěžili o jednu trofej, všechno co by dělali treninky a rozhovory a co já vím co ještě vše by bylo postavý na souboji elita vs bezdáci ale byli by pro ně ti bezdáci opravdovou konkurencí? nemyslím si. Ano vše co se děje je kvůli boji o dominanci na poli konzolí, jenže tohle není začátek té bitvy podle toho jak si xone vede to spíš vypadá že se schyluje ke konci a sony to drtí.

Werian
Werian
Level 1 Level 1
11. 9. 2016 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, jak rychle postupuje (mezi)generační nárůst konzolí, si asi počkám na tu PS 9, vypadá to, že dorazí dřív než v onom 2078 :-D
jestli vydrží tento trend a Sony a Microsoft se budou předhánět kdo dál dočůrá, tak to tipuju někdy okolo 2030 :-) ale na parametry PC z tohoto roku jsem také velmi zvědav :-)

https://www.youtube.com/watch?v=n2gzRQ5f3No

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
10. 9. 2016 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-OGLoc-: protože pc nemá vlastníka, není tady centrální firma která rejžuje na každým prodaným pc, zatímco xbox a playstation takovou firmu za sebou mají, věř mi kdyby tady byla taková jedna centrální firma pro pc, tak by se taky konkurovalo jedna básen, vlastně bych se vsadil že by se hned zázrakem zlepšila optimalizace a na pc by se hrálo hnedle líp.

-OGLoc-
-OGLoc-
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC ale nebere konzole jako hlavní konkurenci. Vlastně nikoho.

spoock
spoock
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: s nástupem mezi cyklu už to tak bohužel je, navíc nemusíš příliš řešit zpětnou kompatibilitu
Bohužel nesouhlasím, že uzavřený systém je horší, než otevřená platforma PC, obojí mají své pro a proti, pro hraje software, který je šitý na míru HW, ovladači, pokud nejsou výrobci ignoranti, doukážou i s nedostatečným HW celkem divy, tak to bylo u minulé generace, tuhle generaci se nikdo moc teď snažit už nebude.
Díky těm posledním šaškárnám mám teď PS4 opravdu už jen na PS only hry.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
9. 9. 2016 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no vzhledem k tomu jaký jsou prodeje na xone v porovnání s pc tak souhlasím, hlavní protivník sony není xbone ale právě to pc na který každej plive jak se na něm nedělaj žádný velký prodeje

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Nedá mi to si zase nerýpnout. PC není dražší než konzole co se týče hraní :).

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 9. 2016 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Beranir: Vezmi si to z druhé strany. Za Xboxem stojí Microsoft a ten dle výnosů jistě krachovat nechystá a daří se mu výtečně dobře.
Na druhé straně zde máme Sony, které vydělává hlavně ta herní divize a ostatní na tom nejsou moc dobře, takže ani šlápnout s PS4 vedle nesmí (tak jako to bylo u PS3). Takže se určitě budou snažit drtit trh alespoň prodanou kvantitou. To že se jim každá druhá hra potýká s framedropy (to sonyponys nevadí) nikdo moc neřeší.

@Wizard: tak tu gaučovost můžeš mít i u pc :D, jen nevím ležet celé dny na gauči není můj sen a raději to střídám.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
11. 9. 2016 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

btw, multimediální mód možná měla být první věc, kterou měli ve valve dělat ještě před steam os a steam machines... prostě připravit software, který by pc jednoduše integroval do obyváků se stejnou použitelností jako u konzolí...

Lynch
Lynch
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sony s MS si to zavinili sami, když vydali sice levné ale ne hw nabušené konzole. Navíc, když netlačí na vývojáře aby svoje hry optimalizovali.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
9. 9. 2016 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@robi.zou: tak rychlej cyklus nové konzole jo? jak si to popsal tak to zní jako dobrej tah, ale vem si kolik lidí si koupilo normal ps4 a ted musí přecházet na pro nebo se smířit s tím že nebudou mít to nejlepší na sony konzoli kterou si zaplatili a ted najednou by se oběvila uplně nová ps5ka to by mohlo hodně lidí odradit prostě tím že je to moc frekventovaný, velká výhoda konzolí je ta že koupíš a na dalších x let máš vystaráno, kdyby vypouštili každý dva tři roky novou konzoli, mohlo by to spíš jejich trhu uškodit než aby jim to dalo tu výhodu.

TLanda
TLanda
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jenže tady nejde o pc hráče.... Tady jde o to, že odcházejí konzoliste na pc za lepšími detaily ;-)

romando
romando
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PC
9. 9. 2016 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hoši... PC predáva viac hier, než sa PS4/XONE ani len nesníva. Mrknite niekedy na Steam ok? ;)

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
11. 9. 2016 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě že dneska se konzoláři budou hodně rozvažovat, jestli si pořídí další upgradovanou konzoli, nebo do toho rovnou dupnou a pořídí PC, který budou moct udržovat přes upgrady použitelný x let... vyměnit grafickou kartu fakt není žádná raketová věda... jak již bylo řečeno, teď hlavní tahák konzolí budou právě a jenom exkluzivity a lepší gaučovost (ale vsadím se, že kdyby ve steamu trochu zamakali a nachystali pro steam nějaký multimediální 'laid-back' mód, tak i ta gaučovost bude ta tam)

ekatake
ekatake
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock: sity na mieru. v kazdej hre fps dropy :D oko konzolistu vlastne nedokaze zachytit viac ako 30fps:D

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock: tak jako dneska už je optimalizace na tak dobré úrovni, že engine použije to co má k dispozici. Pokud není vývojář úplný lempl a nastaví škálování detailů, složitost modelů a draw distance, tak můžeš cílit na skutečně široký rozptyl hardware. U uzavřených systêmů màš jen tu výhodu že víš kolik můžeš použít textur a jak složité můźeš mít textury.... režie navíc existuje, ale mnohem výkonější hardware prostě přinàší víc výhod neź nedostatků.

Prodeje jsou samozřejmě dobrý ukazatel, ale taky tu je princip věci. Dobrý tech je dobrý tech :-) btw +1 za edward :-)

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
9. 9. 2016 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ac mam Pavla rad, tak tehle text pusobi strasne vylete, je to jen papouskovani PR kecu, bez toho by novinari meli prinaset predevsim, cili kvalitniho komentare a zamysleni, takze to muze prepisovat patak..

Jednak, ty mezigeneracni konzole jinak udelat nesly, takze argument o tom, jak pekne to Sony udelalo, je opravdu smesnej. Stejne tak kecy o tom, ze X Scorpio bude nejvykonejsi konzoli, jasne jak se HW zrychluje, tak temer kazda neNintendo konzole je ta nejrychlejsi.

Celkove jsou mezigeneracni konzole samozrejme dobrym krokem, protoze to dela konzole mene zastarale a clovek si muze priplatit za lepsi sluzbu a ne zit v pseudo rovnostarskem sveteme podle Lenina...
Zajimavy je na tom trend jak moc se ted o HW konzoli vic, uz to nejdou nejake glorikovane custom kecy HW, lidi tomu rozumi a nenechaji se nachytat na svetskach.. Z toho, ale plyne nevyhnutelny fakt, ze si lidi uvedomuji, ze uz jen jen o tech exkluzivnich hrach, bez nich se konzole mohou jit zahrabat.

Jinak za me asi nejzajimavejsi z cele te PS4 pro konzole je odber 310W, cili pokud tam nahodou nedaj kilo hliniku, tak to bude hucak jak svine..

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
9. 9. 2016 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Merengues9: V prodejích her na tom bývá PC hůř než PS4, ale líp než Xbox One.

robi.zou@seznam.cz
robi.zou@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Loading- Uvidí se jak jím půjdou prodeje. Při vydáni ps pro se taky lidí neptali a je mezi námi. Pro tady bude max 3 roky a na to dám krk. Budou chtít dát odpověď Microsoftu za Scorpio. Protože jestli Scorpio ukáže nějakou o dost lepší grafiku, tak jím nic jiného nezbývá. Nejde jím o lidi, ale o peníze. A proto je s celou pro kašlu. Nebudu kupovat konzoli na co tři roky.Možná bych koupil Scorpio, ale to se ještě uvidí.

Reklama
Reklama